Diverse Den lille PS5 spill tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Man kan også spille "flatt" med dingsen - eller se film - når jeg sitter i sweetspot, som jeg pleier - så er faktisk bildet i PSVR2 en del større enn mitt 106" lerret. Vil tippe tilsvarende rundt 120" med 3m sitteavstand.

    Edit: Fant at man kan justere størrelsen - til mye større enn i eksempelet over - eller litt mindre.
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    For noen spill har de laget en 3D patch som kan lastes ned gratis om man har spillet fra før. Fint å slippe å kjøpe spillet en gang til.

    Jeg hadde Resident Evil Village fra før og lastet ned denne:

     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    For noen spill har de laget en 3D patch som kan lastes ned gratis om man har spillet fra før. Fint å slippe å kjøpe spillet en gang til.

    Jeg hadde Resident Evil Village fra før og lastet ned denne:

    Hvordan er det med lyd når man bruker vr briller? Kan man fortsatt få lyden ut av hjemmekinoanlegget mens bildet er i brillene? Eller er det noe innebygd/eksternt headset som må brukes?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Hvordan er det med lyd når man bruker vr briller? Kan man fortsatt få lyden ut av hjemmekinoanlegget mens bildet er i brillene? Eller er det noe innebygd/eksternt headset som må brukes?
    Jeg har ikke surret så mye med innstillinger - men jeg har ikke fått til lyd i surroundanlegget - kun via vr-brillene. Håper det er noe man kan får til. Er vant til å game med surroundanlegg & romperistere.

    Synes ikke de medfølgende proppene var noe særlig. Hadde et par Koss Porta Pro liggende, som jeg fint plasserte "under" brillene - mye bedre, synes jeg. Har bedre hodetelefoner enn dette, men de er større og veier mer - tror det blir litt mye.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Hvis man ikke vil rydde stua for å ha et stort fritt område å herje rundt på - så kan man faktisk spille sittende i sofaen. Bare sørge for å sjekke spillene om at de har en "sittende/sitting" modus nevnt i spec. De 3 VR spillene jeg har - har dette.

    Funker fint.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Testet litt GT7 🏎

    Wow - det var skikkelig stilig - du sitter virkelig inne i bilen - ser ned og sjekker speedometer & turteller - snur hodet til sidene for å sjekke speilene osv.

    Bare fått kjørt noen kjipe japanske hatchbacks hittil, men var veldig moro. Noe helt annet enn å kjøre på tven.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Hvordan var Resident Evil Village? Har første gen PS VR brillene og det var en heftig og creepy opplevelse kombinert med Sennheiser HD650 når jeg satte på R.E. Biohazard, mener jeg det var. Artig opplevelse å sitte på sidelinjen og la kompiser teste dette første gang😂

    Forstår jeg det sånn at det ikke passer med større headset til VR2 brillene? Koss Porta Pro er bra men synd om man ikke kan bruke HD650 e.l.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Man kan sikkert bruke hva som helst av headsett.

    Jeg har kun testet de medfølgende proppene og Koss Porta Pro.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Har blitt litt PSVR 3D briller bruk i helgen - bare GT7 :cool:

    Trodde det skulle bli mest Horizon & Resident Evil - men å kjøre bil med brillene er noe helt spesielt.

    Har blitt noen løp, med en del forskjellige biler. Jobben de har gjort med interiøret er ganske fantastisk - f.eks 66 modell 1200 boble - akkurat som jeg husker det - ned til VW nøkkelen i tenningen - til og med luftekanalen nede ved gulvet. Dørtrekk, vindusheis osv - alt sammen er "riktig". Med brillene på ser det også ganske ekte ut.

    Blitt også noen løp i regn - hvor du ser dråpene på ruta foran deg og i mørke - hvor lyktene fra bilene bak lyser opp taket innvendig i din bil - slik det er i virkeligheten. Veldig imponert hva de har fått til.

    Etter noen timer med 3D brillene testet jeg et løp på tven - for en nedtur.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    663
    Antall liker
    691
    Sted
    Rogaland
    Testet litt GT7 🏎

    Wow - det var skikkelig stilig - du sitter virkelig inne i bilen - ser ned og sjekker speedometer & turteller - snur hodet til sidene for å sjekke speilene osv.

    Bare fått kjørt noen kjipe japanske hatchbacks hittil, men var veldig moro. Noe helt annet enn å kjøre på tven.
    Er en youtuber som driver med simracing, han nevner at innlevelsen er best med VR og følelsen av hastighet, men det han sliter med er kvalme, så det blir ikke mange løpene på rad. merket du noe?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Er en youtuber som driver med simracing, han nevner at innlevelsen er best med VR og følelsen av hastighet, men det han sliter med er kvalme, så det blir ikke mange løpene på rad. merket du noe?
    Nei jeg merker ikke noe slikt ubehag.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.114
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte Need for Speeed Unbound for et par dager for å slå ihjel litt tid. En spillserier jeg har brukt mye tid på opp igjennom årene. Mye morsom racing men også mye kjedelig og skuffende greier.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    DLC til det siste Horizon spillet slippes i dag - Horizon Forbidden West: Burning Shores.

    Launch Trailer:


    Skal se om jeg klarer å få klemt inn en runde med dette. Er i gang med Fallout 4 og neste Zelda spill kommer om ca 4 uker. Burde kunne gå i mellom der et sted 🎮
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Er i gang med dlcen til Horizon Forbidden West - Burning Shores.



    Veldig trist med Lance Reddick som vi mistet i mars i år. Han spiller Sylens i Horizon. Også kjent fra Bosch & John Wick osv. Han er med i dlcen.


    Brukte noen dager på å bli kjent med spillet igjen - før jeg satte i gang med dlcen, det er over et år siden jeg spilte hovedspillet. Få litt sving på combaten igjen :cool: Finslipe builden og teste ut litt forskjellige våpenkombier. Veldig moro. Sjekket siste saven på hovedspillet og hadde akkurat rundet 100 timer.

    Synes også dlcen ser fantastisk ut på tven, mulig de har tatt grafikken et hakk videre - dlcen kommer kun til PS5 - ikke PS4, det kan ha gitt spillutvikleren noen muligheter de ikke hadde før.

    Leste at det var en del kontrovers angående kjærestevalg for Aloy i spillet - nemlig jentekjæreste. Ble reviewbombet hos bla.a Metacritic. Synes det er veldig merkelig - har vel vært mulig med kjæresteforhold i alle kombinasjoner - i mange spill i flere tiår? I tillegg er det valgfritt - hvorfor bry seg?

    Uansett dette er veldig bra saker, Horizon er nå min absolutte favorittspillserie hos Sony - et godt stykke over resten av de jeg liker.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.114
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    VR2 har fått slippdato - 22 februar 2023 🥳

    Ser for meg at denne bundelen kan passe:



    Får håpe det er noen kroner igjen etter jula :LOL:
    Hvordan er oppleves dette nå som førsteinntrykket har lagt seg og man har fått det litt på avstand? Blir det brukt hver gang det spille et kompatibelt spill, eller er det enklere å bare bruke TV'n? Hvordan er det å bruke over flere timer? Hvordan er lyden med de medfølgende proppene?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Hvordan er oppleves dette nå som førsteinntrykket har lagt seg og man har fått det litt på avstand? Blir det brukt hver gang det spille et kompatibelt spill, eller er det enklere å bare bruke TV'n? Hvordan er det å bruke over flere timer? Hvordan er lyden med de medfølgende proppene?
    Har ikke brukt VR2 settet så mye - har vært noen andre spill som har tatt mye tid - nå siste Zelda. Litt luksusproblem. Så har ikke undersøkt så mye om hva som finnes og kommer av 3D spill.

    Men spiller stadig GT7 - noen korte økter.

    Har funnet ut at jeg ikke har så mye til overs for de medfølgende håndcontrollene - det er ikke noe feil med de - men jeg liker ikke å veive rundt. Sitte i sofaen med standard håndkontroll er mitt favorittoppsett - en del spill har denne muligheten, bl.a GT7.

    Har bare prøvd de medfølgende proppene en gang helt i starten - OK lyd. Jeg bruker Koss Portapro.

    Spilling over flere timer kan være en utfordring - kommer an på spillet, må man veive mye og konstant action - blir det fort slitsomt. Men skulle tro et variert RPG f.eks - med vanlig håndkontroll, burde man kunne spille noen timer. Blir litt svett i trynet også - er jo som å ha på en dykkermaske 😄
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.114
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Har bare prøvd de medfølgende proppene en gang helt i starten - OK lyd. Jeg bruker Koss Portapro.
    Så vidt jeg har forstått har de medfølgende proppene 3D-lyd, hvordan fungerer det i forhold til "bare" stereo med Portapro?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Så vidt jeg har forstått har de medfølgende proppene 3D-lyd, hvordan fungerer det i forhold til "bare" stereo med Portapro?
    Det har jeg ikke sjekket - plugger jo i Koss settet i samme kontakten. Ser vel slik jukse-stereo-surround som ikke særlig interessant egentlig.

    Håper på en fremtidig mulighet til å ha lyd på surroundanlegget med VR2-brillene på samtidig.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.854
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Er det noen som har tips om en grei tastatur/mus kombo til bruk med PS5 (for Fortnite)??
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Gran Turismo film på gang, så litt stilig ut:


    På kino 11 august
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    En liten oppdatering i dag :cool:



    Har testet litt Atmos lyd i Horizon Forbidden West: Burning Shores - og det fungerer veldig bra - et skikkelig løft lydmessig, immersion av en helt annen klasse enn vanlig surround.

    Får håpe de får dette til med PSVR 2 også, kan bli fantastisk.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    PSVR 2 kommer å bli brukt litt mer fremover tror jeg, et par (for meg) veldig interessante titler slippes snart.

    Journey to Foundation, slippes 26 oktober:


    Stor fan av Asimovs bøker om Foundation og har akkurat sett sesong 2 av den glimrende serien på Amazon Prime - blir spennende å teste dette universet i 3D spill.



    Nok et spill basert på en Scifi klassiker, Stanislav Lems The Invincible, slippes 6 november:

     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.114
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    1697493066986.png

    Fikk denne i posten for noen dager siden og jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. Ubisoft har vel uttalt at de ønsket å vende tilbake til røttene og at den åpne verden skulle bli mindre. Begge deler har de fått til og jeg forventer at tilhengere av de første spillene er fornøyde? Selv oppdaget jeg AC med Black Flag som var det første spillet i serien som avvek betydelig fra de aller første og jeg likte det veldig godt, også de påfølgende, så for meg er det ingen opptur at de har vendt tilbake til røttene. Spillet er på mange måter blitt minimalisert sammenlignet med de siste, man får etter hvert et lite utvalg sverd og dolker som kan oppgraderes bittelitt, de samme med bekledning (og noen ekstra selskapstriks), det er ingen store våpen og det er ingen pil og bue. Det første er forøvrig greit da det hele utspiller seg i Bagdad med omegn og fienden er like enkel/vanskelig å ta igjennom hele spillet, og det er ikke områder som låses opp etter hvert i spillets gang. Savner pil og bue, da det nå er nesten bare sniking bak hjørner og i gresset som gjelder, blir litt ensformig.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Resident Evil 4 Remake VR Mode dukket opp i dag 💀

    Må jo ha :cool:



    Originalen har jeg spilt mye - en av mine absolutt beste spillopplevelser - først på Nintendo Gamecube og senere på Nintendo Wii, hvor jeg brukte en slik pistoladapter for å huse kontrolleren - glimrende å sikte med.

    Typisk å slite hardt for å runde spillet - handle inn "Chicago Typewriter" (beste navn på et maskingevær ever 😁 ) og ta en runde til med spillet.

    Kan bli episk dette, gleder meg til å teste.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.114
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Lastet ned denne for et par dager, handlingen er satt til Frankrike under 2. verdenskrig.

    1703278568399.png
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Resident Evil 4 Remake VR Mode dukket opp i dag 💀

    Må jo ha :cool:



    Originalen har jeg spilt mye - en av mine absolutt beste spillopplevelser - først på Nintendo Gamecube og senere på Nintendo Wii, hvor jeg brukte en slik pistoladapter for å huse kontrolleren - glimrende å sikte med.

    Typisk å slite hardt for å runde spillet - handle inn "Chicago Typewriter" (beste navn på et maskingevær ever 😁 ) og ta en runde til med spillet.

    Kan bli episk dette, gleder meg til å teste.
    Testet spillet på tven tidligere en kveld i jula, bare for å sjekke kvaliteten på remaken vs originalen liksom. Ble helt oppslukt, plutselig var klokka halv to på natta.

    Veldig god bruk av PS5 systemet - stilig med ladelyder fra våpen fra kontrolleren - samme med radiobeskjeder fra HQ osv. Ja - også et glimrende Atmos lydspor.

    Sikting med kontroller er noe skikkelig dritt 😁 men ser at man kan handle lasersikter - vil nok kunne hjelpe en del.

    Veldig god remake - de har tatt et 10/10 spill og faktisk gjort det enda bedre. Totalt uventet, men kan bli mitt beste spill fra 2023.

    Han sekkeskallen med motorsagen, helt i starten av spillet, er like jævla skremmende som før 😱
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Har blitt mye Resident Evil 4 Remaster spilling i det siste - rundet det 2 ganger på tven :cool: Andre gangen økte jeg vanskelighetsgraden og samlet etterhvert opp nok Pesetas til å handle en Rocket Launcher med Infinite ammo 😁 Veldig tilfredsstillende å ende noen vanskelige bosser, som jeg sleit veldig med i første runden, med et skudd!

    For runde 3 var det på tide å plukke frem VR brillene. Vanskelig å beskrive hvor heftig opplevelse dette er - GT7 er fantastisk i 3D - men RE4 er ikke langt unna, kanskje til og med over. Får vente med dommen til jeg er ferdig.

    Først var det litt nedtur lydmessig - med kun stereo via headset - det er kanskje godtakbart i et bilspill - men i RE4 med fiender kommende fra alle kanter - som gir lyd fra seg - uten at du vet hvor lyden kommer fra.... det fungerer veldig dårlig.

    Men i settings for spillet kom jeg over en innstilling hvor surroundlyd kunne velges - valgte den og plugget ut headsettet - plutselig hadde jeg full surround på anlegget som følger mine hodebevegelser og kan enkelt lokalisere de sjuke jævlene ☠

    Dermed går opplevelsen fra veldig heftig - til fullstendig sinnsyk 😁

    GT7 VR er et spill som er verdt å handle en PS VR2 for - og det er jammen RE4 VR også.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Spilte ferdig Resident Evil 4 VR - det var en fantastisk opplevelse. Gjenspillbarheten for RE4 er også meget høy - dette er en skatt, som kan nytes mange ganger.

    Jeg ga spillet 11/10 i min private karaktersettingsliste, første spillet som har fått. :ROFLMAO:

    Jeg opplevde VR kvalme/svimmelhet for første gang i starten. Er vel noe med action/raske bevegelser. Men valgte da å spille korte økter og slutte når jeg merket ubehag. Etter 4-5 korte pass var jeg kurert og 1/3 del inn i spillet kunne jeg spille i flere timer uten problem.


    Nå holder jeg på å spille gjennom Resident Evil Village på tven - for å gjøre meg kjent med spillet - for så å ta en runde med det i VR.

    Jeg er ikke så begeistret for retningen Resident Evil spillene har tatt med nr 7 (Biohazard) & 8 (Village). Det er for mye scriptet opplegg og du vet aldri om monsteret kan drepes der og da - du kan enkelt bruke opp all ammunisjon forgjeves og det ødelegger hele opplegget. For å få en god opplevelse må man kjenne spillet - rett og slett følge en walkthrough - det er en stor fail fra meg.

    Jeg har ikke klart å spille ferdig nr 7 (Biohazard) - har startet 3-4 ganger men orker ikke ikke det scriptede opplegget. Spillet har fått meg til å miste interessen for hele serien.


    Men opplevelsen med RE4 Remake har fått meg tilbake til en av mine favoritt spillserier igjen 🤩

    I og med at RE4 Remake var en slik supergod opplevelse, har jeg handlet Raccoon City Edition til PS5:



    Som er en bundle med RE2+RE3 Remakes.

    Særlig RE2 Remake gleder jeg meg til - rundet det flere ganger på Nintendo 64 - husker det var grusomt dyrt den gangen - kr 799,-.

    Handler disse Remakene med glede for å støtte jobben Capcom gjør - setter særlig pris på VR modusene som man faktisk får gratis i tillegg. Leser at det er flere Remakes på gang - håper de kommer med VR også.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Har fått skikkelig dilla på VR spilling. Nå er det mulig å få surroundlyd fra receiver på alle VR spillene, i hvertfall de jeg har testet. Må ha skjedd ved en av de senere updates for PS5. Det gjør VR veldig mye mer spillbart for meg.

    Har spilt ferdig Resident Evil Village VR - meget bra.

    I morgen kl 23.00 er det State of Play:


    Håper på noe nytt og interessant - gjerne i VR
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Var en del interessant i State of Play.

    Særlig eksklusive Stellar Blade er noe for meg:


    Slippes i april - jeg kommer å følge med på anmeldelser.


    Ellers Metro Awakening VR, er litt fan av den spillserien - og Silent Hill 2 - og Judas spillet.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Hva tror man om dette da:


    Discover Lara Croft’s Original Adventures, Lovingly Restored

    Play the Original Three Tomb Raider Adventures: For the first time ever, play the complete experience with all expansions and secret levels on modern platforms in this definitive collection.

    Included Game Titles:
    Tomb Raider I + The Unfinished Business Expansion
    Tomb Raider II + The Gold Mask Expansion
    Tomb Raider III + The Lost Artifact Expansion

    Solve Ancient Mysteries: Uncover treasures of the ancient world by solving puzzles and unraveling mysteries lost to the ravages of time.

    Globe-trotting Adventure: Follow Lara Croft around the world and face off against deadly foes and dangerous myths.

    Lovingly Restored: Experience the classics boasting upgraded graphics, with the option to switch to the original polygon look at any time.


    Tror det blir kjøp her, veldig kult :cool:

    Husker det ble spilt en del på 90 tallet.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.114
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Ja, oppdaget Tomb Raider med III'ern, og det har blitt noen timer med Tomb Raider og Lara Croft etter det.
     
    Sist redigert:

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.114
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Å spille TRI var nesten som å lære å gå igjen....
    Tydelig at spillet er nesten 30 år gammelt.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.114
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Bruk av joystickene til å bevege seg rundt med er nesten håpløst. Å bruke piltastene går greit, men veldig uvant. Venner seg kanskje til det etter noen timer....
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Kanskje remakes mange ganger er å foretrekke - hvor de har fjernet mye av det negative - som det ofte er på eldre spill.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn