Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.060
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.320
    Når dette snart er på plass i hele EU og Norge, blir alle andre biler veldig fort gammeldagse. Slike system vil bli dem eneste som vil gi full pott i NCAP.

Safety is RDW’s top priority. Tesla’s driver controlled assistance system supports the driver more than other systems because, when enabled, it takes over multiple driving tasks. Using driver assistance systems correctly makes a positive contribution to road safety because the driver is supported in their driving tasks; it is a supplement to the driver. Through continuous strict monitoring of the driver in the vehicle, the system is safer than other driver assistance systems. We have thoroughly examined and verified this system for more than one and a half years.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.060
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Når dette snart er på plass i hele EU og Norge, blir alle andre biler veldig fort gammeldagse. Slike system vil bli dem eneste som vil gi full pott i NCAP.

Safety is RDW’s top priority. Tesla’s driver controlled assistance system supports the driver more than other systems because, when enabled, it takes over multiple driving tasks. Using driver assistance systems correctly makes a positive contribution to road safety because the driver is supported in their driving tasks; it is a supplement to the driver. Through continuous strict monitoring of the driver in the vehicle, the system is safer than other driver assistance systems. We have thoroughly examined and verified this system for more than one and a half years.

Også kalt latskapens beste venn

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.429
    Torget vurderinger
    1
    Enig. Jeg har stor sans for at BMW faktisk produserer i Europa. iX3 i Debrecen i Ungarn (håper de blir kvitt Orbán på søndag) og den nye i3 i München. Batteriene produseres så vidt jeg vet i Østerrike.
    1-serie er vel blitt produsert i endel år i England nå, sammen med flere andre modeller.
    Det er snakk om kinesiske fabrikker for BMW også, om det er for det inernasjonale eller asiatiske eller kinesiske markedet er ikke godt å si. De har jo hatt noen long wheel based modeller som bare er solgt i kina.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.429
    Torget vurderinger
    1
    Rust er fint det. Det pyntet opp og gir bilen fine kontrastfarger.
    Tesla har korridert i mange år allerede før tesla 3 kom på markedet, dårlige jordingspunkt (dvs. Jordingspunkt som er så ødelagte av rust og korrisjon at dritten har fysisk falt av).
    Alu ruster ikke, men det korriderer! Det er også brukt svært rimelige godværs bolter som ruster alt for fort der ting skrus sammen og reagerer sammen med aluen ved litt fuktighet.

• Liker
    Reaksjoner: ptb

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.060
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke så mye å si for bruk og kast samfunnet. Jeg lever i den tro at elbiler skiftes ut fortere en jeg kjøper nye skjorter
    så da blir problemet enten av 2., 3., eller senere ordens interesse…

som alltid sikker vitenskap; en kamerat av meg kjøpte en brukt el golf, det ble vel 150t i tap på to år da bilen rustet på plasser man ikke ville reparere en elbil, for oss tekniske interesserte, av uforståelige grunner.
    Han selvkjører selvsagt en gammel Landis nå som sikkert overlever hans neste 20 år i trafikken, og blir overlevert neste generasjon; i den virkelige fysiske verden er det ekte grønn og miljøvennleg transport: en 50-60 års bil som bare ruller og går og gjør det den ble designet for, trenger kun litt handyman og tlc nå og da

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.345
    Sted
    Trondheim
    1-serie er vel blitt produsert i endel år i England nå, sammen med flere andre modeller.
    Det er snakk om kinesiske fabrikker for BMW også, om det er for det inernasjonale eller asiatiske eller kinesiske markedet er ikke godt å si. De har jo hatt noen long wheel based modeller som bare er solgt i kina.
    De er så vidt jeg vet for det asiatiske markedet. BMW har jo fabrikker i USA også som produserer for USA. Det som selges i Europa skal produseres i Europa.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.818
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Nå blir det knockout fra Tesla:
    Når forsikringsselskaper / myndigheter våkner opp til skaderapporter / dødsfall grunnet de "selvkjørende" Muskboksene, da blir det nok knockout tenker jeg.

Det er all grunn til å skygge banen når man ser en slik lavkvalitets "selvkjørende" boks kommer vinglende...

Huttetu!

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    21.845
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    La nå Tesla-Messias få leve i sin lille boble. Han er såpass «lobotomert» om at de doningene er verdens frelse for alle som har behov for bil i fremtiden.
    Det kommer til å skje relativt store endringen blant de ca 250 Europeiske fabrikkene som i dag produserer bil og drivlinjekomponenter i de kommende årene. Flere kinesere kommer til å produsere i Europa, mer eller mindre i samarbeid med de Europeiske merkene.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    9.249
    Hvis du skal prøve en så prøv en med sportssetene. De vanlige setene har for kort setepute til å gi skikkelig lårstøtte hvis du har litt lange bein.
    Sittekomfort er viktig når man er over 1,90 og nok har har kommet godt over halvveis i livet.

Mens jeg veide på alternativene for X3 så slo koronaen til. Endte derfor opp med en allerede ferdigbygget bil stående på lager, da det våren 2020 var langt fra sikkert hvor lang leveringstiden ville bli hvis jeg skulle gå for å bestille bygging etter egne spesifikasjoner. X3en jeg kjøpte kom med sportsseter, hvilket jeg både fant merksnodig for en SUV (som å ønske seg en Lincoln-LayZChair i en Porsche), og det jeg likte minst med hele bilen. Første bil jeg har eid hvor jeg trengte en pause bare for å strekke på beina etter bare et par timers langtur.

Valgte bevisst komfortseter med ekstra lårstøtte i X5en, og har hatt noen virkelig lange turer uten at jeg føler meg noe støl selv etter en hel dags kjøring.

Nå er vel uansett også setene i iX3 nydesignede, så skal ta tiden til hjelp for finne det som passer meg best.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.345
    Sted
    Trondheim
    De har ikke komfortseter i iX3 enda. Standard eller sport. Standardsetene er gode, men for kort sittepute (jeg er 1,92). Sportssetene var mye bedre - justerbar lengde på sitteputene, justerbar bredde i ryggen, og mykere enn sportssetene jeg hadde i min 330e. Jeg hadde bilen på prøve i 3 timer og satt svært godt.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.808
    Torget vurderinger
    1
    Kinesisk er mye bil for pengene, vurderer sterkt Xpeng G6 de samarbeider tett med VW

Greit hvis du vil ha den resten av livet og kan vente månedsvis på deler. Her jeg bor tar ingen forhandlere Xpeng i innbytte. Det inkluderer de som selger dem nye....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn