Da er hoppsporten død for min del!

Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

• Ja, noe annet ville være R..slikking!

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei, dette er for viktig!

• Hæ, who cares?

• Totalt antall stemmer
    0

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Likestilling? Feministkamp? Jeg trodde det var folket som hadde valgt Sagen?

Testhoppingen har vært planlagt i månedsvis.
Dette har alle parter, Sagen inklusive, vært informert om.

Hva er da problemet? At Romøren hoppet først av prøvehopperne? Ikke i følge Sagen.
Hva om han hadde hoppet som nummer 12 av prøvehopperne?
Hadde det vært akseptabelt? Fortsatt før Sagen riktignok.

Han burde kanskje holdt seg borte?
Da ender vi opp i en diskusjon om hvem som kan teste bakken da. Kombinertløpere kanskje, tidligere landslagshoppere, juniorer uten navn?
Skal de snike seg opp i bakken etter mørkets frembrudd, og teste bakken anonymt, langt unna bladsmørernes telelinser?

Det virker som om det bare er Sagen selv som ser galskapen i dette kjøret fra VG og Dagbladet.

"Jeg visste at bakken skulle testes, og det er bra", sier hun. "Men det er jeg som innvier bakken, og det er jeg stolt av".

Men dette var ikke bra nok for VG/DB. Alt for lite tårer og blod.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Roysen skrev:
Hugin,

Å skape et merkenavn handler først og fremst om å få oppmerksomhet omkring merket. Hvor mange utenfor Norge har hørt om Anette Sagen? Anette Sagen tilhører ikke engang de tyve fremste navnene norsk hoppsport burde trekke frem dersom de skal bygge norsk hoppsport som merkenavn. Før dette styret oppstod var det bare en liten gruppe som følger sport i Norge nøyere enn gjennomsnittet som visste hvem hun var. Hun hevder seg ikke noe særlig bedre enn gutta og hennes prestasjoner er omtrent aldri dekket i media. Hun deltar i en idrett som er så liten at den ikke engang får mediadekning. Nei, som merkenavn er hun temmelig ubrukelig. Hun er imidlertid et godt virkemiddel mot gubbevelde i hoppsporten, men hennes prestasjoner blir en parentes når man ser hvor liten idretten hun konkurrerer i er. At hun i utgangspunktet fikk æren av dette oppdraget kan ikke sees på som annet enn kjønnskvotering. Allikevel er det klart at jeg er enig i at dette åpningskuppet med Romøren aldri skulle forekommet når Sagen først hadde fått oppdraget.

Mvh
Roysen

Innertier og vel så.

må bare leses.

C

cruiser

Gjest
Roysen skrev:
Cruiser,

Anette Sagen hevder seg ikke noe spesiellt bedre enn gutta nå. På linje med Romøren og Jakobsen har hun meritter fra tidligere i karrièren. Sporten hun deltar i er imidlertid så liten at den ikke offres mediaplass i en vinterskinasjon som Norge. Det blir da helt bak mål å sette hennes prestasjoner opp mot mennenes prestasjoner hvor konkurransen er så mye tøffere. Hvor det krever mer talent, mer trening og en generellt større prestasjon for å hevde seg.

Dette har altså ikke noe med om man liker kvinnelige skihoppere eller ikke. Å dra diskusjonen dit samtidig som kan kaller argumentasjonen uærlig blir å falle for eget grep.

Mvh
Roysen
Tidligere i karrieren? Hun vant verdenscupen og kom på 3 plass i VM senest ifjor, i tillegg var hun på pallen nå i siste renn og hun ligger på 3plass i verdenscupen.

R

Roysen

Gjest
...og årets prestasjoner skiller seg ut i positiv retning sammenlignet med f.eks. Anders Jakobsen fordi.......?

Som sagt blir dette selv om hun hadde vunnet alt hun hadde stilt opp i sammenlignbart med en herrehopper som vinner alle rennene i Vestre Lofoten Donald Duck cup.

Kvinnelig hopp stor idrett i USA og Tyskland? Sammenlignet med den litt mindre kjente idretten konebæring kanskje. Snakker om å bruke uærlig argumentasjon.

Mvh
Roysen

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Det kan du trygt fortsette med. Du vil ikke ta skade på ditt sinn.

Det som derimot er synd er at Norge mangler en liberal/konservativ avis.
Man kan kanskje ikke forvente å finne en avis som dekker hele spekteret.

Bergens Tidende er en god liberal avis, om enn kanskje ikke like relevant for østlandsdistriktene. For forenklet populisme og idrett kan man lese VG (eller Nettavisen hvis VG blir for komplisert), og så har du jo en traust og god konservativ avis i Norge i Dag.

Den beste avisen akkurat nå er vel kanskje DNs lørdagsutgave.

A

AK27

Gjest
Gjestemedlem skrev:
oddgeir skrev:
Det kan du trygt fortsette med. Du vil ikke ta skade på ditt sinn.

Det som derimot er synd er at Norge mangler en liberal/konservativ avis.
Man kan kanskje ikke forvente å finne en avis som dekker hele spekteret.

Bergens Tidende er en god liberal avis, om enn kanskje ikke like relevant for østlandsdistriktene. For forenklet populisme og idrett kan man lese VG (eller Nettavisen hvis VG blir for komplisert), og så har du jo en traust og god konservativ avis i Norge i Dag.

Den beste avisen akkurat nå er vel kanskje DNs lørdagsutgave.
Kan tenke meg at Morgenbladet har en passende blanding nyliberalistisk vissvass og populistfascisme. Jeg hater den, det må da være et kvalitetsstempel. Norges beste avis er forøvrig Klassekampen, og Le Monde Diplomatique om månedsaviser teller. I marsutgaven figurerer både Slavoj Zizek og Alain Badiou. Liberal-konservativ er forøvrig et oxymoron. Hepp, hepp!!!

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.875
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Roysen skrev:
Kvinnelig hopp stor idrett i USA og Tyskland? Sammenlignet med den litt mindre kjente idretten konebæring kanskje. Snakker om å bruke uærlig argumentasjon.

Mvh
Roysen
Til alle dere som diskuterer Annette Sagen: dette har ingen ting med henne å gjøre. Dette har med idrettsledere som ikke oppfører seg i henhold til kommandostruktur og i henhold til finansiører/eieres ønsker. Vis meg den leder i en privat bedrift som så eklatant bryter med klare forventninger og beskjeder fra eiere og styre og som overlever flere enn noen minutter, og fortell meg så hvorfor disse gjøkene skal få fortsette i sine stillinger.

R

Roysen

Gjest
Jeg er helt enig med deg Erato, men at Anette Sagen i utgangspunktet ble valgt har da noe med saken å gjøre. Om noe av årsaken skulle være som det hevdes her at hun oppfattes som norsk hoppsports beste merkenavn vitner det om mangel på dømmekraft hos de som måtte mene noe slikt. Dette er et politisk likestillingsstunt. Ikke det at jeg har noe i mot det, spesiellt når det gjelder hoppsport, men la oss kalle en spade for en spade.

Mvh
Roysen

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.875
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Roysen skrev:
Om noe av årsaken skulle være som det hevdes her at hun oppfattes som norsk hoppsports beste merkenavn vitner det om mangel på dømmekraft hos de som måtte mene noe slikt. Dette er et politisk likestillingsstunt.
Helt åpenbart. Og lik det eller ikke, slik ville eierne ha det. Og jeg kan godt forstå at de ville ha noe mer igjen for milliarden sin (om det var det det kostet) enn en bakke som kun kan brukes av hundre norske idrettsutøvere. Feks et likestillingstunt.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ikke sant?

Det kunne fremføres gode argumenter for begge de to hopperne. Verdensrekord og lokal tilknytning for Romørens vedkommende. For Sagens vedkommende, premiering av pionervirksomnhet, likestillingsargumenter (damehoppingen er liten, bl.a. fordi FIS tror bare jenter slår seg når de går på trynet i drøye 100 km/t). Og så videre, ad nauseam.

Saken er at disse argumentene faktisk ble fremført. Valget falt på Anette Sagen. At Kollenhopp var misfornøyd med valget er forståelig. Det er like naturlig at de var skuffet og sure. Men derfra til å sabotere og undergrave beslutningen er en flyreise, ikke et skihopp i avstand.

Jeg mener forresten å ha lest at skattebetalerne (som ville ha Sagen først) betalte 1,8 milliarder for anlegget.

Noen burde takke pent for gaven!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Da får jeg nøye meg med å konstatere at folket ble hørt. Sagen var den første offisielle hopperen i det nye Holmenkollen.
Det var aldri snakk om at hun skulle delta i testhoppingen.

At Romøren deltok i testhoppingen var et resultat av dårlig dømmekraft. I etterpåklokskapens lys er det lett å se.

Men hvem kunne forutse den hatbølgen som VG og DB klarte å piske opp?

Z

Zomby_Woof

Gjest
De voldsomme reaksjonene var mildt sagt i overkant. Jeg har ikke tenkt å krangle på det. Når det er sagt, ser jeg ikke at VG og Dagbladet skal ha skylda denne gangen. De kunne ikke latt være å rapportere det som skjedde, som vel Eros og Lyngen har vært inne på. Etter det har de strengt tatt, og i all hovedsak, holdt seg til å referere 'folkets' reaksjoner.

En annen ting er at raseriet til en viss grad ble forårsaket av at noen tok tilsnikelsen i forsvar. Noen, også her inne, har hevdet at det var helt som det skulle være at Romøren ble sendt først utfor bakken. Det var det ikke!

Forresten: De som trengte etterpåklokskap i denne saken bør ikke lede, men følge pent og pyntelig et stykke bak i køen.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.232
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Blir det stilkarakterer etter at debatten har satt nedslag?

C

cruiser

Gjest
Røysen

Fins flere nasjoner som er betraktelig større på hopp en Norge hvor jentene faktisk får spalteplass, at du baserer hele din argumentasjon med feilinformasjon og synsing gjør ikke meg uærlig.

R

Roysen

Gjest
cruiser skrev:
Røysen

Fins flere nasjoner som er betraktelig større på hopp en Norge hvor jentene faktisk får spalteplass, at du baserer hele din argumentasjon med feilinformasjon og synsing gjør ikke meg uærlig.
Get real! Hvor mange aktive kvinnelige hoppere finnes i verden? Hvor mange mannlige? Det var forøvrig du som dro spørsmålet om ærlig argumentasjon inn i debatten.

Mvh
Roysen

R

Roysen

Gjest
erato skrev:
Roysen skrev:
Om noe av årsaken skulle være som det hevdes her at hun oppfattes som norsk hoppsports beste merkenavn vitner det om mangel på dømmekraft hos de som måtte mene noe slikt. Dette er et politisk likestillingsstunt.
Helt åpenbart. Og lik det eller ikke, slik ville eierne ha det. Og jeg kan godt forstå at de ville ha noe mer igjen for milliarden sin (om det var det det kostet) enn en bakke som kun kan brukes av hundre norske idrettsutøvere. Feks et likestillingstunt.
Jeg har ikke noe problem med det. Men kommandostruktur Erato? Jobber du i forsvaret? ;)

Mvh
Roysen

Mvh
Roysen

C

cruiser

Gjest
Roysen skrev:
cruiser skrev:
Røysen

Get real! Hvor mange aktive kvinnelige hoppere finnes i verden? Hvor mange mannlige? Det var forøvrig du som dro spørsmålet om ærlig argumentasjon inn i debatten.

Mvh
Roysen
Kan ikke se at forholdet mellom mannlige og kvinnelige hoppere er relevant. Jeg har kommentert dine påstander om at Anette Sagen er lite kjent utover Norge og at hun ikke hevder seg særlig mye bedre enn guttene.

Hopp er mye større i f.eks Tyskland og Østerike enn i Norge, også kvinnehopp.
At hun ikke hevder seg særlig bedre en guttene er også feil og dokumentert lengre opp i tråden.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.877
Torget vurderinger
4
I NM mellombakke i 2009 var det 10 kvinnelige hoppere med.

Jentenes Kontinental Cup, vintercupen, ble avsluttet 7. mars med totalt 70 deltagere med tellende resultat...fra 1644 poeng til 1 (ett) poeng.

Jeg imøteser storslått åpning av landets fremtidig nye nasjonalarena for fotball....avstemming på nett iscenesatt av Dagbladet/VG/Se&Rør hvor den soleklare vinner blir Tufte IF som spiller mot en gjeng muslimske innvandrerjenter, med dommere fra Blindeforbundet. Her skal tenkes bredde, inkludering og samhandlingsmuligheter må vite !

Før åpningen vil Erling Fossen selvsagt, i nattens mulm og mørke, arrangere treningskamp mellom Frigg Oslo og noen sammenraskede avdankede landslagsspillere....for å teste den nylagte gressmatta.

V

vredensgnag

Gjest
erato skrev:
Til alle dere som diskuterer Annette Sagen: dette har ingen ting med henne å gjøre. Dette har med idrettsledere som ikke oppfører seg i henhold til kommandostruktur og i henhold til finansiører/eieres ønsker. Vis meg den leder i en privat bedrift som så eklatant bryter med klare forventninger og beskjeder fra eiere og styre og som overlever flere enn noen minutter, og fortell meg så hvorfor disse gjøkene skal få fortsette i sine stillinger.
Kommandoen kom fra en kvinne, erato. Har ikke helt samme kraft. Skjønner da alle.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.875
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hvis de ville ha merkevare kunne de sendt Wirkola utfor. Hvem kommer til å huske Romøren om 50 år?

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Men det er ikke alltid kjekt å hoppe etter Romøren heller...

G

Gjestemedlem

Gjest
Siden det er så få kvinner i norsk hoppsport er det vel naturlig nå å forvente et lovfestet krav om minst 40% kvinnelig deltakelse i renn for at det skal bli lovlig å avholde, i alle fall hvis arrangøren skal motta offentlig støtte.

Det er jo en velbrukt metode ellers.

R

Roysen

Gjest
Cruiser,

Dersom du ikke ser relevansen i størrelsesforskjellen mellom kvinnelig og mannlig hoppsport når man diskuterer hvorvidt Anette Sagen er en selvskreven ener med hensyn på å bygge merkevarenavn for norsk hoppsport så blir jeg litt tvilende til om jeg kan ta dine argumenter seriøst.

Forøvrig kan det være at kvinnelig hoppsport er marginalt større i andre land enn Norge, men å påstå at kvinnelig hopp er stort i noe land er direkte feil.

Vi snakker om en idrett som er omtrent på størrelse med mannlig synkronsvømming eller konebæring. Kanskje man skulle vurdere å åpne neste litt større svømmehall med et show med mannlig synkronsvømming for å skape litt blest og rekruttering til norsk svømmesport. Det ville jo også være et godt politisk budskap for menns likestillingskamp.

Mvh
Roysen

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.311
Torget vurderinger
18
Man kan selvfølgelig vitse om kvinnehopping og kvinneidrett generelt men det finnes da ingen tvil om at kvinner diskrimineres innen idrett?
Jeg kjenner ikke hoppmiljøet men i fotball så har kvinnene blitt diskriminert helt siden de dristet seg til å sparke en ball.

R

Roysen

Gjest
Det var ingen vits. Gjør du narr av mannlig synkronsvømming og samtidig vifter flagget for likestilling?

Nå er det vel ingen her som har nevnt kvinneidrett generellt. Jeg har heller ingen problemer med at Sagen ble plukket ut. At hun derimot skulle være valgt fordi hun er norsk hoppsports beste merkenavn blir imidlertid feil samme hvor likestillingsorientert man er. Vi snakker da om noe som har lite med forskjeller mellom kvinner og menn å gjøre.

Mvh
Roysen

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Det er mange gode grunner til at kvinnehopp er en marginal idrett. Det er ikke rart når man ser på hvor aktivt diskriminerende de gamle gubbene har vært og hvor passive klubbene har vært når det gjelder rekruttering.

Hørte nå at en 11 år gammel jente satte bakkerekord i min barndoms 21-meter. Tror man skal ta det som et signal for fremtiden.

Mvh
Sniff

R

Roysen

Gjest
Som sagt så har årsaken til at Sagen ikke er norsk hoppsports soleklart beste merkenavn lite med kvinnediskriminering å gjøre selv om jeg er helt enig i at det er av kvinnediskriminerende årsaker at kvinnelig hoppsport er så liten. Det blir imidlertid etter mitt syn diskriminerende overfor de mannlige hopperne om Sagens prestasjoner skal likestilles med f.eks. Anders Jakobsen. Det er større konkurranse og det kreves mer for å oppnå det Jakobsen har gjort. Hans prestasjon er derfor større. Det har ovehode ikke noe med at han er mann og Sagen er kvinne å gjøre. Man burde ikke la dømmekraften sin tåkelegges av kjønnsforskjeller der kjønnsforskjellene ikke er av betydning.

Kanskje det blir klarere om vi sammenligner Sagens prestasjoner med en suksessfull kvinnelig utøver i en stor idrett. Anja Persson er kanskje et godt eksempel. Nå kjenner jeg ikke helt merittene til Persson i detalj, men jeg innbiller meg at hun har en merittliste som nok er temmelig stor selv om jeg tror at hun ikke har like mange totale verdenscupseiere som Sagen. Er Sagens perstasjoner da like store eller større enns Perssons og er det i det hele tatt relatert kjønn?

Mvh
Roysen

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Du mener at det er så enkelt som prestasjoner/meritter = merkevarenavn?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.602
Torget vurderinger
0
erato skrev:
My point exactely.

Anette Sagen ble valgt, og ut fra dette valget ble det brukt "noen kroner" på en reklamekampanje, ikke for å profilere norsk hoppsport - men for å profilere en sponsor ! Som resultat av Kollenhopps stunt ble dette "penger ut av vinduet" for sponsoren. Kampanjen ble brått ubrukelig! Sponsorer er litt opphengt i "etisk standard", det er på en måte litt "i tiden". Og da kom i tillegg kom den følgeskaden at hopp i en tid framover ikke nødvendigvis er den idretten sponsorer ønsker å bli knyttet til. Dette vil gå over etter en tid, ( kollektiv hukommelse i dette landet er 14 dager og 6 timer :D ) men stuntet har skapt en smule iritasjon hos i allefall noen, om ikke alle, av de som betaler for morroa. "Hengingen" av Romøren mens "gamlegutta" går fri er heller ikke noe som gjør "bakmennene med penger" spesiellt lykkelige. Dette er nemlig også nok et problem når det gjelder "etisk standard"!

Men det meste går over, og om 100 år er allting glemt.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er svært betenkelig at denne tråden har blitt 14 sider lang, og det er basert på stort engasjement fra folk som hevder at hoppsporten enten er død for dem, eller aldri har vært levende - og som likevel har sterke meninger om den. Litt typisk HFS, kanskje? Eller symptomatisk som det heter på fint.

Jeg begynner også å bli ganske lei av å lese om "politisk korrekthet" i alle mulige tråder. For å ikke snakke om påstander om feministister med utovertiss. Hakk i plata-ta-ta-ta. Eller er det bare meg?

R

Roysen

Gjest
ErosLoveking skrev:
Om man skal bygge et merkenavn for selve sporten, ja. Det kommer selvsagt hva man skal bygge en merkevare for. Om man skal bygge et merkenavn for tamponger derimot er kanskje Anette Sagen et soleklart førstevalg blant norske hoppere.

Mvh
Roysen

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Roysen skrev:
ErosLoveking skrev:
Om man skal bygge et merkenavn for selve sporten, ja. Det kommer selvsagt hva man skal bygge en merkevare for. Om man skal bygge et merkenavn for tamponger derimot er kanskje Anette Sagen et soleklart førstevalg blant norske hoppere.

Mvh
Roysen
Tamponger er vel et av de aller safeste produktene å selge, for behovet vil aldri opphøre. Det er gode penger i vinger for underlivet, nok til å bygge et kollenhopp eller to.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.311
Torget vurderinger
18
Roysen skrev:
Som sagt så har årsaken til at Sagen ikke er norsk hoppsports soleklart beste merkenavn lite med kvinnediskriminering å gjøre selv om jeg er helt enig i at det er av kvinnediskriminerende årsaker at kvinnelig hoppsport er så liten. Det blir imidlertid etter mitt syn diskriminerende overfor de mannlige hopperne om Sagens prestasjoner skal likestilles med f.eks. Anders Jakobsen. Det er større konkurranse og det kreves mer for å oppnå det Jakobsen har gjort. Hans prestasjon er derfor større. Det har ovehode ikke noe med at han er mann og Sagen er kvinne å gjøre. Man burde ikke la dømmekraften sin tåkelegges av kjønnsforskjeller der kjønnsforskjellene ikke er av betydning.

Kanskje det blir klarere om vi sammenligner Sagens prestasjoner med en suksessfull kvinnelig utøver i en stor idrett. Anja Persson er kanskje et godt eksempel. Nå kjenner jeg ikke helt merittene til Persson i detalj, men jeg innbiller meg at hun har en merittliste som nok er temmelig stor selv om jeg tror at hun ikke har like mange totale verdenscupseiere som Sagen. Er Sagens perstasjoner da like store eller større enns Perssons og er det i det hele tatt relatert kjønn?

Mvh
Roysen
Den relative prestasjonsnivået har da ingenting med saken å gjøre, Sagen ble valgt av folket til å hoppe først. Det er forøvrig ikke jeg som har hevdet at Sagen er hoppsportens soleklart beste merkenavn men det er godt mulig hun er det selv om konkurransen er større hos de mannlige hopperne og Anders Jakobsen derfor presterer bedre relativt sett.

Hvis man vekter størrelsen på idretten når man graderer prestasjonsnivået vil ingen skiutøver i de nordiske grenene rangere spesielt høyt.
Relativt sett vil i så fall Susanne Pettersen være en mye bedre utøver enn Anders Jacobsen.

Uansett vil jeg si at Sagen/Romøren saken har vist at kvinner fremdeles diskrimineres i idretten og det er der fokus bør være. Medias rolle kan reklamemannen Steen Jensen raljere over så mye han vil, det grunnleggende problemet som denne saken har avdekket atter en gang har gått reklamemannen hus forbi.
Nå blir jeg sikker 'hengt' ut som politisk korrekt og Ottar sympatisør men det for stå sin prøve. Jeg synes det er synd å ikke få lov til å drive med den idretten man ønsker uten alskens hindringer som kun går på at man er av 'feil' kjønn.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.602
Torget vurderinger
0
HC skrev:
Den relative prestasjonsnivået har da ingenting med saken å gjøre, Sagen ble valgt av folket til å hoppe først. Det er forøvrig ikke jeg som har hevdet at Sagen er hoppsportens soleklart beste merkenavn men det er godt mulig hun er det selv om konkurransen er større hos de mannlige hopperne og Anders Jakobsen derfor presterer bedre relativt sett.

Hvis man vekter størrelsen på idretten når man graderer prestasjonsnivået vil ingen skiutøver i de nordiske grenene rangere spesielt høyt.
Relativt sett vil i så fall Susanne Pettersen være en mye bedre utøver enn Anders Jacobsen.

Uansett vil jeg si at Sagen/Romøren saken har vist at kvinner fremdeles diskrimineres i idretten og det er der fokus bør være. Medias rolle kan reklamemannen Steen Jensen raljere over så mye han vil, det grunnleggende problemet som denne saken har avdekket atter en gang har gått reklamemannen hus forbi.
Nå blir jeg sikker 'hengt' ut som politisk korrekt og Ottar sympatisør men det for stå sin prøve. Jeg synes det er synd å ikke få lov til å drive med den idretten man ønsker uten alskens hindringer som kun går på at man er av 'feil' kjønn.
+1
Og da har tråden blitt lang nok for min del. Nytt tema takk! ;D

R

Roysen

Gjest
HC skrev:
Roysen skrev:

Mvh
Roysen

Nå blander du litt HC. Det ble hevdet i tråden at Anette Sagen er norsk hoppsports beste merkenavn. Det får jeg ikke til å stemme. Her kommer det relative prestasjonsnivået inn. Susanne Pettersen har lite med norsk hoppsport å gjøre, så hun har imidlertid lite med dette å gjøre.

Det har ikke vært stilt nevneverdig spørsmål ved at Anette Sagen ble valgt av det norske folket til å hoppe først. Det er helt uproblematisk. Like like problematisk er det å forstå at det derfor var galt å sende Romøren ut for bakken først og at dette er diskriminerende. Det er Anette Sagens posisjon som norsk hoppsports beste merkevare som har vært diskutert.

Mvh
Roysen

Topp Bunn