DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.815
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Hva er dette?
    Monoblokker som Leif lagde på bestilling til en svensk høyttaler produsent (husker ikke navnet her og nå). De skulle bygges inn i en aktiv modell (som en plateforsterker). Men firmaet gikk vel adundas, men forsterkerne var 98% ferdig, de manglet bra strømforsyning om jeg husker korrekt. Første test batch med kretskort ble så pakket bort noen år. Etterhvert ble disse kostet støv av, og gjennom et samarbeid mellom Leif, et par kompiser til Leif og RJEL, ble vel bygd 3-4 slike sett, i ordinære kasser. Dvs kassene en hyllevare, ikke klassiske dp chassis. Teknisk sett kan de vel beskrives som "A1s light"... samme kretsdesign, men mindre transistorer og lavere effekt.

kort/fritt fortalt fra hukommelsen..

-Kai

s911dg

Medlem
    Ble medlem
    11.11.2009
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    1
    Nesten rett, det ble bygd et demopar først som jeg kjøpte av Leif rundt 2010, dette paret er fremdeles i det chassiet som skulle monteres i høyttalere. Effekten er "bare" 74W. De 2 andre parene ser ut som bildet på side 145, og yter 134 W. Disse ble vel ferdigstilt rundt 2020 ( ta det med en klype salt ) 10 hovedkort ble opprinnelig produsert og etterhvert kjøpte jeg de resterende 8 hovedkortene av Leif , og det ble bygd 2 par til. De ble planlagt og bygd av RJEL og Northpole, jeg hadde veldig lite med det å gjøre bortsett fra å bidra med deler og tegninger. Alle 3 parene er oppgradert til S-versjon av RJEL. De siste 2 settene er ikke ferdigstilt.

afen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    755
    Heisann folkens..

En liten oppdatering ang dpguiden.no:

Domenehost'n nettsiden ligger på, har i mange år vært en ok partner og fungert helt greit. Litt nedetid en gang i blant, men de gangene jeg har hatt problemer med tjenestene, har de hjulpet. Det som er negativt er at prisene er ganske langt unna der jeg startet (eks, bare mellom 2021 til 2025 har prisen økt 100%).

De første årene dekket jeg kostnadene av egen lomme...deretter lagde jeg kaffekrus og tsjorter til inntekt til driftingen. Nå har jeg ikke hatt tid til den slags på lenge, så for ca 3-4 år siden spurte jeg forsiktig om et lite spleiselag fra menigheten, og dere stilte opp. Det har dekket de siste årene.

Domene og webhotell er betalt til utpå nyåret 2027, men har planer om å gjøre noe innen da. Jeg skal i ledige stunder prøve å finne alternative måter å hoste websidene, og kanskje bytte layout slik at den funker enda bedre på mobil. Optimalt sett hadde det beste vært en gratis løsning, da siden verken krever mye plass og ikke millioner med besøkende om dagen (Ser siden ligger stabilt på 5000 besøk i året). Om det er verdt å beholde url'en dpguiden.no, eller om den får en mer funky adresse, vil vise seg.

mvh Kai​

Vis vedlegget 1188283
    Hvis det er ønskelig så kan jeg hoste nettsiden for deg. Har en server i kjelleren som nesten går på tomgang, så det skal gå fint med en så liten nettside.

Hvis du skal bygge om nettsiden så kan jeg anbefale Ghost Blog, veldig enkelt og fint rammeverk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn