DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.876
    Torget vurderinger
    4
    20260212_185316.jpg

En liten bønn om at folk må pakke skikkelig.
    Ei romslig biltemaeske med litt bobleplast i er ikke veien å gå. 6 transportskaden i 2026.
    Egentlig skulle jeg bare sendt ampen rett i retur fordi dette gir meg så mye mearbeid at fy f....
    Også klager folk på at ting tar tid.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.800
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Huff… tragisk.
    Kunne sitert Forrest Gump nå, men holder meg for god for det.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    21.444
    Sted
    Langesund
    Vis vedlegget 1179258

En liten bønn om at folk må pakke skikkelig.
    Ei romslig biltemaeske med litt bobleplast i er ikke veien å gå. 6 transportskaden i 2026.
    Egentlig skulle jeg bare sendt ampen rett i retur fordi dette gir meg så mye mearbeid at fy f....
    Også klager folk på at ting tar tid.
    Ja kjedelig med skader under transport, men heldigvis bare døde ting.
    Min egen innpakning er også helt på grensen synes jeg. Posten her i Langesund er pirkete på vekt og denne gangen var min 40 gram over 35kg, og det uten topplaten. Ville gjerne brukt en del mer tape, men det drar jo på når det kommer til gram.
    Hjemme på badevekten var den innenfor.

Takk for den Posten! der røyk illusjonen om at badevekten veide en kg eller to for mye. :D

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.467
    Er noe på vei til Bodø nå. Jeg tar ingen sjanser. Ampen gikk på sekketralle både på høykant og på hodet som test på veien oppå pallen. Rørte seg ikke en millimeter inni der.
    Kassen ampen befinner seg i er bunnsolid i spon, limt og skrudd. Lokket omrammer kassen som en ekstra sikring for at den ikke skal gå i oppløsning.
    Så to jekkestropper over to ulike bord på pallen om en skulle ryke 😂 Pallekarmer er stroppet til pallen fra innsiden og lokket er skrudd til karmene rundt hele
    Så dempes det lille ampen kan flytte på seg i kassen med myk stuffing i alle retninger.

Og hva skjer når fraktemannen kjører den inn i lastebilen? Joda, denger den inn i skapet på venstre side og kjører til det butter hardt mot buret innerst 😂

Jeg håper det går bra, og ikke minst at Rune setter pris på å pakke det hele opp. For det kommer til å ta litt tid.

Om kassen overlever, så kan den leies ut til andre trengende 5000/5.52/A5-eiere på østlandet :cool:
    IMG_6789.jpeg IMG_6783.jpeg IMG_6295.jpeg IMG_6300.jpeg IMG_6301.jpeg

Sist redigert:

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.876
    Torget vurderinger
    4
    Ja kjedelig med skader under transport, men heldigvis bare døde ting.
    Min egen innpakning er også helt på grensen synes jeg. Posten her i Langesund er pirkete på vekt og denne gangen var min 40 gram over 35kg, og det uten topplaten. Ville gjerne brukt en del mer tape, men det drar jo på når det kommer til gram.
    Hjemme på badevekten var den innenfor.

Takk for den Posten! der røyk illusjonen om at badevekten veide en kg eller to for mye. :D
    Ja, den veide 35,1 kg på min badevekt. Innpakninga er forsåvidt bra, men jeg ville hatt enda ei eske utapå med bobleplast imellom.
    Men det er meg, jeg har sett så mye skader og er så lei alt ekstraarbeidet det gir meg at jeg begynner å bli paranoid. Kanskje spesielt på DP der ingen chassideler er å oppdrive. Ikke for det at det er så mye chaasideler å oppdrive på annet utstyr som er blitt noen år.
    Men det gikk jo bra oppover, så det gjenstår å se om det går bra nedover.

Det bør pakkes sånn at produktet tåler å falle 1 meter ned fra transportbåndet og rett i betongen.
    Treffer den betongen med hele bunnen går det nok fint, men treffer den på et hjørne av eska, da spørs det. Men du hadde jo vekt også å tenke på. Synes Posten burde økt, ihvertfall til 40kg.

Det finnes en tråd her inne der folk skjeller ut Posten og Postnord.
    Jeg gad vite hvor mye som selvforskyldt......

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.424
    Sted
    Sunndalsøra
    De gamle pappkassene til DP var gode da de var ny. Men nå ser jeg at de har blitt slitt og må forsterkes innvendig ved neste sending. Man kan ikke få noe bevegelse innvendig. Ser at EC bruker doble kasser på produktene. Den gamle CD spilleren (ca 20 kg) har doble pappkasser. Så bare hva som skjedde med en platespiller og Høyttaler sending til en onkel, som var sent fra en forhandler på østlandet. Selve tonearmen flaut løst inni kassen, og en høyttaler hadde defekt stofframme. Han fikk et nytt sett høyttalere, men selve tonearmen fikk defekt armbase :confused:, og ble limt da innfestinga med skruer var knekt. Jeg arvet og har denne platespilleren, men må repareres eller få en ny fra england (helius scorpio II). Onkel viste ikke som hadde blitt gjort og var for snill. Innehaver av denne butikken er fremdeles bransjeaktør (siden 80/90 tallet) og er en opprinnelig en lokal person. Hvis jeg drister meg på en av disse Hifi messene, så kommer jeg til å nevne det til han:) Ikke alt som er en postive opplevelse i bransjen. Jeg ble forresten svindlet for ca 40k av en forhandler som gikk konk. Mange importører tapte også større beløp. Noe off topic her, det blir bare denne gangen.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn