- Ble medlem
- 11.02.2002
- Innlegg
- 3.021
- Antall liker
- 1.177
Eller enda bedre; kjøp en moderne Tesla og det eneste man trenger å gjøre på laderen er å putte støpselet i bilen. Og så lader man stort sett ei krone under den allerede lave prisen.
Det er kun avdanka og akterutseilte landkrabber som benytter bankkort i plast og papirkvitteringer nu til dags.Funker akkurat som å fylle bensin.
Det eneste idiotiske er at du ikke kan trykke på en knapp og få papirkvittering ut på sekunder slik som på ei bensinpumpe. I stedet må du skanne en QR kode. For å lagre denne kvitteringa fikk jeg beskjed om at jeg måtte registrere meg. Da ble jeg så forbanna at jeg dreit i hele kvitteringa. Hvorfor gjøre ting enkelt?
Det er kun avdanka og akterutseilte landkrabber som benytter bankkort i plast og papirkvitteringer nu til dags.
Vis vedlegget 1166019 Vis vedlegget 1166020 Vis vedlegget 1166021
CO2-balansen klarte jorda og atmosfæren å fikse selv, bla ved at enorme mengder co2 havnet ut av systemet og endte som enorme mengder 'nedgravd' sumpskog, som langsomt er blitt til olje, som vi pumper opp igjen, og øker co2-konsentrasjonen i retning mot slik det var en gang for veldig, veldig lenge siden, da temperaturen på jorda var for høy til å inneholde det liv vi kjenner i dag.Noen må jo opprettholde CO2 balansen siden alle disse miljøgærningen ser ut til å være på full og gratis fart inn i å ødelegge hele vår kolde klode
Den papirkvitteringen som ikke kom ut av ladeautomaten du skrev om tidligere, var den ene ladekvitteringen for hele mnd?Dette er helt horribelt. Du får en faktura for hver lading i stedet for månedlig oversikt. Mer arbeid og kostnad for regnskapkontoret.
Mye enklere å få det direkte fra en printer og via bankkort. Da slipper man å laste en app hver gang man skal lade. Man slipper også å starte appen for å få lastet ned fakturaer. For vi driver firmaer er denne appdritten utrolig mye mer styr.
HeheCO2-balansen klarte jorda og atmosfæren å fikse selv, bla ved at enorme mengder co2 havnet ut av systemet og endte som enorme mengder 'nedgravd' sumpskog, som langsomt er blitt til olje, som vi pumper opp igjen, og øker co2-konsentrasjonen i retning mot slik det var en gang for veldig, veldig lenge siden, da temperaturen på jorda var for høy til å inneholde det liv vi kjenner i dag.
Dessuten er det ikke kloden som blir ødelagt, din nisse, det er infrastruktur, dyrkbar mark, veier, avløp, levbare områder for mennesker og dyr osv, som blir ødelagt.
Jorda vil klare seg.
Hva!!!! Drive firma, nei sånt kan vi jo ikke holde på med..
For vi driver firmaer er denne appdritten utrolig mye mer styr, og man må jo ha flere av dem.
Det er generelt utrolig mye mer styr og tidkrevende nå enn før da man fikk fakturaene i posten. Nå kommer det direkte i banken, som e-mail, power office, må nedlastes via app. Nå er det bare inkassovarslene (fordi fakturaen har havnet i spammappa) som kommer i posten. Mye vanskeligere å holde oversikten.
Det er ihvertfall noe som ikke stemmer hos tyskerne om dette sitatet er korrekt:De konkurrerer jo med seg selv. Hvis jeg hadde bodd i Tsjekkia, eller Sachsen for den del, hadde jeg aldri kjøpt en VW når Škoda lager bedre biler bygd på samme plattform. Penere, mer praktiske, billigere og bedre sammenskrudd. Det samme med Seat i sør-Europa. Både Škoda og Seat er jo en del av VAG-konsernet. Så at de ikke trenger bygge å mange VWer i Tyskland lenger er jo ganske naturlig.
Dette høyrest ikkje så gale ut, nødvendigvis?Mens salget og omsetningen til Volkswagen, BMW og Mercedes-Benz i stor grad holdt seg stabile, stupte resultatet før renter og skatt (EBIT) med nær 76 prosent.
Vi vet vel at tyskerne står i en svært vanskelig omstillingsprosess og at dem stadig tar store avskrivninger på en rekke feilsatsninger der. Software får dem ikke til, ikke selvkjøring heller og sist ut er vel BMW med sin hydrogensatsing. Videre sender tyskerne majoriteten av pengene til Kina for de elektriske drivlinjene siden de ikke har satset på dette nasjonalt.Dette høyrest ikkje så gale ut, nødvendigvis?
- Det har vore mykje snakk om at europeiske leverandørar har redusert prisane på eksport til USA for å ta av for dei trumpske tollsatsane; sjølvsagt for å ikkje tapa marknadsdelar. Det er ein strategi som neppe er bærekraftig på lang sikt.
- Dei står jo framleis i ein prosess med å utvikla og omleggja til el, samtidig som dei skal drifta ein betydeleg produksjon av bensin og diesel? For Porsche, td, har eg lese noko om at dei i praksis går i minus på elbilane?
At Tesla (og for den del kinesarane) har hatt ein enorm fordel av å ikkje vera belemra med gamal produksjon, har jo plenty førelegg i industrihistoria.
Her er det litt å lese. Virker som om det er lite klaging på den.Kjapp føler ifht kjøp av brukt elbil:
Noe å være obs eller skeptisk til, hvis man går og vurderer en 24-mod Volvo c40?
Er jo ikke helt ny, men etter hva jeg har klart å lese meg frem til, holder batteriene greit på nyere, brukte elbiler.....
mvh
Proffen
Kjøpte en 23-modell XC40 i sommer. I praksis samme bil tror jeg. Vår mangler 360-kamera, noe kona savner, og som er på min kamerats C40. Ville ha sjekket det. Vår har elektrisk førersete, men manuelt passasjersete, noe jeg synse er litt døvt, men ikke noe problem heller.Kjapp føler ifht kjøp av brukt elbil:
Noe å være obs eller skeptisk til, hvis man går og vurderer en 24-mod Volvo c40?
Er jo ikke helt ny, men etter hva jeg har klart å lese meg frem til, holder batteriene greit på nyere, brukte elbiler.....
mvh
Proffen
Hun setter fingeren på problemet. EU lemper på reglene for at tyskerne skal overleve noen få år til med dinosaurteknologi som er det eneste de kan. Dette er et utslag av tyskerne ser konjunkturene av en bekmørk horisont og har trykket på alarmknappen. Kineserne ler hele veien til banken.Stakkers Ellbilforeningen som nå gråter krokodilletårer for EUs lemping av regler...
Problemet er idiot drømmer om ting som aldri kan bli virkelighet! Tungtransport og store maskiner er ikke innen rekkevidde for dagens el teknologi.Hun setter fingeren på problemet. EU lemper på reglene for at tyskerne skal overleve noen få år til med dinosaurteknologi som er det eneste de kan. Dette er et utslag av tyskerne ser konjunkturene av en bekmørk horisont og har trykket på alarmknappen. Kineserne ler hele veien til banken.
– Dette er et alvorlig sykdomstegn. I stedet for å satse på framtidens teknologi og ta opp konkurransen med Kina, velger den europeiske bilindustrien å kjempe for gårsdagens teknologi, sier Christina Bu i Elbilforeningen.