Hentet brosjyre på denne nå på fredag:
Brosjyre er vel egentlig "The understatement of the year!" En staselig bok med stive permer. Det eneste som er litt kjedelig er prislisten.
Når det gjelder styring så husker jeg at jeg etter å ha kjørt min egen SAAB96 V4 med tannstagstyring, fikk fnatt da jeg lånte fatter sin Amazon, en bil jeg hadde kjørt et par år før jeg fikk min egen. Der SAABen gikk rett fram uten kurskorreksjoner måtte Amazonen gjetes og passes på. Den kunne ikke kjøre rett fram uten kontinuerlige små korreksjoner. Jeg antok den gangen at dette skyldtes at Amasonen hadde snekkestyring og at den i utgangspunktet var mindre presis enn tannstagstyringen på SAABen.
Prøvekjørte midt på 80 tallet en BMW320 av første generasjon og hadde under hele kjøreturen en vemmelig følelse av at bakparten hele tide prøvde å kjøre forbi framparten. Veldig ubehagelig, kunne selvsagt skydes feil på denne bilen, men....? Etter disse to opplevelsene har jeg i grunnen foretrukket forhjulsdrift selv om 7'eren jeg hadde ikke viste slike tendenser, den hadde derimot mange andre dårlige egenskaper.