Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.705
    Torget vurderinger
    1
    Nei, det er som med flesteparten av innleggene her, ingen leser artiklene eller ser videoene men formidler sin forutinntatthet.

Hagerty har gått fra å være Tesla skeptikerne til å mene Tesla S er tidenes bil. Så Hagerty er kjent for å være relativt objektive.
    Vis vedlegget 1213415

Men rett skal du ha i at Tesla 3 trenger bremser for benyttes på Nordschleife, mens Tesla S med trackpack (keramiske bremser) gjør det godt der. Du kan google Misha Charoudin på Youtube som har kjørt både G80 og Tesla 3 og S der hvis du ønsker.
    er det derfor tesla har lagt model s død!!?? :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.418
    Følgende er sendt redaksjonen i Motor/NAF:

Deres artikkel hevder at det er FSD som feiler. Det er feil. Videon dere linker til på wikipedia er sågar også noe feil siden to av grafene har forklaringsteksten blitt byttet om for hva som er steering angle og steering torque.

Som du kan se fra vedleggene er ulykken er ren sjåførfeil hvor vedkommende har dratt i rattet slik at FSD har korrekt koblet ut, og deretter har bilen krasjet. Det er grunn til å tro at sjåfør har sovnet eller fått et illebefinnende.

Ulykken understreker isåmåte at det haster med å fjerne ratt og pedaler så vi får eliminert flere ulykker samt adressert hvor ansvaret med selvkjørende biler hører hjemme (hos bilprodusent). Selvkjøring under oppsyn er kvasiløsninger som etter min mening er skapt for å tekke utdaterte og bakoverlente byråkrater.

Forventer at nevnte artikkel spesifiserer dette eller trekkes.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Trondheim
    Jeg lurer litt på denne statistikken omkring FSD Supervised. Mindre enn hva? Alle moderne biler med stop-and-go adaptiv fartsholder opplever jo nettopp det som det nevnes der - mindre harde nedbremsinger, mindre harde aksellerasjoner, mindre panikkbremsing etc... Så hvis dette er målt i forhold til hele bilparken sier vel egentlig dette at det er mange gamle biler der ute uten adaptiv fartsholder?
    I mine 3 år med i5 har jeg aldri opplevd panikkbremsing, hard aksellerasjon, harde nedbremsinger eller "hard swerves". Jeg bruker adaptiv fartsholder hele tiden.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.705
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lurer litt på denne statistikken omkring FSD Supervised. Mindre enn hva? Alle moderne biler med stop-and-go adaptiv fartsholder opplever jo nettopp det som det nevnes der - mindre harde nedbremsinger, mindre harde aksellerasjoner, mindre panikkbremsing etc... Så hvis dette er målt i forhold til hele bilparken sier vel egentlig dette at det er mange gamle biler der ute uten adaptiv fartsholder?
    I mine 3 år med i5 har jeg aldri opplevd panikkbremsing, hard aksellerasjon, harde nedbremsinger eller "hard swerves". Jeg bruker adaptiv fartsholder hele tiden.
    det er nok at de teslaene med fsd krasjer 5% mindre enn de som har bestilt uten.. skal sies det er sjelden jeg ser en tesla uten bulker, så det sier kanskje mer om kundegruppen enn teknologien.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.418
    La bilen din kjøre selv fra oppkjørselen din til nærmeste Rema og rapporter tilbake hvordan det gikk ift panikkbremsing, -akselerasjon og kjøredisiplin.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Der er jeg faktisk helt enig. Det må bli påbudt at alle som har noen form for selvkjøring i bilen alltid skal ha det på.
    Så kan vi andre idioter som ikke har slikt i bilen kose oss med bilkjøring i fred. Det blir mye enklere å forholde seg til programmerte biler som man vet hvordan oppføres når man selv er ute på litt aktiv bilkjøring med påfølgende aktiv gassing, bremsing og ratting, og sjølsagt manuelt giring.

og best av alt, Staten kan slutte å bruke penger på veivedlikehold siden selvkjørende biler fjerner alt av ulykker. Og siden det ikke er ulykker er det jo ikke behov for vedlikehold

en typisk vinn-vinn sak, absolutt ingen tapere

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    5.559
    Torget vurderinger
    4
    Vil ikke ha selvkjørende bil 🤨 koser meg med kjøring og adaptive cruisecontrol holder for meg lenge....

Sist redigert:

Musikkmannen

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    32.986
    Sted
    Kjelleren i kroken
    Torget vurderinger
    3
    La bilen din kjøre selv fra oppkjørselen din til nærmeste Rema og rapporter tilbake hvordan det gikk ift panikkbremsing, -akselerasjon og kjøredisiplin.
    Bruk fartsholder fra Stavanger til Dirdal på en Tesla Model y uten å bli nervøs for fantombremsing, hvis du klarer det så betyr det bare at du har blitt vant til Tesla sin syke kjøring. Verste bilen jeg testet uten tvil. Den beste var faktisk vw sin.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.964
    Torget vurderinger
    1
    Flere bilmerker kan bli forbudt i USA

Tidligere handlet konkurransekraft om pris, kvalitet og teknologi. Fremover vil også forhold som eierskap, datasikkerhet, programvare og leverandørkjeder kunne avgjøre hvilke biler som får tilgang til ulike markeder. Det gjør geopolitikk til en stadig viktigere rammebetingelse for hele bilbransjen – også i Norge.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.654
    Vi har jo lenge vist fingern til Kina fordi dem bare har vært en kopimaskin på vestlig teknologi.
    Kan ikke vi i vesten gjøre det samme tilbake?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.418
    Resten av verden ligger langt bak kineserne på ladeteknologi står å lese.
    Absolutt ikke overraskende.

Uenig. Jeg tror forfatteren ikke forstår problemene med at effekten ikke vil være tilgjengelig ved ladestasjonen (det skjer den dag idag at effekten er strupet ved høy belastning/batteribankene er tomme). Levetiden på dem kinesiske batteriene blir også interessant fremover.

Det er også ytterst sjeldent man har behov for å kjøre 1500km. Billigste Teslaen til 330’ går 50 mil. Bruker man 10 min å lade så kommer man 30 mil til. Sist jeg kjørte 80 mil i ett strekk var da jeg var student i Trondheim. 80 mil gjør jeg ikke igjen.

Så nøkkelen er lavt forbruk som igjen tilsier mindre batteri. Mindre batteri gir kortere ladetid til 80%.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn