Jeg var i osloområdet selv igår, det var mange av våre nye landsmenn der også, de så redde ut, livredde for att det var en av deres egne som hadde gjordt dette... jeg så det på alle jeg møtte, de var askegrå i ansiktet.
Så brøt nyheten att det var en etnisk norsk nazist og frimurer , frp'er.. som var gjerningsmannen.
Det var som om alle sammen, der jeg var skjønte hva dette betød... fred, iallefall en stakket stund til.
De er redde, de fleste innvandrere, for att en av deres egne en dag skal gjøre noe som gjør livet deres ille, som der de kom fra.
Jeg så statsministerens tale på storskjerm, så han tale om att vi er fremdeles Norge!
Jeg tror att alle de jeg så før på dagen, var så lettet, så stolt av statsministeren vår, idag var jeg igjen i osloområdet, stemingen var så annerledes, folk er stille, triste, men de jeg ser av våre nye landsmenn, de har ett uttrykk i ansiktene, de sørger med, de er lettet, for att gjerningsmannen ikke var en av deres egne, og for att statsministeren vår, er så klok!
JEG tror att talen han gav igår, via tv, satte skikkelige spor i mange lands borgere, de undrer seg over hva som bor i nordmenn.
Jeg tror det.
Jeg er stolt av Jens! Og tenker også på hvor forferdelig det må være å være familien til gjerningsmannen, hvor sveket man må føle seg der.
Dette er en stor tragedie. Triste saker, for alle , fler enn man først tenker er berørt...