Bil, båt og motorsykkel Da blir det kanskje ny bil, men hva?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Får du Auris som plug-in hybrid? Trodde det bare var Prius mot pristillegg som gjør at "ingen" kjøper den....
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.688
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Trondheim
    Her er noen som liker GTE godt:

    Test: Volkswagen Golf GTE, 2015 - Biltester

    Jeg prøvde den forresten en gang til i går, og det er utvilsomt en morsom bil å kjøre. Det er litt mye dekkstøy - den leveres med Dunlop Sport Maxx sommerdekk. Det er tydeligvis et veldig godt dekk som har fokus på ytelse og ikke så mye på komfort. Jeg skulle gjerne ha noen mer komfortable dekk - får snakke med dem om de kan levere med noen andre dekk.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Har stussa på dekkdimensjonen som er standard på GTE. Ikke særlig gunstig på Norsk,grov piggslitt asfalt. Vanlig Golf er ikke beheftet med mye dekkstøy.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Da har jeg også bestilt meg en GTE :) Får en av de første 2016 modellene om en måneds tid.

    A.J.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.688
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Trondheim
    Gratulerer. Min bygges i juni med levering i slutten av juli. 2016-modell, ja.
    Morsom bil.

    Farge?
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer. Min bygges i juni med levering i slutten av juli. 2016-modell, ja.
    Morsom bil.

    Farge?
    Ble Carbon Steel Grey. Litt morsomt at denne bare leveres på GTx modellene, men vurderte også Limestone. Hva endte du på?

    A.J.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.688
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Trondheim
    Det samme. Jeg kunne egentlig tenkt meg noe med en farge annet enn variasjon av grått, men det var ikke så mange å velge mellom. Midnight blue ble litt for lilla ( i mine litt fargeblinde øyne). Carbon Steel Grey er ganske lekker.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Det samme. Jeg kunne egentlig tenkt meg noe med en farge annet enn variasjon av grått, men det var ikke så mange å velge mellom. Midnight blue ble litt for lilla ( i mine litt fargeblinde øyne). Carbon Steel Grey er ganske lekker.
    Fin farge, men krever nok litt ekstra vedlikehold. Kanskje du får ta denne også Griffenfeldt :p
    Litt synd det med farger, synes også det var lite å velge mellom. Kjøpte en ny Passat i mars, og ikke mye spennende der heller. Endte da opp med Black Oak, en grå/brun farge.

    A.J.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Det samme. Jeg kunne egentlig tenkt meg noe med en farge annet enn variasjon av grått, men det var ikke så mange å velge mellom. Midnight blue ble litt for lilla ( i mine litt fargeblinde øyne). Carbon Steel Grey er ganske lekker.
    Fin farge, men krever nok litt ekstra vedlikehold. Kanskje du får ta denne også Griffenfeldt :p
    Litt synd det med farger, synes også det var lite å velge mellom. Kjøpte en ny Passat i mars, og ikke mye spennende der heller. Endte da opp med Black Oak, en grå/brun farge.

    A.J.
    Bare send den hit du. ;)
    Den er grei å jobbe med den fargen. Dessuten er den lekker.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Det samme. Jeg kunne egentlig tenkt meg noe med en farge annet enn variasjon av grått, men det var ikke så mange å velge mellom. Midnight blue ble litt for lilla ( i mine litt fargeblinde øyne). Carbon Steel Grey er ganske lekker.
    Fin farge, men krever nok litt ekstra vedlikehold. Kanskje du får ta denne også Griffenfeldt :p
    Litt synd det med farger, synes også det var lite å velge mellom. Kjøpte en ny Passat i mars, og ikke mye spennende der heller. Endte da opp med Black Oak, en grå/brun farge.

    A.J.
    Bare send den hit du. ;)
    Den er grei å jobbe med den fargen. Dessuten er den lekker.
    Da får du den i tilfelle rett fra trailer, før de vanlige klargjøringsgutta får røre den...
    Skal ikke se bort ifra at det hadde gjort seg med en forsegling der også :)

    A.J.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hvis det blir aktuelt for deg så kan vi gå opp ett hakk til "finest" Er autorisert så jeg har tilgang til den.
    Gi meg et pling på facebook litt i forkant slik at jeg kan bestille.

    Ps spessial plice for you my fliend
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Inspirert av trådstarter bestiller jeg meg en Golf på førstkommende mandag, men det blir bare en "E" på og ikke noen GTE ;)
    Synes dog at fargeutvalget på "E" Golfen var dårlige greier, hvit metallic eller mellomblå synes og være eneste aktuelle...... skulle gjerne hatt knall rød jeg...... men den gang ei :mad:
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Det samme. Jeg kunne egentlig tenkt meg noe med en farge annet enn variasjon av grått, men det var ikke så mange å velge mellom. Midnight blue ble litt for lilla ( i mine litt fargeblinde øyne). Carbon Steel Grey er ganske lekker.

    VW har spesialfarger sånn under bordet som ikke står i brosjyren. Tror det koster ca 20 000kr ekstra. Finner 32 farger på vw.de.
    Noen eksempler:
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.688
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Trondheim
    Det er sikkert mange lekre farger å velge mellom hvis man er villig til å bla opp, men det er ikke aktuelt for meg å betale 20000 (ca 5% av bilens pris) for å få en av disse spesialfargene. Jeg synes det er ille nok å betale 5000 kr for å få noe annet enn svart eller hvit, men både den røde og den gule var fine.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.688
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Trondheim
    Er det noen som har sett noen beregninger på hvordan de signaliserte endringene på avgiftsystemet vil slå ut for f.eks. en Golf GTE?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn