Enig!H.R skrev:Trådstarter. Eventyret om gutten som roper ulv-ulv kjenner du nok.
Ulempen for hovedpersonen i dette eventyret er jo som kjent at når det ble alvor så ble han ikke trodd.
Med å starte et utall tråder som er kun for å skape oppmerksomhet og blest for å være i begivenhetens sentrum kan sikkert være morro blant venner som kjenner deg, men her går du aktivt inn for å ikke skaffe deg noen venner i det hele tatt. En uklok strategi som kun gir deg status som kverulant uten innhold.
Det var da et enormt rabalder her på sentralen idag. Trodde vi hadde fått en ny made4u, men det viser seg at TS er made4u. Alt er altså ved det normale.Jan-Helge skrev:Er det ikke slik at det er grunnet musikken man kjøper seg HiFi? Jeg vil hevde at jo, det er det. Men nei da, ikke for DIY-folket, da dem kan sette musikkopplevelsene på vent for dem må bygge seg komponenter før dem kan benytte anlegget. Jeg har vanskelig for å fatte at en seriøst musikkinteressert setter selve musikken på vent slik som det, dem kjøper heller ferdige produkter og kan begynne å spille musikk med en eneste gang.
det er du ikke alene ommteinum skrev:Det var da et enormt rabalder her på sentralen idag. Trodde vi hadde fått en ny made4u, men det viser seg at TS er made4u. Alt er altså ved det normale.Jan-Helge skrev:Er det ikke slik at det er grunnet musikken man kjøper seg HiFi? Jeg vil hevde at jo, det er det. Men nei da, ikke for DIY-folket, da dem kan sette musikkopplevelsene på vent for dem må bygge seg komponenter før dem kan benytte anlegget. Jeg har vanskelig for å fatte at en seriøst musikkinteressert setter selve musikken på vent slik som det, dem kjøper heller ferdige produkter og kan begynne å spille musikk med en eneste gang.
Det å høre på musikk og bedrive DIY er da to vidt forskjellige hobbyer.
Man slutter ikke med fluefiske selv om det finnes fisk i butikken... Eller tar bilder selv om det finnes fotografer.
Skjønner virkelig ikke problemstillngen.
Jeg har (endelig!) et godt stereoanlegg, og hører på musikk til hver anledning jeg har sjangs. Steroen står på hele tiden når jeg er hjemme!Jan-Helge skrev:Mitt spørsmål blir følgende; Finnes det egentlig noen gode argumenter for DIY-prosjekter slik mange hiver seg på?
Ja og hva er det som er galt med det??Jan-Helge skrev:Det ble etterlyst noe å diskutere i en eller annen tråd, i så måte får jeg trå til som en reddende engel og gi dere noe å diskutere om dere gidder det.....
Mitt spørsmål blir følgende; Finnes det egentlig noen gode argumenter for DIY-prosjekter slik mange hiver seg på?Påstår her at DIY-folket er mer opptatt av elektronikk og håndarbeid enn musikk!!
Er du seriøs? Trådstarter er klar på at det ikke er hans tanker og synspunkter, men er skrevet for å provosere.bjornh skrev:Trådstarter kan selvsagt få ha sine tanker og synspunkter, men diskusjonen skal holdes saklig og innenfor regelverket.
Hvor finner du de?Jan-Helge skrev:Dog pleier jeg ha gode og seriøse hifi-diskusjoner med mang en hifi-interessert. Men det skal sies, det er litt mer saklig og enklere når man reelt møter noen, fremfor her på sentralen.
Kanskje vi alle skulle leke "Stilleleken" i tråden til Jan Helge/made4u.RoDa skrev:Er du seriøs? Trådstarter er klar på at det ikke er hans tanker og synspunkter, men er skrevet for å provosere.bjornh skrev:Trådstarter kan selvsagt få ha sine tanker og synspunkter, men diskusjonen skal holdes saklig og innenfor regelverket.
Sliter litt med å fatte hvorfor folk skriver innlegg i trådene til Made4u/Jan-Helge/ellerhvahanforøyeblikketheter, slike karer som dette blir ikke borte på den måten. Et tips: Slutt å svare på trådene han starter så blir de borte raskere.
R
Det er dette som er problemet. Hvorfor det? Du snakker med mennesker her også, som bruker av sin tid på å svare og forklare i de provokative trådene du starter om ikke kun, så i det minste i stor grad for din egen underholdning. Skjønner du ikke at det gjør mange sinte? hva tjener du på det.Jan-Helge skrev:det er litt mer saklig og enklere når man reelt møter noen, fremfor her på sentralen.
Hva er VITSEN med det, da?Jan-Helge skrev:Annerledes blandt venner enn her ja, det er jeg definitivt...
Et lite hint: Vær deg selv! Og vær det fullt og helt, ikke stykkevis og delt!Jan-Helge skrev:Annerledes blandt venner enn her ja, det er jeg definitivt...
Et hint: Ta noen av hintene du får, til etteretning...Jan-Helge skrev:For det meste skriver jeg seriøst da, tidvis setter jeg bare ting på spissen med en litt spesiell vinkling.
Dog pleier jeg ha gode og seriøse hifi-diskusjoner med mang en hifi-interessert. Men det skal sies, det er litt mer saklig og enklere når man reelt møter noen, fremfor her på sentralen.
AFK = Away From Keyboard er egentlig bedre enn IRL = In Real Life.Dazed skrev:Jeg synes man bør oppføre seg skikkelig, uansett om man kommuniserer på internett eller "IRL".
I enkeltes øyne er det det. Dessverre.Jan-Helge skrev:Er det meningsløst å prøve selv? Min ærlige mening...
Forumtroll som hobby, altså. Det er meningsfylt, det.Jan-Helge skrev:Hvordan mennesker prioriterer HiFi er veldig individuelt, i så måte er HiFi en liten del av mitt liv, men du verden det er da en spennende interesse. Foto også for den saks skyld, eller det å kaste inn brannfakler i diskusjonsforum om diverse tema...
Proffen skrev:Et lite hint: Vær deg selv! Og vær det fullt og helt, ikke stykkevis og delt!Jan-Helge skrev:Annerledes blandt venner enn her ja, det er jeg definitivt...
mvh
Proffen
Jeg er da meg selv helt og fult fordi om jeg vinkler mange av mine innlegg mot de særeste tanker man kan ha om hifi. Det er nok av tanker i retning av at dyrt er bedre enn billig, vakkert er bedre enn stygt, praktisk er bedre enn upraktisk etc... Alle kan enes om det, dog skaper det ikke mye debatt og ikke er det spennende tanker heller.Proffen skrev:Et lite hint: Vær deg selv! Og vær det fullt og helt, ikke stykkevis og delt!Jan-Helge skrev:Annerledes blandt venner enn her ja, det er jeg definitivt...
mvh
Proffen
Singel kar glad i Fjordland. Da skulle du vel ha allverdens av tid til å drive med DIY ;DJan-Helge skrev:Hva gjelder Fjordland sine middagsretter så er dem en ganske annen gastronomisk opplevelse enn mat basert på råvarer, vi snakker her om kvalitetsforskjeller som gjør det verdt å velge den råvarebaserte maten.
Når det er sagt, så lever jeg nok mer på Fjordland-produkter enn hva som godt er, skal innrømme det. Men intet annet kan man forvente med en singel kar som bor alene og skal lage sin egen mat, Grandiosa og andre lettvinte matvaner er også en for stor del av mitt kosthold, dessverre for smaksopplevelsens skyld.
Men finnes da gode argumenter for å velge Fjordland, mindre tid til matlaging og mer tid til musikk.Kan man ikke si om DIY-prosjekter, da for dem blir det omvendt.
Blogging er ikke like spennende som å aktivisere andre debattanter i et forum. Jeg liker litt motstand og er her for debattens skyld, heller enn for å spre mine meninger i seg selv. Hadde ikke vært like spennende om jeg ikke tidvis fikk noen av dere til å nær sagt sette kaffeen i vranghals til tider - jeg liker som sagt motstridende meningsytringer.ottone skrev:Jan-Helge
Forslag til DIY:
![]()
Løp og kjøp!