Hardingfele
Æresmedlem
Ekte sjokolade, uten stabilisator, er ømfintlig for varme. Kan ha skjedd ting på veien til deg typisk at den da oppleves kornet.
Var ikke eksponert for noe spesiell varme. Når noen selger for de prisene så forventer jeg at denslags er sortert ut i kvalitetskontrollen. Det er er brudd på tilliten mellom kjøper og selger. Jeg hadde sikkert fått nye om jeg klagde, men jeg gidder ikke kjøre på tvers av Oslo for å bytte bitene. De var kjøpt i forhandlers eget utsalg.Ekte sjokolade, uten stabilisator, er ømfintlig for varme. Kan ha skjedd ting på veien til deg typisk at den da oppleves kornet.
Det er det som gjør meg så skeptisk når man ser litt frem i tid, er at produktene gradvis er blitt fattersligere over tid, oppskriftene og fremgangsmåten gradvis endret, sånn at folk ikke skal merke for mye og bli negative.Heh. Da Kraft kjøpte Freia fikk de for seg at de skulle prøve andre og billigere typer fett i melkesjokoladen.
Tuklet med melkesjokoladen
I største hemmelighet har Freia eksperimentert med oppskriften på sin klassiske melkesjokolade. 200 tonn mislykket sjokolade er sendt ut på markedet.www.vg.no
Freia lager ikke sjokolade i dag. Melkesjokoladen er jo mest sukker. (Noen ganger kunne det vært fint med en tidsmaskin så man kunne reist tilbake i etapper og hentet prøver, for å se hva som er gjort (ødelagt) på veien til nåtid).
Ja, det var fyllte konfektbiter jeg tenkte på, skulle presisert det. Sjokoladeplatene fra Hr. Bruno & co har jeg ikke smakt.Jeg har kjøpt mye sjokoladeplater, konfekt og også kaker i flere år hos SebastienBruno og aldri blitt skuffet. Meium sjokoladefabrikk på Selbu produserer ikke ren sjokolade, bare fylte konfektbiter, så det blir vanskelig å sammenligne. Konfektesker fra Meium Sjokolade - Meium Sjokolade
Det er vel ikke feil.Sukker, gelé og billig fyll, med et tynt sjokoladeovertrekk, er ikke sjokolade, men godterier.
Har alltid vært glad i sjokolade, men har merket at det ikke smaker like godt som før.
Begynte med at Minde ødela en av mine favoritter "Risbrød" . De laget den ikke bare mindre, men smaken var også forandret til, for meg, det uspiselige.
Etter å ha lest Toblerone tråden ser jeg at produsentene bøffer ut oppskriftene å bruke billige råvarer i en sammensetning som "tilnærmet" skal smake likt.
Ønsker her at folk som har litt oversikt over "gourmet" sjokolade, dvs sjokolade som er laget med smak og ikke fortjeneste som hovedmål, og komme med gode forslag.
Nå er det på tide og putte penger i lomma på de som lager kvalitet, ikke til disse fortjeneste, inntjening, kutting av utgifter bedrifter!
Du burde ha prøvd russisk "sjokolade" og annet godteri derfra! Det er ultrasøtt. Har ofte beskrevet det som kunstig søtsmak tilsatt sukker!Jeg er, pr definisjon, skeptisk til alt som har sukker som hovedingrediens. Det er godterier som er styrt inn på søtmonsen i oss.
Dæven, den bananen der var noe skikkelig kliss å få i seg. Trolig også noe av det søteste man kunne få over disk uten resept. Nå fikk jeg lyst på en gittSer mange er noe nostalgiske når det kommer til sjokolader.
Det finnes egne FB grupper med krav om gjeninnføring av Lohengrin fra Freia.
Det samme gjelder Nidars Banakrem, det er imho den beste sjokoladen som er laget!
Vis vedlegget 681224
Ikke for å være vemmelig, men jeg har en hel uåpnet eske med banakrem i kjøleskapet!Dæven, den bananen der var noe skikkelig kliss å få i seg. Trolig også noe av det søteste man kunne få over disk uten resept. Nå fikk jeg lyst på en gitt
Det avhenger også av om det er noe igjen av romen eller cognacen etter at kokken har fått sin tilmålte dose.Det bestemmer kokken....
...eller om det er mer marsipan igjen.Det avhenger også av om det er noe igjen av romen eller cognacen etter at kokken har fått sin tilmålte dose.