Diverse Den lille PS5 spill tråden

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.619
Torget vurderinger
1
Lite spilling her i sommer da håndkontrollen har fått litt rykkninger i venstre analogstikk slik at hvis man kjørte bil, så dro den plutselig hardt til venstre. Så vidt jeg kunne finne på nettet så var dette en kjent sak på de første utgavene av DualSense 5, så nå er den sendt inn.

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
3.184
Kjedelig med drift på analog stikkene, har det på en Elite controller til xboxen, noe dritt.

Har ikke brukt PS5 særlig i det siste, litt F1 bare, venter på God of War :love:

Har gått mest i Xbox & Switch.

Akkurat nå spiller jeg Immortals Fenyx Rising på Xboxen, siden det kom på Gamepass - et glimrende spill hvis man liker action-adventure spill med åpen verden - slik som Zelda BotW. finnes til PS5 også

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
3.184
Er også en Elite controller på gang til PS5.... kan være interessant

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
1.126
Torget vurderinger
1
Endelig PS5 i hus. Koblet rask opp på en TV, men en kjapp runde med FIFA23 var en gedigen skuffelse. Har ikke feilsøkt ytterigere, men ser på nett at flere oppleveer betydelig lagg. Det var umulig å spille, de spillet fryser noen tideler hver 3 sekund? Vanlig bug?

Men egentlig var spørsmålet rekkevidden på kontrollene. Jeg spillemaskinene i teknisk rom og spiller i kinoen. Med PS4 blir det alt for mye legg med originale håndkontroller, men jeg har gode 3. parts kontroller som kobles til med egen dongle. Da har jeg en USB eksender og mottakerne i kort avstand. Dette fungerer ypperlig. Spørsmålet da er hvordan rekkevidden er på PS5 kontrollene? Vil dette fungere gjennom en etasje?

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
3.184

The Riftbreaker - en tittel jeg har spilt mye via Game Pass på Xboxen.

Dette er et spill man gjerne kan ta en runde med flere ganger. Det var litt begrenset ytelse på Xboxen noen ganger i dette spillet - så handlet det til PS5 - som er sprekere :cool:

Har du sans for basebygging er dette å anbefale, et favorittspill her.

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
3.184
Ble skikkelig huket enda en gang - 3:e eller 4: gang? :ROFLMAO: Et nesten perfekt spill - The Riftbreaker - for meg. Husker jeg spilte en del slike gratis Tower Defense spill på pcen for kanskje 20 år siden - og elsket det.

Det er noe med å forberede og sette opp forsvar mens horden er på vei. Min absolutte favorittscene i Aliens er når de setter opp Sentry Guns og vi følger nedtellingen av tilgjengelig ammunisjon mens monstrene skriker - det blir ikke mer spennende :cool:

The Riftbreaker tar dette til en helt annen nivå - kanskje mer Starship Troopers. På det verste er det flere tusen monstre på vei mot deg, godt man har en episk variasjon av våpen å velge mellom. En mix av survival og rpg i skikkelig Scifi setting. Masse elektro - passer meg fint.

Ser veldig bra ut på PS5 og Dual Sense controlleren fungerer veldig bra her - du merker på avtrekkerne om det begynner å bli dårlig med ammunisjon av den typen du bruker - merker forskjell på vibrasjonen om du går på bakken eller et hardt gulv osv.

Så forresten at tilgjengeligheten på Xbox Series X plutselig var grei - handlet like godt en.

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
3.184
VR2 har fått slippdato - 22 februar 2023 🥳

Priser osv:

Ser for meg at denne bundelen kan passe:

Får håpe det er noen kroner igjen etter jula :LOL:

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.619
Torget vurderinger
1
Ble ikke sånn uten vider imponert av oppløsningen til skjermene, men mulig det ser bedre ut likevel? 1. gen PS VR ble for mye PS2 oppløsningsmessig til at jeg gadd å bruke det, så jeg solgte det etter et par uker.

Inntil videre ser jeg ikke noen attraktive spill med støtte for VR2, men det kommer vel etter hvert.

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
3.184
Ja, 1 generasjon med 960 x 1080 var for dårlig, den nye har dobbelt så høy og hdr. Satser på at det er godt nok :)

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
3.184
Tror The Callisto Protocol kan være noe for meg

Elsker Dead Space spillene og dette skal være noe av det samme.

Men er litt usikker på å kjøpe multiplats på PS5 - Playstation er ikke så gode til å oppgradere spill mellom generasjoner - og om det gjør det liker de å ta betalt for det. Xbox er litt bedre der.

Får se hva jeg gjør - spillet slippes om en ukes tid - skal spille det uansett :)

Ser også at det kommer en Dead Space Remake, oppusset versjon - 27 januar 2023

Sist redigert:

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.619
Torget vurderinger
1
Har sett litt langt etter denne, men syntes den hadde litt stiv pris, nå er den nedsatt og i bestilling.

1669740574381.png

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Antall liker
1.814
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Om noen av dere ikke har spilt Witcher 3 så kommer det en next gen update snart til PS5. Ett av tidenes beste rollespill period.

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
3.184
Uff, The Callisto Protocol var en gedigen skuffelse, er nok det mest frustrerende spillet jeg har vært borti. Hadde forberedt meg med en gjennomspilling av Dead Space 1,2 & 3 - som jeg elsker - store favoritter, som jeg har spilt flere ganger. Men Callisto er noe helt annet - i negativ retning. Skikkelig nedtur altså :(

Tenkte å "trøste" meg litt med et gjensyn med Horizon Zero Dawn - og denne gangen også endelig få spilt dlc'en - The Frozen Wilds

Leser også at Horizon Zero Dawn har litt bedre grafikk på PS5 vs PS4 Pro - det skader ikke.

Kanskje noe å ønske seg til Jul? En Lego Tallneck :cool:

Sist redigert:

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
1.619
Torget vurderinger
1
Det er nå slutten-av-året-salg i PS-butikken og jeg fant noe interessant, men måtte legge inn nytt kredittkort da det gamle var utgått. Har nå forsøkt 50 ganger over et par dager, både i flere nettlesere og via konsollen, men får bare en generell feilmelding om at debit/kreditt informasjon er feil. Hvor eksakt PS mener er feil, er vanskelig å vite når det bare dukker opp en generell feilmelding som ikke referer til selve feilen. Er 100% sikker på at detaljene er riktige. Selvsagt ikke mulig å få hjelp på helg, må ringe etter 10:00 på mandag................................................................og da kommer jeg sikkert igjennom med én gang.........................................

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
3.184
Det er nå slutten-av-året-salg i PS-butikken og jeg fant noe interessant, men måtte legge inn nytt kredittkort da det gamle var utgått. Har nå forsøkt 50 ganger over et par dager, både i flere nettlesere og via konsollen, men får bare en generell feilmelding om at debit/kreditt informasjon er feil. Hvor eksakt PS mener er feil, er vanskelig å vite når det bare dukker opp en generell feilmelding som ikke referer til selve feilen. Er 100% sikker på at detaljene er riktige. Selvsagt ikke mulig å få hjelp på helg, må ringe etter 10:00 på mandag................................................................og da kommer jeg sikkert igjennom med én gang.........................................
Slike greier suger skikkelig :(

Tror jeg bruker Paypal der.

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2020
Antall liker
1.821
Sted
Oslo
Torget vurderinger
0
Det er nå slutten-av-året-salg
Takk for tipset, nå var Far Cry 6 billig nok for meg :)

Jeg er litt sånn "patient gamer", gidder ikke kjøpe spill til fullpris. Det siste jeg kjøpte var Lake, som jeg tenkte kunne være en halvveis meditativ opplevelse, men det var egentlig bare ganske kjedelig. Det hjalp ikke at det grafisk sett så ut som en alpha-versjon, store deler av verdenen mangla rett og slett tekstur.

Lurt å bruke paypal på ps-butikken, det funker som regel og de er faktisk mulige å få tak i hvis det skulle være noe.

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
3.184
Tror ikke det er Playstation Store som er problemet, skulle bestille noe selv - på Komplett - fikk ikke bekreftet Visa kortet.

Er nok et Visa problem.

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
3.184
VR2 har fått slippdato - 22 februar 2023 🥳

Priser osv:

Ser for meg at denne bundelen kan passe:

Får håpe det er noen kroner igjen etter jula :LOL:

Var faktisk denne jeg prøvde å forhåndsbestille :love:

Fikk det til - la inn kortet manuelt hos Komplett, i stedet for å la Google legge inn detaljene.

Gleder meg til å få testet VR2. Håper de åpner for titting på 3D film også.

Topp Bunn