En Hyllest til Danske Helter!

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg vil utbringe en skål de Danske helter som ikke lar seg tråkke på av fascistiske politikere, kristne hushaier og derers underståtter i Politiet.

Et eksempel til etterfølgelse hvis lignende sitiasjoner skulle oppstå her hjemme. Og et skremmende eksempel på hva som skjer hvis politiet får for mye makt. Her settes antiterrorkorpset ved Rigspolitiets aktionsstyrke inn mot fredelige ungdommer som har forskanset seg i et ungdomshus. Et vanvittig sløseri av ressurser som sikkert kunne betalt for dette huset mange ganger.

Både innbyggerne, næringslivet, ungdommene og stort sett alle andre har bare tapt på dette rambopolitiets brutale adfærd.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jøss.

Blir man helter av å kaste stein?

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.897
Torget vurderinger
4
... fredelige ungdommer som har forskanset.....
Hallo!! Er det bare jeg som ser selvmotsigelsen her??
Forskanse seg i annen manns hus, kaste stein, knuse ruter....fredelige? Joda, - fredelige så lenge de får det slik de vil....

K

knutinh

Gjest
Jeg har ikke satt meg inn i saken.

Det er en gjeng blitzere som mener at samfunnet skal holde dem med gratis hus, og at deres aktivitet er viktigere enn andre ungdommer som også gjerne kunne tenke seg et lokale for fritidsaktiviteter, og dermed er det greit å kaste stein og stå på?

-k

L

Ludo

Gjest
Det er vel ikke annet enn arbeidsledig blitzpøbel. Ikke mye fredelig der i gården. I tillegg så samler de sammen masse søppel som kun er ute etter å lage bråk og ødelegge mest mulig. Som for eksempel Lillevolden, det (beklager uttrykket) dyngehuet. Ja til gummikuler og tåregass på den sorgens gjengen der. De gjør jo ikke annet enn å snylte på statkassa og lage bråk ;D

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
En liten overkjørsel av en veivals skulle nok fått disse blitzerne i ro. ;D

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Jeg vil utbringe en skål de Danske helter som ikke lar seg tråkke på av fascistiske politikere, kristne hushaier og derers underståtter i Politiet.

;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er jo ikke rart det kommer sterke motreaksjoner når terrorkorpset og helikoptere settes inn mot undgommer. Ikke det at jeg gir dem rett i alt de gjør, men denne siutuasjonen burde vært løst på en fredelig måte slik at det etterfølgende bråket hadde vært unngått.

Dette er ikke annet enn fascistisk symbolpolitikk fra nye ledere som skal hevde seg litt. Og er en videreføring av den siste tidens bølling med Christiania f.eks. selv om det der har kommet til løsninger.

Så da har vi 2 senarioer:

1. Politiet regnet ikke med at det ble bråk etter en slik operasjon. Annet enn litt tumulter på gatehjørnet utenfor. Da viser det en hårreisende mangel på dømmekraft i overkommandoen. Og hoder bør rulle.

2. De så på forhånd hva som kom, men gjennomførte aksjonen likevel. Da ble hushaienes ønske satt før hele resten av byens vel. Og til en høy kostnad for politet, byen, de næringsdrivende og beboere som blir rammet. Da viser det en hårreisende mangel på priotriteringsevne i overkommandoen. Og hoder bør rulle.

Håper de lærer til neste gang at beboerene i byen ikke finner seg i hva som helst fra politikere og deres stormtropper.

Og jeg hyller igjen de unge som er modige nok til å kjempe imot overmakten.

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Korekt,....jeg er skremt av hvor mektige generelt statene er blitt (norsk inkludert).

For en del år siden var det en mann i USA som hett George Washington og han startet en revolusjon, og biltt en folkehelt. Tenk deg starte en revolusjon i USA idag. :eek:

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja politiet må slutte å hive noen ut av annen manns hus. De bør også slutte å knuse ruter og herje i gatene.... :eek:

Justisministerer sa det ganske treffende: Foreldrene burde lære ungene sine folkeskikk.

G

Gjestemedlem

Gjest
Ja politiet må slutte å hive noen ut av annen manns hus.  De bør også slutte å knuse ruter og herje i gatene....  :eek:
Hvis dette hadde vært et hus som andre brukte som nylig var okkupert var det nok en annen sak. Men dette huset har vært brukt som ungdomshus siden 1982 og før det sto det tomt siden 50tallet. Først nå har en kristen kult kjøpt opp huset for å kunne kaste ut beboerene og bruke det til sine egen formål. Og se resultatet av denne griskheten...

Sakser litt fra: http://www.ungdomshuset.dk

"Historie

Jagtvej 69 er bygget til at være på tværs. Da Folkets Hus, som det oprindeligt hed, blev bygget i 1890erne var det for at give den københavnske arbejderbevægelse en base i kampen for social retfærdighed.

Huset blev dengang mødestedet for en lang række af bevægelsens demonstrationer og husede også de bal og møder, som arbejderne ikke måtte afholde i borgerskabets forsamlingshuse. Efter fagbevægelsen forlod huset i 1950erne stod huset tomt indtil 80erne, kun afbrudt af et par år som Folkedanshus for foreningen Tinglutti.

I 80erne vokser BZ-bevægelsen sig stærk. Allerede i 1981 samledes en stor gruppe unge BZere i det tomme hus på Jagtvej 69. Her dannede de "Initivgruppen" og formulerede fire krav til kommunen under parolen Ungdomshus NU. Inden to år bukkede kommunen under. Efter stribevis af BZelser og rydninger rundt omkring i København valgte kommunen at kaste håndklædet i ringen.

I oktober 1982 fik byens unge helt passende netop det hus, hvor kravet først blev formuleret. Huset blev omdøbt til Ungdomshuset og indviet ved en stor åbningsfest, hvor daværende borgmester Egon Weidekamp kom og holdt tale, hvorefter han fik buksevand. Det er måske derfor huset aldrig blev så populært på Rådhuset."

G

Gjestemedlem

Gjest
Her et et par oppslag om de nye eierene:

"- Faderhuset er en af landets mest ekstreme sekter, som har udviklet sig til rent religiøst og økonomisk bondefangeri, siger teolog Birger Langkjer, der længe har studeret Faderhuset."

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/11/01/030349.htm

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article239809.ece

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article242579.ece

Det er denne forsamlingen som nylig har kjøpt opp Ungdomshuset. Som politikere og politi mener er så mye mer samfunnsnyttig at det er verdt å gjøre byen til en krigssone for.

Er det rart det blir bråk?

T

Thomas1

Gjest
Kan ikke de pøblene bare komme seg i arbeid og bruke pengene på å bygge seg et nytt hus da...

Jævla arbeidsky,lowlife,statssnyltende åndsamøber...
Skulle ønske jeg kunne stått på taket og skutt de en etter en..
Tiltrekker seg "likesinnede" amøber som kun er der for å drive hærverk og annet tull..

Se å klipp dere og kom dere i jobb!!!

G

Gjestemedlem

Gjest
Litt mer bakgrunn:

"Efter 17 år med Ungdomshuset valgte Københavns Kommunes Borgerrepræsentation pludselig i 1999 at sætte ejendommen Jagtvej 69, der huser Ungdomshuset, til salg. Dermed tilsidesatte de den aftale fra 1982, hvorved brugsretten til huset blev overdraget til byens ungdom. Overdragelsen skete dengang med daværende overborgmester, Egon Weidekamp i spidsen.

Der var kun få, der bød på ejendommen. Blandt dem var den sekteriske kristne menighed Faderhuset, der i dag er den formelle ejer af bygningen. Dengang afviste Kommunen dog kirken som en useriøs køber. Ï stedet tog de imod et bud på 2,6 millioner fra selskabet Human A/S, der endnu ikke var færdigstiftet, da budet blev afgivet. Kommunen slog til, uden at undersøge det til lejligheden oprettede selskab nærmere. Inden året var omme havde Faderhuset opkøbt samtlige aktier i selskabet Human A/S."

Jeg får indelig håpe at om den sekten noensinne flytter inn dit at stedet regelmessig brennes ned slik at de går konkurs pga. astronomiske forsikringspremier.

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Kan ikke de pøblene bare komme seg i arbeid og bruke pengene på å bygge seg et nytt hus da...

Jævla arbeidsky,lowlife,statssnyltende åndsamøber...
Skulle ønske jeg kunne stått på taket og skutt de en etter en..
Tiltrekker seg "likesinnede" amøber som kun er der for å drive hærverk og annet tull..

Se å klipp dere og kom dere i jobb!!!
Det vil være best at de får jobb som staten og kommune annsatte eller bønder, samfunsforskere, forfattere, antropologer, politologer, teologer, kongelige,......og får tryggde ........."mer elegant".

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg har ikke satt meg inn i saken.

Det er en gjeng blitzere som mener at samfunnet skal holde dem med gratis hus, og at deres aktivitet er viktigere enn andre ungdommer som også gjerne kunne tenke seg et lokale for fritidsaktiviteter, og dermed er det greit å kaste stein og stå på?

-k
I postene over ser du litt av bakgrunnen for bråket og husets historie. Kan også ta med at:

"Faderhuset vil ikke sælge huset til en fond, der ønskede at købe de unges hus til Ungdomshusets brugere, og derfor står Faderhuset altså stadig som ejere på Jagtvej 69."

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/11/01/030349.htm

G

Gjestemedlem

Gjest
Fordi de har brukt huset siden begynnelsen av 80 tallet. Men hvorfor kan ikke den kristne kulten heller finne seg et annet hus da og la ungdommen være i fred der de er?

Jeg håper kultistene brenner inne med/(i?) det nye huset de vil bygge der. Men det er vel det de ser frem til: Å bli "martyrer".

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Tydelig at disse ungdommene har fått tredd en urettferdighet nedover hue. Det er vel også tydelig at kommunen har brutt løftene sine. Skulle vel bare mangle at de ikke skal få lov å protestere på det. Det er slik ungdom skal være. Full støtte til de !

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Man må gjerne være uenig i vedtak tatt av politikere og andre myndighetspesoner. Det er jeg rett så ofte selv.
Men svaret er aldri og gå i gatene og forøve hærverk, skade andre mennesker, ødelegge andres eiendom. Rett og slett pøbelvirksomhet.
Det finnes andre måter for de som føler seg overkjørt å gå frem på.
De som ikke vil benytte disse, og ellers oppføre seg som mennesker og ikke som dyr, fortjener ikke sympati.

Hvem i helvete tror de at de er? Hva hvis alle oppførte seg på denne måten når de ikke fikk viljen sin?

For ikke å snakke om yrkespøblene fra norge, tyskland og sverige. Som ikke har noen annen agenda enn å oppsøke bråk, på linje med casual-pøblene i fotballmiljøet.

Jeg håper de blir sittende inne lenge.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Visste ikke at de var pøbler. Jeg trodde de hadde fått huset av Kbh kommune. Hvis det er riktig kan jo ikke kommunen selge huset, når de ikke eier det.

I en storby som Kbh bør det være flere slike hus. I et liberalt samfunn må det være plass til alle. ;)

Yrkespøbel? Er det godt betalt?

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvem i helvete tror de at de er? Hva hvis alle oppførte seg på denne måten når de ikke fikk viljen sin?
Dette er frie borgere som ikke finner seg i hva som helst fra sjefene i byen. Og som er villige til å kjempe for sin sak og mot urettferdigheten.

Man kan like gjerne snu på det og spørre hvem i helvete politiet og politikerene tror de er som med viten og vilje har forårsaket situasjonen i byen.

Ungdommene har vært der i 25 år uten å lage noe opptøyer av den grunn. De har bred støtte hos de andre beboerene i bydelen. Bråket er det politiet og kristne kultister som har fremprovosert.

G

Gjestemedlem

Gjest
Visste ikke at de var pøbler. Jeg trodde de hadde fått huset av Kbh kommune. Hvis det er riktig kan jo ikke kommunen selge huset, når de ikke eier det.
I 1982 gav daværende overborgermester i København Egon Weidekamp de unge bruksretten til huset, mens kommunen fremdels stod som eier.

Men nye politikere kommer til og tidligere avtaler blir ikke nødvendigvis æret. I 1999 var alt glemt, ignorert (eller betalt for?) og kummunen solgte hustet. De ville ikke selge til kultistene men disse hadde kontrollen i selskapet som kjøpte stedet likevel.

B

Back_Door

Gjest
Man må gjerne være uenig i vedtak tatt av politikere og andre myndighetspesoner. Det er jeg rett så ofte selv.
Men svaret er aldri og gå i gatene og forøve hærverk, skade andre mennesker, ødelegge andres eiendom. Rett og slett pøbelvirksomhet.
Det finnes andre måter for de som føler seg overkjørt å gå frem på.
De som ikke vil benytte disse, og ellers oppføre seg som mennesker og ikke som dyr, fortjener ikke sympati.

For ikke å snakke om yrkespøblene fra norge, tyskland og sverige. Som ikke har noen annen agenda enn å oppsøke bråk, på linje med casual-pøblene i fotballmiljøet.

Jeg håper de blir sittende inne lenge.
Støttes!!

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er helt klart at situasjoner som denne tiltrekker mange som kun er interessert i selve kampene og motstandshandlingene. Det er derfor det er så uforståelig at politiet satte i gang denne meningsløse aksjonen og at ikke rissikoen for dette ble vurdert på forhånd.

Håper de ansvarlige blir degradert til parkometervakter eller gatefeiere.

Men det varmer å se den entusiasme og motstandvilje som Danskene viser mot offentlige overgrep og maktmisbruk.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Men det varmer å se den entusiasme og motstandvilje som Danskene viser mot offentlige overgrep og maktmisbruk.
Det er skremmende å se ungdom oppføre seg på denne måten. Like ille som muslimpøblene fra Paris i fjor.
Dette er da ingen frihetskamp, det er organisert pøbelvirksomhet foretqatt av radikal hjernevasket ungdom som ikke ønsker å innordne seg i samfunnet.
Med dette på rullebladet, kan de se langt etter å noensinne fungere normalt i samfunnet. Hvem vil ansette sånne?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Husker en forelesning jeg var på med den kjente høyremannen og statsviteren Johan P. Olsen. Han uttalte med tyngde at det er all grunn til å støtte sivil ulydighet. Noen ganger kommer demokratiet til kort, og da behøves det aksjonister som øver press utenfor de demokratiske kanalene.

http://no.wikipedia.org/wiki/Johan_P._Olsen

Men vulgær-høyresiden tenker jo ikke så raffinert.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Skjønar ungdomen, men dette er for dryg reaksjon. Det skapar berre motvilje, i staden for sympati for saken. Så justisminister-kommentaren er på sett og vis heilt på sin plass etter mitt syn. Ein kastar ikkje stein, brannbomber og tyr til vald for "ein stad å vere". Kva reaksjonsform vil i så fall passe å ha dersom nokon gjorde tjuveri? Halshogging?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Spørsmålet er da: hvem står bak de mest ytterliggående reaksjonene? Om de er de samme som arrangerer demonstrasjonene, så er jeg enig, med deg, Arve. Ofte er det en liten gruppe ytterliggående som bare vil ha bråk, og de representerer ikke nødvendigvis aksjonen.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Hvorfor skal private bedrifter og eiendommer knuses for en urett de mener det offentlige har gjort mot dem?
Ser ikke samenhengen.

Denne irrasjonelle tankegangen og oppførselen bare bekrefter at de fortjener å bli kastet ut. Har ikke stort til overs for ekstremreligiøse grupperinger heller, men de eier tross alt bygningen.

T

Thomas1

Gjest
Du får iallefall passe deg når du skal hjem fra Danmark Gjestemedlem. Kanskje du blir arrestert i alt opptøyet..
Hvis du ikke rekker å bli hjernevasket av den religiøse sekten rett før du reiser i morgen da. hehe

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Dephot har ikke noe sted å bo lenger, har blitt kastet ut. Det er derfor han kommer hjem i morge. ;D

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.737
God tråd, og jeg hyller de danske heltene.

For å legge litt til fakta som har kommet tidligere i denne tråden, har kommunen hele tida sittet med nøkkelen til denne konflikten i 7 år. Kommunen har ikke vært villige til å løse denne saken, tross Ungsomshusets klare beskjeder om hva som kommer til å skje om det ikke blir forhandlet (og ja, Ungdomshuset har flere ganger, også i den siste tiden vært villige til å forhandle). Ungdomshuset har også kommet med bud for å kjøpe eiendommen, og har ikke fått gehør for dette.
At politikerne legger det døve øret til denne saken, er som å skyte seg selv i leggen. Dette burde de ha vist (og hoder burde rulle).
Politikerne dreit seg skikkelig ut da de først ikke ville selge til Faderhuset, men selger til et nyetablert selskap som er eid av nettopp; Faderhuset. En unskyldning og løsning skulle på dette tidspunkt vært det minste Ungdomshuset skulle fått.

At kommunen i det hele tatt legger et slikt hus ut for salg uten å tilby Ungdomshuset et nytt sted å være er helt vanvittig. Ungdomshuset er mye større enn Blitz og Uffa her i norge, og har tilreisende fra de fleste land i verden, har store konserter, foredrag og andre happenings. Sjeldent har jeg besøkt et mer velkomment og åpent miljø enn kulturhus av denne typen. Større byer som ikke har et tilbud i form av selvstyrte ungdomshus burde i realiteten SKAMME seg, men jeg tviler på at dagens (høyre?)politikere tør se dette som fakta. Ungdommer som skaper seg egentanke, et politisk ståsted og VILJE til å gjøre noe med saken er tydelighvis ikke velkomment i dagens samfunn. Igjen vil jeg nevne ordet SKAM.

Man kan diskutere i det vide og brede om det er aktivisme eller rent hærverk å gjøre som demonstrantene i Danmark nå. Det er vel ganske klart at det ikke skaper særlig mye sympati rundt saken å tenne på beboeres biler, utøve rassering av skoler og barnehager etc. MEN, det gjør at denne saken vil bli husket, det vil vise hvor mektige og viljesterke denne typen miljøer er, og tvinger politikere til å tenke seg om i senere tid. Det er på høy tide noen tør stå opp mot dårlig byråkrati som dette.

Å sette inn slike styrker, betale for denne typen skader og rydde opp etter disse dager med demonstrasjoner og oppstyr vil koste den danske stat mangfoldig de penger det koster å ha steder som Ungdomshuset gående, også mange andre steder i landet...

Det var i tiden før det første sammenstøtet mellom politi og demonstranter, fredelige demonstrasjoner i byen, henholdsvis med 3 og 5000 deltakere. Det var på den tredje demonstrasjonen det brøt ut, da politiet mente de måtte rykke inn fordi noen av demonstrantene hadde på seg masker (som i og for seg er ulovlig i danmark). Sjakktrekk.

Politiet og polikerne VET hva de kunne gjort for å forhindre det.
De har fått mange sjanser til å gjøre situasjonen levelig for både seg selv og byens ungdom.

Min fulle støtte!

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
....for meg det ser ut at ungdom er blitt lei av våres "ledere", eller lei generelt av dagens samfunn. Ledere som er i stand til "å ofre sitt eget livet" for å spille golf eller vise seg fram på forskjelige premierer eller Coctail-party. :p

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Det er en forskjell på 12 millioner og 2,6 millioner som deres hus ble solgt for.
Bedre standard. Fliser på badet. ;D

Topp Bunn