Diverse Den lille PS5 spill tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg rundet Alan Wake II nylig.



    Litt delt opplevelse.

    Grafikkmessig veldig bra, noe av det bedre jeg har sett på PS5. Men utnytter ikke muligheter med controlleren særlig.

    Låste seg en del ganger også. Save så ofte du kan - er en god strategi 😁

    Man spiller som 2 karakterer - spille som den kvinnelige FBI detektiven var veldig bra - spennende historie, flott system med clues osv - masse herlig finsk humor underveis også.

    Så spiller man som Alan Wake i underverdenen - veldig forvirrende opplegg. Jeg likte ikke den delen.

    OK våpen og oppgraderinger - men ganske labert combat opplegg.

    Anbefaler sterkt og ha en god walkthrough lett tilgjengelig.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.115
    Antall liker
    3.230
    Torget vurderinger
    1
    Så ikke frustrasjon tar meg, legger jeg til side de gamle Tomb Raider spillene og spiller heller litt Skull and Bones.

    1708178240671.png
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Så det var salg på noen spill på Playstation Store - handlet noen VR spill - blant annet No Man's Sky



    Har spilt det tidligere for noen år siden - rundt 200 timer på Xboxen.

    Men VR er noe helt annet - veldig, veldig kult - holder på og rører på en planet, har akkurat fått reparert romskipet mitt og skal snart ut å fly for første gang 🚀
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Ganske uventede nyheter:


    Torsdag kveld annonserte Sony at de jobber med å gi VR-brillene sine støtte for PC-spill.

    PS VR2 har til nå bare fungert med PlayStation 5, men i fremtiden vil altså brillene kunne kobles til PC-en din og brukes med VR-titler du eier på den også.
    Dette var ikke noe jeg trodde kom til å skje. Men veldig kult. Kanskje de får til 3D filmavspilling også? Det hadde vært fantastisk.

    Jeg har en ganske brukbar pc - men kun med labert skjermkort, men kan jo tenke meg å investere i et mye bedre kort.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    En liten vurdering av No Man's Sky VR på Playstation 5 - etter en del timer.




    Jeg likte spillet da jeg hadde en runde med det for 4 år siden. Men Hello Games har stadig oppdatert spillet med finpussing og inkludering av mer innhold - år etter år - kostnadsfritt. Veldig imponerende - ikke så mange andre spillprodusenter som gjør slikt.

    Resultatet er en enda bedre spillopplevelse enn jeg hadde sist. Men det største løftet er selvsagt muligheten til å spille det i VR.

    Litt spesielt (med min lille VR spill erfaring) er at man kan spille på samme saven flatt på tven. Veldig greit mtp at man lett kan runde flere hundre timer i spillet. Det kan bli litt mange timer å ha VR brillene på skallen. Så jeg veksler.

    Dermed får jeg virkelig sett hvor mye VR øker immersion og spillopplevelsen vs flatt på tv. Jeg har 65" tv med ca 3m titteavstand - VR brillene gir et inntrykk av rundt 250" bildestørrelse - med dybde. En veldig kontrast.

    Jeg er blitt fullstendig kurert for "VR svimmelhet" og kan spille mange timer strekk - selv med masse utfordrende space battles. Nesten litt skummelt hvor godt jeg liker å ha VR brillene på skallen og timene bare flyr. Tror man lett kan bli litt avhengig av dette.

    No Man's Sky havner på toppen av min favoritt VR spilliste.

    Det eneste VR spillet jeg ikke har likt - av de jeg har prøvd - er Horizon spillet - som VR brillene ble bundlet med, typisk 😁 Det ser fantastisk ut - men man klatrer - og klatrer og klatrer osv.... Jeg var lei av å klatre etter 10 minutter - men dette gjør man veldig mye av tiden stort sett hele spillet.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.115
    Antall liker
    3.230
    Torget vurderinger
    1
    Lastet ned denne for en ukes tid siden, og ble litt overrasket over at det var såpass gammelt. Men det sagt, spillet er veldig bra med god variasjon mellom sniking og skyting.

    1712326732645.png
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.115
    Antall liker
    3.230
    Torget vurderinger
    1
    Oppdaget at det var litt navneforvirring med spillet nevnt over, da de har endret litt på måten de skriver tittelen.
    Sniper Ghost Warrior 3 er forøvrig et at de beste snikskytterspillene jeg har spilt.

    Jeg har allerede et spill som heter Sniper Ghost Warrior Contracts 2, så når det nevnt over hadde "3" i tittelen, så trodde jeg det kom etter "2", men så enkelt er det ikke. Her er utgivelserekkefølgen:

    Sniper: Art of Victory (2008)
    Sniper: Ghost Warrior (2010)
    Sniper: Ghost Warrior 2 (2013)
    Sniper: Ghost Warrior 3 (2017)
    Sniper: Ghost Warrior Contracts (2019)
    Sniper: Ghost Warrior Contracts 2 (2021)
    Og det ryktes om et nytt spill neste år........
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn