- Ble medlem
- 12.09.2006
- Antall liker
- 925
Jeg var ingen blitzer. Jeg tror Lillevolden har passert førti.
Takk for det,Jeg var ingen blitzer. Jeg tror Lillevolden har passert førti.
Skuffende at ingen tok tak i denne observasjonen.Merkelig at de som er mest for bombing av Irak og andre muslimske land er mest mot demonstrerende ungdommer.
Jeg tror nok årsaken er at mangelen på nyansert debatt fører til at man havner i hver sin "grøft".Høyresida bøyer seg jo fram for å ta imot hva som helst fra Bush uansett hvor usannsynlig løgnene er.
-k
Når jeg har startet diskusjoner om emnet så har stort sett folk som BB tydelig flagget sin mening med at "såklart hadde Saddam WMD og huset BinLaden og såklart gjorde Bush rett i alt han gjorde". Nå innrømmer jeg at BB kanskje er en dårlig representant for høyre-sida her på forumet (det finnes mange fornuftige).Jeg tror nok årsaken er at mangelen på nyansert debatt fører til at man havner i hver sin "grøft".
For eksempel er mange såkallt høyrevridde kritisk til deler av det som kommer fra Bush-administrasjonen, men forsøk på å nyansere argumentene blir som oftest møtt med et utilslørt USA-hat, og viljen til å debattere dør ut.
Det er ikke slik at amerikansk utenrikspolitikk er utelukkende negativ.
Selvsagt.For ordens skyld; jeg er mot å hylle bilbrennende ungdom som helter.
Helt enigJeg er mot bombing av sivile i Irak, selv om jeg er usikker på hvem som bomber hvem der nede. Generelt er det vanskelig å forstå hva som foregår der.
Jeg er for demonstrerende ungdommer, men mot gateslag, brenning av biler, plyndring og vold mot uskyldige journalister.
Godt du har humor!Ellers består vel blitz-miljøet av kommunister, anarkister, pønkere og andre yrkesdemonstranter. Felles for dem er at de ser på Lillevolden som sin Gud, og lar seg villig lede.
Humor med ryggdekning.Godt du har humor!
;D
http://no.wikipedia.org/wiki/BlitzhusetBlitz er en betegnelse på miljøet rundt det såkalte Blitz-huset i Oslo sentrum. Blitz-miljøet består stort sett av venstreradikale, i all hovedsak pønkere, anarkister, sosialister og kommunister.
Helt enig. Iran ser jo faktisk ut til å ha muligheten i overskuelig fremtid. Det er langt derifra til å fabrikkere "bevis" om kjøp av sentrifuger i hytt og gevær, eller å undertrykke egen etterretnings vurderinger til fordel for politiske lederes ambisjoner...Jeg skal ikke forsøke å forsvare USAs irak-politikk, men jeg har en viss forståelse for frykten for at land som Irak og Iran skal få til å produsere masseødeleggelsesvåpen, når de allerede har vist at de ikke mangler vilje til å bruke dem.
Jeg husker ikke helt omstendighetene, men ble ikke USA fersket i at enkelte av observatørene var ansatt av CIA? Det vil jo i så fall være et visst moralsk grunnlag for å kaste dem ut.Man skal ikke glemme at Irak kastet ut FN-observatørene som skulle kontrollere at slikt ikke ble produsert, og nektet å slippe dem inn igjen til tross for gjentatte advarsler.
Hva hadde disse med Saddam å gjøre?Al Quaida og Twin Tower var bare den berømte dråpen.
Noen påstår at demokrati må komme innenifra? Jeg vet ikke oppskriften.Men USA bommet stygt da de trodde at de skulle befri Irak for Saddam. Landet tregner tydeligvis en despot for å holde alle villstyringene i sjakk, på samme måte som Jugoslavia trengte Tito. Men hvem skjønner hvor mye som ulmer under overflaten i slike land?
"Du på Blitz? Tror jeg ikke noe på! Ikke med det anlegget."Var på blitz i går. Lite spor av gamlehjem å se. Ellers en veldig oppløftende og god stemning med god musikk.
Jeg hadde ikke villet sagt det til noen, for i det miljøet er det mange som er motstandere av den private eieretten. ;DHehe, på blitz er det plass til folk med gode anlegg også.
Det er flere med entusiasme ser det ut til.Det er med entusiasme at jeg kan registrere at kampen fortsetter! Til tross for at over 700 er arrestert lar de seg ikke kue av de svartkledde med langkøller.
Gledelig er det også at norske sympatiører stiller seg solidarisk med københavnerne og stiller opp for dem!
http://politiken.dk/indland/article261535.ece