Bil, båt og motorsykkel Drømmebiltråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.859
    Eg må, i forlenginga av det eg skreiv over, vedgå at dersom eg måtte vald ein draumebil, så ville ein av desse store, tunge britane (R-R, Bentley eller Jaguar XJ) hamna langt opp på shortlista. Helst ein av dei første, med motoren spesifisert som «sufficient».

Men det er noko, ehrm, standhaftig over anti-designen til britane.
    En XJS V12 cabrio i racing green har alltid vært blant mine drømmebiler, og vil for alltid forbli det.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.000
    Sted
    Oslo
    En XJS V12 cabrio i racing green har alltid vært blant mine drømmebiler, og vil for alltid forbli det.
    Er en del til salgs ned mot 8.000.-£
    Men som det heter, hadde du ikke råd til en ny en, så har du heller ikke råd til å vedlikeholde en brukt en

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.096
    Sted
    Holmestrand
    Du elsker lyden av stillhet mao. Hva med musikkanlegget? Elsker du lyden av ett som ikke er slått på? ;)
    Ja, jeg elsker lyden av stillhet, men jo,da, jeg kan synes også at det kan være tøft med lyden av en V8-er, eller en Ducati som drar hardt på.
    Bor i Holmestrand, og de som prøvekjører Ducati hos Løvås passerer stadig mens de tømmer noen gir.
    Men det er ikke så tøft den 20. gangen mens du sitter i hagen med en kaffekopp.

Når jeg ser MC-folk ta av hjelmen, for deretter å pille ut hørselvern-pluggene så kan jeg ikke la vær å riste på hodet.

Selv om det er tøft noen sekunder så har jeg ingen ønsker eller drømmer om å kjøre rundt med en rumlende V8-er, lyden av en formel 1-bil, Harley eller andre støykilder.

Jeg foretrekker å kjøre rundt i "största möjliga tystnad" som svensken sa.
    Da fungerer el-bil veldig fint, sykkel er glimrende, men også noen mer spenstige biler kan være støyvennlige.

Musikk kan også være støy, høy, superirriterende "bakgrunnsmusikk" i klesforretninger til dømes.

Men som for de fleste hifi-entusiaster, så er musikk en vesentlig del av livet mitt.
    Men det er ønsket lyd i motsetning til uønsket lyd, eller støy som vi sier i daglig tale:
    ;)

"Støy er definert som uønsket lyd, mens ønsket lyd er en lyd som oppleves som behagelig eller nyttig.
    Hva som oppfattes som støy kan være subjektivt og variere fra person til person og situasjon til situasjon,
    men generelt sett er støy lyder som er forstyrrende, ubehagelige eller helseskadelige.
    Eksempler på støy inkluderer veitrafikk, fly og industri, mens ønsket lyd kan være musikk eller tale."

Og ja, jeg er gammel!
    😅

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn