Bil, båt og motorsykkel Drømmebiltråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.979
    Smaken er som.... senk og 22". Trenger ikke si noe mer.
    Senke en SUV? Smak og behag, som sagt, men Cayenne er en av få Porsche-modeller jeg personlig ikke liker designet på eller har klart å venne meg til, slik jeg etter hvert gjorde med BMW fra X3 til min nåværende X5.

Panamera fikk mye kritikk da den kom, men jeg syntes den er en langt mer vellykket familie-Porsche rent designmessig. Aner ikke hvordan Cayenne er å kjøre (eller Panamera for den del), men jeg liker både design på og å kjøre Touareg, om det enn har blitt nesten ti år siden sist.

Nå er det vel ingen av disse som kan karakteriseres som drømmebiler, kanskje, men siden vi først sneiet inn på SUVer så synes jeg både LR Defender og siste Toyota Land Cruiser er svært vellykkede moderne fortolkninger av respektive ikoniske design.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.839
    ^ På 80-tallet hadde jeg en 56 Bel Air 2dst, men i vesentlig mer rufsete tilstand enn den på bildet over. Morsom episode også på Lygnaseter, som var en av de siste betjente bensinstasjoner i Østlandsregionen. Han måtte krype til korset tilslutt og spørre - hvor i...?
    Tidlig på 70-tallet hadde jeg ferie og helgejobber på en betjent bensinstasjon. Før man ble kjent med ting var det noen ganger vanskelig å finne påfyllingshullet. Peugeot 403 hadde lokket innenfor baklykten, Opel gjemte det bak nummerskiltet, de kamuflerte det også som ventilasjonsgitter på C-stolpen. VW inne i bagasjerommet og sikkert mange som jeg har glemt.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    15.695
    Sted
    Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
    Torget vurderinger
    39
    Jeg foretrekker og kjøre Touareg fremfor Range Rover og Porsche Cayenne ligger et sted midt i mellom. Når det gjelder drivstofforbruk så er W12'en i Touareg et slurpedyr delux, selv en 4.6HSE bruker nesten litern mindre på mila enn W12'en og RR'en er ikke akkurat beskjeden når det gjelder bensin. Kjøremessig så minner Touareg meg mer om en personbil, mens RR er mere "buss-aktig", RR Sport er mere personbil, Porsche Cayenne er igjen i mellom........ etter min mening.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.354
    Sted
    Sørlandet
    12’ er bensin er galskap. En Cayenne Turbo har ca halve forbruket. Og en eldre Cayenne blir ganske så bøs med offroad look.

Av disse “steinalderbeista“ så hadde jeg valgt V10 dieselen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn