En sånn bil vil jeg ha!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    Bilønsker er jo et aktuelt tema, derfor prøver jeg en tråd med ønsker. Og ønsker er ofte ting man vil ha, men prioriteringer gjør ofte at det blir med drømmene, helt greit det!
    Her er mitt ønske, det blir neppe noen realitet, dessverre.

    Dette er en 3,2 rekkesekser bensin med alt utstyr! ikke noe fyringsolje her takk! ;)
     

    Vedlegg

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Den kommende "M1" fra BMW står høyt på siklelista mi, men så er jeg jo både ufaglært og ungdom 8)

    Ellers kunne jeg gjerne tenkt meg en Alfa Romeo Brera med 3.2-liter turbobensinmotoren og firehjulstrekk!
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    .Marcus skrev:
    Den kommende "M1" fra BMW står høyt på siklelista mi, men så er jeg jo både ufaglært og ungdom 8)

    Ellers kunne jeg gjerne tenkt meg en Alfa Romeo Brera med 3.2-liter turbobensinmotoren og firehjulstrekk!
    En herlig ønskeliste hos deg og ser jeg! :D
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Ville hatt en Lotus Elise/Exige, med det første karosseriet som kom, fremfor masse langt dyrere biler.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    hel-elt skrev:
    Bilønsker er jo et aktuelt tema, derfor prøver jeg en tråd med ønsker. Og ønsker er ofte ting man vil ha, men prioriteringer gjør ofte at det blir med drømmene, helt greit det!
    Her er mitt ønske, det blir neppe noen realitet, dessverre.

    Dette er en 3,2 rekkesekser med alt utstyr! ikke noe fyringsolje her takk! ;)
    Snadder den der ja.
    Personlig syns jeg jo 960en din er enda finere, men ingenting varer vel evig. Desverre.
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Har du hørt om Ariel Atom, Øivind?

    hel-elt:

    Er det lov å spørre hvorfor du vil ha stasjonsvogna, og ikke sedanutgaven til Volvo?
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    .Marcus skrev:
    Har du hørt om Ariel Atom, Øivind?
    Det designet får ikke akkurat pulsen min til å stige slik Lotus`n gjør. I tillegg er det jo råkult med ground-effect chassis, selv om Elise`n neppe drar noe særlig mer enn 0,8-0,9G igjennom svingene :)
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Den er ikke spesielt PEN, den Atom'en - men fy pokker den ser moro ut å kjøre!

    Er forøvrig helt enig i Elise/Exige. Synes de er kjempekule, og hadde ikke hatt noe imot en slik en som lekebil! Men enn så lenge får det duge med traktoren ;D
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    .Marcus skrev:
    Har du hørt om Ariel Atom, Øivind?

    hel-elt:

    Er det lov å spørre hvorfor du vil ha stasjonsvogna, og ikke sedanutgaven til Volvo?
    Ja, det kan du spør om. Dagens sedaner har dårlig sikt bakover, jeg begynner å dra på åra derfor synes jeg at god sikt betyr mye, kjører i dag en 91 mod volvo 960, den har en fasong somn gjør det mulig å ha god oversikt bakover, noe mange moderne biler mangler. Dessuten er det bare stasjonsvogna som leveres som XC. jeg vil ha god bakkeklaring og mye gummi på felgene for god komfort. 4 hjuls trekk må jeg ikke ha, men kan absulutt gjøre nytte av det da vi har hytte på fjellet og kjører mye med tung tilhenger.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har lyst på ny bil, og ser mange problemer og usikkerheter som ikke fantes før.
    To av dem:
    -Volvo er kinesisk
    -Jaguar er indisk
    Bare som eksempel. Volvo har jeg eid, og vurderer en ny. Jaguar har alltid vært en drøm. Er jeg gammeldags og bakstreversk, og hva er jeg egentlig redd for?
    -kjøper forresten ikke nye Quad-produkter heller...
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    hel-elt skrev:
    Ja, det kan du spør om. Dagens sedaner har dårlig sikt bakover, jeg begynner å dra på åra derfor synes jeg at god sikt betyr mye, kjører i dag en 91 mod volvo 960, den har en fasong somn gjør det mulig å ha god oversikt bakover, noe mange moderne biler mangler. Dessuten er det bare stasjonsvogna som leveres som XC. jeg vil ha god bakkeklaring og mye gummi på felgene for god komfort. 4 hjuls trekk må jeg ikke ha, men kan absulutt gjøre nytte av det da vi har hytte på fjellet og kjører mye med tung tilhenger.
    Veldig god sikt bakover er noe jeg savner i 1'ern jeg har nå, men det duger. På mange sedaner er taket såpass kurvet at det effektive arealet du kan se igjennom bakvinduet er ganske lite, noe jeg også finner irriterende. Gamlekjerra, en '91 Mazda 323, hadde IKKE dette problemet ;D

    Kjøper også komfort-argumentet ditt. Jeg gikk selv ned fra 18" til 17" felger på traktoren, mye mer behagelig, og mer grep.
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    Jøgga skrev:
    Jeg har lyst på ny bil, og ser mange problemer og usikkerheter som ikke fantes før.
    To av dem:
    -Volvo er kinesisk
    -Jaguar er indisk
    Bare som eksempel. Volvo har jeg eid, og vurderer en ny. Jaguar har alltid vært en drøm. Er jeg gammeldags og bakstreversk, og hva er jeg egentlig redd for?
    -kjøper forresten ikke nye Quad-produkter heller...
    Ser ikke ut for eierskapet har så mye å si, nye eiere kjøper ofte et merkenavn og er redde for å ødelegge/foradre på det. Tiden vil vise om kvalitet og andre prioriteringer har fått bestemme. selv er jeg ikke bekymret for dette, men selv om jeg har jobbet i bilbransjen hele mitt voksne liv, kan jeg jo ta feil her.
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    Jøgga skrev:
    hel-elt skrev:
    Bilønsker er jo et aktuelt tema, derfor prøver jeg en tråd med ønsker. Og ønsker er ofte ting man vil ha, men prioriteringer gjør ofte at det blir med drømmene, helt greit det!
    Her er mitt ønske, det blir neppe noen realitet, dessverre.

    Dette er en 3,2 rekkesekser med alt utstyr! ikke noe fyringsolje her takk! ;)
    Snadder den der ja.
    Personlig syns jeg jo 960en din er enda finere, men ingenting varer vel evig. Desverre.
    Ja, 960 har vært bra den, men til vinteren fyller den 20 år. har hatt den i 12 år nå, kjørt mange ferieturer med campingvogn og hatt mye glede og lite bekymringer med den. Den hart hatt et hard liv med meg som sjåfør: farten skal holdes oppe enten jeg kjører med tom bil eller 1600kg på kroken, noe den har klart med glans, bare det ikke er for langt mellom bensinstasjonene ;) Det har vært og er fortsatt en god bil, men snart tid for utskifting.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Hadde jeg hatt litt drøyt med penger hadde jeg ikke vært sen om å plukke opp en slik:

    [video]vFatyz8w6s4[/video]
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    hel-elt skrev:
    Dette er en 3,2 rekkesekser bensin med alt utstyr! ikke noe fyringsolje her takk! ;)
    Haha, priceless kommentar om hvorfor man ikke skal ha dieselmotor. Må huske den :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Maserati til hverdags og Ferrari til fest. Det må jo være noe som engasjerer blant alt det "perfekte"; perfekt.
     

    AnteValente

    Medlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    43
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    ØivindJ skrev:
    Ville hatt en Lotus Elise/Exige, med det første karosseriet som kom, fremfor masse langt dyrere biler.

    Har vært på Silverstone og kjørt Lotusen og Ferrari Modena. Det var fantastisk morro, og skulle jeg gjort det samme igjen, hadde jeg valgt flere runder med bare Lotus

    mvh
     
    C

    Cyber

    Gjest
    .Marcus skrev:
    Ellers kunne jeg gjerne tenkt meg en Alfa Romeo Brera med 3.2-liter turbobensinmotoren og firehjulstrekk!
    Grusomt trang, men du verden så lekker... :)
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    En vakker dag, men ikke før jeg har garasje(r)

    Og i tillegg ønsker jeg meg en ds3 og en c5 til "hverdags".. (siden vi først er i ønskemodus) .. ;D
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    cybervision_ skrev:
    .Marcus skrev:
    Ellers kunne jeg gjerne tenkt meg en Alfa Romeo Brera med 3.2-liter turbobensinmotoren og firehjulstrekk!
    Grusomt trang, men du verden så lekker... :)
    For oss som ikke trenger så stor plass....vil den funke bra. ;D
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.432
    Antall liker
    35.219
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har tenkt å holde den gamle Xantia'n i drift et par år til, inntil det er mulig å kjøpe ting som disse:







    Seriøst, å kjøpe en ny bensinsluker nå må da være som å kjøpe seilskute i 1915 eller damplokomotiv i 1935?
     

    Vedlegg

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Snickers-is skrev:
    Hadde jeg hatt litt drøyt med penger hadde jeg ikke vært sen om å plukke opp en slik:

    [video]vFatyz8w6s4[/video]
    You know snickers... det er norsk musikk i klippet der... Røyksopp!!!

    mvh
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    pstraums skrev:
    En vakker dag, men ikke før jeg har garasje(r)

    Og i tillegg ønsker jeg meg en ds3 og en c5 til "hverdags".. (siden vi først er i ønskemodus) .. ;D
    Enig. Det er jo bare verdens mest vellykkede bil - designmessig. Har dessverre aldri hatt gleden av å kjøre den, dog... Og i mellomtiden nøyer jeg meg med en A4 Lim.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Asbjørn skrev:
    Jeg har tenkt å holde den gamle Xantia'n i drift et par år til, inntil det er mulig å kjøpe ting som disse:


    Seriøst, å kjøpe en ny bensinsluker nå må da være som å kjøpe seilskute i 1915 eller damplokomotiv i 1935?
    Jeg skjønner ikke helt den argumentasjonen. Bensinmotoren er fremdeles suveren på kombinasjonen effekt, rekkevidde, pris, underholdning etc. Elbilen er da også nesten like gammel som bensinbilen, men utviklet mye mindre.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.432
    Antall liker
    35.219
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    La oss bare fastslå at Tesla Model S (det første bildet) har kommet ganske langt fra Bestemor Ducks 1916-modell Detroit Electric. Husk at en elmotor har max dreiemoment allerede ved 0 omdreininger, sånn at du aldri kan holde følge med f eks en Tesla Roadster fra stående start. Akselerasjonen er bare der øyeblikkelig uansett turtall, uten å vente på turbotrykk eller kickdown.

    Jeg venter ihvertfall med å kjøpe ny bil til 2012-modellene er på markedet, slik at det går an å prøvekjøre elektrisk og oppladbar hybrid og finne ut om dette er noe å ha.

    Citroën DS har jeg jo fra før. ;)
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    Kjekt å se så mange fine ønsker!
    Den Ds Cabben er nydelig!
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Så en episode av Topp Gear i dag hvor de prøvekjørte Lamborghini Murcielago:
    [video]QEaSZMYV498[/video]
    Hvis følelsene skal avgjøre, lyden alene gjør at man instinktivt ønsker seg en slik.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Citroen DS er vel noe av det fineste som har blitt produsert av kjøretøy, designmessig i allefall. Har aldri hatt eller kjørt DS men to gamle venner har hatt dem, og begge skryter hemningsløst av komfort og kjøreegenskaper. Den ene er også både bilmekaninker og bilelektriker, fagbrev på begge områder ! Han sierat DS er den mest lettskrudde bilen i verden, man må bare kunne den. Løsne 2 skruer og begge framskjermene er av!!! Dette til alle som påstår at Ciroen er vanskelig å skru på.

    I min drømmegarasje, ( den er jævlig STOOOOR!! ) står det da en DS cab og en DS pansret. Det ble laget noen få pansrede DS for stat og bankvesen i Frankrike. En slik har jeg lyst på, sammen med en 2CV Sahara. For den som ikke vet det ( de fleste her på HFS ? ) er en 2CV Sahara en 4X4 2CV men på en veldig artig måte. Den har en motor framme og en motor bak!

    Videre i min drømmegarasje skal det stå en SAAB97 og en SAAB96 850 Monte Carlo. Den av dere som umiddelbart vet hva dette er for biler blir min venn for evig!! :D
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0



    SAAB 96 Monte Carlo



    SAAB 97 Sonett




    Citroen 2CV Sahara


    DS pansret finner jeg ikke bilder av sånn i farten, men den har frontrute i tre deler og glasspanelene er flate.

    Men "piece de resistance" i Citroen avdelingen i min drømmegarasje er denne


    Citroen SM Cab. Ultrasjelden automobil. Selvsagt måtte man også ha en "vanlig" SM ! :D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Spiralis. Vi er venner til evig tid ser jeg. Og så synes jeg du skulle ha en wankel GS for kuriositetens skyld.
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Dean Martins Facel Vega ække dum spørru meg...
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn