|
Don Corleone (Marlon Brando) i Gudfaren.pedal skrev:Quiz: "Make him pretty for his mother".
Ja, hvem sa det?
Jake til Elwood i Blues Brotherspedal skrev:Jepp. Det er en av mine favoritter blant filmreplikker.
Her er en annen, som jeg tar når jeg sitter på med noen som har kjøpt seg ny bil: "Fix the cigarette-lighter". Hvem sa det?
Spiralis skrev:Fan, du slo meg Jowil !! :-\
Jeg husker faktisk at jeg så sendingen. Litt hjelp fra Wikipedia: Det var Paal Clasen som sa dette. Han var en norsk sportsjournalist, som på seksti-tallet arbeidet i NRK TV-sporten (han var lærer også). Han kommenterte blant annet turn."Tenk å vært bom nå....................."
NRK-reporter da en kvinnelig turner falt med et bein på hver side av bommen under fremføringen av programmet sitt...... (lurer på om det var Henning Rivedal......)
Der går Unni Holmen ut i spagaten på bommen så hele pølsebua åpner seg. Den som hadde vært bom nå, dere |
Det var nok ikke "bare" kommentarene som førte til oppsigelsen! Hadde det skjedd i dag ville det ha vært "krigstyper" i VG og Dagbl'a sine overskrifter. Hvis ikke det bare hadde vært "størst mulige tystnad". Disse mediemennene er utrolig solidariske og "dekker" hverandre når en av dem driter seg ut.Jeg husker faktisk at jeg så sendingen. Litt hjelp fra Wikipedia: Det var Paal Clasen som sa dette. Han var en norsk sportsjournalist, som på seksti-tallet arbeidet i NRK TV-sporten (han var lærer også). Han kommenterte blant annet turn."Tenk å vært bom nå....................."
NRK-reporter da en kvinnelig turner falt med et bein på hver side av bommen under fremføringen av programmet sitt...... (lurer på om det var Henning Rivedal......)
Clasen hadde en form med sine kommentarer som gjorde ham noe omstridt, men også anerkjent og underholdende. Hans kommentarer bidro likevel til at han ble oppsagt fra NRK i 1969. Blant hans kontroversielle kommentarer er denne om turneren Unni Homen kanskje den best kjente:
Der går Unni Holmen ut i spagaten på bommen så hele pølsebua åpner seg. Den som hadde vært bom nå, dere
Nå var det vel flere Hurricanes enn Spitfires i Battle of Britain. Det er jo alltid Spitfiren som blir trukket fram, men RAF hadde i hovedsak Hurricanes i denne perioden. Og hovedgrunnen til at britene vant Battle of Britain var vel egentlig at etter bombingen av Berlin den 25/8 1940, ble Hitler så rasende at han beordret Luftwaffe til å angripe engelske byer heller enn å fortsette bombingen av det engelske luftforsvaret, med flyplasser og radarannlegg som hovedmål, med det resultatet at engelskmennene fikk tid til å bygge opp luftforsvaret og dermed slå Luftwaffe.Sir Winston Churchill hadde mange fantastiske sitater, men det beste var "Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few". Dette sitatet er en del av en tale han holdt etter seieren i "Battle of Britain", der Royal Air Force slo Luftwaffe ettertrykkelig. Kanskje var disse karene i sine Spitfirere en medvirkende årsak til at vi i dag ikke bor i Tyskland, men i Norge.
Hvorpå en vittig pilot uttalte "He must be talking about our bar tabs..."Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few".