Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.461
    Sted
    Trondheim
    Nå har jeg vært og prøvesittet en iX3 Neue Klasse. Jeg skjønner godt hvorfor de solgte alle de 1000 bilene som var allokert for levering til Norge før neste sommer i løpet av en uke! Jeg var spent på de nye skjermsystemet med den skrå hovedskjermen og skjermstripen nederst i vinduet, men det så ut til å fungere svært bra. Når skjermene var satt opp kunne man faktisk betjene hovedskjermen uten å fjerne hånda fra rattet. Og den var så nær og vinklet så riktig at du så den i sidesynet uten å ta øynene fra veien. De funksjonene man vanligvis bruker mens man kjører hadde man som knapper på rattet. Her er det faktisk noen som har tenkt litt. Spennende bil.
    Men hvis jeg bytter i5en blir det nok i en i3, eller kanskje en i3 Touring.

PS: I området jeg bor er det ingen som kjører Tesla! :) Det står riktignok noen på parkeringsplassen ved studentbyen, men det er alt. At studenter kjøper billige biler er jo som forventet.

Sist redigert:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.461
    Sted
    Trondheim
    De har en bil som går på rundgang for visning/demo. Torsdag og fredag var den hos Sulland i Trondheim.
    Produksjon settes vel i gang medio oktober tror jeg - første levering av bil til Norge i mars neste år.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: MML

espen

Medlem
    Ble medlem
    16.02.2002
    Antall liker
    15
    Siden mva blir innført fra 300 knok så vurderer jeg sterkt å fremskynde kjøp av ny bil. En sliten i-Miev skal byttes ut etter 11 år.

Ikke kinesisk eller Tesla er planen, selv som f.eks. Smart #5 ser fristende ut.

Et annet moment er at en del biler fortsatt har 2g slik at eCall og andre funksjoner kan slutte å fungere i 2027.

Lista så langt består av Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Opel Grandland og VW ID.4 eller 7.
    Noen erfaringer eller tanker om bil til rundt 500 knok med mest mulig rekkevidde, plass innvending, hengerfeste og 4x4?

gwh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Antall liker
    805
    Sted
    Oslo
    Siden mva blir innført fra 300 knok så vurderer jeg sterkt å fremskynde kjøp av ny bil. En sliten i-Miev skal byttes ut etter 11 år.

Ikke kinesisk eller Tesla er planen, selv som f.eks. Smart #5 ser fristende ut.

Et annet moment er at en del biler fortsatt har 2g slik at eCall og andre funksjoner kan slutte å fungere i 2027.

Lista så langt består av Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Opel Grandland og VW ID.4 eller 7.
    Noen erfaringer eller tanker om bil til rundt 500 knok med mest mulig rekkevidde, plass innvending, hengerfeste og 4x4?
    Er inne på 3 måned med en Ford Explorer awd ev (søster/tvilling til id4) og kan godt anbefale den.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn