Mulig det, men har mer tro på snarvei til penalet. :-\jowil skrev:Det betyr vel bare èn ting: At du havner i bleier på nytt igjen før Eros. :Tor Nado skrev:Jeg spilte Cramps plater mens du gikk i bleier.;D ;D
|
Mulig det, men har mer tro på snarvei til penalet. :-\jowil skrev:Det betyr vel bare èn ting: At du havner i bleier på nytt igjen før Eros. :Tor Nado skrev:Jeg spilte Cramps plater mens du gikk i bleier.;D ;D
Det kan vi enes om. Live fast die young.Tor Nado skrev:Mulig det, men har mer tro på snarvei til penalet. :-\jowil skrev:Det betyr vel bare èn ting: At du havner i bleier på nytt igjen før Eros. :Tor Nado skrev:Jeg spilte Cramps plater mens du gikk i bleier.;D ;D
hadde på hawkwind t-shirt idag, har ikke noen Pink Floyd effekter bortsett fra cd's og Lp'sErosLoveking skrev:Live Fast, Die Strong er det riktige.
Apropos rosa tøfler. Langt heller bli sett med det på gata, enn PF t-shirt. :-X ;D
+10Veggen skrev:Sagen kunne uansett ikke hoppe i går fordi hun satt på flyet på vei fra japan.
Disse prøvehoppene har ligget i planene hele tiden, og det var heller ikke meningen at det skulle bli en offentlig sak.
At det så var Romøren som var helt først istedet for en mindre kjent hopper var selvfølgelig idiotisk.
Storm i et altfor politisk korrekt vannglass spør du meg.
Enig..vredensgnag skrev:Karma skal man ikke klusse med.
Ja selvfølgelig skulle han det! Han burde selvsagt heller forlangt å få kjøre den første lastebilen etter gjennomslag! Kun da hadde han hatt legitimitet til å åpne offisielt på åpningsdagen.oddgeir skrev:Skulle Kongen nekte å åpne en tunnel fordi der har kjørt biler før?
Skihopp er jo egentlig ikke sport i det hele tatt. Det meste handler om å stå helt i ro stort sett hele tiden. :bambadoo skrev:Velkommen til forumet og 100% enig med deg. Garanterer at ikke aller her på HFS er enig.
Nå er vel hopp noe av det kjedeligste som finnes av idrett på tv. Skjer jo ingenting. Håper vi slipper å se alt av hopp som finnes. (prøveomganger, kvalikk og absolutt alle hopp i alle konkurranser.) Virker som om Scheie diktererer mye av idrett som sendes på NRK.
Er det kanskje derfor man har vært så redd for å slippe til kvinnelige hoppere? Man tror ikke at kvinner klarer å stå i ro?frans skrev:Skihopp er jo egentlig ikke sport i det hele tatt. Det meste handler om å stå helt i ro stort sett hele tiden. :bambadoo skrev:Velkommen til forumet og 100% enig med deg. Garanterer at ikke aller her på HFS er enig.
Nå er vel hopp noe av det kjedeligste som finnes av idrett på tv. Skjer jo ingenting. Håper vi slipper å se alt av hopp som finnes. (prøveomganger, kvalikk og absolutt alle hopp i alle konkurranser.) Virker som om Scheie diktererer mye av idrett som sendes på NRK.![]()
Ser fra bildene av den store begivenheten at hun brukte avsats 26, det var nok i snaueste laget.Wergeland skrev:Fra db.no:Tor Nado skrev:Noen som vet hvor høy fart hu hadde på hoppkanten evt. hvilken avsats som ble brukt.oddgeir skrev:106 meter visstnok.
Kameramannen var ikke fra TV-sporten, det var tydelig.
Anette Sagen vil ikke ha noen problemer med å hoppe i denne bakken, men vi måtte forsikre oss om at hun ikke lander på kulen under åpningen live på TV. Etter å ha hoppet fra avsats 2026 i dag, vet vi at Sagen må hoppe fra avsats 28 eller 29 ettersom hun trenger mer fart, sier Nordby.
Bestillingsverk regner jeg med- av de samme som "forbød" Romøren å bli utsatt for en pinlig situasjon forran hele nasjonen i kveld.Griffenfeldt skrev:Er kameramannen på NRK1 full? Han greide faktisk ikke å følge Anette ned over kulen med kameraet!
Norge er et kjent begrep, om enn med et noe diffust innhold. Men hva i all verden er "pk"??Veggen skrev:pk-norge
PK=Personlig Kristen?Zomby_Woof skrev:Norge er et kjent begrep, om enn med et noe diffust innhold. Men hva i all verden er "pk"??Veggen skrev:pk-norge
Bare lurer....
Hvorfor denne trang til å likestille kvinner og menns fysikk? Damer løper saktere, slår løsere, hopper kortere osv... slik vil det alltid være.Sniff skrev:Hoppsportens gubbevelde har i alt for langt tid holdt jentene tilbake. Slik bakker og teknikk har blitt er det stadig mindre som skulle tilsi at jenter ikke kan stille på like linje med gutta (Strek under gutter, fordi det er jo ikke mye mandig over de tolvvåringskroppene der). Min niese på 11 setter mange jevnaldrende gutter på plass. Det vil jeg tro hun også vil gjøre når hun er 17, 20 og 30.BT skrev:Før var det viktigste å hoppe lengst og med stil - har det nå plutselig blitt å hoppe først og med riktig kjønn?
Nå hadde gubbene en mulighet til å vise at de hørte hjemme i egen tid og gi litt oppreisning for dusteriet som har preget tilnærmingen til kvinnehopping så langt. Når jeg i stad skrev at Sagen burde hoppe netto, så var det for å understreke at forskjellene vi har snakket om i hoppsporten er noen ganske få cm her og der, ikke reel le problemstillinger knyttet til ferdigheter styrke etc. Hva er det Romøren har som ikke Sagen har? Jo
Mvh
Sniff
Vet ikke, men Romørens verdensrekord er på 239 meter.Slubbert skrev:og hva slags verdensrekord er på 238 meter?
Bjørn Einars ja, men Jan Einars er 238 står det.Tor Nado skrev:Vet ikke, men Romørens verdensrekord er på 239 meter.Slubbert skrev:og hva slags verdensrekord er på 238 meter?
http://www.youtube.com/watch?v=Q4c4DhVVAwU
Hvilke beslutninger er det du tenker på?Zomby_Woof skrev:Lojalitet mot beslutninger er muligens politisk korrekt. Å ikke gi bort noe som tilhører andre, eller ta i mot noe giveren ikke rettmessig disponerer det samme.
Les intensjonen bak beslutningen. "Jeg mente ikke" ville muligens holdt i en straffesak (du hadde antageligvis trengt Staff der også). I den virkelige verden er det helt umulig å tro at de gjorde det av noen annen grunn enn trass. Altså, en illojal handling.Veggen skrev:Hvilke beslutninger er det du tenker på?Zomby_Woof skrev:Lojalitet mot beslutninger er muligens politisk korrekt. Å ikke gi bort noe som tilhører andre, eller ta i mot noe giveren ikke rettmessig disponerer det samme.
De mest relevante er vel:
1: Det skal foretas prøvehopping før den offisielle åpningen. (Dette var kjent på forhånd, Sagen visste om det og har til og med uttalt seg positivt til det.)
2: Anette Sagen skal være første offisielle hopper.
Er forøvrig enig i at det var en tabbe å sende en profilert hopper utfor først, og har ingen innvendinger mot at det får konsekvenser for de ansvarlige.
Skammelig avgjørelse, tyder på att Ottar-tåka har spredt seg. Sinnsykt.TTmania skrev:Romøren er tatt ut av landslaget en periode pga kollenhoppet.