PU er det som gir størst forskjell ifm en platespiller. Synergi mellom PU og arm spiller også en vesentlig rolle. Gode lagrene eller hvordan armen konstruert er også av stor betydning.Hei igjen .
Merket du forskjell fra original PU til den du monterte? Dette er noe jeg vurderer litt frem i tid, men om det er stor lytte forskjell fremskynder jeg dette.
VTA er vinkel på nålen hvis det er snakk om pick-up'en som leveres med Miracord 90 tror jeg pick-up er en Audio Technics ML440 , nålen har da 20 grader VTANoen som vet hvor mange grader VTA er satt opp med orginalt fra fabrikk?
Ok, takk [emoji106] Da er det straks lettere å sette opp en pickup ala Purpleheart N.S kontra en pickup som krever feks 23 grader VTA [emoji4]VTA er vinkel på nålen hvis det er snakk om pick-up'en som leveres med Miracord 90 tror jeg pick-up er en Audio Technics ML440 , nålen har da 20 grader VTANoen som vet hvor mange grader VTA er satt opp med orginalt fra fabrikk?
( alt med en klype salt )
Ok, takk [emoji106] Da er det straks lettere å sette opp en pickup ala Purpleheart N.S kontra en pickup som krever feks 23 grader VTA [emoji4]VTA er vinkel på nålen hvis det er snakk om pick-up'en som leveres med Miracord 90 tror jeg pick-up er en Audio Technics ML440 , nålen har da 20 grader VTANoen som vet hvor mange grader VTA er satt opp med orginalt fra fabrikk?
( alt med en klype salt )
Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Noen tanker rundt Hana SL men du har kanskje lest den allerede [Review] The Hana SL Low-Output MC CartridgeHører nå mye godt om Hana SL pickup, men undrer om oppgraderingen blir for liten ift orginal pickup.
Hva tror dere?
Er det verdt å bytte til Hana SL ift orginal pickup eller blir det for liten lydmessig oppgradering?
Er en Purpleheart NS så utrolig mye bedre enn Hana SL at det er verdt pengene eller snakker vi små nyanser her?
Takk for linken. Dette lover jo godt mtp den anmeldelsen [emoji106]Noen tanker rundt Hana SL men du har kanskje lest den allerede [Review] The Hana SL Low-Output MC CartridgeHører nå mye godt om Hana SL pickup, men undrer om oppgraderingen blir for liten ift orginal pickup.
Hva tror dere?
Er det verdt å bytte til Hana SL ift orginal pickup eller blir det for liten lydmessig oppgradering?
Er en Purpleheart NS så utrolig mye bedre enn Hana SL at det er verdt pengene eller snakker vi små nyanser her?
Takk Trane. Kan se ut til å være et betydelig løft ja. Hvilken pickup byttet du til?Har ikke hørt Hana SL, men har hørt mer enn nok på den orginale PU på Micracord og alt jeg har hørt/lest om Hana tilsier at det vil være et vesentlig løft.
Jeg hørte lite magi fra orginalen for å si det sånn.
Siden det ikke kokte over med entusiastiske innlegg har jeg bestilt meg Hana SL i tro og håp om at det skal kunne fungere braJeg har bestilt meg en Miracord 90 i dag og forventer den levert i morgenLitt usikker på hvordan den medfølgende PU er, så om noen har gode tips til hva som fungerer godt på denne er jeg mottagelig for tips.
Kommer til å fortsette å bruke PS Audio NuWave Phono Converter RIAA. Den fungerer svært godt med Rega Ania PU jeg har på RP6 i dag. Så både MM og MC vil kunne være aktuelt.
Hana SL eller Hana ML kan være interessante alternativer ut fra hva jeg har lest om de. Ikke hørt de ennå.
Takk for detGratulerer med flott platespiller og (helt sikkert) en super pickup. Har ikke hørt den selv, men lest mye fint og vurderer den selv til min M90.
Veldig spent på hvordan Hana SL passer og håper du vil dele dine erfaringer her senere![]()
Det finnes ingenting som er "godt nok" Hadde Hana ML vært på lager hadde det blitt det... Mulig det også blir det når den kommer på lager utpå nyåret engang. Bare la vær å pakke ut SL og beholde Ania inntil videre.Spennende [emoji4]
Forestiller meg at Hana nok er enda flere hakk opp lydstigen ift Ania. Har selv vurdert Hana SL, men er usikker på hva jeg oppfatter som godt nok. Er Hana godt nok? Eller AT-Art9? Eller Kiseki Purpleheart NS? Eller...Vanskelig valg.
Lykke til og dropp noen linjer om dine erfaringer [emoji106]
Hei. dette er jeg også interisert i å høre mere om. jeg vurderer denne som vil matche min ihvertfall i utseende. Er det noen som har erfaring med denne, Jico Seto-Hori MC med high output, og firmaet i Fredrikstad som selger disse, Elecronisk Bureau. Har lest meg til at MC helst skal ha Low output . . . . . . .Det finnes ingenting som er "godt nok" Hadde Hana ML vært på lager hadde det blitt det... Mulig det også blir det når den kommer på lager utpå nyåret engang. Bare la vær å pakke ut SL og beholde Ania inntil videre.Spennende [emoji4]
Forestiller meg at Hana nok er enda flere hakk opp lydstigen ift Ania. Har selv vurdert Hana SL, men er usikker på hva jeg oppfatter som godt nok. Er Hana godt nok? Eller AT-Art9? Eller Kiseki Purpleheart NS? Eller...Vanskelig valg.
Lykke til og dropp noen linjer om dine erfaringer [emoji106]
Men at du kommer langt med AT-Art9 eller Hana SL/ML er jeg sikker på. Man skal jo ikke være redd for å sette på ei plate etter ei flaske vin heller![]()
Jeg kjenner ikke til denne PU. Men har begynt å få noen timer med Hana SLHei igjen.
Mmmmmmmmmmm merkelig, ingen som kjenner til denne PU ?
Hei. Jeg har dialog med Mala audio rundt Hana SL og andre, meeeeen faller for designet på Jico Seto Hori MC, jeg kan komme til de i Fredrikstad for å se, faktisk også ta med spiller for test montasje .Jeg kjenner ikke til denne PU. Men har begynt å få noen timer med Hana SLHei igjen.
Mmmmmmmmmmm merkelig, ingen som kjenner til denne PU ?Den har jo ikke det artige designet som den PU du viser til, men lydkvaliteten du får med den er det derimot ikke noe å si på. Den er støysvak, detaljert og dynamisk
Forholdsvis rimelig er den også.
Veldig kjipt at du har slike problemer. Til 25k skal det bare fungere plettfritt! Vel, til langt mindre og for den saks skyld. Kanskje din platespiller har produksjonsfeil som er best løst via garanti/forbrukerloven? Frustrerende okke som. Vet at det ikke er til noen trøst, men jeg har ikke hatt noen problemer med min Miracord 90. Har heller ikke spilt 1000vis av timer, men kanskje rundt 100 timer nå. Aldri sett rødt lys på min eller hatt noen som helst problemer. Opplever at platespilleren er bygget opp av kvalitetskomponenter og snevre toleranser. Men lykke til med å løse flokene!Dette hadde jeg ikke ventet i min villeste fantasi , for 2 dager siden synes jeg hørte noe falsk lyd fra platespiller tok meg i det å tenkte det var sikkert noe Chorus eller flanger de hadde brukt på musikken å slo meg til ro med det .
Problemet kom igjen på følgende lp plater av mer eller mindre karakter , så tok jeg den på fersken ved en tilfeldighet da det var rødt lys i lampen som betyr den korrigerer farten ( skal teste den rpm appen som er laget til Iphone ) forbaskede greier dette kan jo være hva som helts som er problemet ( lager / rem / motor / motorstyring )
Mvh
Litt mere en lei nå jeg har jo allerede byttet lager på den en gang ( Hva har dere laget ELAC ? ( brukes kun til pynt ? )
Hadde du noe slark i lageret på arm ? Jo da det løser seg nok har bare ikke orket rote mere med saken ( grunnet skit helse ) synes det har hvert mere en nok nå med den spilleren men at den er en Mandags spiller det skal den ha for .Veldig kjipt at du har slike problemer. Til 25k skal det bare fungere plettfritt! Vel, til langt mindre og for den saks skyld. Kanskje din platespiller har produksjonsfeil som er best løst via garanti/forbrukerloven? Frustrerende okke som. Vet at det ikke er til noen trøst, men jeg har ikke hatt noen problemer med min Miracord 90. Har heller ikke spilt 1000vis av timer, men kanskje rundt 100 timer nå. Aldri sett rødt lys på min eller hatt noen som helst problemer. Opplever at platespilleren er bygget opp av kvalitetskomponenter og snevre toleranser. Men lykke til med å løse flokene!Dette hadde jeg ikke ventet i min villeste fantasi , for 2 dager siden synes jeg hørte noe falsk lyd fra platespiller tok meg i det å tenkte det var sikkert noe Chorus eller flanger de hadde brukt på musikken å slo meg til ro med det .
Problemet kom igjen på følgende lp plater av mer eller mindre karakter , så tok jeg den på fersken ved en tilfeldighet da det var rødt lys i lampen som betyr den korrigerer farten ( skal teste den rpm appen som er laget til Iphone ) forbaskede greier dette kan jo være hva som helts som er problemet ( lager / rem / motor / motorstyring )
Mvh
Litt mere en lei nå jeg har jo allerede byttet lager på den en gang ( Hva har dere laget ELAC ? ( brukes kun til pynt ? )
Har akkurat gått til innkjøp av en Audio-Technica AT-ART9 og gleder meg sykt til å montere denTror det vil bringe lydkvaliteten til ukjente høyder!
Nei, har ikke noe slark overhodet. Tight som f...! Håper det ordner segHadde du noe slark i lageret på arm ? Jo da det løser seg nok har bare ikke orket rote mere med saken ( grunnet skit helse ) synes det har hvert mere en nok nå med den spilleren men at den er en Mandags spiller det skal den ha for .Veldig kjipt at du har slike problemer. Til 25k skal det bare fungere plettfritt! Vel, til langt mindre og for den saks skyld. Kanskje din platespiller har produksjonsfeil som er best løst via garanti/forbrukerloven? Frustrerende okke som. Vet at det ikke er til noen trøst, men jeg har ikke hatt noen problemer med min Miracord 90. Har heller ikke spilt 1000vis av timer, men kanskje rundt 100 timer nå. Aldri sett rødt lys på min eller hatt noen som helst problemer. Opplever at platespilleren er bygget opp av kvalitetskomponenter og snevre toleranser. Men lykke til med å løse flokene!Dette hadde jeg ikke ventet i min villeste fantasi , for 2 dager siden synes jeg hørte noe falsk lyd fra platespiller tok meg i det å tenkte det var sikkert noe Chorus eller flanger de hadde brukt på musikken å slo meg til ro med det .
Mvh
Har akkurat gått til innkjøp av en Audio-Technica AT-ART9 og gleder meg sykt til å montere denTror det vil bringe lydkvaliteten til ukjente høyder!
( Thorens td 320mkIII ) tar jobben godt å ha platespillere i backup så det holder![]()