DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Musico

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.06.2022
    Antall liker
    357
    Sted
    Trondheim
    Men den som har peiling på reparasjon av DP isenkram her inne er RJEL.
    Så det kan hende det er formålstjenlig med en liten realitetsorientering hos ham før man gyver løs opp i effektforsterkerne.
    Jeg ville bare nevne det.
    Enig med Powerpoint her. Kan DP'n repareres vet RJEL hvordan. Du får de riktige og beste delene og jobben blir gjort skikkelig 🎶👍 Kan ikke RJEL fikse den er det ingen andre som kan redde den heller. Pakk godt og send "boksen" til Bodø.

jan_arild

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    181
    Nå har jeg endt opp med en icepower 2000as1 x 2, så jeg er fornøyd med å slippe å høre på vifter som Dp500 har. Mulig den kan sendes til Bodø, men vet ikke om det er verdt det.

afen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    732
    Men den som har peiling på reparasjon av DP isenkram her inne er RJEL.
    Så det kan hende det er formålstjenlig med en liten realitetsorientering hos ham før man gyver løs opp i effektforsterkerne.
    Jeg ville bare nevne det.
    Har vært i kontakt med ham og fått utfyllende svar. Har veldig sansen for folk som ikke holder på alle hemmelighetene, selv om de driver butikk!

afen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    732
    Jeg tenker å bruke forsterkeren på et par Infinity Kappa 9.2i når den er i stand, er det noen som har prøvd denne kombinasjonen før? Ser at databladet til DP500H kun nevner 2ohm, og høyttalerene kan jo være nedi 1,7ohm når det står på som verst. Kan ikke tenke meg at det vil by på større problemer for en forsterker av dette kaliberet, men uansett greit å høste erfaringer.

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.326
    Har kjørt både DP med MOSFET og Bipolare transistorer på 9.2i med svært gode resultater.
    Jeg hadde kombinasjonen PA6000H og 9.2i i flere år, senere PA402. Kremlyd. Kort og godt virket DPene uttømmelige for krefter. Holdt et julebord en gang hvor enkelte gjester holdt seg fast til stuebordet mens en annen gjest sørget for at lyden sto ut av høyttalerene med et vanvittig lydtrykk uten tegn til forvrengning. Det snakkes om dette i kretsene enda, og det er flere år siden nå.

Det var faktisk kombinasjonen med DP som fikk de til å synge. En del annet som ble prøvd fikk de til å låte innestengt og bassfattig. Jeg fikk en demo på de på en gammel Krell med slike "fiskebeins"-kjøleribber på(KSA250).. Det låt milevis bedre med DP etter min mening.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn