Link til bruksforbud?
Dem måler kokepunktet såvidt jeg vet. Jo mer vann jo lavere kokepunkt.
1-pedalkjøringen til Tesla har bra regnerering og tvinger bilen til full stopp kjapt. Bremser må til selvsagt men i langt mindre grad.
Det har vært så mange artikler om dette så har ikke snøring på hvem av de som er postet her, i tesla tråden eller noen av de andre trådene som nevner musk, tesla, elbil eller trump..
Var 236stk eller noe hvis jeg husker riktig.
Uansett, å stryke på eu kontroll er flause uansett hvilken bil det er. Eu kontroll er et kjapt overblikk og et form for minimumskrav.
Egentlig skal man forvente at alle biler er i såpass god stand at man aldri får 2er feil på en eu kontroll.
I tillegg eu kontroll kontrollerer kun sikkerhets og miljø funksjoner (så kan man jo diskutere hvor mye av dette som er fornuftig, feks fartsgrensegjennkjenning)
Enten så sjekker man bilen regelmessig selv eller så får man andre til å gjøre det. Og de typiske servicene som folk betaler for er gjerne ikke det. ( unntaket er vel inspeksjoner som kommer med jevne mellomrom ihht serviceplanen)
Mitt inntrykk (og det er nok feil) er at man typisk ber om oljeskift og man drar til verkstedet hvis noe er åpenbart galt. Men jeg har knapt brukt verksted og de gangene jeg har gjort det så har jeg følt meg lurt. ( med unntak av verkstedet som en bekjent driver, da vet jeg i allefall at ting blir gjort)
Men igjen, hvis foringene dine er så dårlige at du får feil på eu så skulle de vært bytta for lenge siden. Og sannsynligvis har man allerede merket noe i form av spissing utenfor spec, ulyder/vibrasjoner eller andre indikatorer