Bil, båt og motorsykkel Da blir det kanskje ny bil, men hva?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Ja, jeg innrømmer at det ikke er økonomisk smart å bytte bil, men av og til blir lysten stor og så prøver en å finne rasjonelle grunner. Nå er jeg der igjen...

    Har p.t. en utmerket 05 Volvo V70 D5 (163 hk). Lite kjørt og i topp stand. Hadde i utgangspunktet tenkt å ha denne et par år til, men så var jeg innom et par forhandlere som (før takst) kunne tilby en, etter mitt syn, svært bra innbyttepris. Dessuten oppnår jeg gode firmabilrabatter hos Ford og Möller, mellom 20.000 og 40.000,- alt etter modell på de jeg nevner her. Og alternativene er:
    • Ford Focus 1,6 TDCI stv., 115 hk, med alt utstyr. Mellomlegg ca 100.000
    • Ford Mondeo 1,6 TDCI stv., 115 hk, med alt utstyr. Mellomlegg ca 160.000
    • VW Tiguan 2,0 TDI 110 hk, 2WD, med det meste av utstyr. Mellomlegg ca 150.000
    • VW Passat 1,6 TDI 105 hk, Business; med det meste av utstyr. Mellomlegg ca 150.000
    Noen som har glupe forslag. Best å beholde eller bytte? Større service står snart for tur på Volvoen, dessuten nye dekk m.m. Nybil: 5 års garanti og alt nytt. Fristene å bytte nå, blir jo ikke mer imellom enn hva et par gode høyttalere + kabler koster...:cool:
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Tja, det er jo gode biler alle sammen. Samenliknet med volvo'en fra 05, har det nok skjedd MYE. Men det er du sikkert klar over? Jeg har en fjorårsutgave av Mondeo, men jeg har 140 hk diesel'en med Powershift-kasse. Nydelig bil å kjøre, og ligger jamt på 0,63 l/mil på blandet kjøring med stooor takboks på bilen. Kan helt klart anbefale Mondeo. Både Focus og Tiguan er mindre biler, gode å kjøre men litt stumpete. Jeg har nylig prøvd begge, og skal prøve nye Passat Alltrack. Den tror jeg er bra!

    Har du vurdert Skoda Suberb, forresten? Jeg har en bekjent som under tvil kjøpte en sånn. Han hadde 04-modell XC70, og fikk gjentatte ganger trøbbel med girkassa. Han fant ut at dette med 4wd hadde han strengt tatt ikke behov for, men var også veeeldig betenkt på Skoda. Han er storfornøyd!


    Lykke til med bilkjøpet!
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Ford er vel beste valg der, Mondeo er fine biler. VW er kjipe greier. Kjørt nylig en 2012 Touran Highline - simpelt interiør og null luksus til å koste 400+ tusen. Har selv en 05-modell Toyota og trives langt bedre i den.

    Det største problemet er vel plassen om du går for Focus f.eks. eller Tiguan. Nokså små i forhold til V70 skulle man tro.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Som drosjesjåfør oppleves Mondeo mer skranglete enn Passat etter mange mil men fantastiske kjøreegenskaper og fin styrefølelse. Nye Focus er mye av det samme men litt stivere og mindre, Tiguan er enda mindre komfort og i mine øyne helt pointless i 2wd. Superb anbefales ift pris og plass, svelger lett 2-metere i baksetet uten å stille forsetene! Ville uansett gått for V70 igjen jeg da. Perfekte seter og bedre skrudd sammen enn noe av det vi snakker om her. Og med D3 er den ganske rimelig!

    Kjører selv opptil 40 mil om dagen i en forrige generasjon E-klasse (2008) og gruer meg nesten til den skal byttes etter sommeren, fantastisk bil IMO.
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Ford er vel beste valg der, Mondeo er fine biler. VW er kjipe greier. Kjørt nylig en 2012 Touran Highline - simpelt interiør og null luksus til å koste 400+ tusen. Har selv en 05-modell Toyota og trives langt bedre i den.

    Det største problemet er vel plassen om du går for Focus f.eks. eller Tiguan. Nokså små i forhold til V70 skulle man tro.
    V70 er stor utvendig, ikke så stor innvendig. Det blir litt minder plass, men ikke så veldig mye mindre. Er imponert over nye Focus stv. = litt forminsket Mondeo.
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Som drosjesjåfør oppleves Mondeo mer skranglete enn Passat etter mange mil men fantastiske kjøreegenskaper og fin styrefølelse. Nye Focus er mye av det samme men litt stivere og mindre, Tiguan er enda mindre komfort og i mine øyne helt pointless i 2wd. Superb anbefales ift pris og plass, svelger lett 2-metere i baksetet uten å stille forsetene! Ville uansett gått for V70 igjen jeg da. Perfekte seter og bedre skrudd sammen enn noe av det vi snakker om her. Og med D3 er den ganske rimelig!

    Kjører selv opptil 40 mil om dagen i en forrige generasjon E-klasse (200 og gruer meg nesten til den skal byttes etter sommeren, fantastisk bil IMO.
    Når du sier gå for V70 igjen, tenker du da på ny? Kanskje, men ser mye på totalpakken. Dvs. innbyttepris og rabatter.

    Veldig fornøyd med den V70 jeg har, har aldri opplevd en bil med bedre seter. Og topp motor, D5 er også rimelig i bruk. Når det gjelder Ford har de også kommet med en ny C-Max. Ingen skjønnhet, men har litt sansen for en høyere sittestilling. Bl.a. derfor er også Tiguan interessant.
    l
     

    salvatore

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    8
    Når du sier gå for V70 igjen, tenker du da på ny? Kanskje, men ser mye på totalpakken. Dvs. innbyttepris og rabatter.

    Veldig fornøyd med den V70 jeg har, har aldri opplevd en bil med bedre seter. Og topp motor, D5 er også rimelig i bruk. Når det gjelder Ford har de også kommet med en ny C-Max. Ingen skjønnhet, men har litt sansen for en høyere sittestilling. Bl.a. derfor er også Tiguan interessant.
    l
    Hei

    Selv holder jeg Ford et godt stykke foran VW, og Møller skal jeg aldri kjøpe bil fra. Når det er sagt tok jeg meg en tur i nye Focus med 1-liters bensinmotor på 125 hester her om dagen og ble positivt overrasket. Du forteller lite om hvor mye du kjører og bruksområde, men jeg ville definitivt kjøpt bensin i Focus.

    Som andre er inne på er Mondeo en noe mer komfortabel bil enn Focus, men trenger du ikke all plassen ville jeg personlig valgt Focus. Hvis Focusen er mer enn stor nok ville jeg også tatt en titt på V60 med automatgir. Noe dyrere enn Focus, men en herlig bil.

    Lykke til i jakten!
     

    salvatore

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    8
    Når du sier gå for V70 igjen, tenker du da på ny? Kanskje, men ser mye på totalpakken. Dvs. innbyttepris og rabatter.

    Veldig fornøyd med den V70 jeg har, har aldri opplevd en bil med bedre seter. Og topp motor, D5 er også rimelig i bruk. Når det gjelder Ford har de også kommet med en ny C-Max. Ingen skjønnhet, men har litt sansen for en høyere sittestilling. Bl.a. derfor er også Tiguan interessant.
    l
    Hei


    Selv holder jeg Ford et godt stykke foran VW, og Møller skal jeg aldri kjøpe bil fra. Når det er sagt tok jeg meg en tur i nye Focus med 1-liters bensinmotor på 125 hester her om dagen og ble positivt overrasket. Du forteller lite om hvor mye du kjører og bruksområde, men jeg ville definitivt kjøpt bensin i Focus.

    Som andre er inne på er Mondeo en noe mer komfortabel bil enn Focus, men trenger du ikke all plassen ville jeg personlig valgt Focus. Hvis Focusen er mer enn stor nok ville jeg også tatt en titt på V60 med automatgir. Noe dyrere enn Focus, men en herlig bil.

    Edit: Frøkna kjører forrige modell C-Max og vi er begge fornøyde med denne. PRaktiske seteløsninger og høy sittestilling setter vi begge pris på, særlig i byen. Nye C-max erjo veldig lik nye Focus, og en super bil dette også.

    Lykke til i jakten!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Jeg ville jo selvsagt anbefale Superb, men vil man ikke handle hos Møller ( hvilket jeg har stor forståelse for ) så er vel ikke det aktuelt uansett hvor bra bil det er.

    En annen "litt uvanlig" bil som har imponert meg er Citroen C5, utrolig god å kjøre, selv med den bittelille dieselmotoren som sto i leiebilen. Veldig god plass hadde den også, og kjøreegenskaper/komfort var hinsides det meste jeg har kjørt. Hvor holdbar den er vet jeg intet om!! Kan uansett anbefale å prøvekjøre den. En viss risiko for å bli forelsket i bilen er det jo!!;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ville jo selvsagt anbefale Superb, men vil man ikke handle hos Møller ( hvilket jeg har stor forståelse for ) så er vel ikke det aktuelt uansett hvor bra bil det er.

    En annen "litt uvanlig" bil som har imponert meg er Citroen C5, utrolig god å kjøre, selv med den bittelille dieselmotoren som sto i leiebilen. Veldig god plass hadde den også, og kjøreegenskaper/komfort var hinsides det meste jeg har kjørt. Hvor holdbar den er vet jeg intet om!! Kan uansett anbefale å prøvekjøre den. En viss risiko for å bli forelsket i bilen er det jo!!;)

    Veldig sansen for nye Citroen-modellene selv, madammen har en Superb sedan som er helt nydelig men hun ble ganske betatt av nye DS5!

    c5.jpg
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    V70 er stor utvendig, ikke så stor innvendig. Det blir litt minder plass, men ikke så veldig mye mindre. Er imponert over nye Focus stv. = litt forminsket Mondeo.
    En sannhet med modifikasjoner dette. V70 er faktisk bredere innvendig i baksetet enn Mondeo. Så dersom 3 barneseter er viktig,er det lettere i Volvoen.
    Og komfortmessig er V70 overlegen Mondeo. Mye lavere støy og bedre stabilitet både vinter og sommer.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Som drosjesjåfør oppleves Mondeo mer skranglete enn Passat etter mange mil men fantastiske kjøreegenskaper og fin styrefølelse. Nye Focus er mye av det samme men litt stivere og mindre, Tiguan er enda mindre komfort og i mine øyne helt pointless i 2wd. Superb anbefales ift pris og plass, svelger lett 2-metere i baksetet uten å stille forsetene! Ville uansett gått for V70 igjen jeg da. Perfekte seter og bedre skrudd sammen enn noe av det vi snakker om her. Og med D3 er den ganske rimelig!

    Kjører selv opptil 40 mil om dagen i en forrige generasjon E-klasse (200 og gruer meg nesten til den skal byttes etter sommeren, fantastisk bil IMO.
    Helt uenig. V70 er betydelig dårligere skrudd sammen enn alt fra Tyskland. Dashbordet på XC70 er f.eks helt i hardplast; eneste i klassen. Dessuten er karroseripresisjonene milevis etter f.eks Opel. Knapt en eneste V70 har beint monter bakluke. I tillegg kan du se på flere at vinduene på for og bakdørene er på linje nede men ikke oppe! Skulle tro det var en håndbanka Ferrari fra 1969!

    Jeg like forøvrig ikke styringa til Ford. Den er presis med god retningsstabilitet men heller ikke mer. Problemet er at utvekslinga er for høyt slik at den er best egnet til lave hastigheter. Men dette er jo en smaksak....

    Verken Ford eller Volvo er for de som liker tysk grundighet og presisjon. Ford er veldig bra men du må ha toleranse for dårlige løsninger og skrangel. Volvo har veldig gode seter men er kanskje den dyreste bilen på markedet når du ser hva du får for penga.
     
    Sist redigert:

    Classichifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2010
    Innlegg
    138
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Mondeo kommer jo stadig med nye modeller, mener en har ny bil men det varer ikke lenge. Er vel også masse firmabiler (leasing) så jeg tror annenhåndsverdien ikke er den beste. Uansett som du sier det meste idag er bra, betyr jo en mye hva slags service/ kundeforhold du har der du kjøper! lykke til.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er imponert over nye Focus stv. = litt forminsket Mondeo.
    Har nettopp kjøpt en med 150 HK bensinturbo (strålende motor som passer perfekt til bilen), titanium med adaptiv cruisekontroll, elektrisk justerbart førersete og mye andre goodies, største Sony stereoanlegg osv, og er svært imponert over hvoran den kjører; har kjørt 1000 km så langt. Svært presist kjørende, stillegående og komfortabel.

    Det avgjørende er selvsagt om du klarer deg med plassen. Likte V60 på prøvekjøring også veldig godt, men den er mindre enn Focus på lasteplass, og på tok alt for dyr (i forhold til størrelsen) om du skal ha den med noe annet enn sparediesel.

    Og så er jo Focus skrudd sammen i Tyskland da, i motsetning til enkelte VW, Audi og Porschemodeller!
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.232
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    2004 Volvo    V70  Titanium  Line.jpg Jobber selv hos Volvo. Flere drosjeeiere / sjåfører velger Volvo før Mercedes. Men sånn er det vel alltid. Noen velger sikkert Mercedes før Volvo og. Har selv en 2004 V70 Titanium Sport Edition. 2,0 - 180 hk bensinturbo m/automat. Nydelige seter. Fin å kjøre. Men det har skjedd mye siden 2004. V70 R-design m/ D3 er drømmen. On-call funksjonen er genial. Nå kommer også DRIVe med automat. Og helt seriøst - En D2 gjør faktisk jobben. Du kommer relativt greit opp i lovlig hastighet. Den finnes også i R-design. Nå er DRIVEe-logoen fjernet fra hekken. Spar 50-tusen fra D2 til D3 og kjøp Vintage hjemmestereo for differansen.

    r-design.jpg
     
    Sist redigert:

    salvatore

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    8
    Vis vedlegget 137839 Jobber selv hos Volvo. Flere drosjeeiere / sjåfører velger Volvo før Mercedes. Men sånn er det vel alltid. Noen velger sikkert Mercedes før Volvo og. Har selv en 2004 V70 Titanium Sport Edition. 2,0 - 180 hk bensinturbo m/automat. Nydelige seter. Fin å kjøre. Men det har skjedd mye siden 2004. V70 R-design m/ D3 er drømmen. On-call funksjonen er genial. Nå kommer også DRIVe med automat. Og helt seriøst - En D2 gjør faktisk jobben. Du kommer relativt greit opp i lovlig hastighet. Den finnes også i R-design. Nå er DRIVEe-logoen fjernet fra hekken. Spar 50-tusen fra D2 til D3 og kjøp Vintage hjemmestereo for differansen.

    Vis vedlegget 137840
    Etter det jeg har skjønt får man kun minidieselen i V70 sammen med sportsunderstell, og da får man, etter min smag, en for stiv bil. Nå har jeg skjønt at Volvo skal endre litt i forhold til "Drive"-modeller og da forandres kanskje dette?

    Når det kommer til taxisjåfører skjønner jeg at noen styrer unna rwd på vinterføre, men å foretrekke v70 fremfor e-klasse med andre argumenter enn dette finner jeg lit rart. E-klasse er en god klasse over v70 mener nå jeg, dessverre også i pris. Når det er sagt er det ikke umulig jeg selv endre opp med v70 når tiden for bilbytte er inne, men e-klasse er rett og slett en langt bedre bil.

    Når det kommer til Focus og 150/180hk synes jeg det er rart at disse ikke kommer med automat. Etter det jeg har skjønt kommer v60 med automat med samme motor. Nevner det selv om disse variantene troner noe over trådsarters budsjett. Men, det finnes de som strekker budsjettet sitt når biljakten er i gang:)

    Christian
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Aj82: Jobber du som selger på Mobile?
    Det stemmer:) Begynte der litt etter Austad pensjonerte seg.
    Både faren min og madammen har gått fra VW til Opel, henholdsvis Astra og Insignia, og de er ihvertfall storfornøyde.

    A.J.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg har kjørt 45000 km på et år med Mondeo. Det har ikke vært noe å sette fingeren på, bortsett fra at dieselvarmeren går i heng hvis bilen tilfeldigvis er nesten tom for drivstoff, d.v.s. at man har blitt varslet om lavt tanknivå. Bilen må da inn på verksted for re-setting av varmeren. forbaska tungvindt, spør noen meg.

    Mondeoen "min" ( firmabil ) har nokså mye utstyr, bl.a. el.seter med memory, navi, oppgradert lydsystem ( Sony ), powershift trinnløst gearsystem, cruisecontrol, adaptive xenonlykter, fjernstyrt ekstra Webasto osv.. Jeg kjører av og til dagsetapper på 70 - 80 mil, og har enda til gode åføle meg trøtt i denne bilen. Det er ikke mer støy enn i V70, og den erikke meir skranglete. Det må i så fall komme etter et større antall km.... Hjulstøyen er omtrent lik, og motoren ( 140 hk TDCI-dieselen ) virker støysvakere enn D2 og D3-dieselene til Volvo. Mondeo kjører best, men Volvo har hakket bedre seter. Mondeo har litt lengere bagasjerom ( stv ) og litt bedre bakseteplass i lengderetning. Ellers er de, såvidt jeg vet, bygd på samme plattform.

    Focus er betydelig trangere, har mindre og ikke i nærheta av så komfortable seter som storebror. Den er sporty og god å kjøre, men virker noe stumpete på humper. Jeg syntes dashbordet kom noe for "tett på",og plassen i baksetet er ingenting målt i forhold. Men det er jo to forskjellige klasser vi snakker om. Focus må vel sammenliknes med V60, VW Golf og Renault Megane, for å nevne noen. Frua har en 04 Megane sportwagon, og den har imponert meg - faktisk. Renault har et drittdårlig rykte, men vår har fungert utmerket, og de nye Megan'ene er nydelige biler.


    Mye bra å velge mellom, så det å kjøpe ny bil, er ikke bare- bare!
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    1.840
    Har selv hatt en Insignia 110 hk. Blir litt i tammeste laget den om du liker å trø på litt.
    Nå har vi en 160 hk. 4x4. Denne passer utmerket til denne bilen. Bedre å kjøre er den også,
    med flexride-chassis. Mulig det er firehjulstrekket som gjør det, men den virker mer retningsstabil
    og roligere på veien også.

    Har hatt en del Opel og dette er absolutt den beste jeg har kjørt fra det kompaniet.
    De er helt uten knirk og ulyder av noe slag.

    Mvh
    Leif
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Stiller meg tvilende til at de gir deg en bedre innbyttepris enn du vil være i stand til å få ved å selge bilen selv. De skal også tjene penger, og snilisme eksisterer ikke i den bransjen...:)
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Har selv hatt en Insignia 110 hk. Blir litt i tammeste laget den om du liker å trø på litt.
    Nå har vi en 160 hk. 4x4. Denne passer utmerket til denne bilen. Bedre å kjøre er den også,
    med flexride-chassis. Mulig det er firehjulstrekket som gjør det, men den virker mer retningsstabil
    og roligere på veien også.

    Har hatt en del Opel og dette er absolutt den beste jeg har kjørt fra det kompaniet.
    De er helt uten knirk og ulyder av noe slag.

    Mvh
    Leif
    Flexride gjør bilen utrolig komfortabel og faktisk enda mer retningsstabil som du sier. Faren min har dette, og jeg håper selv og hente ut en 4x4 snart.
    Rene Mercedes flyt i bilen da:)

    A.J.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Test av V70 mot noen konkurenter,merk at det er 2011 modell,ikke den nylig oppgraderte 2012 modellen.
    http://www.teknikensvarld.se/Handlers/PdfHandler.ashx?id=20869

    Og her en ennå eldre test mot Mondeo,Bmw,Mercedes,og Audi.
    http://www.teknikensvarld.se/Handlers/PdfHandler.ashx?id=20664

    2013 modellen av V70 er fristende,spesielt med den nye 5 sylindrede 136 hk motoren.
    Like lavt forbruk som på 115 hk motoren,med 0.45 l på blandet kjøring.
    Startpris på 408500.

    http://www.volvocars.com/no/all-cars/volvo-v70/Documents/V70_2013.pdf

     
    Sist redigert:
    N

    nb

    Gjest
    Jeg ville jo selvsagt anbefale Superb, men vil man ikke handle hos Møller ( hvilket jeg har stor forståelse for ) så er vel ikke det aktuelt uansett hvor bra bil det er.

    Jeg prøvekjørte en Superb (stasjonsvognmodellen med 4x4, 140 TDI og DSG-kasse) i går kveld og må si jeg ble imponert. Kjøpte bilen i dag (privat brukthandel). Nå har jeg ikke allverdens erfaring med noen form for premium-biler, men synest i alle fall den var var å foretrekke sammenlignet med en Mercedes C220 jeg leide i to uker i Frankrike i våres. Med ett barnesetebarn og snart ett til på vei var det første og fremst plassen som var utslagsgivende for min del - og den er som kjent enormt i Superb.

    Skal man først ha stasjonsvogn så synest jeg det skal være plass i den. Bagasjeplassen i Mercedesen jeg leide var latterlig sammenlignet med Octaviaen jeg har nå, og Superben har selvsagt enda bedre plass.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Nå er vel ikke en C-klasse Mercedes sammenlignbar med Superd, og andre biler i det segmentet? Den er vel mer Octavia-størrelse? E-klasse derimot.. Kan jo ikke sammenligne epler og pærer...
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Ville vurdert ny subaru Legacy med 2.0 Diesel boxer motor. 350nm. 0.57 på kombinert kjøring. 50/50 kontinuerlig AWD noe som tilsier at bilen ikke sporer o.l på norske veier. Kan ikke sammenlignes med Haldex/Torsion system.. ligger som støpt på veien med utrolig sporty kjøreegenskaper samt god komfort og ikke minst omtrent like stor plass som Superb. De som ikke har kjørt nyeste generasjon Subaru bør ta seg en tur for å se hva man faktisk får i forhold til pris. Dette er en svært undervurdert stasjonsvogn i det norske markedet med en av de beste kvalitetene som kan forventes.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    124
    Hvis man ikke skal spjong ny bil så kunne jo en BMW 520DT/DA Diesel med den nye N47 motoren på 163hk/177hk eller mer.. 0.4L på mila ca... det er ikke mye!

    2009/2010 modeller med ned i 25 -30kkm på meter til rett over 400 finnes det ikke få av nå om dagen.. Det er jo en super bil det.

    mvh
     
    Sist redigert:

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.302
    Antall liker
    21
    Hvorfor skal du bytte bil når du har en knapt innkjørt V70, en nydelig bil som har verdens beste seter.?
    Bilen din holder fint 10 år til. bruk pengene på noe fornufting, som innskudd i barnas leilighet ,pnsjonsparing, familietur til stillehavet eller noe annet som betyr noe..
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Hvorfor skal du bytte bil når du har en knapt innkjørt V70, en nydelig bil som har verdens beste seter.?
    Bilen din holder fint 10 år til. bruk pengene på noe fornufting, som innskudd i barnas leilighet ,pnsjonsparing, familietur til stillehavet eller noe annet som betyr noe..
    Gode poeng! Og absolutt et alternativ. Grunnen til at tanken om bytte dukket opp var at innbytteprisen er god, samtidig må registerreim og clutch byttes om ikke så lenge, og det koster en del. Et par nye sommer- og vinterdekk må også til. Nybil = 5 års garanti og sikkerhet om ingen store utgifter noen år.

    Om det blir bytte så går følelsene mer og mer i retning VW Tiguan.
     
    N

    nb

    Gjest
    Nå er vel ikke en C-klasse Mercedes sammenlignbar med Superd, og andre biler i det segmentet? Den er vel mer Octavia-størrelse? E-klasse derimot.. Kan jo ikke sammenligne epler og pærer...
    Joda, klar over det. Fikk forresten bilen overlevert i dag. Plassen i baksetet er rett og slett latterlig diger. Faren til samboeren min måler 1,92 og synest det var et hav av plass der. Jeg kan aldri huske å ha sittet i en bil med mer benplass bak bortsett fra London-taxier.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Gode poeng! Og absolutt et alternativ. Grunnen til at tanken om bytte dukket opp var at innbytteprisen er god, samtidig må registerreim og clutch byttes om ikke så lenge, og det koster en del. Et par nye sommer- og vinterdekk må også til. Nybil = 5 års garanti og sikkerhet om ingen store utgifter noen år.

    Om det blir bytte så går følelsene mer og mer i retning VW Tiguan.

    Er ikke Tiguan liten jf. med en V70?

    Jeg hadde sett på en Skoda Octavia tror jeg. Flotte biler til å være VAG.
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Er ikke Tiguan liten jf. med en V70?

    Jeg hadde sett på en Skoda Octavia tror jeg. Flotte biler til å være VAG.
    Tja, både Octavia og Tiguan er basert på Golf plattform, men er som du sier noe mindre enn V70. Nå kommer det også helt ny Octavia som 2013 modell. Det jeg liker med Tiguan er at du sitter høyt. God oversikt og god bakkeklaring. Men mulig jeg beholder V70, bra bil!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Selv om jeg prøver hardt (og eier en Touran og Golf), så klarer jeg ikke å skjønne Tiguan. Hjulbuene er jo mora til alle designbomskudd. Ser jo ikke ut.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Gode poeng! Og absolutt et alternativ. Grunnen til at tanken om bytte dukket opp var at innbytteprisen er god, samtidig må registerreim og clutch byttes om ikke så lenge, og det koster en del. Et par nye sommer- og vinterdekk må også til. Nybil = 5 års garanti og sikkerhet om ingen store utgifter noen år.

    Om det blir bytte så går følelsene mer og mer i retning VW Tiguan.
    Hvorfor i allverden skal du bytte clutch på en -05 modell som er lite kjørt?
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Hvorfor i allverden skal du bytte clutch på en -05 modell som er lite kjørt?
    Det med clutchen var kommentert av takstmann. Kjenner også den tar langt ute. Registerreim var også nevnt av takstmann at den begynte å bli slitt. Etter boka skal den skiftes på 160.000 service / 10 år så slik sett er det litt tid igjen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn