DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    En 6.3 bør nok uansett inn til service. Antageligvis bør den også ha nye softstarfreleer, som det er skrevet en del om tidligere. Regn med noen tusenlapper for det. Tror det kan ende med splitting av pakka etterhvert, verdt å følge med på.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    En 6.3 bør nok uansett inn til service. Antageligvis bør den også ha nye softstarfreleer, som det er skrevet en del om tidligere. Regn med noen tusenlapper for det. Tror det kan ende med splitting av pakka etterhvert, verdt å følge med på.
    Den har ligget på månedsvis, har vært i kontakt to ganger, siste for ca. 1 mnd siden
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jøss. Jeg tenker at prisen for full pakke er i overkant også. Passivkontrollene går for 2,5-3-ish, høyttalerne er gode nok, men antageligvis vanskelige å få særlig igjen for, kabler skal man ikke regne med å få mer enn vekslepenger for. Forsterkeren, en 6.3 med det såret på toppen av frontplata, kaffesøl? over hele fronten? I mine øyne tegn på en historie som gir litt dårlige vibber og behov for service til 3-4k? Den bør i mine øyne en slant under 10, selv om det gjør den til et godt kjøp om alt ellers er OK.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Jøss. Jeg tenker at prisen for full pakke er i overkant også. Passivkontrollene går for 2,5-3-ish, høyttalerne er gode nok, men antageligvis vanskelige å få særlig igjen for, kabler skal man ikke regne med å få mer enn vekslepenger for. Forsterkeren, en 6.3 med det såret på toppen av frontplata, kaffesøl? over hele fronten? I mine øyne tegn på en historie som gir litt dårlige vibber og behov for service til 3-4k? Den bør i mine øyne en slant under 10, selv om det gjør den til et godt kjøp om alt ellers er OK.
    Høres fornuftig ut.
    Er kun interessert i 6.3'en, har ikke bruk for noe av det andre som er til salgs, blir jo bare å betale frakt for så å få jobb (plages) med å selge.
    Ser jo ikke lettsolgt ut, det er jo ikke 6.3'en som årsaker den trege omsetningen.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Rart det ikke er noen som tar i på preamp C1s og amp A1s s0m ligger på sentralen nu.....
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Rart det ikke er noen som tar i på preamp C1s og amp A1s s0m ligger på sentralen nu.....
    No setter du griller i skallen min, hadde ikke sjekket brukten i dag, siklesikle.
    Tror vi må avlyse min datters konfirmasjon ;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har ikke råd til noe som helst. Skulle gjerne hatt en C1S og to A1S i stedet for en 7.3 og to 6.4, men det får bli en annen gang...
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ingen CIs eller A1S til salgs nå etter det jeg kan se - sikkert ny eier allerede
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    :) Sjelden sjanse - regner med folk kjenner sin besøkelsestid - fint at disse omsettes - til glede for de som forstår hva dette faktisk er :)
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Man må slå til tvert, hvis man skal ha en sjanse.
    Jeg slo til bare noen minutter etter at en annonse var lagt ut på en A1.
    Forsterkeren ble pakket og sendt dagen etter☺
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Virker som det kan bli vanskelig å skaffe en dp til, ulvene er klare til å bla opp :(
    Men dukker det opp en 6.3 så vet dere hvem som skal ha den ;)
    Ja ser sånn ut har nok godt opp for folk å gode de forsterkerne er etter en masse testing av andre forsterkere
    Har selv holdt på med det mange år,så jeg kunne godt tenkt meg en A1igjen
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har ikke råd til noe som helst. Skulle gjerne hatt en C1S og to A1S i stedet for en 7.3 og to 6.4, men det får bli en annen gang...
    Den 6.4 er jo en utrolig bra forsterker skulle gjerne hatt den også
    Godt fornøyd, ja. Men A1S EBW? Kanskje det lille hakket bedre likevel? Og C1S, ja, kanskje litt bedre enn BPC'ene? Jeg tipper det, selv om jeg altså føler meg heldig og forsynt. Det logiske neste skrittet er nok uansett relatert til høyttaklerne, og da snakker vi kanskje aktivt filter, eventuelt omfattende DIY.
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    :) Sjelden sjanse - regner med folk kjenner sin besøkelsestid - fint at disse omsettes - til glede for de som forstår hva dette faktisk er :)
    A1s er bekreftet solgt...
    Gratulerer med en av de nyere modeller ;)
    Denne har du jaktet på en stund..
    Tusen takk! >>>-H-U-R-R-A-!!!-<<< -Glad som et barn..som har opplevd 7 julaftener på en gang!;D

    Skal si du leste raskt "mellom linjene"...og jeg som skrev kun 1 linje..hehe

    Tusen takk for direkte tips pr. mail og sms fra deg Fbh71 og fra LESSisdox@ -Glimrende!
    Denne holdt på å glippe i en travel hverdag..
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    :) Sjelden sjanse - regner med folk kjenner sin besøkelsestid - fint at disse omsettes - til glede for de som forstår hva dette faktisk er :)
    A1s er bekreftet solgt...
    Gratulerer;)

    Tusen hjertelig takk!:)

    Jeg måtte jo markere dette..
    -Holdt jo på å få hjertetrøbbel når alle tipset om forsterkeren "min"..;D Selv om den da var reservert, handel avtalt. (-med en eksemplarisk selger.)
    Flott da fikk du den til slutt gratulerer med ny forsterker av beste kvalitet
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Se hva som har havnet på gulvet mitt!! >>>LYKKE!!<<<

    Først av alt, "MLeknes" -Morten; Tusen takk for trivelig og god handel av en velpleid, 100% strøken A1s EBW!! -Tusen takk for tillit!!
    Handel, dialog og møte med deg og fruen var trivelig at jeg håper dere vender tilbake til "DP-menigheten" ved anledning!:)
    Kanskje en litt mer lokal variant -i tillegg.

    Vel, her står gliset!
    Forståelig at noen sikkert tenker at E-logoen heller burde hengt under ræva på'n..
    Men den er et 100% Leif Ernstsen mesterverk. Han monterte også logoen, så den er "original". Denne, serienr.--91 er av de absolutt siste og har sågar vært på London utstilling!:)

    Dp A1b EBW som står bak er også av de siste. Denne, serienr.--159 var tiltenkt Forsell Studio II i Sverige. Bekreftet av L.E., han husket denne godt. Vel, Dr. Forsell ble syk og studioet lagt på is og dp'n lagret en tid. Denne er i "nystand".
    Tror nok at mange av Leif Ernstsens mesterverk har en historie; Del din dp's historie med oss vel..:)

    De 2 aktive EC501 filtrene til venstre er nye, kjøpt direkte av Leif. Disse skal brukes på høyttalerprosjekt etterhvert.

    (Ser ut som Opal og A1b står på 1/2-8..hehe -Det gjør de altså ikke; Iphone med amatør bak..)
    IMG_3764.jpg
     
    Sist redigert:

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Ok KoperViking stafettpinnen e mottatt ;)
    Var egentlig på utkikk etter et nytt 5.1 oppsett med budsjett på ca. 100 k
    Da jeg var på hfk og fikk hørt epicon 6 endret jeg mening og gikk for kun stereo, kjøpte de som stod i testrommet med en nad m51 og en dp 6.3 fra han som driver butikken, dette er ganske nøyaktig 2 år siden.
    Leste endel om dp etter at dette var kommet i hus og bestemte meg raskt for at a1s måtte på plass.
    Kom over en her på sentralen, som formidlet kontakt med Leif E som jeg kjøpte min første A1s ebw fra, sommeren 2014.
    Mye vil ha mer.... Så startet tankene rundt biamping og enda en A1s ebw ble kjøpt av en her på sentralen.
    Syntes dette var meget bra men jeg hadde absolutt kraft nok til å drifte Epicon 8 så disse kom i hus før jul 2014.
    Nå sartet dette å ligne på et surroundoppsett så det startet å spinne videre oppi hue ;)
    Det begynte å bli trangt i stua syntes min kone, så utbyggingsplanene kom på banen.
    Jeg leste og lette med lupe på nettet etter surround prosessor som hadde analog pass. slik at jeg skulle kunne bruke den dac jeg ville, så endel på Mcintosh mx 151 og fikk et godt tilbud på en ny Mx 161 før denne kom i produksjon, men så kom da denne classe ssp800 på brukten og så var søken over.
    Nad m51 ble solgt da dac'en i ssp'en er overlegen god og slår ihjel alle utsagn om at man ikke kan få like bra lyd med ssp som med rein stereo (er no min mening da, har ikke all verden erfaring så jeg vet nok ikke bedre) ;)
    Senteren manglet som eneste komponent for å få testet dette i surr, så den ble handlet inn omtrent sammtidig med ssp800, dette var i fjor sommer 2015, det ble enda trangere i stua, men kona var på ferie ;)
    Byggingen var startet og ho skulle uansett få råderett i stua etterhvert.
    Så når alt er på plass i dedikert rom så mangler jeg biamp på frontene, trenger derfor en dp til, men trenger ikke være en a1, skal bare brukes ved filmtitting.

    Status i dag ;)
    image.jpg
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Se hva som har havnet på gulvet mitt!! >>>LYKKE!!<<<

    Først av alt, "MLeknes" -Morten; Tusen takk for trivelig og god handel av en velpleid, 100% strøken A1s EBW!! -Tusen takk for tillit!!
    Handel, dialog og møte med deg og fruen var trivelig at jeg håper dere vender tilbake til "DP-menigheten" ved anledning!:)
    Kanskje en litt mer lokal variant -i tillegg.

    Vel, her står gliset!
    Forståelig at noen sikkert tenker at E-logoen heller burde hengt under ræva på'n..
    Men den et 100% Leif Ernstsen mesterverk. Han monterte også logoen, så den er "original". Denne, serienr.--91 er av de absolutt siste og har sågar vært med Leif E. på London utstilling!:)

    Dp A1b EBW som står bak er også av de siste. Denne, serienr.--159 var tiltenkt Forsell Studio II i Sverige. Bekreftet av L.E., han husket denne godt. Vel, Dr. Forsell ble syk og studioet lagt på is og dp'n lagret en tid. Denne er i "nystand".
    Tror nok at mange av Leif Ernstsens mesterverk har en historie; Del din dp's historie med oss vel..:)

    De 2 aktive EC501 filtrene til venstre er nye, kjøpt direkte av Leif. Disse skal brukes på høyttalerprosjekt etterhvert.

    (Ser ut som Opal og A1b står på 1/2-8..hehe -Det gjør de altså ikke; Iphone med amatør bak..)
    Vis vedlegget 374063
    Du har jo ikke plass i racken så bare send den nordover, som du ser på bildet over, jeg har plass ;)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer KoperViking!
    Den der A1B står jo bare i veien, ikke noe særlig å samle på.
    Jeg kunne godt ta hånd om den for deg, storsinnet som jeg er. Har en identisk tvilling stående her.
    Og et par bakkanaler som ikke er helt på nivå enda :)

    ps- skal sjekke serienummer på min, for moro skyld.
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    650
    Antall liker
    553
    KoperViking@
    Gratulerer med toppmodellen til DP(vellkommen i klubben).Da må du gi oss svaret på spørsmålet ditt tidligere i tråen :forskjell på A1S og A1B.Uansett handler det jo om eierglede også for mange av oss .Er sikker på du blir fornøyd men du har måtte vente lenge.Blir vell sjelnere å se på brukten.PS.vurderte du C1S også :)
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Du kan få et rack av meg KoperVking ser ut som du trenger det nå fin blanding du har nå det der blir det mye god lyd ut av nyt musikken
    hva bruker du av rør på Opalen nå?
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Se hva som har havnet på gulvet mitt!! >>>LYKKE!!<<<

    Først av alt, "MLeknes" -Morten; Tusen takk for trivelig og god handel av en velpleid, 100% strøken A1s EBW!! -Tusen takk for tillit!!
    Handel, dialog og møte med deg og fruen var trivelig at jeg håper dere vender tilbake til "DP-menigheten" ved anledning!:)
    Kanskje en litt mer lokal variant -i tillegg.

    Vel, her står gliset!
    Forståelig at noen sikkert tenker at E-logoen heller burde hengt under ræva på'n..
    Men den et 100% Leif Ernstsen mesterverk. Han monterte også logoen, så den er "original". Denne, serienr.--91 er av de absolutt siste og har sågar vært med Leif E. på London utstilling!:)

    Dp A1b EBW som står bak er også av de siste. Denne, serienr.--159 var tiltenkt Forsell Studio II i Sverige. Bekreftet av L.E., han husket denne godt. Vel, Dr. Forsell ble syk og studioet lagt på is og dp'n lagret en tid. Denne er i "nystand".
    Tror nok at mange av Leif Ernstsens mesterverk har en historie; Del din dp's historie med oss vel..:)

    De 2 aktive EC501 filtrene til venstre er nye, kjøpt direkte av Leif. Disse skal brukes på høyttalerprosjekt etterhvert.

    (Ser ut som Opal og A1b står på 1/2-8..hehe -Det gjør de altså ikke; Iphone med amatør bak..)
    Vis vedlegget 374063
    Du har jo ikke plass i racken så bare send den nordover, som du ser på bildet over, jeg har plass ;)
    ja nederst til høyre ser jeg
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Se hva som har havnet på gulvet mitt!! >>>LYKKE!!<<<

    Først av alt, "MLeknes" -Morten; Tusen takk for trivelig og god handel av en velpleid, 100% strøken A1s EBW!! -Tusen takk for tillit!!
    Handel, dialog og møte med deg og fruen var trivelig at jeg håper dere vender tilbake til "DP-menigheten" ved anledning!:)
    Kanskje en litt mer lokal variant -i tillegg.

    Vel, her står gliset!
    Forståelig at noen sikkert tenker at E-logoen heller burde hengt under ræva på'n..
    Men den er et 100% Leif Ernstsen mesterverk. Han monterte også logoen, så den er "original". Denne, serienr.--91 er av de absolutt siste og har sågar vært med Leif E. på London utstilling!:)

    Dp A1b EBW som står bak er også av de siste. Denne, serienr.--159 var tiltenkt Forsell Studio II i Sverige. Bekreftet av L.E., han husket denne godt. Vel, Dr. Forsell ble syk og studioet lagt på is og dp'n lagret en tid. Denne er i "nystand".
    Tror nok at mange av Leif Ernstsens mesterverk har en historie; Del din dp's historie med oss vel..:)

    De 2 aktive EC501 filtrene til venstre er nye, kjøpt direkte av Leif. Disse skal brukes på høyttalerprosjekt etterhvert.

    (Ser ut som Opal og A1b står på 1/2-8..hehe -Det gjør de altså ikke; Iphone med amatør bak..)
    Vis vedlegget 374063
    Hei Einar ,,,, Gratulerer me flott forsterker :D (bilde va flott det )
    Begynne å bli noen boxer hos deg og nå:cool:
    Gleder meg til når Nye Ht prosjektet skal startes hos deg med aktive DP filtere ,,,osv.
    Går på 3 uker fri eg i dag så en dag d passa fremover, så må eg få komma bort å høyra på godsakene :p
    Roy
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Se hva som har havnet på gulvet mitt!! >>>LYKKE!!<<<

    Først av alt, "MLeknes" -Morten; Tusen takk for trivelig og god handel av en velpleid, 100% strøken A1s EBW!! -Tusen takk for tillit!!
    Handel, dialog og møte med deg og fruen var trivelig at jeg håper dere vender tilbake til "DP-menigheten" ved anledning!:)
    Kanskje en litt mer lokal variant -i tillegg.

    Vel, her står gliset!
    Forståelig at noen sikkert tenker at E-logoen heller burde hengt under ræva på'n..
    Men den et 100% Leif Ernstsen mesterverk. Han monterte også logoen, så den er "original". Denne, serienr.--91 er av de absolutt siste og har sågar vært med Leif E. på London utstilling!:)

    Dp A1b EBW som står bak er også av de siste. Denne, serienr.--159 var tiltenkt Forsell Studio II i Sverige. Bekreftet av L.E., han husket denne godt. Vel, Dr. Forsell ble syk og studioet lagt på is og dp'n lagret en tid. Denne er i "nystand".
    Tror nok at mange av Leif Ernstsens mesterverk har en historie; Del din dp's historie med oss vel..:)

    De 2 aktive EC501 filtrene til venstre er nye, kjøpt direkte av Leif. Disse skal brukes på høyttalerprosjekt etterhvert.

    (Ser ut som Opal og A1b står på 1/2-8..hehe -Det gjør de altså ikke; Iphone med amatør bak..)
    Vis vedlegget 374063
    Du har jo ikke plass i racken så bare send den nordover, som du ser på bildet over, jeg har plass ;)
    Pøh, har plass til flere racker.. Eller du, rackmester, kan lage en ny stooor til meg:rolleyes: -Idé,varemerke; "Rack-1-Mester";D

    Gratulerer KoperViking!
    Den der A1B står jo bare i veien, ikke noe særlig å samle på.
    Jeg kunne godt ta hånd om den for deg, storsinnet som jeg er. Har en identisk tvilling stående her.
    Og et par bakkanaler som ikke er helt på nivå enda :)

    ps- skal sjekke serienummer på min, for moro skyld.
    >Hysj< ..en dp har sjel; Står ikke i veien. Mine 2 er både søsken, venner og mestere..må ikke skilles. Ei heller degraderes til bakkanaler..;D

    Ja, sjekk serienr. på din. Kanskje en annen mester her har noen historier bak enkelte serienr. Kaap..kaap?

    KoperViking@
    Gratulerer med toppmodellen til DP(vellkommen i klubben).Da må du gi oss svaret på spørsmålet ditt tidligere i tråen :forskjell på A1S og A1B.Uansett handler det jo om eierglede også for mange av oss .Er sikker på du blir fornøyd men du har måtte vente lenge.Blir vell sjelnere å se på brukten.PS.vurderte du C1S også :)
    Tusen takk! -Ja, endelig fikk jeg tak i en!:)

    Fristende å si at jeg har 2 toppmodeller!
    Foreløpig
    vil jeg si at A1s-ebw virker håret mer finslipt og litt mer "aktiv" i toppen og litt mer "finesse" over hele spekteret. A1b-ebw virker ellers like bra fra n.-mellomtone og nedover. Begge skaper "magi", den hårfine balansen for innlevelse.."livefeeling". "Puh" -ikke lett å sette ord på dette.. Det er jo ofte de siste promillene som skiller i toppligaen:)
    Kanskje sågar match i enkelte oppsett kan gå i A1b's favør? Tror uansett at noen har undervurdert denne. (Det har jeg trodd lenge..)
    Tror ikke L.E. "spisset" min for Dr. Forsell, at den kun er standard EBW. -Må høre med Leif E. neste gang.
    Her må testes grundigere..før jeg uttaler meg mer!:)

    Nei, C1s ble ikke vurdert.
    NB -Tips! Denne ligger fortsatt på bruktbørsen og er helt sikkert i samme perfekte stand og finish! Trivelig selger som jeg går god for.

    Du kan få et rack av meg KoperVking ser ut som du trenger det nå fin blanding du har nå det der blir det mye god lyd ut av nyt musikken
    hva bruker du av rør på Opalen nå?
    Takk henjaer! -Må få se på rack hos deg en dag:)
    Nyter musikk til de grader ja. Hvor ekstremt bra den Opal'en er skal jeg ikke utdype i detalj her men den er ekstremt bra:)
    Bruker 2 x Sylvania 6SN7-GT "2 hole" (prod. uke 32 / 1950) som driverrør og 2 x Sylvania 6SN7-GT "3 hole, Bad B." (prod. uke 14 / 1952) som utgangsrør.
    Disse NOS røra har jeg matchet grundig vettu:) (-i 2 av 4 rørtestere her, som jeg også har servet grundig + kalibrert.)
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Interessant. Har ikke sammenliknet A1S EBW med A1B, kun med A1. A1 hadde betydelig fetere og mindre detaljert bunn og var ikke like utstrakt i toppen - mer avrundet. Låt mer forsiktig for å si det slik. A1S EBW var det mye mer sprut i. Opplevdes mer dynamisk, mer detaljert oppover. Skilte mer på innspillingene - mer live. Samtidig mener jeg A1S EBW er mer krevende. Feil foran i kjeden blir mer nådeløst avslørt. Lettere å høre forskjell på kilder osv.

    Det er nok mulig at A1B er en forsterker som er mer lik A1S enn de litt eldre utgavene av A1 som jeg hadde.

    Final
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Følger litt med i MI tråden og registrerer forøvrig at MI sluttrinn nå nærmer seg salgsprisen A1S hadde. Er det noen som har prøvd disse to norske forsterkermerkene opp mot hverandre?
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Se hva som har havnet på gulvet mitt!! >>>LYKKE!!<<<

    Først av alt, "MLeknes" -Morten; Tusen takk for trivelig og god handel av en velpleid, 100% strøken A1s EBW!! -Tusen takk for tillit!!
    Handel, dialog og møte med deg og fruen var trivelig at jeg håper dere vender tilbake til "DP-menigheten" ved anledning!:)
    Kanskje en litt mer lokal variant -i tillegg.

    Vel, her står gliset!
    Forståelig at noen sikkert tenker at E-logoen heller burde hengt under ræva på'n..
    Men den er et 100% Leif Ernstsen mesterverk. Han monterte også logoen, så den er "original". Denne, serienr.--91 er av de absolutt siste og har sågar vært med Leif E. på London utstilling!:)

    Dp A1b EBW som står bak er også av de siste. Denne, serienr.--159 var tiltenkt Forsell Studio II i Sverige. Bekreftet av L.E., han husket denne godt. Vel, Dr. Forsell ble syk og studioet lagt på is og dp'n lagret en tid. Denne er i "nystand".
    Tror nok at mange av Leif Ernstsens mesterverk har en historie; Del din dp's historie med oss vel..:)

    De 2 aktive EC501 filtrene til venstre er nye, kjøpt direkte av Leif. Disse skal brukes på høyttalerprosjekt etterhvert.

    (Ser ut som Opal og A1b står på 1/2-8..hehe -Det gjør de altså ikke; Iphone med amatør bak..)
    Vis vedlegget 374063
    Hei Einar ,,,, Gratulerer me flott forsterker :D (bilde va flott det )
    Begynne å bli noen boxer hos deg og nå:cool:
    Gleder meg til når Nye Ht prosjektet skal startes hos deg med aktive DP filtere ,,,osv.
    Går på 3 uker fri eg i dag så en dag d passa fremover, så må eg få komma bort å høyra på godsakene :p
    Roy

    Tusen takk Roy K.:)

    Ja, et par bokser + litt til som du vet. Fikk forresten en strøken Studer/Revox fra Tyskland her en dag!
    Alle respekterte audio-rigger må inneholde basisen for musikk vettu, tape! Helst mastertapes!;D
    Apropos bokser; ingen jeg kjenner har flere bokser enn du..masse "godsaker":)

    Ht. prsjekter /dp-filtre må nok drøye litt, vente på ferdig arbeidsrom og bedre tid.."sukk"..Hehe

    Ja, takk igjen for tips om dp'n!
    For din del, var det som å skyte seg i beina men..;D Fordi jeg brukte tid på turkjøring & A1s handel i stedet for på Cary'n:eek:

    Vel, vi tar det også igjen. Må få sving på den der!
    Selvfølgelig må du ta turen og evaluera:)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Følger litt med i MI tråden og registrerer forøvrig at MI sluttrinn nå nærmer seg salgsprisen A1S hadde. Er det noen som har prøvd disse to norske forsterkermerkene opp mot hverandre?


    Snakket med en kar under Horten messa, som i fullt allvor mente MI overgikk DP. Men som han sa; DP genierklæres selv om tiden har gått fra dem mens eierne er som Jehovas Vitner i lojalitet.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Er det nå vi skal bli hoppende gærne og rope på moderator? :rolleyes:

    Eller kunne det vært artig med en direkte sammenligning? :)

    I alle fall må man si at det er synd konstruksjonene ikke er røktet og oppdatert siden eierskapet forsvant i det svarte akrylhullet på Tau.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn