DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    @Koperviking - Det vil alltid finnes noen DP eiere som ikke har et veldig bevisst forhold til hva DP dreier seg om - noen som vil ha forsterker med egenlyd - et musikkinstrument og ikke en gjengiver. Det blir færre "feilplasserte" DP' er etterhvert. Det finnes nok noen fortsatt og de kommer nok for salg innimellom.

    Etterhvert som Ncore griper om seg kan det hende noen selger. Da gjelder det å benytte sjansen.

    Nå har vel du A1b. Vet ikke, men tror ikke, den skiller seg mye fra A1. A1S er nok et lite stykke opp. Alle disse og flere til er uansett veldig gode forsterkere.

    Lykke til med jakten

    Final
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Rygg på meg med traktor, i høyserien og med full gass, dersom jeg ødelegger tråden - selvfølgelig ikke meningen!

    Men siden DP er historie (med mindre noen av dere i stedet bruker traktoren mot merkets duste-eier Mikael Dreeggvik), er ikke noe av disse merkene her OK/gode/gode nok erstattere for merket dere tviholder på og sliter rævva av dere i å få tak i?

    Bladelius Mk. ll - Hegel H30 - Sugden Masterclass/Sapphire - Primare A60 - Gamut M250i - Audionet - Devialet - div. forsterkere hos Tømmervik
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    @Powerpoint - Har selv brukt Bring og sendt i original emballasje. Det har gått greit. Med et unntak - sendte preampen avgårde ved juletider. Sporingen til posten stoppet opp - og posten kunne ikke redegjøre for pakken i 4 dager. Heldigvis kom den til rette hos det lokale postkontoret RIMI.

    Hentet pakken og var svært glad. To dager senere kom purring på at jeg måtte hente pakken. Høyere risiko er nok noe vi må leve med etter post i butikk. Alternativene er vel DHL. Det koster en del - om det er sikrere vites ikke.

    Final
     
    Sist redigert:

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Til de i menigheten som har benyttet seg av RJELs tydelig utmerkede kompetanse til reparasjoner og utbedringer av våre kjære DP-produkter.
    Hvilke transportselskap benytter dere til å sende utstyret?
    Grunnen til at jeg spør er at jeg skulle sende en platespiller avgårde nede fra Særp i fjor sommer.
    Heldigvis spurte jeg hvordan selskapet som Posten benytter lokalt i vår landhandel håndterer forsendelser.
    Jeg kom ut lettere sjokkskadet, UTEN å ha levert fra meg platespilleren.
    Den ble senere kjørt i flere etapper med private biler til Førde.
    Så hvem bør jeg benytte ved forsendelse av min DP C1b og 6.4 til Bodø?
    Jeg vil ha dem hjem igjen like hele, og IKKE som byggesett.
    Hei, jeg mottok en oppgradert C1S i går ;) Det er RJEL som har stått for oppgraderingen.
    RJEL brukte Bring ved forsendelse fra Bodø til Skien (tok 4 dager). Når jeg sendte preen oppover for ca 14 dager siden brukte jeg Posten, også det tok ca 4 dager. Jeg brukte kun orginal emballasje uten ekstra polstring. Emballasjen ser også helt grei ut etter tur/retur Skien - Bodø. Blir alltid litt små engstelig når jeg skal sende ting med transportør, men det har heldigvis gått greit.
    En Norgespakke med en C1 i originalemballasje fra Skien til Bodø koster kr 160

    image.jpg
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Rygg på meg med traktor, i høyserien og med full gass, dersom jeg ødelegger tråden - selvfølgelig ikke meningen!

    Men siden DP er historie (med mindre noen av dere i stedet bruker traktoren mot merkets duste-eier Mikael Dreeggvik), er ikke noe av disse merkene her OK/gode/gode nok erstattere for merket dere tviholder på og sliter rævva av dere i å få tak i?

    Bladelius Mk. ll - Hegel H30 - Sugden Masterclass/Sapphire - Primare A60 - Gamut M250i - Audionet - Devialet - div. forsterkere hos Tømmervik
    Det er vel bare Halcro DM 88 av sluttrinn som kan oppvise omtrent tilsvarende ytelse som A1S. De produseres heller ikke lenger. 40K USD var jo også en pepret pris.

    Final
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Du må ha tålmodighet, KoperViking. Ligg som gjedda i sivet og vent. Ikke svi av for mye energi eller bruk opp entusiasmen mens du venter. Husk at DP har potensial til å ende opp som et livsvarig ekteskap. Det dukker opp forsterkere nå og da. Vi har en tendens til å være som bikkja og benet. Gnager ustoppelig helt til benet eller tennene er borte...
    Selv kjemper jeg regelmessig mot lysten til å kjøpe et tredje DP-sett, til å ha i ferieboligen. Denne lysten veier jeg opp mot motargumentene:
    A; Liker ikke å selge utstyr.
    B; Den integrerte forsterkeren jeg har der er som ny.
    C; Det er sikkert fint å høre på og nyte rimelig utstyr også.
    D; DP er tungt. Tanken på sende disse tunge eskene gjennom hele Europa virker preventivt.
    E; DP blir varm, hvilket er uønsket når innetemperaturene er oppe i 27-28 grader om sommeren (men finfint om vinteren og våren)
    F; Tilbringer i dag kun drøyt 6 uker i året.
    G; Kan ikke ha et 25 kilo tungt apparat oppå nåværende glassmøbel.

    Hittil har jeg greid å dy meg, men i mellomtiden blir objektene i markedet enda eldre...

    God helg, kjære menighet

    Entusiasmen og tilliten til Leif Ernstsen og dp er sterk, "uslitelig" og tålmodigheten er egentlig god Todani:) (-Dessuten har jeg jo en fantastisk A1b-EBW.)
    Hadde jeg vært særlig utrygg på å få tak i A1s, så hadde ikke mitt forrige innlegg vært noe sjakktrekk; "..viktig at noen trør feil, selger sin A1s"..hehe

    Ang. pkt. G; Her snakker du om en spesial "campingmodell" eller mente du 35 kg.?:)
    Takk forresten, riktig god helg til deg også -og til resten av menigheten.
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    @Koperviking - Det vil alltid finnes noen som ikke har et veldig bevisst forhold til hva DP dreier seg om - noen som vil ha forsterker med egenlyd - et musikkinstrument og ikke en gjengiver. Det blir færre "feilplasserte" DP' er etterhvert. Det finnes nok noen fortsatt og de kommer nok for salg innimellom.

    Etterhvert som Ncore griper om seg kan det hende noen selger. Da gjelder det å benytte sjansen.

    Nå har vel du A1b. Vet ikke, men tror ikke, den skiller seg mye fra A1. A1S er nok et lite stykke opp. Alle disse og flere til er uansett veldig gode forsterkere.

    Lykke til med jakten

    Final

    Takk Final, er sikker på å finne en.:)
    Det stemmer at jeg har en glimrende A1b-EBW. Behøver altså også en A1 versjon (-over prøveserie nr.010) som uansett oppgraderes til A1s-EBW.

    Må tross alt skryte av en stabil og god menighet. De troende holder på sitt alter..foreløpig:)
    > god helg! <
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    @Powerpoint - Har selv brukt Bring og sendt i original emballasje. Det har gått greit. Med et unntak - sendte preampen avgårde ved juletider. Sporingen til posten stoppet opp - og posten kunne ikke redegjøre for pakken i 4 dager. Heldigvis kom den til rette hos det lokale postkontoret RIMI.

    Hentet pakken og var svært glad. To dager senere kom purring på at jeg måtte hente pakken. Høyere risiko er nok noe vi må leve med etter post i butikk. Alternativene er vel DHL. Det koster en del - om det er sikrere vites ikke.

    Final
    Jeg husker godt det. Jeg levde med angst i fire dager og kjeftet opp Bring ved to anledninger.
    Er ennu skjelven....
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Kan noen skrive boka;
    Forsterkereventyret DP



    Dersom jeg hadde vært godt nok teknisk bevandret i forsterkerverden, skulle jeg skrevet en bok om grunnleggeren til denne tråds merke.

    Hiver ut en ball, om ikke kaap, Todani og R.E.S. - eller andre kompetente - kunne stått for noe sånt. Mange av oss som ikke kjenner hele historien - godt nok.

    101 % sikker på at Todani alene - i tillegg til at han trolig er den som kan gjøre dette best - kunne laget en DP bok flere hundre hi-fi venner ville betale 3- 400 kroner for = utgiftene burde være dekket.

    Kan være dere kunne laget en 20-sider i Stereo+ om fenomenet DP - jeg hiver som sagt bare ut en ball om noe jeg vet MANGE vil satt SÆRDELES stor pris på.

    Blir gjerne med nå siste kapitel i boka skal skrives, ved å holde dagens eier av DP i et så fast grep at ti slutt forteller oss hvordan det er mulig å kjøpe noe som er så bra - for så å legge det i en skuff...

    Jeg mener at DP langt på vei er av nasjonal interesse. Kan være man kunne oppnå offentlig støtte i en slik bok, for noe er det da når alle med DP fortsatt sitter og holder på de med tårer i øya.

    Mikael Dreggevik; du kan delvis gjøre godt igjen med å støtte et sånt bokprosjekt. For vi har skjønt du ikke har vett til å la teknologien under DP-lokket leve videre - deg om det som tross alt eier greiene og kan avgjøre dette alene...
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    CD-spiller?

    Trodde det var et vaffeljern jeg??
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    En liten kuriositet som teller 1 i antall.
    Den ser ut til å få fast bosted i Mo i Rana (dog ikke hos meg)



    Vis vedlegget 365279

    mvh Kai

    Mektig CD-spiller med verdens beste kjøling!:) DPA 6.xx chassi?
    Med så god kjøling bør den sendes lenger sør. -Har plass jeg..:rolleyes:
    Jeg synes heller den burde komme til meg, siden jeg allerede har det øvrige nødvendige utstyret som skal til.
    Jeg har broren til det drevet stående i kjelleren.
    Fryktelig tungvint når det hele kun kan styres fra en fjernkontroll, når drevet får nervæst sammenbrudd.
    Og det gjør jo Birger sine ting rett som det er.
    På den annen side tror LEs drev er det som har vært mest stabilt.
    Uansett, ett stykke hifi historie er det, og jeg har fått spille musikk et par ganger på den panservogna.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Dette var et hyggelig gjensyn:).

    Hørte mye på dette da det i en period var en del av i referanse anlegget til Asker Hifi Galleri. Dette var en liten "revolusjon" mht til lydkvalitet på CD-drivverk. Hovedårsaken var Birger Lund Andersen sitt dempesystem Base. Dette plassert i et sollid og tungt chassis (forsterkeren DP 6.12). Husker jeg så inn i spilleren, og det så ikke ut. På denne demomodellen var plassert det enkleste Philips-drivverk 12.1. Men allikevel så ble det den lyden! Jeg ble helt bergtatt av dette. Det låt svært analog med sort bakgrunn og en flott ro som jeg ikke hadde hørt fra en CD-spiller. Dette var selvfølgelig sammen med DP-DAC 8.1, som jeg også eide på den tiden. La vel nærmest inn en bestilling. Det var snakk om en relativ stiv pris, tror det var snakk om kr.40.000. Jeg ventet....og ventet....men det kom desverre aldri i produksjon:-\. I steden kom dette dempesystemet på markedet i form av Base dempeplattformer. Jeg kjøpte et par av disse, og ente opp med en Micromega Trio 2.1. Men det ble ikke helt det samme. Som Powerpoint skrev begynt Birger Lund Andersen også å lage egne drivverk (med dac). Har også en annen kammerat som har dette.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ville bare dele noen tips om DP DAC.
    DP DAC, en har 3 forskjellige gain innstillinger. 0, 5 og 10 Db. Skifte mellom disse gir lydforskjeller. I utgangspunktet syntes jeg 10 og 5 db låt best - mer kroppslig lyd. 0 Db var litt for hardt Etter skifte av kilde inn til DAC fra en enkel M2Tech konverter til en av høyere kvalitet - Berkeley - endret bildet seg. 0 Db låt klart best. 5 og 10 Db opplevdes litt sløret og mindre presist.
    Leif har forøvrig bekreftet at 0 Db er den teknisk mest optimale løsningen. 10 Db var laget for bruk med passiv pre, og støyer litt mer. So far so good.

    Har i grunnen tenkt at en 25 år gammel konverter må være utdatert, men fikk lyst til å se om det var mulig å oppgradere videre DAC' en er original - kun ferrit på strømledning og eksternt nettfilter er av tweaks. Anyway den låter i utgangspunktet uforskammet bra.

    I ettertid har jeg byttet ut 2 opamper og justert VCXO.
    De nye opampene har såvidt jeg husker en forvrengning på 0.00003% noe som er langt bedre enn de originale opampene.
    Lydforskjellene er av en annen verden. Jeg ser dypt inn i lydbildet og diskanten er oppløst på en totalt annerledes måte. Før kunne DAC' en virke litt mørk og lite utstrakt oppover. Nå er det en annen verden - så utrolig gjennomsiktig, oppløst, utstrakt og dynamisk. Så hurtig og avslappet samtidig - alle detaljer kommer frem uten at de virker påtrengende. Virket først litt diskant fokusert, men etter VCXO justeringen falt det på plass. Effekten er at enda mer musikk låter bra. Innspillinger som jeg tidligere avskrev er nå stort sett helt ok.
    Har tenkt at jeg skulle kjøpe ny topp DAC. Vet imidlertid ikke om hvilke på markedet som har mindre egenlyd/forvrengning.
    Skulle vært morsomt å sammenligne med Weiss, Berkeley, Yggdrasil, MSB eller lignende.

    Final
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Ville bare dele noen tips om DP DAC.
    DP DAC, en har 3 forskjellige gain innstillinger. 0, 5 og 10 Db. Skifte mellom disse gir lydforskjeller. I utgangspunktet syntes jeg 10 og 5 db låt best - mer kroppslig lyd. 0 Db var litt for hardt Etter skifte av kilde inn til DAC fra en enkel M2Tech konverter til en av høyere kvalitet - Berkeley - endret bildet seg. 0 Db låt klart best. 5 og 10 Db opplevdes litt sløret og mindre presist.
    Leif har forøvrig bekreftet at 0 Db er den teknisk mest optimale løsningen. 10 Db var laget for bruk med passiv pre, og støyer litt mer. So far so good.

    Har i grunnen tenkt at en 25 år gammel konverter må være utdatert, men fikk lyst til å se om det var mulig å oppgradere videre DAC' en er original - kun ferrit på strømledning og eksternt nettfilter er av tweaks. Anyway den låter i utgangspunktet uforskammet bra.

    I ettertid har jeg byttet ut 2 opamper og justert VCXO.
    De nye opampene har såvidt jeg husker en forvrengning på 0.00003% noe som er langt bedre enn de originale opampene.
    Lydforskjellene er av en annen verden. Jeg ser dypt inn i lydbildet og diskanten er oppløst på en totalt annerledes måte. Før kunne DAC' en virke litt mørk og lite utstrakt oppover. Nå er det en annen verden - så utrolig gjennomsiktig, oppløst, utstrakt og dynamisk. Så hurtig og avslappet samtidig - alle detaljer kommer frem uten at de virker påtrengende. Virket først litt diskant fokusert, men etter VCXO justeringen falt det på plass. Effekten er at enda mer musikk låter bra. Innspillinger som jeg tidligere avskrev er nå stort sett helt ok.
    Har tenkt at jeg skulle kjøpe ny topp DAC. Vet imidlertid ikke om hvilke på markedet som har mindre egenlyd/forvrengning.
    Skulle vært morsomt å sammenligne med Weiss, Berkeley, Yggdrasil, MSB eller lignende.

    Final

    Dette var morsomt og særs betryggende å lese Final.
    Jeg tviholder på min DP DAC 8.01 med Duelund og Base tweak.
    Koblet opp mot Audionet ART G2 drevet låter det kledelig varmt, organisk og kjellerdypt.
    Via CD-spillerens egen DAC låter det mer oppløst, men på en glassaktig skarp måte som er litt for mye rett i ansiktet.
    Er det rart man blir glad i DP-produktene :cool:
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hei Powern, hva innebærer "base tweak" ?
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hei DP venner. Sjekk ut denne videoen som viser hvor mye og hvor lite forsterkerkraft som enkelte typer musikk krever.

    How much amplifier power do I REALLY need?


    Låta finner dere på denne linken i Tidal:


    TIDAL


    Fin test for DP amps dette. Spilles det høyt nok burde det være mulig å få Clip lampa til å lyse - eller?


    Har "Stjålet" linkene fra AtleT og Karmana sine tråder. Håper jeg blir tilgitt:)


    Final
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Hei DP venner. Sjekk ut denne videoen som viser hvor mye og hvor lite forsterkerkraft som enkelte typer musikk krever.

    How much amplifier power do I REALLY need?


    Låta finner dere på denne linken i Tidal:


    TIDAL


    Fin test for DP amps dette. Spilles det høyt nok burde det være mulig å få Clip lampa til å lyse - eller?


    Har "Stjålet" linkene fra AtleT og Karmana sine tråder. Håper jeg blir tilgitt:)


    Final

    Video snutten med "How much ampliwire power do I really need?" var informativ, og bekrefet vel i grunn det man har "vist" i mange år.
    Veldig bra at de kjørte krevende electonica kontra en sart klassisk kvartet for og illustrere hvor mye "power" som faktisk trengs.
    Nå koste jeg meg skikkelig med et lurt flir om munnen :cool:
     
    Sist redigert:

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Dette var et hyggelig gjensyn:).

    Hørte mye på dette da det i en period var en del av i referanse anlegget til Asker Hifi Galleri. Dette var en liten "revolusjon" mht til lydkvalitet på CD-drivverk. Hovedårsaken var Birger Lund Andersen sitt dempesystem Base. Dette plassert i et sollid og tungt chassis (forsterkeren DP 6.12). Husker jeg så inn i spilleren, og det så ikke ut. På denne demomodellen var plassert det enkleste Philips-drivverk 12.1. Men allikevel så ble det den lyden! Jeg ble helt bergtatt av dette. Det låt svært analog med sort bakgrunn og en flott ro som jeg ikke hadde hørt fra en CD-spiller. Dette var selvfølgelig sammen med DP-DAC 8.1, som jeg også eide på den tiden. La vel nærmest inn en bestilling. Det var snakk om en relativ stiv pris, tror det var snakk om kr.40.000. Jeg ventet....og ventet....men det kom desverre aldri i produksjon:-\. I steden kom dette dempesystemet på markedet i form av Base dempeplattformer. Jeg kjøpte et par av disse, og ente opp med en Micromega Trio 2.1. Men det ble ikke helt det samme. Som Powerpoint skrev begynt Birger Lund Andersen også å lage egne drivverk (med dac). Har også en annen kammerat som har dette.
    Hei.
    Artig å se dette drivverket igjen, da jeg også hørte en del på det sammen med Leif på Kjeller.
    Var også med på litt testing og eksprimenter med det sammen med Leif, og erfarte da at det ikke først og fremst var Birger Lund Andersen sitt Base system som gjorde dette til et godt drivverk.
    Vi satte klosser mellom Base blokkene så det billige Philips drevet sto helt stivt uten den flytende dempingen som Base var laget med.
    Dette resulterte kun i en liten endring i lyden, og drivverket var fortsatt betydelig bedre enn et par referansedrivverk jeg hadde med.
    Tror derfor det først og fremst var DP elektronikken i drivverket som gjorde det til noe spesielt.
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Dette var et hyggelig gjensyn:).

    Hørte mye på dette da det i en period var en del av i referanse anlegget til Asker Hifi Galleri. Dette var en liten "revolusjon" mht til lydkvalitet på CD-drivverk. Hovedårsaken var Birger Lund Andersen sitt dempesystem Base. Dette plassert i et sollid og tungt chassis (forsterkeren DP 6.12). Husker jeg så inn i spilleren, og det så ikke ut. På denne demomodellen var plassert det enkleste Philips-drivverk 12.1. Men allikevel så ble det den lyden! Jeg ble helt bergtatt av dette. Det låt svært analog med sort bakgrunn og en flott ro som jeg ikke hadde hørt fra en CD-spiller. Dette var selvfølgelig sammen med DP-DAC 8.1, som jeg også eide på den tiden. La vel nærmest inn en bestilling. Det var snakk om en relativ stiv pris, tror det var snakk om kr.40.000. Jeg ventet....og ventet....men det kom desverre aldri i produksjon:-\. I steden kom dette dempesystemet på markedet i form av Base dempeplattformer. Jeg kjøpte et par av disse, og ente opp med en Micromega Trio 2.1. Men det ble ikke helt det samme. Som Powerpoint skrev begynt Birger Lund Andersen også å lage egne drivverk (med dac). Har også en annen kammerat som har dette.
    Hei.
    Artig å se dette drivverket igjen, da jeg også hørte en del på det sammen med Leif på Kjeller.
    Var også med på litt testing og eksprimenter med det sammen med Leif, og erfarte da at det ikke først og fremst var Birger Lund Andersen sitt Base system som gjorde dette til et godt drivverk.
    Vi satte klosser mellom Base blokkene så det billige Philips drevet sto helt stivt uten den flytende dempingen som Base var laget med.
    Dette resulterte kun i en liten endring i lyden, og drivverket var fortsatt betydelig bedre enn et par referansedrivverk jeg hadde med.
    Tror derfor det først og fremst var DP elektronikken i drivverket som gjorde det til noe spesielt.


    Hva med deg, dvs. leverandørene dine. Noen effektsterke sluttrinn i horisonten fra "Asia-land" - eller signaler om noe sånt kan være på vei?

    Tillater meg å spørre i denne tråd, da du vel er en av landets mest kjente DP-talsrør, riktig nok fra de gode gamle tider :)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Video snutten med "How much ampliwire power do I really need?" var informativ, og bekrefet vel i grunn det man har "vist" i mange år.
    Veldig bra at de kjørte krevende electonica kontra en sart klassisk kvartet for og illustrere hvor mye "power" som faktisk trengs.
    Nå koste jeg meg skikkleig med et lurt flir om munnen :cool:
    Enig, en del info der som jeg misstenker mange ikke har tatt inn over seg.. Det gjerlder også skribenter i norske haifai tidsskrifter. Skal ikke nevne navn og produkt, men satte kraftige ?tegn ved testens validitet når den ble utført sammen med særdes uadekvat ustyr. Diskusjonen gikk litt på facebook sidenene til en av hifi magasinene, men det sank ikke inn tydeligvis. Virka som man snakka til en vegg. Det var faktisk støtte fra andre facebookere for at testutstyret var mer enn godt nok til å teste det spesifikke produktet. Den aktuelle testen det hele startet med inneholder en mengde "svada" som bare bekrefter skribentens mangelnde grunnkunnskap.

    Dette ble litt farget av min egen irritasjon, men den er så sterkt knyttet til video snutten, og jeg har ikke hengt ut verken person eller produkt, så jeg lar det stå :p

    -kai
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Nå som 6.3 'en er koblet opp får eg vel oppdater menigheten med et nytt bilde ;)

    Vis vedlegget 328807

    Som dere ser mangler jeg en dp nede til venstre, noen som har en til salgs:confused:

    Meget bra bilde hadde 2stk A1s angrer som en hund på at jeg solgte de har prøvd så si alt av forsterkere og fant ut til slutt at hvorfor i h.... beholdt jeg ikke de dp forsterkerne jeg synes rørpreamp funket veldig bra på A1s BAT Vk 52se funket veldig bra og av transistorpre så hadde jeg flere av pass lab sine det var også en veldig bra kombinasjon så jeg må nok prøve å få tak i en DP igjen
    ps en veldig bra tråd dette her

    mvh
    henjaer
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    God å høre, ikke at du solgte dine da, men at du angrer :rolleyes:
    No va eg litt slem men lar det stå.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Video snutten med "How much ampliwire power do I really need?" var informativ, og bekrefet vel i grunn det man har "vist" i mange år.
    Veldig bra at de kjørte krevende electonica kontra en sart klassisk kvartet for og illustrere hvor mye "power" som faktisk trengs.
    Nå koste jeg meg skikkleig med et lurt flir om munnen :cool:
    Enig, en del info der som jeg misstenker mange ikke har tatt inn over seg.. Det gjerlder også skribenter i norske haifai tidsskrifter. Skal ikke nevne navn og produkt, men satte kraftige ?tegn ved testens validitet når den ble utført sammen med særdes uadekvat ustyr. Diskusjonen gikk litt på facebook sidenene til en av hifi magasinene, men det sank ikke inn tydeligvis. Virka som man snakka til en vegg. Det var faktisk støtte fra andre facebookere for at testutstyret var mer enn godt nok til å teste det spesifikke produktet. Den aktuelle testen det hele startet med inneholder en mengde "svada" som bare bekrefter skribentens mangelnde grunnkunnskap.

    Dette ble litt farget av min egen irritasjon, men den er så sterkt knyttet til video snutten, og jeg har ikke hengt ut verken person eller produkt, så jeg lar det stå :p

    -kai



    Hvorfor har ikke noen glupinger kopiert disse omtalte DP konstruksjonene, så lenge han som kjøpte dem har valgt å senke hemmeligheten i sjøen der han holder til?
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Video snutten med "How much ampliwire power do I really need?" var informativ, og bekrefet vel i grunn det man har "vist" i mange år.
    Veldig bra at de kjørte krevende electonica kontra en sart klassisk kvartet for og illustrere hvor mye "power" som faktisk trengs.
    Nå koste jeg meg skikkleig med et lurt flir om munnen :cool:
    Enig, en del info der som jeg misstenker mange ikke har tatt inn over seg.. Det gjerlder også skribenter i norske haifai tidsskrifter. Skal ikke nevne navn og produkt, men satte kraftige ?tegn ved testens validitet når den ble utført sammen med særdes uadekvat ustyr. Diskusjonen gikk litt på facebook sidenene til en av hifi magasinene, men det sank ikke inn tydeligvis. Virka som man snakka til en vegg. Det var faktisk støtte fra andre facebookere for at testutstyret var mer enn godt nok til å teste det spesifikke produktet. Den aktuelle testen det hele startet med inneholder en mengde "svada" som bare bekrefter skribentens mangelnde grunnkunnskap.

    Dette ble litt farget av min egen irritasjon, men den er så sterkt knyttet til video snutten, og jeg har ikke hengt ut verken person eller produkt, så jeg lar det stå :p

    -kai



    Hvorfor har ikke noen glupinger kopiert disse omtalte DP konstruksjonene, så lenge han som kjøpte dem har valgt å senke hemmeligheten i sjøen der han holder til?

    -Fordi eieren har senket dette Norske forsterker flaggskipet.
    Vel, det lar seg jo heve -og selge hvis eieren vil..
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Video snutten med "How much ampliwire power do I really need?" var informativ, og bekrefet vel i grunn det man har "vist" i mange år.
    Veldig bra at de kjørte krevende electonica kontra en sart klassisk kvartet for og illustrere hvor mye "power" som faktisk trengs.
    Nå koste jeg meg skikkleig med et lurt flir om munnen :cool:
    Enig, en del info der som jeg misstenker mange ikke har tatt inn over seg.. Det gjerlder også skribenter i norske haifai tidsskrifter. Skal ikke nevne navn og produkt, men satte kraftige ?tegn ved testens validitet når den ble utført sammen med særdes uadekvat ustyr. Diskusjonen gikk litt på facebook sidenene til en av hifi magasinene, men det sank ikke inn tydeligvis. Virka som man snakka til en vegg. Det var faktisk støtte fra andre facebookere for at testutstyret var mer enn godt nok til å teste det spesifikke produktet. Den aktuelle testen det hele startet med inneholder en mengde "svada" som bare bekrefter skribentens mangelnde grunnkunnskap.

    Dette ble litt farget av min egen irritasjon, men den er så sterkt knyttet til video snutten, og jeg har ikke hengt ut verken person eller produkt, så jeg lar det stå :p

    -kai



    Hvorfor har ikke noen glupinger kopiert disse omtalte DP konstruksjonene, så lenge han som kjøpte dem har valgt å senke hemmeligheten i sjøen der han holder til?
    Hvem skulle det vært har du et godt forslag til en sånn gluping musicbear
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Video snutten med "How much ampliwire power do I really need?" var informativ, og bekrefet vel i grunn det man har "vist" i mange år.
    Veldig bra at de kjørte krevende electonica kontra en sart klassisk kvartet for og illustrere hvor mye "power" som faktisk trengs.
    Nå koste jeg meg skikkleig med et lurt flir om munnen :cool:
    Enig, en del info der som jeg misstenker mange ikke har tatt inn over seg.. Det gjerlder også skribenter i norske haifai tidsskrifter. Skal ikke nevne navn og produkt, men satte kraftige ?tegn ved testens validitet når den ble utført sammen med særdes uadekvat ustyr. Diskusjonen gikk litt på facebook sidenene til en av hifi magasinene, men det sank ikke inn tydeligvis. Virka som man snakka til en vegg. Det var faktisk støtte fra andre facebookere for at testutstyret var mer enn godt nok til å teste det spesifikke produktet. Den aktuelle testen det hele startet med inneholder en mengde "svada" som bare bekrefter skribentens mangelnde grunnkunnskap.

    Dette ble litt farget av min egen irritasjon, men den er så sterkt knyttet til video snutten, og jeg har ikke hengt ut verken person eller produkt, så jeg lar det stå :p

    -kai
    Ikke noe å være flau for den der Kaap, og godt å få det ut.
    Så var det der med å få hevet DP slagskipet fra havets dyp.
    Jeg "trenger" en DP A2 :cool:
    Hvordan går vi frem mon tro for å få han der med Dreggen i vika til å slippe DPs senkede portefølje ut av sine klamme vasne hender?
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    vi får vel teste de sammen med mine en vakker dag A1s x 4 hadde vært noe :)
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Nå som 6.3 'en er koblet opp får eg vel oppdater menigheten med et nytt bilde ;)

    Vis vedlegget 328807

    Som dere ser mangler jeg en dp nede til venstre, noen som har en til salgs:confused:

    Meget bra bilde hadde 2stk A1s angrer som en hund på at jeg solgte de har prøvd så si alt av forsterkere og fant ut til slutt at hvorfor i h.... beholdt jeg ikke de dp forsterkerne jeg synes rørpreamp funket veldig bra på A1s BAT Vk 52se funket veldig bra og av transistorpre så hadde jeg flere av pass lab sine det var også en veldig bra kombinasjon så jeg må nok prøve å få tak i en DP igjen
    ps en veldig bra tråd dette her

    mvh
    henjaer

    Enig, men det betinger rørpre av skyhøy kvalitet. Det sier seg kanskje selv når ting skal matche dp!:)

    Da vet du at jeg er deg takknemlig for godt kjøp av en slik, henjaer.
    Den Wyetech L. Opal'en fórer dp'n og dette matchende paret gir meg musikalsk nytelse hver dag.
    Oppgradering hos meg? -Det må være en dp til..:)

    Høyeste kvalitet bestemmes jo av antall -og versjon av dp..det sier seg også selv!;D
     
    Sist redigert:

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Virker som det kan bli vanskelig å skaffe en dp til, ulvene er klare til å bla opp :(
    Men dukker det opp en 6.3 så vet dere hvem som skal ha den ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn