DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Pøh, har plass til flere racker.. Eller du, rackmester, kan lage en ny stooor til meg:rolleyes: -Idé,varemerke; "Rack-1-Mester";D



    >Hysj< ..en dp har sjel; Står ikke i veien. Mine 2 er både søsken, venner og mestere..må ikke skilles. Ei heller degraderes til bakkanaler..;D

    Ja, sjekk serienr. på din. Kanskje en annen mester her har noen historier bak enkelte serienr. Kaap..kaap?

    KoperViking@
    Gratulerer med toppmodellen til DP(vellkommen i klubben).Da må du gi oss svaret på spørsmålet ditt tidligere i tråen :forskjell på A1S og A1B.Uansett handler det jo om eierglede også for mange av oss .Er sikker på du blir fornøyd men du har måtte vente lenge.Blir vell sjelnere å se på brukten.PS.vurderte du C1S også :)
    Tusen takk! -Ja, endelig fikk jeg tak i en!:)

    Fristende å si at jeg har 2 toppmodeller!
    Foreløpig
    vil jeg si at A1s-ebw virker håret mer finslipt og litt mer "aktiv" i toppen og litt mer "finesse" over hele spekteret. A1b-ebw virker ellers like bra fra n.-mellomtone og nedover. Begge skaper "magi", den hårfine balansen for innlevelse.."livefeeling". "Puh" -ikke lett å sette ord på dette.. Det er jo ofte de siste promillene som skiller i toppligaen:)
    Kanskje sågar match i enkelte oppsett kan gå i A1b's favør? Tror uansett at noen har undervurdert denne. (Det har jeg trodd lenge..)
    Tror ikke L.E. "spisset" min for Dr. Forsell, at den kun er standard EBW. -Må høre med Leif E. neste gang.
    Her må testes grundigere..før jeg uttaler meg mer!:)

    Nei, C1s ble ikke vurdert.
    NB -Tips! Denne ligger fortsatt på bruktbørsen og er helt sikkert i samme perfekte stand og finish! Trivelig selger som jeg går god for.

    Du kan få et rack av meg KoperVking ser ut som du trenger det nå fin blanding du har nå det der blir det mye god lyd ut av nyt musikken
    hva bruker du av rør på Opalen nå?
    Takk henjaer! -Må få se på rack hos deg en dag:)
    Nyter musikk til de grader ja. Hvor ekstremt bra den Opal'en er skal jeg ikke utdype i detalj her men den er ekstremt bra:)
    Bruker 2 x Sylvania 6SN7-GT "2 hole" (prod. uke 32 / 1950) som driverrør og 2 x Sylvania 6SN7-GT "3 hole, Bad B." (prod. uke 14 / 1952) som utgangsrør.
    Disse NOS røra har jeg matchet grundig vettu:) (-i 2 av 4 rørtestere her, som jeg også har servet grundig + kalibrert.)
    Det høres bra ut fint når man kan matche rørene selv så dette lover bra
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Følger litt med i MI tråden og registrerer forøvrig at MI sluttrinn nå nærmer seg salgsprisen A1S hadde. Er det noen som har prøvd disse to norske forsterkermerkene opp mot hverandre?


    Snakket med en kar under Horten messa, som i fullt allvor mente MI overgikk DP. Men som han sa; DP genierklæres selv om tiden har gått fra dem mens eierne er som Jehovas Vitner i lojalitet.
    Er det nå vi skal bli hoppende gærne og rope på moderator? :rolleyes:

    Eller kunne det vært artig med en direkte sammenligning? :)

    I alle fall må man si at det er synd konstruksjonene ikke er røktet og oppdatert siden eierskapet forsvant i det svarte akrylhullet på Tau.....

    Så var det en i Guatemala som mente Jungson overgikk både MI og DP til sammen;D

    Nei, kjør på karer!:) Føler selv jeg har spammet DP tråden nå.. -Så tilbake til det virkelige liv!:)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Er det nå vi skal bli hoppende gærne og rope på moderator? :rolleyes:

    Eller kunne det vært artig med en direkte sammenligning? :)

    I alle fall må man si at det er synd konstruksjonene ikke er røktet og oppdatert siden eierskapet forsvant i det svarte akrylhullet på Tau.....
    Får be tynt om at jeg ikke ekskluderes fra menigheten med mitt spørsmål:). Såvidt jeg vet er det bare Halcro som ligger i nærheten av DP ift målt ytelse. Har aldri hørt noe om hvordan MI måler. At DP har lav forvrengning kan høres.

    Den utrolige evnen til å bevare overblikk i et komplisert lydbilde har jeg ikke hørt maken til for min del. En sammenlikning med en klasse D forsterker jeg har som var A rated i Stereophile er en total knock out fordel DP. Strammere mye mer detaljert og oppløst fra dypeste bunn til øverste topp. Noen vil kanskje like egenlyden klasse D forsterkeren har. For min del er mangel på egenlyd målet og det som kjennetegner DP. Mye egenlyd gjør forsterkeren til et musikkinstrument og ikke en gjengiver. Gjengiver = HIFI.

    Det hadde, når DP tragisk nok nå er historie, vært hyggelig om det fantes forsterkere, gjerne norske, som presterte i nærheten. Tror det er lite sannsynlig. I mellomtiden passer jeg på min A1S EBW så godt som mulig - god lufting - ut med kontakt i tordenvær og alarm i huset:).

    Fortsatt god søndag DP venner.



    Final
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Bare ment som en liten fleip om hårsårhet generelt, og den pågående tråden om hår og tær et annet sted her inne. :D

    Jeg synes ikke vi er så hardt plaget med det her inne at det gjør noe.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    For all del - litt mer voksne og trygge - litt mindre paniske - vi DP venner:D
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Følger litt med i MI tråden og registrerer forøvrig at MI sluttrinn nå nærmer seg salgsprisen A1S hadde. Er det noen som har prøvd disse to norske forsterkermerkene opp mot hverandre?


    Snakket med en kar under Horten messa, som i fullt allvor mente MI overgikk DP. Men som han sa; DP genierklæres selv om tiden har gått fra dem mens eierne er som Jehovas Vitner i lojalitet.
    Heisann!

    Stikk innom denne tråden kvar gong det er nye innlegg her! Og det lesast med iver og glede! :)
    Og tipser gjerne, dersom eg snubler over DP som er til salgs (sist ein A5 mange gikk glipp av..).
    Og eg sørger som dykk over DP's "forretningsmessige" dvale. Shame on you Dreggevik! :(


    Sjølv om eg er "innbarka" MI-mann, så vil eg likevel aldri tørre påstå at MI overgår DP - eller motsatt!
    Begge serverer magisk lyd gitt at signalkilda er god, og matchen med høgtalerane er likeså. :)
    Elektrisk sett er dei veldig ulikt konstruert, og eg tipper at MI med sin relativt lave dempefaktor, vil kunne få utfordringar i ein del DP-heimar!
    Mi erfaring så langt er at MI ofte (alltid!?) er magisk i diskant og mellomtone, men at lavimpedante bassystem er utfordrande!

    No er effekttrinnet mitt på ferie på Hokksund i nokre månader til. Men når det er tilbake kan eg også være interessert i å samanlikne med/mot DP!
    Då sjølvsagt også med matchande pre! Kan komme tilbake til dette når det er klart! :)

    Inntil dette så fortset eg å kose meg med både DP og MI lesnad! :D

    Mvh Arild
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    KoperViking etter et kjapt overslag så blir det kostbare rack'er eller så blir det en forferdelig dårlig timeslønn, tror nesten det er bare meg som vil ha mine hjemmeproduserte saker, men takk for stor tiltro ;)
    Tipper du finner plass på øverste hylle ;)
    Har du egen tråd på sentralen?
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Følger litt med i MI tråden og registrerer forøvrig at MI sluttrinn nå nærmer seg salgsprisen A1S hadde. Er det noen som har prøvd disse to norske forsterkermerkene opp mot hverandre?


    Snakket med en kar under Horten messa, som i fullt allvor mente MI overgikk DP. Men som han sa; DP genierklæres selv om tiden har gått fra dem mens eierne er som Jehovas Vitner i lojalitet.
    Er det nå vi skal bli hoppende gærne og rope på moderator? :rolleyes:

    Eller kunne det vært artig med en direkte sammenligning? :)

    I alle fall må man si at det er synd konstruksjonene ikke er røktet og oppdatert siden eierskapet forsvant i det svarte akrylhullet på Tau.....

    Så var det en i Guatemala som mente Jungson overgikk både MI og DP til sammen;D

    Nei, kjør på karer!:) Føler selv jeg har spammet DP tråden nå.. -Så tilbake til det virkelige liv!:)
    I Honduras også
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Følger litt med i MI tråden og registrerer forøvrig at MI sluttrinn nå nærmer seg salgsprisen A1S hadde. Er det noen som har prøvd disse to norske forsterkermerkene opp mot hverandre?


    Snakket med en kar under Horten messa, som i fullt allvor mente MI overgikk DP. Men som han sa; DP genierklæres selv om tiden har gått fra dem mens eierne er som Jehovas Vitner i lojalitet.
    Måtte ha vært meg som prata med han.
    Da skulle han fått forklart meg utviklingen på forsterkersiden siden DP la opp. Den har jo vært enorm.
    Det har vel skjedd stort sett nada som jeg har fått med meg, åjo, Hegel bruker andre bipolare utgangstransistorer 8) om de er så mye bedre en Toshibaparet som alle andre bruker inkludert DP kan vel diskuteres.
    Det er vel den største "sensasjonen" jeg har sett oppi produktene.

    Gratulere KoperViking
    A1s er en nydelig forsterker. Jeg har en eneste ankepunkt og det har ikke med lyden å gjøre.
    Tenk om den hadde fantes i sort.......
    Sukk.
     
    Sist redigert:

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Følger litt med i MI tråden og registrerer forøvrig at MI sluttrinn nå nærmer seg salgsprisen A1S hadde. Er det noen som har prøvd disse to norske forsterkermerkene opp mot hverandre?


    Snakket med en kar under Horten messa, som i fullt allvor mente MI overgikk DP. Men som han sa; DP genierklæres selv om tiden har gått fra dem mens eierne er som Jehovas Vitner i lojalitet.
    Måtte ha vært meg som prata med han.
    Da skulle han fått forklart meg utviklingen på forsterkersiden siden DP la opp. Den har jo vært enorm.
    Det har vel skjedd stort sett nada som jeg har fått med meg, åjo, Hegel bruker andre bipolare utgangstransistorer 8) om de er så mye bedre en Toshibaparet som alle andre bruker inkludert DP kan vel diskuteres.
    Det er vel den største "sensasjonen" jeg har sett oppi produktene.

    Gratulere KoperViking
    A1s er en nydelig forsterker. Jeg har en eneste ankepunkt og det har ikke med lyden å gjøre.
    Tenk om den hadde fantes i sort.......
    Sukk.
    Ovnslakk rjel ovnslakk
    la oss få høre hvordan det gikk ;)
     

    AudioP

    Medlem
    Ble medlem
    02.08.2012
    Innlegg
    26
    Antall liker
    23
    Sted
    Buskerud
    Er det noen som vet hvilken innmat som egentlig er i en A1b EBW av aller siste utgave med EC logo? Hvor tett opp mot A1s er den?
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    KoperViking etter et kjapt overslag så blir det kostbare rack'er eller så blir det en forferdelig dårlig timeslønn, tror nesten det er bare meg som vil ha mine hjemmeproduserte saker, men takk for stor tiltro ;)
    Tipper du finner plass på øverste hylle ;)
    Har du egen tråd på sentralen?

    Klart jeg har tiltro:) Liker ting på øverste hylle..men den må bli lang..hehe
    Har ikke egen tråd her. Har meninger om så mye og det har jaggu mange på Hifisentralen. I mangel på tid til å svare / forsvare lar jeg det være så lenge.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Hfs kan stikke av med litt tid ja, men det blir som det blir. Blir man utolmodige så får man spørre annen steds.
    Jeg kikket etter flere bilder fra opsettet ditt men det var ikke lett å få tråen i, i mangel på tråd ;)
     

    s911dg

    Medlem
    Ble medlem
    11.11.2009
    Innlegg
    37
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    1
    AudioP, det er kun logoen på frontplata som er forskjellen. Heldigvis :)
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Følger litt med i MI tråden og registrerer forøvrig at MI sluttrinn nå nærmer seg salgsprisen A1S hadde. Er det noen som har prøvd disse to norske forsterkermerkene opp mot hverandre?


    Snakket med en kar under Horten messa, som i fullt allvor mente MI overgikk DP. Men som han sa; DP genierklæres selv om tiden har gått fra dem mens eierne er som Jehovas Vitner i lojalitet.
    Måtte ha vært meg som prata med han.
    Da skulle han fått forklart meg utviklingen på forsterkersiden siden DP la opp. Den har jo vært enorm.
    Det har vel skjedd stort sett nada som jeg har fått med meg, åjo, Hegel bruker andre bipolare utgangstransistorer 8) om de er så mye bedre en Toshibaparet som alle andre bruker inkludert DP kan vel diskuteres.
    Det er vel den største "sensasjonen" jeg har sett oppi produktene.

    Gratulere KoperViking
    A1s er en nydelig forsterker. Jeg har en eneste ankepunkt og det har ikke med lyden å gjøre.
    Tenk om den hadde fantes i sort.......
    Sukk.

    Takk!:)
    -og takk for informasjon underveis ved vurdering av A1S EBW vs. A1b EBW, som jeg allerede hadde.
    Det var deg og Leif Ernstsen jeg lyttet på..og meg selv:) Valgte altså å la A1b'n beholde "sjela" -ikke oppgradere i denne omgang.
    Uansett; Helt fantastiske forsterkere..Champions!! Velger å være sympatisk, ikke fremheve den ene.. Er jo glad i begge!;D
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.113
    552 HP - The Beast! Men et ytterst sivillisert sådan. Rik, stor, åpen, trygg og stabil. Det er noe med gigantisk strømforsyning og 2 x 28 transistorer man ikke får annensteds fra.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Kjempetabbe? - Jeg pakket ned DP-DAC'n for at den skal gjøre nytte på sine eldre dsger i anlegget i ferieleiligheten. Etter mye strev og mikk er den på plass, men det kommer ingen lyd! Når jeg tenker litt etter, slår det meg at denne modifiserte enheten sikkert har fått RCA-utgangene frakoblet. Dette er noe jeg burde vite, men rusten begynner å gjøre seg gjeldene: Går det an å lage en hybridkabel med XLR ut og RCA inn i forsterker? Altså at 2 går gjennom til RCA senter, 1 til RCA kappe og 3 hengende fritt?
    Forøvrig, god påske!
    Si meg, hva i all verden er hensikten med å få RCA kontaktene frakoblet?
    Og la ledingsendene stå igjen på kortet som antenner.
    Og samtidig svi alt som er i nærheten med loddebolten, enda det er meget god plass i en DP DAC.

    Dette må jo være noe som er "alment akseptert skal gi bedre lyd" stunt hos brukerne og som de tydeligvis gjør selv slik som enkelte DAC`er ser ut.
    Forklar meg.....

    For meg er det ikke annet en deprimerende å ta lokket av en slik DAC og det er MANGE av de.

    Før jeg kjøper en slik DAC skal jeg SE DEN med lokket av !
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Min er original og den er ikke til salgs;).

    Snakket med Leif for en tid tilbake om DAC modder. Han hadde ikke mye til overs for diverse mods av DAC' en. Tilførsel av klirr, og derigjennom opplevd nivå i toppen, mener jeg å huske han sa var resultatet av enkelte uatoriserte mods. Tror det er div mods av DPDAC gjennomført av folk med større selvbilde enn kompetanse ute å går dessverre.

    Nå er det kanskje noen mods som er approbert av Leif, uten at ihvertfall jeg vet det sikkert.


    Final
     
    Sist redigert:

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.113
    Kjempetabbe? - Jeg pakket ned DP-DAC'n for at den skal gjøre nytte på sine eldre dsger i anlegget i ferieleiligheten. Etter mye strev og mikk er den på plass, men det kommer ingen lyd! Når jeg tenker litt etter, slår det meg at denne modifiserte enheten sikkert har fått RCA-utgangene frakoblet. Dette er noe jeg burde vite, men rusten begynner å gjøre seg gjeldene: Går det an å lage en hybridkabel med XLR ut og RCA inn i forsterker? Altså at 2 går gjennom til RCA senter, 1 til RCA kappe og 3 hengende fritt?
    Forøvrig, god påske!
    Si meg, hva i all verden er hensikten med å få RCA kontaktene frakoblet?
    Og la ledingsendene stå igjen på kortet som antenner.
    Og samtidig svi alt som er i nærheten med loddebolten, enda det er meget god plass i en DP DAC.

    Dette må jo være noe som er "alment akseptert skal gi bedre lyd" stunt hos brukerne og som de tydeligvis gjør selv slik som enkelte DAC`er ser ut.
    Forklar meg.....

    For meg er det ikke annet en deprimerende å ta lokket av en slik DAC og det er MANGE av de.

    Før jeg kjøper en slik DAC skal jeg SE DEN med lokket av !
    Du har helt rett, RJEL. Jeg må skamfullt melde at denne DP-DAC´en nå er stuet vekk på loftet. Den funket fint via XLR og et BASE-moddet MicroMega DUO 2.1 drivverk. Jeg solgte drivverket ved overgang til en integrert Stello-spiller (overraskende god sådan), og nå har DAC´en havna på loftet. Får ikke liv i den. Må være litt forsiktig med hva en sier her, men moddingen ble utført av en med samme fornavn som vår guru, en som er svært mye på denne Sentralen. Den ble ukritisk fylt opp med kostbare kondensatorer, Black Gate tror jeg, og det fører til litt mer "ståpå" i øvre mellomtone. Forvrengning, som det blir sagt her. Ingen krise for min del, DPDAC kan av og til fremdeles kjøpes for små penger på bruktmarkedet hvis man får lyst. Men gjør som RJEL sier! Skru av lokket før dere kjøper DP-produkter. Takk ALLTID NEI til modifiserte produkter. Det er KUN TRE GODKJENTE KILDER FOR DP-REPARASJONER/MODIFIKASJONER: Leif Ernstsen himself, RJEL her og serviceverkstedet som ligger i kjelleren under DynaBel i Oslo.
    Undertegnede klarte ikke å leve i lengden med en brukt 6.12HP som var reparert av Malmin. Endte opp med å selge den i 2009 til tross for at den funket greit og var en god forsterker. Kjøpte en A1SEBW av Leif Ernstsen i stedet. Den er enda bedre...
    Nei nå får jeg bøye av. Nettopp ferdig med ukens arbeid. Koser meg med Wagners Ringen. Når man hører det over A1SEBW High Bias reiser nakkehårene seg rett ut. Ikke verst, men når man hører denne musikken via 2 x 552HP får man antagelig lyst å erobre Polen!
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Hfs kan stikke av med litt tid ja, men det blir som det blir. Blir man utolmodige så får man spørre annen steds.
    Jeg kikket etter flere bilder fra opsettet ditt men det var ikke lett å få tråen i, i mangel på tråd ;)
    Jeg kan jo dele et bilde her. Tatt i farten, av amatøren meg;D
    Dette er altså av det "som står fremme" og er i bruk. Jeg nyter "DP-nirvana & Co." ved hver mulige anledning!:)

    NB: Ang. lydabsorberende hengende himling som du spurte om. Her skimter du såvidt "Ecophon Focus D". Fortsatt er takhøyden 254 cm da utgangspunktet var 268 cm. Rommet er ~33,5 m2.

    Nei, nå må jeg forlate musikken & Pc'n. -Ut i fantastisk vårvær med strålende sol og 15*C. Deilig årstid dette!!:)


    IMG_3897.jpg
     
    Sist redigert:

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Kjempetabbe? - Jeg pakket ned DP-DAC'n for at den skal gjøre nytte på sine eldre dsger i anlegget i ferieleiligheten. Etter mye strev og mikk er den på plass, men det kommer ingen lyd! Når jeg tenker litt etter, slår det meg at denne modifiserte enheten sikkert har fått RCA-utgangene frakoblet. Dette er noe jeg burde vite, men rusten begynner å gjøre seg gjeldene: Går det an å lage en hybridkabel med XLR ut og RCA inn i forsterker? Altså at 2 går gjennom til RCA senter, 1 til RCA kappe og 3 hengende fritt?
    Forøvrig, god påske!
    Si meg, hva i all verden er hensikten med å få RCA kontaktene frakoblet?
    Og la ledingsendene stå igjen på kortet som antenner.
    Og samtidig svi alt som er i nærheten med loddebolten, enda det er meget god plass i en DP DAC.

    Dette må jo være noe som er "alment akseptert skal gi bedre lyd" stunt hos brukerne og som de tydeligvis gjør selv slik som enkelte DAC`er ser ut.
    Forklar meg.....

    For meg er det ikke annet en deprimerende å ta lokket av en slik DAC og det er MANGE av de.

    Før jeg kjøper en slik DAC skal jeg SE DEN med lokket av !
    Du har helt rett, RJEL. Jeg må skamfullt melde at denne DP-DAC´en nå er stuet vekk på loftet. Den funket fint via XLR og et BASE-moddet MicroMega DUO 2.1 drivverk. Jeg solgte drivverket ved overgang til en integrert Stello-spiller (overraskende god sådan), og nå har DAC´en havna på loftet. Får ikke liv i den. Må være litt forsiktig med hva en sier her, men moddingen ble utført av en med samme fornavn som vår guru, en som er svært mye på denne Sentralen. Den ble ukritisk fylt opp med kostbare kondensatorer, Black Gate tror jeg, og det fører til litt mer "ståpå" i øvre mellomtone. Forvrengning, som det blir sagt her. Ingen krise for min del, DPDAC kan av og til fremdeles kjøpes for små penger på bruktmarkedet hvis man får lyst. Men gjør som RJEL sier! Skru av lokket før dere kjøper DP-produkter. Takk ALLTID NEI til modifiserte produkter. Det er KUN TRE GODKJENTE KILDER FOR DP-REPARASJONER/MODIFIKASJONER: Leif Ernstsen himself, RJEL her og serviceverkstedet som ligger i kjelleren under DynaBel i Oslo.
    Undertegnede klarte ikke å leve i lengden med en brukt 6.12HP som var reparert av Malmin. Endte opp med å selge den i 2009 til tross for at den funket greit og var en god forsterker. Kjøpte en A1SEBW av Leif Ernstsen i stedet. Den er enda bedre...
    Nei nå får jeg bøye av. Nettopp ferdig med ukens arbeid. Koser meg med Wagners Ringen. Når man hører det over A1SEBW High Bias reiser nakkehårene seg rett ut. Ikke verst, men når man hører denne musikken via 2 x 552HP får man antagelig lyst å erobre Polen!
    Akkurat, da vet jeg hvem er det er......
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    2 stk. dp 1000 på finn om noen mangler krefter ;)
    Fikk til slutt svar fra selger etter 2 dager. Prisen er 12.000,- pr stk av de dp 1000
    Er ikke det litt i overkant? Hva tror dere,er de vært denne prisen?
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Vanskelig spørsmål å svare på, er jo markedet som avgjør prisen.
    Men det er vel ikke tvil om at de gjør en god jobb om de er i god stand.
    For de som trenger 4x1000w så er jo dette et godt alternativ vil jeg tro.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Det er ikke helt på viddene ift andre tilsvarende dp pa trinn solgt de siste årene, men det forutsetter at de ser ok ut og ikke bærer tydelig preg av et liv et "pa liv"...

    Det ligge en enkel pa 1000 på finn til 9k, men den har en del visuell slitasje..

    Mvh
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Takk for svarene..
    Var litt vanskelig å få kontakt med selger også,og han virket lite innteresert i å ta bryderiet med skikkelig bilder/beskrivelse osv så ble litt ,ja vel med han.,
    får se hvor lenge de blir liggende ute,og muligens prisen forandrer seg..
     
    Sist redigert:

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Noen som sikler på A1s ebw'en som ligger på finn.no nå :p
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Well - they dont make them anymore - er DP'en i topp stand er det et godt kjøp - Selv har jeg dessverre bare en A1S EBW - skulle gjerne hatt en til - men har gjort noen seriøse investeringer på DAC siden, så jeg skal sitte på sidelinjen og se hvem som blir den heldige nye eier.


    Final
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Spennende, Dac ble det Final?
    Edit: glem det, dp dac 8 oppgradert 2015 ;)
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Nei da, intet å glemme:rolleyes:. DPDAC 8.0 yter meget meget godt med en SPDIF konverter. Mange gode dyre DAC'er kommer i skyggen. DPDAC er tight og tørr - men den har etter 25 år i mitt oppsett begynt på veien til pensjonstilværelsen - ny DAC er på vei inn. En DAC med ekstrem ytelse IMO, og pepret pris. Kanskje legger jeg inn info i DP tråden - hvis ikke det anses som off topic i vennetråden da.:p


    Final
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Nei da, intet å glemme:rolleyes:. DPDAC 8.0 yter meget meget godt med en SPDIF konverter. Mange gode dyre DAC'er kommer i skyggen. DPDAC er tight og tørr - men den har etter 25 år i mitt oppsett begynt på veien til pensjonstilværelsen - ny DAC er på vei inn. En DAC med ekstrem ytelse IMO, og pepret pris. Kanskje legger jeg inn info i DP tråden - hvis ikke det anses som off topic i vennetråden da.:p


    Final
    åja, er vel mest interresert i å vite hvilken tråd den hører hjemme, neida jeg mener alt som har betydning for dp lyden må få plass her ;)
    Men kaap blir vel ikke nådig haha
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn