Eller man kan gjøre mer av det Live foto i NRK gjorde, la hopperen gli ut av bildet og heller fange "kråka".nb skrev:Foreslår at du neste gang overeksponerer så mye at ingen ser hvem du har tatt bilde av.ErosLoveking skrev:pinlig klar over det
Tror nok du misforstår meg litt nå. Jeg mener at at påstanden som ble fremlagat var oppkonstruert ikke merkevaren. Eller for å si det i klartekst, det finnes lite hold i at Anette Sagen er norsk hoppsports beste merkenavn.hugin skrev:Er ikke det hele essensen av en merkevare, at den er oppkonstruert?
Nevn en av verdens 10 største merkevarer som ikke er bygget gjennom nitidig markedsføring = oppskonstruksjon.
Der tror jeg du tar dundrende feil.Roysen skrev:Tror nok du misforstår meg litt nå. Jeg mener at at påstanden som ble fremlagat var oppkonstruert ikke merkevaren. Eller for å si det i klartekst, det finnes lite hold i at Anette Sagen er norsk hoppsports beste merkenavn.hugin skrev:Er ikke det hele essensen av en merkevare, at den er oppkonstruert?
Nevn en av verdens 10 største merkevarer som ikke er bygget gjennom nitidig markedsføring = oppskonstruksjon.
Mvh
Roysen
For deg holder det tydeligvis ikke å flagge at du er en enkel sjel, du bare MÅ sette to streker under svaret :Tor Nado skrev:Mulig berta er en god merkevare, men det neppe på grunn av selva hoppingen. ;D
Spiller liten rolle egentlig, men se ikke bort fra at det i kulissene sitter det en ekstremt jævlig sur sponsor som ser en nitidig planlagt markedsføring av Anette som "først" i Nye Kollen spolert og spylt ned i do ! Koster penger slikt. :-\Tor Nado skrev:Mulig berta er en god merkevare, men det neppe på grunn av selva hoppingen. ;D
Javel. Hvorfor er det så bare noen få løssalgsaviser som følger alle svingningene i denne fillesaken, som akkurat nå er største sak på vg.no og nesten ikkeeksisterende på aftenposten.no? Kan du si at du er stolt over å ha jobbet med denne saken. Å komme hjem og si at i dag gjorde jeg noe viktig på jobben.Lyngen skrev:Det er nettopp det vi gjør også i denne saken. Pressen har bare gjort jobben sin i dette tilfellet. Å ikke lagd saker om dette hadde vært rart og kritikkverdig, og om dere hadde jobbet i media hadde dere blitt med på det også.Bach_Man skrev:Og det er jo et ganske lite antall mennesker, hovedsaklig ansatt i VG, Dagbladet og TV2 som sitter med denne makten og stadig bygger saker etter dette mønsteret. De har ingen egen ryggrad, men hevder å reflektere samfunnet.
Det er i slike stunder man ser viktigheten av at også Dagbladet og VG har momsfritak. Hva skulle man gjort uten slike pillarer i samfunnsdebatten? Snakket om været?Bach_Man skrev:Javel. Hvorfor er det så bare noen få løssalgsaviser som følger alle svingningene i denne fillesaken, som akkurat nå er største sak på vg.no og nesten ikkeeksisterende på aftenposten.no? Kan du si at du er stolt over å ha jobbet med denne saken. Å komme hjem og si at i dag gjorde jeg noe viktig på jobben.
om det stemmer er det bare å applaudere kollen et Co.Spiralis skrev:en nitidig planlagt markedsføring av Anette som "først" i Nye Kollen
Jeg burde kanskje lagt til innenfor sporten og for ham, og fortsatt kun min tro ikke hans utsagnjowil skrev:Om han er niogtyve år og dette er det verste han har opplevd er det ikke særlig synd i karen. Deal with it.
Tror nok en del muslimer har fått noe å tenke på. Vi gir blanke i karikaturtegninger og sånt men kødd ikke med skihoppingen vår, da reiser vi oss fra sofaen!nb skrev:Det er i slike stunder man ser viktigheten av at også Dagbladet og VG har momsfritak. Hva skulle man gjort uten slike pillarer i samfunnsdebatten? Snakket om været?Bach_Man skrev:Javel. Hvorfor er det så bare noen få løssalgsaviser som følger alle svingningene i denne fillesaken, som akkurat nå er største sak på vg.no og nesten ikkeeksisterende på aftenposten.no? Kan du si at du er stolt over å ha jobbet med denne saken. Å komme hjem og si at i dag gjorde jeg noe viktig på jobben.
Første setningen tillater jeg meg å være litt uenig i. Som Clas Brede Bråthen har gjort rimelig klart, er det visse ting en landslagshopper ikke kan gjøre uten å klarere det med landslagsledelsen, bl.a. for å unngå skader. I følge samme Bråthen er dette famøse prøvehoppet én av de tingene. Romøren skal jo bl.a. delta i skiflygings-VM i Planica, og jeg kan tenke meg at landslagsledelsen ville like dårlig om han hadde skadet seg i prøvehoppet. Som mangeårig landslagshopper burde Romøren vite dette, og for si det med Dagbladets Esten O. Sæther: Romøren visste hva han gikk til. Så et visst ansvar har han nok, og noen konsekvenser bør det få for ham.erato skrev:Romøren er blitt brukt han, og kan stå med rak rygg. Det er det andre som ikke kan.
Det er vel ikke veldig krevende å forstå at knickersadelen som sto bak dette stuntet tilhører kjernetroppenen til Aftenposten? Og når sto Aftenposten sist på barrikadene for likestillignn?Bach_Man skrev:.....og nesten ikkeeksisterende på aftenposten.no?
Dette er muligens litt OT, men jeg har en følelse av at Yggeseth snakket "med påholden penn". Han var hoppsjef i FIS, og var lojal mot organisasjonens offisielle syn. Han ga en gang uttrykk for at FIS' syn ikke alltid var sammenfallende med hans personlige mening. Å gi Yggeseth hele skylden for levenet rundt dameskihopping blir nok å skyte litt på pianisten.KW skrev:Først vil jeg si at Anette Sagen for sin del nok er den som har taklet dette best av alle sammen.
Jeg har mer en få ganger irritert livet av meg p.g.a. Yggeseths oppførsel over dameskihopping.
Anette har vokst ytterligere etter dette i mine øyne.
Jeg ser at oppfatningen om at Tanta fortsatt er et Høireorgan fortsatt råder rundt om kring.erato skrev:Det er vel ikke veldig krevende å forstå at knickersadelen som sto bak dette stuntet tilhører kjernetroppenen til Aftenposten? Og når sto Aftenposten sist på barrikadene for likestillignn?Bach_Man skrev:.....og nesten ikkeeksisterende på aftenposten.no?
Det kan du trygt fortsette med. Du vil ikke ta skade på ditt sinn.erato skrev:Nåvel, så det er forklaringen på at jeg de senere år har begynt å kjøpe den i ny og ne. Greit å vite.
Trenger vi noe meir "konservativt" enn VG og Aftenposten,da? Supplert med DN, må vel det holde... ;Doddgeir skrev:Det kan du trygt fortsette med. Du vil ikke ta skade på ditt sinn.erato skrev:Nåvel, så det er forklaringen på at jeg de senere år har begynt å kjøpe den i ny og ne. Greit å vite.
Det som derimot er synd er at Norge mangler en liberal/konservativ avis.
Hvem er vi?VilhelmW skrev:Trenger vi noe meir "konservativt" enn VG og Aftenposten,da? Supplert med DN, må vel det holde... ;D
Føy til arrogant også. Minner meg om sjefen for Veivesenet, Søfteland, etter skandalen med Hannekleivtunnelen. Han ville ha seg "frabedt" all kritikk. I stedet var det høyere opp som ville ha seg frabedt Søfteland. Og slik ble det. Hovmod står for fall.VilhelmW skrev:Trenger vi noe meir "konservativt" enn VG og Aftenposten,da? Supplert med DN, må vel det holde... ;Doddgeir skrev:Det kan du trygt fortsette med. Du vil ikke ta skade på ditt sinn.erato skrev:Nåvel, så det er forklaringen på at jeg de senere år har begynt å kjøpe den i ny og ne. Greit å vite.
Det som derimot er synd er at Norge mangler en liberal/konservativ avis.
Vedr. hoppinga til romøren, så uttalte rennlederen på direkten, dagen derpå, i et noe kortpusta intervju at Romøren "skulle være først, noe han også ble, ferdig med det". Ei meir klokkeklar avskjedssøknad servert på TV, har jeg knapt hørt. Fyren bør kastes ut av alt som har med idrett å gjøre. Ikke bare er han illoyal, han er også en snik og en juksemaker, som ikke kan ta demokratisk fattede beslutninger inn over seg. Romøren har i det minste tatt tak i saken, beklaget og rakrygga tar sin "straff". Rennlederen derimot...Nei, få fyren ut!!
Mvh. VilhelmW
Hans kronikk ligger nå på nett http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article3551922.eceoddgeir skrev:Hvem er vi?VilhelmW skrev:Trenger vi noe meir "konservativt" enn VG og Aftenposten,da? Supplert med DN, må vel det holde... ;D
Du trenger tydeligvis ikke noe slikt alternativ . Jeg gjør.
Les forøvrig Ingebrigt Steen Jensens kronikk i dagens Aftenposten (Foreløbig bare på papir): Da Norge klikket.
Her setter han saken i riktig perspektiv, samtidig som han gir et velfortjent stikk til VG/DB, som har opptrådt på sitt mest nedrige i denne saken.
DETTE SYNES JEG IKKE NOE OM. IKKE NOE BLIR BLÅST OPP HER. ALDRI!!!!!!65finger skrev:Slik er det på off topic HFSogså enkelte blåser opp bagateller til rent hysteri
Kanskje aftenposten var et dårlig eksempel da... Men jeg har heller ikke sett mye til saken noen andre aviser enn de to hovedstadsblekkene med den nedadgående opplagstrenden. Disse avisenes engajement i saken har nok fint lite med likestillingskamp å gjøre, jeg klarer rett og slett ikke å tillegge disse blodtørstige mobbeavisene noen edle motiver i det hele tatt lenger. De rapporterer det som lukter av skndale og hvis de blir utfordret koker sammen noen argumenter om at det er samfunnstjenlig. VG publiserte grufulle bilder av en mann som ble lynsjet på Haiti, og jeg holdt på å spy utover dashbordet i bilen da en av redaktørerene gikk i en radiodebatt og forsvarte publiseringen med edle motiver.erato skrev:Det er vel ikke veldig krevende å forstå at knickersadelen som sto bak dette stuntet tilhører kjernetroppenen til Aftenposten? Og når sto Aftenposten sist på barrikadene for likestillignn?Bach_Man skrev:.....og nesten ikkeeksisterende på aftenposten.no?
Hvis dette er en diskusjon om journalistikk i norske løssalgsaviser er vi nok langt på vei enig.Bach_Man skrev:Takk for alt dere har gjort for oss, VG og Dagbladet!
fint om du utdypererato skrev:Hvis dette er en diskusjon om journalistikk i norske løssalgsaviser er vi nok langt på vei enig.Bach_Man skrev:Takk for alt dere har gjort for oss, VG og Dagbladet!
Men jeg er uenig med de som bagatelliserer dette, da har dere ikke skjønt symbolikken i dette, og det faktum at de som har betalt 2 milliarder for moroa gjerne vil ha noe politisk igjen for det ut over å ha betalt så mye penger for et anlegg som kommer til å bli brukt av 100 utøvere en håndfull dager i året,. Dre har heller ikke skjønt mye av hva det innebærer å ha idrettsledere som tar seg til rette med fellesskapets midler på denne måten.
Symbolverdier er også verdier. 90 % avtrådene på sentralen dreier seg om ting som er det rene dill i sammenligning.
Det er vel relativt åpenbart? Hvor stor betydning har det om noen har funnet et akustikktiltak som funker i stua si ut over for en relativt liten menighet, kontra hva har likestilling betydd for det norske samfunn og det signal det hadde sendt om en kvinnelig hopper var først over hoppkanten i Holmenkollen etter 100 år med mannlig dominans? Man skal være usedvanlig enøyd før man i det hele tatt kommer på ideen at de to sakene kan sammenlignes......65finger skrev:fint om du utdypererato skrev:Hvis dette er en diskusjon om journalistikk i norske løssalgsaviser er vi nok langt på vei enig.Bach_Man skrev:Takk for alt dere har gjort for oss, VG og Dagbladet!
Men jeg er uenig med de som bagatelliserer dette, da har dere ikke skjønt symbolikken i dette, og det faktum at de som har betalt 2 milliarder for moroa gjerne vil ha noe politisk igjen for det ut over å ha betalt så mye penger for et anlegg som kommer til å bli brukt av 100 utøvere en håndfull dager i året,. Dre har heller ikke skjønt mye av hva det innebærer å ha idrettsledere som tar seg til rette med fellesskapets midler på denne måten.
Symbolverdier er også verdier. 90 % avtrådene på sentralen dreier seg om ting som er det rene dill i sammenligning.
Jeg syntes du uttrykket deg uklart! siden du setter tonen. var det ikke en avstemmning som medførte at Sagen skulle hoppe først og ikke et bystyrevedtak for å fremme likestilling?erato skrev:Det er vel relativt åpenbart? Hvor stor betydning har det om noen har funnet et akustikktiltak som funker i stua si ut over for en relativt liten menighet, kontra hva har likestilling betydd for det norske samfunn og det signal det hadde sendt om en kvinnelig hopper var først over hoppkanten i Holmenkollen etter 100 år med mannlig dominans? Man skal være usedvanlig enøyd før man i det hele tatt kommer på ideen at de to sakene kan sammenlignes......65finger skrev:fint om du utdypererato skrev:Hvis dette er en diskusjon om journalistikk i norske løssalgsaviser er vi nok langt på vei enig.Bach_Man skrev:Takk for alt dere har gjort for oss, VG og Dagbladet!