En sånn bil vil jeg ha!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Trondmeg skrev:
    Spiralis. Vi er venner til evig tid ser jeg. Og så synes jeg du skulle ha en wankel GS for kuriositetens skyld.
    +1!

Det er vel ingen født før 1970 som ikke vet hva Saab 97 og 850 Monte Carlo er? :eek:
    Den totaktslyden og frihjulsnavet gjør forøvrig noe med en, ikke som å høre en STOR V8 eller turtallsvillig V10 eller V12, men det er noe sånn "tilbake til røttene" med Saab 850!
    Saab 96 V4 derimot kan jeg styre meg for..........

Ellers må alderen har gjort noe med meg, hauger med penger på konto nå ville ikke betydd verken amerikansk eller italiensk, men denne:

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Jeg krever ikke mye, en Frazer Nash for dagene uten regn

Og en barndoor kombi ikledd originallakken for resten av sommeren.

Flere biler trenger jeg strengt tatt ikke. Måtte i så fall være en '97 9000 Anniversary. Men så hadde jeg også vært fornøyd.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.721
    Torget vurderinger
    0
    Roberten skrev:
    Flere biler trenger jeg strengt tatt ikke. Måtte i så fall være en '97 9000 Anniversary. Men så hadde jeg også vært fornøyd.
    Eat your heart out !!! Jeg har en !! ;D ;D ;D

Eller rettere så har avkommet fått lov til å ta over den da jeg kjøpte Skoda. Har ikke gått mer enn ca 160K kilometer heller. 2,0 turbo CS.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.721
    Torget vurderinger
    0
    En slik en kunne jeg gjerne ha tenkt meg, men jeg måtte nok ha kjøpt to for fruen har også lyst på en slik.

Derimot en slik ville jeg kanskje få ha for meg selv?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.725
    Beskjeden som jeg er så hadde det holdt med en klassisk Capri for meg

;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Spiralis skrev:
    Roberten skrev:
    Eat your heart out !!! Jeg har en !! ;D ;D ;D

Eller rettere så har avkommet fått lov til å ta over den da jeg kjøpte Skoda. Har ikke gått mer enn ca 160K kilometer heller. 2,0 turbo CS.
    ;D

Gode ting. Bra at avkommet lærer seg å sette pris på kjøretøy fra første børjan. Pluss, snill far ! :)

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Kunne tenkt meg en BMW M3 E30 og en Ford sierra RS500 Cosworth :)

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.362
    Torget vurderinger
    1
    hel-elt skrev:
    Bilønsker er jo et aktuelt tema, derfor prøver jeg en tråd med ønsker. Og ønsker er ofte ting man vil ha, men prioriteringer gjør ofte at det blir med drømmene, helt greit det!
    Her er mitt ønske, det blir neppe noen realitet, dessverre.

Dette er en 3,2 rekkesekser bensin med alt utstyr! ikke noe fyringsolje her takk! ;)

Beklager, men i Dirve E utgave er V70 (og S80) et flott alternativt til Passat og Mondeo. Men så snart du putter en større motor i bilen faller den helt igjennom i forhold til alternativene fra Audi, BMW og Mercedes til samme pris. Disse er flere størrelsesordener bedre enn Volvo på alle områder bortsett fra seter!

J T

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Antall liker
    10
    Min egen Xantia - stasjonsvogn i PERFEKT stand. ;D

JT

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.362
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil gjerne ha en slik en, men vedlikeholdskostnadene kommer sikkert til å ruinere meg.... :-\

Nydelig 70-tallsdesign fra Pininfarina 8)

Vedlegg

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.362
    Torget vurderinger
    1
    Denne her vil alltid forbli en drøm da innkjøpsprisen sprenger alle budsjetter.... :-\

Maserati Ghibli bør forresten oppleves i metallet. Så en slik som tiåring og det gjorde et uutslettelig inntrykk. Bilen er ekstremt lav og bred og motorlyden er brutal.... 8)

Vedlegg

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    119
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Dette er også en av mine "all-time" favoritter

Husker det stod et nyyyyydelig "gullfarget" exemplar av arten utenfor min forrige jobb (på Ensjø) for noen år siden... åh den var vakker....

J T

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Antall liker
    10
    Voff skrev:
    Jeg vil gjerne ha en slik en, men vedlikeholdskostnadene kommer sikkert til å ruinere meg.... :-\

Nydelig 70-tallsdesign fra Pininfarina 8)

Den er jo så deilig at jeg blir nesten kvalm.. Den finnes ikke som stasjons/herregårds-vogn? ;D

JT

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Norum skrev:
    Kunne tenkt meg en BMW M3 E30 og en Ford sierra RS500 Cosworth :)
    Akkurat de to bilene kunne jeg også tenkt meg :)

Har kjørt begge (Standard og Evo2 og standard Cosworth med lett trim, ca 270hk) og de er mye morsommere enn moderne biler ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:
    Selv liker jeg denne bilen godt

Hmmm, spottet en lokal forretningskjendis parkerte quatroporten sin hos den lokale snobbesjappa og strøk avgårde i en slik GT her om dagen, prøveskilter riktignok men det går unna der i gården. Mørk blå var den, møe penere enn dette sterile eksemplet ;)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes den nye Peugot Coupe har skyhøy siklefaktor. En Peugot RCZ troner høyest på lista mi over moderne sportsbiler til en folkelig pris om dagen.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.721
    Torget vurderinger
    0

En slik en hadde jeg skrekkelig lyst på i mange år, men nå har jeg vel insett at ett sted må man gi seg og la realismen ta over. Kommer det en telefon fra Norsk Tippping og det er et stort beløp vil nok en slik bil fort komme inn på listen igjen. ;)

At jeg valgte akkurat dette bildet var mest for å glede dere andre som kanskje ikke er så imponert av Audi Coupe også. Dama er (var) flott i allefall. ;D

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.362
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    En slik en hadde jeg skrekkelig lyst på i mange år, men nå har jeg vel insett at ett sted må man gi seg og la realismen ta over. Kommer det en telefon fra Norsk Tippping og det er et stort beløp vil nok en slik bil fort komme inn på listen igjen. ;)

At jeg valgte akkurat dette bildet var mest for å glede dere andre som kanskje ikke er så imponert av Audi Coupe også. Dama er (var) flott i allefall. ;D
    Er denne Audien så dyr da?

For å realisere min drøm kan jeg kanskje slå til på denne?
    Kun kr 230 000 og noen få få ettermiddagstimer..... ;D

Vedlegg

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.362
    Torget vurderinger
    1
    Hvor pen den er kan vel diskuteres, men denne vil unektelig vekke oppsikt i gata.... ;D
    Overkommelig er den også sånn rent finansielt...
    Og det hadde vel vært stas å kunne titulere seg som Lamborghini eier.... 8)

Vedlegg

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    128
    2011 Mercedes-Benz C300 4matic... tar jeg så gjerne imot..

Man nermer seg og overgår 90 talets fantastiske 4matic biler med denne modellen.
    I fremtiden, blir dette antakeligvis bilen alle ønsker å ha, den mest driftsikre mercedes siden tja, 1990 - 94 W124

Disse motorene har vel forventet 8-900 tusen km som grense før de kneler...

mvh

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    @voff: Skjønner ikke hvor du har smak/stil fra, hverken 400i eller espada (som du nevner selv som tvilsom) er vel særlig pene biler (i mine øyne), kantete design med altfor store vindusflater, Opel Record Coupe er jo nesten penere fra samme tiden (og kanskje samme penn?). 70-tallet var jo preget av mye re-design men det må jo finnes bedre ting enn dette?

Jeg for min del liker Maserati Quattroporte kontra tyskernes "elefantdesign" (S-klass, A8, 7-serie)

Vedlegg

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.362
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    @voff: Skjønner ikke hvor du har smak/stil fra, hverken 400i eller espada (som du nevner selv som tvilsom) er vel særlig pene biler (i mine øyne), kantete design med altfor store vindusflater, Opel Record Coupe er jo nesten penere fra samme tiden (og kanskje samme penn?). 70-tallet var jo preget av mye re-design men det må jo finnes bedre ting enn dette?
    Det sier vel kanskje mer om din smak. ;D
    Blant designere blir 400i regnet som et av Pininfarinas mesterverk. Ghibli blir regnet som Giugiaros ubestridte mesterverk.
    Disse bilene har nydelig linjer og perfekte proposjoner.....
    Det beste design er ofte det enkleste...
    Desssuten er de befriende fri for ornamenter.
    Selvfølgelig preges de av 70-tallsdesign, men i det minste hadde det tiåret en stil noe som neppe kan sies med like stor tyngde om vår samtid.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.362
    Torget vurderinger
    1
    Nye Jaguar XJ er en av de peneste nye bilene. Desverre skjemmes den av tidens hang til ornamenter; baklyktene som trekkes opp på bagasjeromlokket er en gimmick; det samme er er den spisse avslutingen på frontlyktene som nesten kutter forskjermen; den detaljen er for mye Ford New Edge ute av kontekst (selv om fasongen gjenspeiler linjene på bakre sidevindu).
    Ellers er det mye Audi over glasshuset. Nydelig bil og noe jeg ville ha valgt foran de tyske konkurrentene om jeg skulle ha hatt så mye penger å bruke på bil....noe jeg definitivt ikke har ;D

Vedlegg

R

RL69

Gjest
    room skrev:
    KOL69 skrev:
    -63 250 GTO. Alt annet er bare tull!!!

50-60 mill sånn ca.

EN SÅNN BIL VIL JEG HA!

(Ja desverre koster den alt for mye og alt for mange står bortgjemt i en garasje et eller annet sted, men den er jo fin da?)

MVH
    KOL69

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.362
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    Jeg for min del liker Maserati Quattroporte kontra tyskernes "elefantdesign" (S-klass, A8, 7-serie)
    Skal du vise en Quattroporte må du velge en farge som gjør at det går an å se hvordan den ser ut; sort får enhver bil til å forsvinne! ;D

Enig i at Quattroporte er en nydelig bil. Kun glasshusets fasong, litt for mye Datsun anno 1975, hindrer den i å være absolutt perfekt. Den er spesielt pen bakfra.

Vedlegg

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.362
    Torget vurderinger
    1
    Siden vi er på off-topic avdelingen vil jeg bare si at jeg har fryktelig lyst på denne båten.... ;D
    Skal se jeg gjør alvor av det en vakker dag.... :D

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.721
    Torget vurderinger
    0
    Quatroporte er ikke en bil jeg ønsker meg, liker ikke utseendet. Ikke kritikk mot dere som liker den, dette er kun et spørsmål om smak og behag. Men den "flytter trafikk" mye mer effektivt enn en Skoda Superb på Autobahn. Lå bak en her i sommer og Fritz har mye mer respekt for den oppkjeftige grillen på den der enn på min bil når den dukker opp i speilet. Slik sett var den praktisk for jeg kunne ligge ganske greit i 160 mens han i Maseratien jaget mellom 120 og 200++.

Ferrari 250 GTO kommer i garasjen den dagen jeg setter ny rekord i Euromillions lotteriet! Har elsket den bilen siden jeg fikk en slik i et bilbanesett for et "halvt århundre siden". Ikke fullt så galt men nesten! Har den i modellform i flere størrelser og utgaver.

Espada er oppnåelig for den koster ikke så mye å kjøpe men den er ikke gratis å holde. Jeg er redd fruen synes jeg har tilstrekkelig med biler som står og "venter å bedre tider"! Men griselekker det er den!! Og for en motorlyd!! 12 sylindre som sprer vellyd!

Og Audi 100S Coupe er heller ikke helt gratis, selv i dag. Oppnåelig ja, men alle gamle biler krever mer omsorg enn jeg for tiden har mulighet til å gi dem! :-[ Og da den var ny var den uforskammet dyr, men lekker JA!!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn