En Hyllest til Danske Helter!

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.737
Fantastisk oppfølging av et ellers greit poeng. (ironi)

Å tilby et selvstyrt kulturhus å kjøpe noe til 12 mill er bare.....ja jeg tror egnetlig du forstår selv.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Mange med stor innsikt og viten her. Hvem sier at ungdommene nødvendigvis er arbeidsledige? Bor alle der? Siden 1982 må disse "ungdommene" ha blitt forferdelig gamle. For mange herrens år siden var jeg endel på UFFA i Trondheim. Mange forskjellig brukere der. Alt fra arbeidsledige til pengetjenende og skatte betalende mennesker. Felles for alle var vel politisk interesse eller ikke minst det kulturelle tilbudet. Kjøpte mange plater og musikkblader/fanziner, og gikk på masse konserter der i sin tid. (Både Turboneger og Gluecifer spilte der en rekke ganger, ikke akkurat band som er kjent for å være politiske)
For meg er f.eks en "profesjonell" skiløper som bruker 15 år av livet sitt til å beine rundt i skauen, en vel så stor verkebyll på samfunnets forvokste rass.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Tilbudet er like gjennomtenkt som besluttningen om å legge ungdomshuset ut for salg. Jeg klarer ikke å se tankegangen til kommunen her. Hva var agendaen deres? Det kan umulig være å tjene ett par tre millioner.

G

Gjestemedlem

Gjest
Med dette på rullebladet, kan de se langt etter å noensinne fungere normalt i samfunnet. Hvem vil ansette sånne?
Det viser bare hvor mye de er villige til å ofre personlig for å kjempe mot urett og overgrep, og desto større respekt fortjener de. De er ikke noen feige bleikinger som ikke våger seg ut i frykt for en bot eller en klask på fingen fra borgerskapet.

Det finnes helt sikkert mange som ikke vil ha noe med disse folka å gjøre... Men det finnes helt sikkert mange tiltakslystne, kreative og dyktige mennesker her i tillegg til noen rene pøbler og bråkmakere da.

Andre vil nok se på en eventuell straff for å delta i en slik demonstrasjon som en hedersmedalje.

Uansett skal det være plass til disse meneskene, og er det noen som burde kjeppjages i stedet er det de trangsynte kultistene som har tvunget frem konflikten.

B

Back_Door

Gjest
Kan et demokratisk samfunn akseptere at grupper vinner frem på bakgrunn av slike metoder som her blir brukt?
Ut fra de forklaringer som her er presentert, kan jeg godt støtte saken til disse ungdommer. Jeg kan likevel på ingen måte akseptere strategien de har for å vinne sin sak.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Kan et demokratisk samfunn akseptere at grupper vinner frem på bakgrunn av slike metoder som her blir brukt?
Ut fra de forklaringer som her er presentert, kan jeg godt støtte saken til disse ungdommer. Jeg kan likevel på ingen måte akseptere strategien de har for å vinne sin sak.
Her er vi helt på linje. Det at ett demokrati benytter seg av tåregass og panserbiler for å fremtvinge gjennomføringen av ett hussalg er forkastelig!

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Fantastisk oppfølging av et ellers greit poeng. (ironi)

Å tilby et selvstyrt kulturhus å kjøpe noe til 12 mill er bare.....ja jeg tror egnetlig du forstår selv.
Jeg er enig i det. Men du påsto at de ikke var tilbudt noe. Et dårlig tilbud muligens, men fortsatt et tilbud.

Hvorfor salgs- og utleieprosesser har blitt utført som de har vet jeg ikke. Virker rart og lite gjennomtenkt. Men jeg klarer ikke å rettferdiggjøre smadring av andre personers eiendommer og offentlige institusjoner fordi de mister en gode, ikke en rettighet. Det finnes sikkert en drøss med institusjoner som disse ungdommene kan oppsøke. Tilbudet er sikkert der, men kanskje ikke alt lenger blir samlet på samme sted.

Tenk om alle grupper i samfunnet skulle oppføre seg slik hver gang et tilbud de liker blir tatt fra dem. En reaksjoner forstålig og naturlig, men typen reaksjon synes jeg er forkastelig.

Når så mange der er politisk interesserte vil jeg anta de har mange kontakter i det politiske miljøet med stor inflytelse. Dermed burde det være andre og bedre veier å gå.
Jeg vet ikke hva som har skjedd de siste årene, men bygget ble jo solgt for mange år siden. Burde det ikke kommet reaksjoner da? Det lå jo litt i kortene at de ikke kom til å få være der for evig.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Her er vi helt på linje. Det at ett demokrati benytter seg av tåregass og panserbiler for å fremtvinge gjennomføringen av ett hussalg er forkastelig!
Ikke et salg, det ble solgt 2000-2001. De må ta i bruk disse metodene fordi de rettmessige eierne vil endre bruken av bygget.

Jeg tror neppe politiet plutselig banket på døren en dag. De har nok fått en drøss med både skriftlige og muntlige varsler som de har valgt å overse. Til slutt måtte drastiske metoder til.

Hva slags løsning ville du foreslått for å fjerne dem?

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.737
Min feil å påstå at det ikke var et tilbud, da jeg mener et slikt tilbud er ikkeeksisterende i den formen (og til den pris).

Kan forstå at mange ikke ser nødvendigheten i å smadre personlig eiendom for å understreke et poeng, men refererer til mitt første innlegg. Ingen revolusjonær handling har gått frem med silkehansker. Til og med neon av naboene oppforderer innebyggerne til å se litt stort på saken.

Tilbudene rundt denne typen miljø, konserter og andre happenings er så og si ikkeeksisterende i kommunal regi. Det skal mer til enn ungdomsklubber med pingpongbord og diskotek til, og jeg mener det er utenfor kommunens kunnskapsnivå å få til dette. Denne typen ungdom vil lage slike ting på egne premisser, noe jeg forstår. For ungdom å ha et sted å gå til, hvor de styrer selv, betaler 50 spenn for å se 3 gode band spille uten at foreldre eller andre "ansvarlige" står å vakter på er noe man trenger.

Det sier vel noe at dette stedet har vært selvstyrt i 25 år, og har klart seg utmerket så lenge? Hvorforskal det ikke være plass til slike steder og miljøer? Som jeg sa tidligere er det knapt noe sted man er mer velkommen som individ. Den dagen kommunen min setter opp en hardcorekonsert for under 100 spenn, med tilgjengelig, billig vegankjøkken og alternativ litteratur skal jeg støtte opp som bare det. Jeg tror bare ikke det skjer i en håndvenning.

Om alle grupper hadde gjort slik, hadde kanskje politkere vært litt føre var? Når det ikke hjelper å prøve å samtale, forhandle, eller generelt få gehør for sin nødvendige sak, har man ikke særlig valg om man fortsatt vil kjempe.

Har lite tro på politiske kontakter og inflytelse i det politiske miljø. Virker på meg som om ungdomshuset har prøvd mer enn nok å forhandle seg til en annen løsning.

Det har vært reaksjoner, så vidt jeg vet, hele tiden siden det ble lagt ut for salg. Historien er å finne på www.ungdomshuset.dk

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Ikke et salg, det ble solgt 2000-2001. De må ta i bruk disse metodene fordi de rettmessige eierne vil endre bruken av bygget.

Jeg tror neppe politiet plutselig banket på døren en dag. De har nok fått en drøss med både skriftlige og muntlige varsler som de har valgt å overse. Til slutt måtte drastiske metoder til.

Hva slags løsning ville du foreslått for å fjerne dem?
Jeg ville ikke rotet meg inn i det vepsebolet for å tjene ett par mill. i første omgang. MEN, hvis jeg var sjefen, og ville ha de bort hadde jeg vel satt fyr på faenskapet uten noen store ord først. Gamle hus med anarkistiske el. tilkoplinger har en tendens til å kunne brenne. ;)

T

Thomas1

Gjest
I mine øyne er det ikke politiet som er en "trussel" for demokratiet her. De må verne lovlydige borgere i noe som ser ut som et anarkistisk opprør.

Samfunnet kan på ingen måte godta sivile ulydigheter når de eskalerer til dette nivået som vi er vitne til her i denne saken.

Brannbomber, hærverk og vandalisme er ytterligående virkemidler og må slåes hardt ned på!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
God tråd, og jeg hyller de danske heltene.

For å legge litt til fakta som har kommet tidligere i denne tråden, har kommunen hele tida sittet med nøkkelen til denne konflikten i 7 år. Kommunen har ikke vært villige til å løse denne saken, tross Ungsomshusets klare beskjeder om hva som kommer til å skje om det ikke blir forhandlet (og ja, Ungdomshuset har flere ganger, også i den siste tiden vært villige til å forhandle). Ungdomshuset har også kommet med bud for å kjøpe eiendommen, og har ikke fått gehør for dette.
At politikerne legger det døve øret til denne saken, er som å skyte seg selv i leggen. Dette burde de ha vist (og hoder burde rulle).
Politikerne dreit seg skikkelig ut da de først ikke ville selge til Faderhuset, men selger til et nyetablert selskap som er eid av nettopp; Faderhuset. En unskyldning og løsning skulle på dette tidspunkt vært det minste Ungdomshuset skulle fått.

At kommunen i det hele tatt legger et slikt hus ut for salg uten å tilby Ungdomshuset et nytt sted å være er helt vanvittig. Ungdomshuset er mye større enn Blitz og Uffa her i norge, og har tilreisende fra de fleste land i verden, har store konserter, foredrag og andre happenings. Sjeldent har jeg besøkt et mer velkomment og åpent miljø enn kulturhus av denne typen. Større byer som ikke har et tilbud i form av selvstyrte ungdomshus burde i realiteten SKAMME seg, men jeg tviler på at dagens (høyre?)politikere tør se dette som fakta. Ungdommer som skaper seg egentanke, et politisk ståsted og VILJE til å gjøre noe med saken er tydelighvis ikke velkomment i dagens samfunn. Igjen vil jeg nevne ordet SKAM.

Man kan diskutere i det vide og brede om det er aktivisme eller rent hærverk å gjøre som demonstrantene i Danmark nå. Det er vel ganske klart at det ikke skaper særlig mye sympati rundt saken å tenne på beboeres biler, utøve rassering av skoler og barnehager etc. MEN, det gjør at denne saken vil bli husket, det vil vise hvor mektige og viljesterke denne typen miljøer er, og tvinger politikere til å tenke seg om i senere tid. Det er på høy tide noen tør stå opp mot dårlig byråkrati som dette.

Å sette inn slike styrker, betale for denne typen skader og rydde opp etter disse dager med demonstrasjoner og oppstyr vil koste den danske stat mangfoldig de penger det koster å ha steder som Ungdomshuset gående, også mange andre steder i landet...

Det var i tiden før det første sammenstøtet mellom politi og demonstranter, fredelige demonstrasjoner i byen, henholdsvis med 3 og 5000 deltakere. Det var på den tredje demonstrasjonen det brøt ut, da politiet mente de måtte rykke inn fordi noen av demonstrantene hadde på seg masker (som i og for seg er ulovlig i danmark). Sjakktrekk.

Politiet og polikerne VET hva de kunne gjort for å forhindre det.
De har fått mange sjanser til å gjøre situasjonen levelig for både seg selv og byens ungdom.

Min fulle støtte!
Men forsvarar slikt kva som helst reaksjon? Ville det t.d. vere rasjonelt med opptrapping til skytevåpen og drap ? Er det ikkje heilt ute av proporsjonar?

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.737
I mine øyne er det ikke politiet som er en "trussel" for demokratiet her. De må verne lovlydige borgere i noe som ser ut som et anarkistisk opprør.

Samfunnet kan på ingen måte godta sivile ulydigheter når de eskalerer til dette nivået som vi er vitne til her i denne saken.

Brannbomber, hærverk og vandalisme er ytterligående virkemidler og må slåes hardt ned på!
Å nekte å flytte ut av et hus man har hatt i 25 år er ikke en eskalert sivil ulydighet i mine øyne. "Krigen" startet da politiet åpnet med gass og vold for å stoppe en demonstrasjon i første omgang, og invaderte huset med mer gass og vold.

At mothandlinger ville komme har vært klart fra første dag. Det er ikke å komme fra at denne saken kunne vært løst på langt fredeligere metoder, noe kommunen har takket nei til.

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
Kan ikke de pøblene bare komme seg i arbeid og bruke pengene på å bygge seg et nytt hus da...

Jævla arbeidsky,lowlife,statssnyltende åndsamøber...
Skulle ønske jeg kunne stått på taket og skutt de en etter en..
Tiltrekker seg "likesinnede" amøber som kun er der for å drive hærverk og annet tull..

Se å klipp dere og kom dere i jobb!!!

har du været syg længe?

i danmark hvor oliepengene løber direkte ned i A.P møller`s lomme,istedet for at gavne rigets fælles vel -
må folk selv betale for behandling af ondt i sjælen..
det medfører at især fattige og uoplyste sindssyge,går for længe med ubehandlede vrangforestillinger - faktisk ofte så længe at de selv tror vrangbillederne er sandhed..

det gavner ingen når uoplyste kritiksløst søger at dele sine neurotiske hallucinationer med andre - bedre havde det været at søge indsigt,men det kræver naturligvis et mentalt overskud!

G

Gjestemedlem

Gjest
Men forsvarar slikt kva som helst reaksjon? Ville det t.d. vere rasjonelt med opptrapping til skytevåpen og drap ? Er det ikkje heilt ute av proporsjonar?
Jo det er voldsomme reaksjoner. Og det burde vært forutsett slikt at man aldri satt i gang denne aksjonen. Man fikk en smakebit før jul. Men det tjener iallefall det formål at myndighetene bør tenke seg vel og lenge om neste gang de rissikerer å provosere sine innbyggere i denne grad.

I det øyeblikket demokrati blir flertallsdiktatur og overgrep duger det heller ikke med demokratiske virkemidler når man må ta til motmæle. Demokratiet må kjenne sin begrensning, ellers mister den sin legitimitet.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.737
Som jeg sa er det tilsynelatende ute av proposjoner å gå løs på personlig eiendom etc, men jeg vil igjen poengetere at det vil skape større respekt og førevar-holdning til slike forhold senere. Det er nødvendig sett fra demonstrantenes synspunkt.

Jeg synes det er mer ute av proposjonene å sende inn politi med tåregass i et okkupert hus, når kommunen i første gang har driti seg såppass ut.

Tegnene til bråk og uroligheter i tilfelle av dårlig eller ingen forhandling har vært veldig klare hele tiden. Jeg anser ansvaret for bråk på en generell basis, til å ligge hos politikerne.

Skytevåpen og drap er selvsagt urasjonelt, og det har vært veldig lite skader inne i bildet rundt disse demonstrasjonene. Demonstrantene har som mål å sinke politiet, ikke skade enkeltpersoner.

G

Gjestemedlem

Gjest
Litt mer om bakgrunn og økonomi:

"Faderhuset sagde nej til 15 millioner
Ruth Evensen benyttede fondens sidste tilbud til at pudse sin glorie. Hun afviste buddet på i alt 15 millioner kroner med en brandtale for det, hun kalder det kristne danske retssamfund.

Lederen af Faderhuset, Ruth Evensen slog tirsdag fast, at hun ønsker hellig krig på Jagtvej. Hun afviste det særdeles rundhåndede tilbud fra fonden Jagtvej 69 med ordene: "Gud bevare Danmark""

http://www.ungdomshuset.dk/spip.php?article81

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ungdommens hus, høres jo fint og flott ut, men tror neppe det er den “vanlige” ungdom som oppholder seg et slikt sted.
Og så er det en kristen sekt som har kjøp det, ai ai, kan det bli verre?
Men hvordan kan du kjøpe det om det er ungdommene som eier det? Altså er det ikke ungdommen som eier det, og de som eier det vil bli kvitt beboerne.
Har ingen som helst sympati med den slags pøbler, de får holde seg til reglene om de vil oppnå noe som oss andre. Jeg kjemper selv mot staten for tiden, men må holde meg til de reglene som gjelder om jeg skal ha noe håp om å oppnå mitt mål. Å gå til ulovlige aktiviteter og at på til herje med uskyldiges eiendom er helt uakseptabelt og bør på ingen måte få den konsekvens at de får viljen sin.

Hva er det med den ungdommen som gjør at de ikke kan oppføre seg som folk?
Skal politiet måtte være forsiktig mot enkelte grupper fordi det tidligere har vist seg at de blir voldelige om de får motgang? Hvilket samfunn er det dere ønsker?
Vi ser jo det samme her, omtrent hver gang Blitz skal demonstrere blir det bråk, man skal da ikke behandle disse noe mer forsiktig eller annerledes og la de få gå lenger før man griper inn av den grunn.
Dette er tydeligvis hobbydemonstranter av samme type som vi har litt for mange av i vårt land, og som tror det gjelder egne regler for dem.
Det dødninghodet var jo søtt… fikk plutselig sympati for dem da jeg så hjemmesiden… urk…
Danske helter.. Neppe…, danske pøbler heter det.
Eller uoppdragne drittunger på godt norsk.

K

knutinh

Gjest
Hvis du har kjøpt et hus så er det samfunnets oppgave å sikre eiendomsretten din.

Hvis du har fått låne/leie et hus "på nåde" av kommunen i 25 år for å bedrive dine aktiviteter så gir ikke det en eiendomsrett, ei heller retten til å forvolde på andre (helt uskyldige) personers eiendom eller helse?

Ut fra det lille jeg har sett vil jeg si la dem ordne for seg selv. Det hadde sikkert ikke skadet å starte med å pusse opp nabolaget eller på annen måte erstatte det de har ødelagt, og deretter få seg en jobb som de kan leie et passende bygg til sine fritidsaktiviteter.

Hvorfor skal noen alltid bare kreve av samfunnet uten å være villig til å gi tilbake? "Gi meg et hus ellers så kaster jeg stein på purken".

-k

G

Gjestemedlem

Gjest
Disse folka har ikke bedt om annet enn å få være i fred. De styrer og organiserer seg selv og fungerer helt utmerket med sine naboer, og har vært en berikelse for bydelen og byen som helhet.

Er det som skjer nå bedre samfunnsøkonomi enn å la ungdommen være i fred i huset de ble gitt disposisjonsrett over?

Dette er bare et eksempet på firkantet behandling og dårlig politisk håndtverk. At klossete politikere tror at de kan harsellere med grupper som de vil bare fordi de har maktmidler til sin disposisjon fremmer ikke deres sak.

Dette kunne og burde vært løst på fredelig vis. Men her er det viktigere at maktmisbrukerene ikke mister ansikt og at de kristne kultistene får rive bygningen for å bygge sitt rottereir i stedet.

Måtte de aldri få fred!

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Ja hvorfor skal noen bare kreve av samfunnet uten å gi noe igjen. Hvorfor kan ikke ungdomene oppføre seg som folk..osv.
Hvis dere hadde giddet (eller turt for den slags skyld) å oppsøke ett slikt sted/miljø hadde dere oppdaget hva de gir til samfunnet. Dere hadde truffet mange både snodige og hyggelige personligheter. Men neida, her skal alle være som dere, tenke som dere, ha samme verdier som dere. Akseptere allt styresmaktene finner for godt å gjøre til enhver tid...Ok, kanskje klage litt til naboen og kolegaer da men. Ett samfunn er summen av menneskene som bor bor der. Ikke den røde tråden de fleste er tvunnet inn i.

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis du har kjøpt et hus så er det samfunnets oppgave å sikre eiendomsretten din.
Her er det snakk om en gruppe som ikke kommunen ville selge til fordi de ble regnet som uegnet for å kjøpe huset. De har istedet lurt kommunen ved å lage et annonymt selskap som de siden kjøpte seg opp i for å få kontrollen. De har siden blitt tilbudt 15 millioner fra en stiftelse som ville drive huset videre som idag (de kjøpte det for ca 2.1 millione for noen få år siden.

Så de er blitt tilbudt mer en god nok kompensasjon, men de velger likevel å trumfe gjennom sin "rett" til huset, som de skal rive.

Hvorfor i helsikke skal man ha noe som helst sympati for disse griske religiøse fanatikerene?

Er denne retten så viktig at det er nødvendig å bruke helikoptere og terrorbrigader for å gjennomføre, og med viten å vilje ofre resten av byens ro og fred for?

Så får vi heller akseptere at en og annen FrPer setter Grandiosaen i halsen over at disse skumle langhårede sosialklientene våger å slå tilbake mot ordensmakten.

G

Gjestemedlem

Gjest

Ny demonstasjon i København i dag. 2000 mennesker på Rådhusplassen. Ser litt ut som farlige terrorister gjør de ikke? På tide med tåregass og vannkanoner igjen!

A

Akle

Gjest
har du været syg længe?

i danmark hvor oliepengene løber direkte ned i A.P møller`s lomme,istedet for at gavne rigets fælles vel -
må folk selv betale for behandling af ondt i sjælen..
det medfører at især fattige og uoplyste sindssyge,går for længe med ubehandlede vrangforestillinger - faktisk ofte så længe at de selv tror vrangbillederne er sandhed..

det gavner ingen når uoplyste kritiksløst søger at dele sine neurotiske hallucinationer med andre - bedre havde det været at søge indsigt,men det kræver naturligvis et mentalt overskud!
Flott innlegg.

Konformitetspsykosen lenge leve, utbredt sykdom. Makten og markedet har retten på sin side, dette lærer en fra barnsben av - ved å bli straffet av autoritative figurer når en bryter med deres ønsker. Visse klarer aldri å krype ut fra under autoritetstroen. Det er rett kvalmende.

Mvh
Atle K

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
der er foretaget mere end 600 anholdelser nu - det er helt utroligt mange uopdragne unger som nu fortrænger ægte forbrydere fra fængslerne..
af pladsmangel har politiet valgt at flytte hærdede kriminelle,for at beskytte demokratiet mod utilpassede unge
adfærdsvanskelige.
måske løsningen ville være,at lade gode skatteydende borgere få lov at ligge på tagene og skyde løs på de udemokratiske demonstrerende?
på den måde får thomas den første og hans ligesindede afløb for sine agressioner,og pladsproblemer i fængslerne ville hurtigt være løst

B

Back_Door

Gjest
Beklager! Jeg var ikke klar over at det var politiet som begynte det hele med å skyte tåregass på fredelige ungdommer..
Jeg var så dum at jeg trodde politiet reagerte på det som ungdommene først startet, og da med midler som sto i forhold til det opplegget som ungdommen la opp til. Jeg har nemlig aldri sett eller oppfattet at politiet normalt bruker å angripe fredelige demonstranter med panserbiler og tåregass.

A

Akle

Gjest
Det etablerte trenger dissidenter for å bryte konformitetens bånd på sinnene. Om tanker jeg representerer virker søkt, så er det kanskje fordi du kjenner til et alt for smalt spekter?

Mvh
Atle "ikke ismafia" K

T

Thomas1

Gjest
Mentalt overskudd? syk lenge?

Jeg trenger faktisk ikke mentalt overskudd for å skjønne at det de ungdommene gjør er fullstendig galskap!
Det er mange år siden jeg fikk fjernet kartoffelen ut av halsen...er ikke syk lengre..

Olje penger som forsvinner i noens lommer!
Kikk heller på vår innerikspolitikk..Jeg ser mange behov her som kunne blitt dekt inn med våre oljepenger, men brenner da vel ikke opp naboens bil pga det

B

Back_Door

Gjest
Det etablerte trenger dissidenter for å bryte konformitetens bånd på sinnene. Om tanker jeg representerer virker søkt, så er det kanskje fordi du kjenner til et alt for smalt spekter?

Mvh
Atle "ikke ismafia" K
En ting er bredden på spekteret, en annen er hvilken del av spekteret som prioriteres. Her kommer kanskje livserfaring til nytte? Hvordan står det til hos deg med den egenskapen.. ? ;)

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.737
Tror ikke Akle er den personen du burde tvile på livserfaringen til.... Just saying.

A

Akle

Gjest
En ting er bredden på spekteret, en annen er hvilken del av spekteret som prioriteres. Her kommer kanskje livserfaring til nytte? Hvordan står det til hos deg med den egenskapen.. ? ;)
Når ble alder relevant?

Jeg har sannsynligvis sett og opplevd mer her i livet - om en ser på det fra et sosialantropologisk perspektiv (og det er vel hva du sikter til) - enn du noengang vil. Alders hierarkiet ditt og autoriteten du påtar deg overfor meg understreker nettopp de tendenser jeg finner forkastelige i vår egosentristiske samfunnsutvikling og blinde autoritetstro. Det være til politiet og staten, - som i dette tilfellet - markedet, media, læringsinstitusjonene, et cetera.

Mvh
Atle K

B

Back_Door

Gjest
Tror ikke Akle er den personen du burde tvile på livserfaringen til.... Just saying.
Jeg stiller kun et spørsmål.Ingen påstand.
Synes dog at språket noen ganger tyder på at han har en større andel av fremtiden foran seg enn bak seg.
Dette på tross av et imponerende utvalg av fremmedord ;D

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
Mentalt overskudd? syk lenge?

Jeg trenger faktisk ikke mentalt overskudd for å skjønne at det de ungdommene gjør er fullstendig galskap!
Det er mange år siden jeg fikk fjernet kartoffelen ut av halsen...er ikke syk lengre..

Olje penger som forsvinner i noens lommer!
Kikk heller på vår innerikspolitikk..Jeg ser mange behov her som kunne blitt dekt inn med våre oljepenger, men brenner da vel ikke opp naboens bil pga det

dit ønske om at ligge på taget og myrde - tyder på indestængt "galskap"..

at bebrejde reaktioner på uansvarlig politik er da omvendt logik,og lige så konstruktivt som al anden symptombehandling man tager i anvendelse,når man ikke magter opgaven med at fjerne sygdommens rod! (læs uduelige politikere)

A

Akle

Gjest
Jeg stiller kun et spørsmål.Ingen påstand.
Synes dog at språket noen ganger tyder på at han har en større andel av fremtiden foran seg enn bak seg.
Dette på tross av et imponerende utvalg av fremmedord ;D
På bakgrunn av at jeg ikke støtter opp under din ubegrunnede (blinde) autoritetstro? Finner den patroniserende hodningen din ytterst usmakelig, spissborger.

Mvh
Atle K

B

Back_Door

Gjest
Når ble alder relevant?

Jeg har sannsynligvis sett og opplevd mer her i  livet - om en ser på det fra et sosialantropologisk perspektiv (og det er vel hva du sikter til) - enn du noengang vil. Alders hierarkiet ditt og autoriteten du påtar deg ovenfor meg understreker nettopp de tendenser jeg finner forkastelige i vår egosentristiske samfunnsutvikling og blinde autoritetstro. Det være til politiet, - som i dette tilfellet - markedet, media, læringsinstitusjonene, et cetera.

Mvh
Atle K
Alder BURDE være relevant. Man burde være i stand til å trekke nyttig lærdom til seg fra de erfaringer og observasjoner som livet gir på veien. Det er dog tragisk å se hvor lite sammenheng det er mellom modenhet og alder hos alt for mange..
Jeg tviler ellers ikke på at du kan ha erfart mye og voldsomt i ditt liv. Jeg aner konturene av en sint ung mann, når jeg leser dine innlegg.Dersom det er riktig observert, vil jeg samtidig nevne at de fleste ser saker og ting i et litt annet perspektiv senere i livet.

T

Thomas1

Gjest
dit ønske om at ligge på taget og myrde - tyder på indestængt "galskap"..
Det var vel mest ment som en følelse av maktløshet, ikke innestengt galskap!
Det ser jaggu ikke ut som demonstrantene har noen form for innestengt galskap, de slipper den ut.

Må si det er enormt provoserende å se at de ødelegger for uskyldige "medborgere" i byen ved å slippe ut agressjonen sin på uskyldige mennesker. Setter " medborgere" i hermetegn fordi det virker som demonstrantene har meldt seg ut av samfunnet..

A

Akle

Gjest
Alder BURDE være relevant. Man burde være i stand til å trekke nyttig lærdom til seg fra de erfaringer og observasjoner som livet gir på veien. Det er dog tragisk å se hvor lite sammenheng det er mellom modenhet og alder hos alt for mange..
Jeg tviler ellers ikke på at du kan ha erfart mye og voldsomt i ditt liv. Jeg aner konturene av en sint ung mann, når jeg leser dine innlegg.Dersom det er riktig observert, vil jeg samtidig nevne at de fleste ser saker og ting i et litt annet perspektiv senere i livet.
Erfaring og observasjoner er ikke utelukkende knyttet til alder. Jeg kjenner 16åringer med en rikere bakgrunn og et mer helhetlig perspektiv enn brorparten her. Jeg har også møtt de mest trangsynte pensjonister.
Sint ung mann? INGEN som kjenner meg vil dele den oppfatning med deg, men om du absolutt må avskrive meg på slike simple måter: vær så god, vis verden hvor liten du virkelig er.

Mvh
Atle K

Topp Bunn