Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.158
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ^^ Eg er temmeleg grøn på forbrukarjus, men korleis er det med bilar med garanti der reservedelar ikkje er å oppdriva, og forhandlar anten sluttar å føra merket eller trekkjer seg heilt ut (dersom dei går utanom det etablerte nettverket, slik Tesla gjer)?

Den garantien må vel stå, likevel, og stilla forhandlarane i ei slags klemme? Eg reknar vel med det finst forsikringar, men dei må jo verta dyre?
    Det er kjøperen som får alle problemene;
    klag på bilen som ikke fungerer etter hensikten og lovnadene… nedoverbakke for kjøper
    fortsett å klag .. nedoverbakke
    lever bil inn .. nedoverbakke uten tilgang til bil, kanskje du får ventebil, kanskje ikke.. grå hår, blodtrykk, lettere sint heile tida, alle er glad i deg
    levere inn ventebil, få ny ventebil, .. brattere nedoverbakke, grå hår, blodtrykk, lettere sint heile tida, alle er glad i deg

dette kan gjenta seg i lengre tid, en kamerat holdt på sånn i 6 mnd med sin elJag..

men konas (altså ikke elbilen Kona) 12 år gamle diesel qasqai rusler og går, det samme gjør hans gamle diesel x3 fra 2004, alle er selvkjørende bare du husker å ta med nøkkelen og putte i nøkkelhullet. I disse tider kan det se ut som at akkurat det er like utfordrende som en tur til månen..

lykkelig bil liv, lykkelig forbruker

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.937
    Sted
    Au recherche du futur perdu
    dette kan gjenta seg i lengre tid, en kamerat holdt på sånn i 6 mnd med sin elJag..
    Mjo. Minner for så vidt om motoren på vår fossil-VW, der verkstaden (då Møller-protesjé) nekta for at det monstrøse oljeforbruket var eit symptom på noko som helst før alle sjansar for å få det reparert var ute. Enda opp med å betala for motorbyte sjølv.

Men for å vri det eit knepp nærare moderne (el-)bilar: At forhandlar er ein mur, og heller held bilen på verkstad i månadsvis enn å tilby å heva kjøpet av openberre måndagsbilar, har det vore mange døme på, også frå etablerte forhandlarar med presumptivt utbygd infrastruktur.

Spørsmålet mitt var kva som skjer med dei lova garantiane dersom forhandlar og/eller importør bestemmer seg for at Noreg ikkje var ein attraktiv marknad.

Ta eit kinesisk merke som Dongfeng, til dømes. No er ikkje Box like «gamechanger» som det såg ut for halvanna år sidan, men framleis ein billig bil. Dei lovar fem år (eller 150,000 km) garanti. Kva skjer med denne dersom Dongfeng i morgon finn ut at, næh, å konkurrera på den norske marknaden kostar meir enn det smakar, vi legg ned salet.

Kven står då att som motpart for garantikrava?

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.158
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ..

Den kinesiske produsenten og den norske bilselgeren
    Så kan man jo prøve å saksøke bilselgeren, som slår seg konkurs, og gjøre gjeldende kravet i Kmot den kinesiske leverandøren

også, leste kjøperen virkelig alt i kontrakten eller ble han blendet av den søte selgerinnen som egentlig ikke vet hvilke dekk som skal være frem eller bak, sommer eller vinter…

blir nok fort slik at ro i sjela, moving on..

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    21.991
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Spørsmålet mitt var kva som skjer med dei lova garantiane dersom forhandlar og/eller importør bestemmer seg for at Noreg ikkje var ein attraktiv marknad.

Ta eit kinesisk merke som Dongfeng, til dømes. No er ikkje Box like «gamechanger» som det såg ut for halvanna år sidan, men framleis ein billig bil. Dei lovar fem år (eller 150,000 km) garanti. Kva skjer med denne dersom Dongfeng i morgon finn ut at, næh, å konkurrera på den norske marknaden kostar meir enn det smakar, vi legg ned salet.

Trolig ikke noe større problem, da det er produsenten som går ut med fabrikkgaranti. Men, det kan bli en del ekstra "hassel". Værre er det om produsenten legger inn årene, og det kan fort skje i mylderet av Kinesiske produsenter. Det er jo ikke bare hipp-hurra i Kinesisk bilindustri heller, med et par hundre ulike produsenter. Det er ventet at mange av de vil legge inn årene.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    21.991
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Den kinesiske produsenten og den norske bilselgeren
    Så kan man jo prøve å saksøke bilselgeren, som slår seg konkurs, og gjøre gjeldende kravet i Kmot den kinesiske leverandøren
    Den norske selgeren/importøren får normalt dekket både deler, landed cost og fulle timer av produsenten. Så de stiller seg neppe uvillig til å utføre garantijobber.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.619
    Her må overformyderiet ta på seg sitt ansvar. Opprette et garantifond bilprodusenter og bilforhandlere plikter forskuterer noen milliarder til. Som da hjelper forbruker når bilmerket/forhandler snubler.

Takk for meg! 🫠😊😇

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.937
    Sted
    Her må overformyderiet ta på seg sitt ansvar. Opprette et garantifond bilprodusenter og bilforhandlere plikter forskuterer noen milliarder til. Som da hjelper forbruker når bilmerket/forhandler snubler.
    Når ein kjøper bruktbil, er (var?) det gjerne spesialiserte instansar som leverer tenesta «bruktbil-garanti» (med høve til å kjøpa lengre periode om ein er litt engsteleg). Lurer på om eg også ha hatt slikt på forsikringa mi (av typen "drivlinje er forsikra opp til bilen er ti år").

Det same gjeld jo andre typar stader ein gjerne vil avlasta risiko (td eigarskifteforsikring).

Det implisitte poenget mitt er:

Nybilkjøparar er, i høgste grad, interesserte i risikobegrensing. Om eg spør folk kvifor dei gjer noko så økonomisk crazy som å byta bil kvart femte år, så er ofte svaret at – jo, eg tek "nybiltapet", men tilgjengjeld veit eg at bilen faktisk fungerer etter planen i desse åra, og dersom noko er feil, så tek nokon det på garanti.

Det er jo ikkje utan grunn av når dei koreanske bilmerka skulle etablera seg her i landet, så køyrde dei fram sju års garanti som eit viktig argument. «Bilen er kanskje ikkje så himla bra, men vi garanterer faktisk at han verkar i sju heile år utan at det kostar deg ei krone.»

Og det er same grunnen til at folk gjekk etter gamle og kjende merke når dei kjøpte bil før i i tida (jf. @Voff). Då låg ikkje risikobegrensinga i ei formell forsikring eller garanti, men i ein tillit til produsent og/eller forhandlar.

Sist redigert:

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.619
    Nå var mitt innlegg ment spøkefult. Vi ønsker oss ikke der husbygging har havnet med finansbransjen gjennom forsikringsselskaper og banker har ordnet seg slik at dem har minimal risiko med ditto kostnader for husbygger. Pusse opp et enkelt bad i lav standard koster jo i dag samme som en bil.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.937
    Sted
    Nå var mitt innlegg ment spøkefult. Vi ønsker oss ikke der husbygging har havnet med finansbransjen gjennom forsikringsselskaper og banker har ordnet seg slik at dem har minimal risiko med ditto kostnader for husbygger. Pusse opp et enkelt bad i lav standard koster jo i dag samme som en bil.
    Jo, eg skjøna at det var spøkefullt, men det går jo samtidig til kjernen av det @Voff spora an til.

Når ein ny bil fort kan kosta ei årsløn i innkjøp, ønskjer dei fleste at bilen skal vara > 10 år (anten for eige bruk eller vidaresal). At bilen bryt saman etter fem år, umogleg å reparera fordi det krevst ein sensor eller modul produsenten har slutta å laga fordi dei fann på noko nytt til neste modell (eller kanskje det ikkje vart ein neste modell, fordi fabrikken gjekk konkurs/vart sjalta ut), er ikkje ein risiko nokon har lyst til å ta.

Eg er nett ferdig med eit 10 års tilleggslån vi tok opp for å kjøpa bil; det hadde vore måteleg surt å betala på det dersom bilen vart vraka etter fire år.

Eg trur ikkje løysinga på problemet kan vera at vi berre skal ha tillit til merke vi har høyrt om. Overgangen til elbil representerer eit oppbrot i heile bransjen, og er ei opning for nyetableringar, samtidig som teknologien ikkje er fullmoden (altså: ikkje velutvikla reservedelsmarknad og/eller industristandardar). Det er naturleg både at det oppstår nye produsentar og at ein del av dei døyr ut.

Det vi treng, er mekanismar som let oss begrensa risikoen for å sitja med skjegget i postkassa.

Kanskje vi kan få "Norgesbilgarantien"? 😇

AOC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Antall liker
    1.897
    Torget vurderinger
    1
    Om elbilene mine svikter etter garantiutløp så oppretter jeg bare en Onlyfans-profil, slik at Kroner og Dollar kan renne inn, og jeg kan betale for nye, svært dyre elektronikkomponenter/bokser som ingen reparerer.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.455
    Sted
    Trondheim
    Jeg hadde et "problem" med min 330e - en plastikkdel i bagasjerommet. Ingen hos Sulland hadde aldri hørt om delen og lurte på om de kunne skaffe den. Delen var på lager i Stockholm, så jeg måte vente til neste dag før delen kom...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn