Original reim tror jeg. Har vasket reima i lunkent vann.Original reim eller 3.part? Ville ikke brukt talkum. Det skal være noe friksjon og dessuten vil du ikke ha fint støv i lageret. Prøv å vaske reima i lunkent vann med en klut som ikke loer.
Du skrev i trådtittel:"Klistrer seg fast".Original reim tror jeg. Har vasket reima i lunkent vann.
Hva foreslår du?Du skrev i trådtittel:"Klistrer seg fast".
Ikke mye, lunkent vann kan gjøre ved det![]()
Nei.Aceton er skummelt, sterkt løsemiddel , løser opp mye kanskje reima og ..
Vasket tallerken rundt med blåtind først og deretter gnukka med klut og litt zalo. Er nok noe gammelt seigt klin på tallerken som har etset seg inn i lakken. Kan jo pusse ned kanten med 1200 papir og lakke på nytt med sort silke matt. Er bare når den har stått til neste dag og akuratt den første omdreiningen den «henger» littNei.
Stopp nå med Silikon og andre unoder. Meningen er vel ikke, at reima skal glide på tallerken?
Trådstarter skriver, at reimen er NY.
Altså er det ikke reimen, med mindre den har en eller annen "coating", som skulle være vasket av
før bruk. I så fald skulle produsenten ha gjort opperksom på dette.
Mere tenkeligt er, at tallerken har vært smudsig av fingerfett og all slags ondskap, akkumulert
oppover årene.
Dette skulle ha vært renset bort, før ny reim blev tatt i bruk.
Så: Rens tallerkensiden og reimen som først foreslått.
Fås det ikke til, da prøv med "talkum-metoden".
Mener @Balle Clorin viste test med stor forbedring på en Mitchell Gyrodeck for en tid siden.
Med andre ord...... Ingen problem i det hele tatt??Er bare når den har stått til neste dag og akuratt den første omdreiningen den «henger» litt
Isopropanol på gummi er en dårlig ide. Gummien tørker ut og blir hard.Rense reim og kant på platetallerken med isopropanol.
Kan også rense reim ved å trekke den gjennem en tørr "Wipe" dyppet i aceton.
Bli ved å prøve til godt resultat.
Pose med talkum, ned med reimen, riste (som beskrevet ovenfor).
Du får det til. Bare å prøve.
Kanskje ingen dårlig ide. Etter 1200 papir bruke endda finere..... og IKKE lakk etterpå.Kan jo pusse ned kanten med 1200 papir og lakke på nytt med sort silke matt
Det vet du, fordi???Isopropanol på gummi er en dårlig ide. Gummien tørker ut og blir hard.
Hvis du ikke er sikker på at den original så kjøp en ny….original.Original reim tror jeg. Har vasket reima i lunkent vann.
Ja, kanskje detDet vet du, fordi???
Etter 50 år i bransjen har jeg stadig til gode å oppleve det, men du vet kanskje bedre ??
Jeg tenker problemet fortsatt er reimen med samme logikk som du tilegner tallerkenen. Som @Aurora var inne på, aldrene gummireimer blir klistrete. Derfor tipset om silicon da det sies å ha en "fornyende" effekt på gummi og gjøre den myk igjen. Men som @HasseBasse er inne på kan det gjøre reimen blir for glatt slik at den ikke får nok friksjon på motorspindel. Alle tipsene i tråden med unntak kjøp ny reim er nok likevel av sorten midlertidige problemløsereVasket tallerken rundt med blåtind først og deretter gnukka med klut og litt zalo. Er nok noe gammelt seigt klin på tallerken som har etset seg inn i lakken. Kan jo pusse ned kanten med 1200 papir og lakke på nytt med sort silke matt. Er bare når den har stått til neste dag og akuratt den første omdreiningen den «henger» litt
Det er ny original reim.Jeg tenker problemet fortsatt er reimen med samme logikk som du tilegner tallerkenen. Som @Aurora var inne på, aldrene gummireimer blir klistrete. Derfor tipset om silicon da det sies å ha en "fornyende" effekt på gummi og gjøre den myk igjen. Men som @HasseBasse er inne på kan det gjøre reimen blir for glatt slik at den ikke får nok friksjon på motorspindel. Alle tipsene i tråden med unntak kjøp ny reim er nok likevel av sorten midlertidige problemløsere![]()
Kanskje reima må "spilles inn"? Har inntrykk av at alt må "spilles inn" i disse dager, helt ned til høytaler spikesDet er ny original reim.
Blir bare værre og værre.Kanskje reima må "spilles inn"? Har inntrykk av at alt må "spilles inn" i disse dager, helt ned til høytaler spikes
Sorry, leste det nå. Vel..., har du mer hår igjen er det vel bare å rive det av?Det er ny original reim.
JaSorry, leste det nå. Vel..., har du mer hår igjen er det vel bare å rive det av?
Er fenomenet like ille på begge sider av reimen?
Funker ikke det på meg lenger. Alt er operert bort. Kommer bare blå røykDu må slutte og sæde ned platespiller, vet du liker den, men et sted går det en grense
Når alt blir sticky så vet vi hvorfor![]()