Cyberkul`s hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Fikk skjært til en jigg som jeg trenger til monteringa av horna i går. Skrudd sammen, og montert på topp og bunn på jiggen idag, og montert på sidene på det ene hornet. Brukte små monteringsskruer, noe som fungerte utmerket. Skrur ut skruene nå limet er tørt. Brukte PU-lim. Kryssfineren til sidene er bare 4mm tykk, men det virker som det bare er mulig å bøye den på tvers av fiberretningen. Så i utgangspunktet mye skre, men det kan tenkes at jeg kan montere sidene i flere biter for å utnytte platene bedre. Tenkte å ha minst 5 lag i sidene, og to lag på topp/bunn, dvs 20mm i sidene, og 36mm topp/bunn. En annen mulighet for sidene er å lime på staver av f eks 48X30 tett i tett. Så Volvotreter gjorde dette på Tractrix-horna sine.

    Topp bunn er 19mm kryssfiner av poppel. Kjøpt hos Coop OBS bygg. Venter med det andre laget topp/bunn til sidene er ferdig. Da kan jeg la lag 2 av topp/bunn dekke kanten av sidene.

    Jigg:
    IMG_1068.jpg


    Jigg med topp/bunn:
    IMG_1069.jpg


    Festet sidene med skruer og PU-lim
    IMG_1075.jpg


    Kurven ble grei, men kuttet er ikke i lodd overalt. el stikksag er ikke noe presisjonsverktøy
    IMG_1081.jpg


    Hornresp data-eksport fungerer utmerket, og gjør at du bare kan kappe ut bitene, og de passer sammen når sidene bøyes:cool:
     
    Sist redigert:

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Fikk sneket meg en liten tur ut i boden i kveld også. Fikk fjernet jiggen, og satt sammen det andre hornet. Ser greit ut så langt. Er ganske stivt allerede med bare 4mm kryssfiner i sidene. Regner med at jeg får fortsatt litt de neste kveldene også.
    IMG_1086.jpg
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Laminering av finèren fungerer greit! Har prøvd med kontaktlim, men fikk det ikke til å sitte bra nok. Biltema, men tviler vel på om resultatet hadde blitt bra med lim av annet merke heller. Prøvde med vanlig hvitt trelim, og skruer, men dette fungerte heller ikke bra ved første forsøk. Da forboret jeg ikke, bare la på lim og finèr. og skrudde rett igjennom. Med helgjengede skruer ville finèren løfte seg litt, slik at det ikke ble god nok kontakt med finèrlaget under. Deretter prøvde jeg å bore huller på forhånd, med diameter litt større enn skruene. Dette fungerte greit, og er den metoden jeg bruker nå. Litt jobb, men sidene blir veldig stive og sterke. Er oppe i 5 lag foreløpig. Rekker bare ett lag pr døgn, men nå må jeg bort et par dager, så da blir det enda noen dager før jeg kan bygge bakkammer.

    Liming. Ca 70-80 skruer pr side. Tar vel ca 20minutter å borre, pusse litt, påføre lim og skru i skruene. En del jobb, men noe måtte jeg ha lagt på det første laget uansett. Og jeg har trua på at dette blir stivt og ganske dødt.

    IMG_1102.jpg


    Drar ut limet med en bred sparkel, og legger på litt ekstra lim på kantene. Om det var mulig å sette i skikkelig press hadde det sikkert rukket med MYE mindre lim..

    IMG_1103.jpg


    Slik ser det ut etter tre lag. Det går bra opp med finèren, så jeg har plater nok til minst 8 lag.. Det går fint å bruke to eller flere deler av en side for å utnytte plata bedre. Da tar jeg i såfall en hel side i neste lag.

    IMG_1100.jpg
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Ferdig med å laminere 8 lag i sidene, det blir rimelig stivt og kompakt. Stor forskjell på knakkelyden i sidene og topp/bunn. Nå har jeg også lagt på et lag til på topp/bunn. 32mm tykkelse i sidene, og 36mm i topp/bunn. Neste steg er å lage bakkammer. Bildet er før jeg la på siste lag på topp/bunn. Samme metode som for sidene, dvs jeg borer huller og bruker skruer og lim for å holde det sammen mens limet tørker. Vanlig hvitt trelim på de store flatene, og PU-lim langs kantene.

    IMG_1114.jpg
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Har fått høvlet og grovpusset alle kanter og sammenføyninger. Blir omtrent atomsikkert.

    IMG_1116 (1).jpg


    så nå er bakkammer neste. Fikk for lite 19mm kryssfinèr, og jeg bruker da 15mm OSB for det indre laget av bakkammeret i stedet. Burde bli greit tror jeg.

    Ellers tenkte jeg at det er lurt å få de unge inn på den rette vei, så jeg har brukt noen timer på å lage en forsterker til jentungen på 11. Hun får også et par små satellitter + en liten push-pull sub som jeg hadde liggende på loftet. Det lå en brosjyre i eska "Skal du gifte deg i 2001?", så dette er på tide å få tatt i bruk :rolleyes:Selve forsterkermodulen er av det kjente kinesiske merket Yuanjing, og ble innkjøpt for noen år siden til ett eller annet formål. Ser egentlig ganske grei ut. Resten er diverse skrot jeg hadde liggende på loft eller i kjeller.

    Kilde blir Chromecast audio og Spotify. Kassa har vært en gammel data tape streamer, som nå er lakkert knall rød, og pimpa med plexiglassfront. Noe måtte jeg ha der foran, siden det var et digert høl der for ilegg av kassetten. En passiv volum og tonekontroll er også montert. Mest for å ha mastervolum, i tilfelle jentungen skrur opp i meste laget.

    IMG_1128.jpg
    IMG_1127.jpg
    IMG_1125.jpg
     
    Sist redigert:

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Fikk kappet noen platebiter til bakkammer i går, og litt liming og sparkling i dag. Får nok gjort litt i morra også. Skal frese ut litt i baffelen for å gi litt bedre plass for kantopphenget på elementet. Så må det settes inn rampa-muttere for feste av elementet før jeg lager hull for hornet.
    13253050-1D02-4568-BCFE-320B3008ECA4.jpg
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    God jul Cyber
    Du har god fremdrift du, begynner virkelig å ta form hos deg.
    Her er det som vanlig på stedet hvil, men håper på en liten måle seanse en av dagene.
    Ikke at jeg mener jeg må, mer til å bli bedre kjent med AL.
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    God jul Cyber
    Du har god fremdrift du, begynner virkelig å ta form hos deg.
    Her er det som vanlig på stedet hvil, men håper på en liten måle seanse en av dagene.
    Ikke at jeg mener jeg må, mer til å bli bedre kjent med AL.
    God jul til deg også!
    Jeg har fri i jula, så innimellom familiære sysler sniker jeg meg en tur ut i garasjeboden og snekrer litt. Hadde håpet å få lyd i løpet av jula, men vi får se om det holder :rolleyes: Regner med noen skjær i sjøen før jeg får AL opp og kjøre også.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tror ikke du vil slite nevnvert med AL
    Anbefaler på det sterkeste å lese godt igjennom en artikkel som ligger på computer audiophile om oppsett av AL.
    Der finner du også link til en help fil fra utvikleren av AL.
    Skal ikke påberobe meg noen ekspertise på dette men har styret litt med AL og RME så det er bare å ta kontakt om du tror jeg kan hjelpe.
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Kan nok tenkes at jeg trenger hjelp etterhvert. Har ikke fått tuklet så mye med Total Mix foreløpig. Heller ikke med AL, men det er mye nyttig info i den Computer Audiophile artikkelen, så takk for den!
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Horna er stort sett treferdige. Nå er det sparkling, pussing og maling som gjenstår, pluss rampa-muttere for montering av lokket til bakkammeret. Utveksten foran bakkammeret er feste for 2360-hornet.

    IMG_1154.jpg
    IMG_1152.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.788
    Torget vurderinger
    23
    Alle som gir seg i kast med slike horn er på glattisen...
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Alle som gir seg i kast med slike horn er på glattisen...
    Hehe.. veldig bokstavelig i dette tilfellet. Vi får se hva som kommer ut av det, noe lyd blir det vel.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.788
    Torget vurderinger
    23
    Tror det blir faen så fett!! Fin avatar også :cool:
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    well done mister!!!! Et nydelig stykke håndverk. Nå får vi håpe elementene står til forventningene
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    well done mister!!!! Et nydelig stykke håndverk. Nå får vi håpe elementene står til forventningene
    Takk! Jeg er nå bare en stakkars fersking i forhold til dere veteraner, men det blir spennende å teste hvordan det låter. Elementene ser ihvertfall strøkne ut.
    Må lese meg litt opp på Audiolense og RME før jeg går igang.
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Jada, de er så bra som det blir når vi snakker om over 40 år gamle elementer.
    Er vel ikke særlig tørr bak øra jeg heller, men det har en tendens til å bolle på seg når en får smaken på hornlyd...

    Du får bare fyre løs med spørsmål på veien. Har gjort de fleste bommerter i AL og RME selv. Samme med Habicht.
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Jada, de er så bra som det blir når vi snakker om over 40 år gamle elementer.
    Er vel ikke særlig tørr bak øra jeg heller, men det har en tendens til å bolle på seg når en får smaken på hornlyd...

    Du får bare fyre løs med spørsmål på veien. Har gjort de fleste bommerter i AL og RME selv. Samme med Habicht.
    Hehe.. jeg merker faktisk abstinensen, har vært uten hornlyd et par måneder nå. Fikk tatt i bruk diskanthorna, og jeg syntes de fungerte fint med 2360. Bassen må det jobbes mere med, så vi får se nå med nytt oppsett hvordan det blir.

    Setter pris på mulighet for litt assistanse, fått tilbud fra Habicht også.

    Har ikke helt oversikt over hva jeg skal spørre om foreløpig, men i første omgang er det jo å få mappet to kanaler i JRiver ut til 8 kanaler på RME UFX. Dessuten skulle jeg gjerne ha fått digital ut fra Squeezeboxen min inn på RME, videre gjennom JRiver og ut igjen til RME, og ut i 8 kanaler.

    Hvordan bruker du volumkontrollene i TotalMixFx? Lar du HardwareOutput stå på fullt, og heller regulerer volumet i JRiver? Habicht brukte ARC for volum, og da går jeg utfra at han setter volumet på et maksnivå i JRiver, og lar ARC justere HardwareOutput i RME TotalMixFx? Noe av dette finner jeg vel greit ut med litt prøving og feiling:cool:
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Du velger 7.1 oppsett i jriver så programmet tolker filterfila fra AL riktig.
    Har du lest artikkelen på computer audiophile om AL?
    Det er en fin instruks

    Jeg kontrollerer også lyd med totalmix og arv
    Du må låse sammen sliderne for alle kanaler i bruk (lage en fader group)
    Da følger f.eks kanal 3-8 med når du regulerer på 1/2
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    2360 og 2404 er en sikker kombo... Jeg levde med det i mange uker ;D

    Det var kun nysgjerrigheten som tok overhånd. Ellers kunne jeg fint levd til dødans dag med den komboen
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå lyver du Jo :)
    Du hadde aldri levt sørlig lenge med den komboen.
    Den er bra den men med de muligheten du har til å stable opp voksne ting ville du altid gått videre. Nok om det.
    Cyber, det er bare å slå på tråden, ofte lettere å ta ting muntlig en gjennom mange innlegg her på HFS. Send en PM så får du nummeret.
    Ikkke på noen måte en guru på AL / RME men som JoHoo sier har vi begge gjort de fleste tabbene og kanskje lært litt av det.
    Som Jo sier bruker jeg ARC som master volum og da må man lage en fader gruppe, full pupp på allt annet.
    Veldig enkelt å lage den fader gruppen og si til ARC at hoved knappen skal styre den, Mange videoer på Youtube
    Du må sette deg inn i convolver funksjonen som er det som gjør at J river og AL filtrene jobber sammen.
    Ikke spesielt vanskelig dette men man må holde tungen rett i munn.
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Nå lyver du Jo :)
    Du hadde aldri levt sørlig lenge med den komboen.
    Den er bra den men med de muligheten du har til å stable opp voksne ting ville du altid gått videre. Nok om det.
    Cyber, det er bare å slå på tråden, ofte lettere å ta ting muntlig en gjennom mange innlegg her på HFS. Send en PM så får du nummeret.
    Ikkke på noen måte en guru på AL / RME men som JoHoo sier har vi begge gjort de fleste tabbene og kanskje lært litt av det.
    Som Jo sier bruker jeg ARC som master volum og da må man lage en fader gruppe, full pupp på allt annet.
    Veldig enkelt å lage den fader gruppen og si til ARC at hoved knappen skal styre den, Mange videoer på Youtube
    Du må sette deg inn i convolver funksjonen som er det som gjør at J river og AL filtrene jobber sammen.
    Ikke spesielt vanskelig dette men man må holde tungen rett i munn.
    Jeg lekte meg litt med et av de andre RME-kortene jeg kjøpte, og lagde FaderGroups etc. Dette var greit, men jeg har ikke prøvd å koble til noe på H/W-inputs. Jeg må ihvertfall koble til mikrofon. Hvor er det best å justere volum skal tro? Jeg ville tro at det egentlig er best å bruke JRiver, siden denne (tror jeg..) jobber med flere bit enn RME. Er det kun HardwareOutputs som kan brukes med ARC? Har ikke prøvd JRemote, men har uansett trådløst tastatur som fungerer fint fra sofaen.

    Jeg renger med at jeg har noen flere spørsmål når jeg har fiklet litt???
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Samme nummer
    Bare slå på tråden
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Selv er jeg i tvil om at volumstyringen i UFX er degraderende for lyden men jeg har ingen teknisk innsikt til å bakke det opp.
    Det å ha en diger og deilig volum knapp var derimot en av mine hoved grunner til å velge RME, jeg har i tillegg programmert noen av de andre knappene til å fungere som kilde valg. Det som irriterer litt med J river en manglene på å kunne fjernstyre Tidal, men jeg har gjort rett ellykede ekspermenter med å styre den PC som jriver og Tidal ligger på med Teamviewer både fra laptop og android brett, fungerte bra men Tidal er for meg uansett sekunder kilde her hjemme.
    Enkel systemskisse her hos meg er PC med J iver (og Tidal) til UFX via USB og derfra direkte til poweramps og volumstyring via ARC.
    Selv kjører jeg AL på en seperat laptop som jeg kobler til UFX når jeg skal kjøre målinger og lage filtre, ikke nødvendig men er blitt slik.
    Filtrene flytter jeg så ove på den stasjonære der convolver funksjonen i J river henter de i sin mappe.
    Microfon plugger du rett in i fronten på UFX men husk å slå på phantom power i Totalmix.
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Selv er jeg i tvil om at volumstyringen i UFX er degraderende for lyden men jeg har ingen teknisk innsikt til å bakke det opp.
    Det å ha en diger og deilig volum knapp var derimot en av mine hoved grunner til å velge RME, jeg har i tillegg programmert noen av de andre knappene til å fungere som kilde valg.
    Siden jeg først har ARC vil jeg prøve å gjøre det på samme måte som deg. Den store knappen gir en bra kvalitetsfølelse.
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Du velger 7.1 oppsett i jriver så programmet tolker filterfila fra AL riktig.
    Har du lest artikkelen på computer audiophile om AL?
    Det er en fin instruks
    Har lest den, og vil nok titte på den igjen når jeg skal sette opp AL. Har ikke lest hjelpefila til AL, som det var linket til i artikkelen.
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Stablet sakene i høyden, og montert elementene. Et utrenet øye vil kanskje si at det blir litt dominerende:rolleyes:
    IMG_1181.jpg

    IMG_1182.jpg


    Har ikke gjort noe med volumet av bakkammeret foreløpig. Det har samme høyde som munningen, slik at hornet står i vater, og 2360 hornet kan settes rett oppå. Noen antydet at volumet bare bør være ca 8 liter, eller så. Brutto volum er nå ca 38 liter. Jeg tenkte å evt regulere ved å sette inn biter av XPS.
    IMG_1179.jpg


    Kinoavdelingen er vegg i vegg.
    IMG_1172.jpg
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.004
    Antall liker
    12.885
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    ...og skru på alle bokser i riktig rekkefølge.
    Først RME, så amper. Da slipper du den jækla poppinga i høyttalere.
    Jeg har i tillegg problem med at om jeg skrur på amper først, så durer og støyer det veldig, men ikke når jeg skrur på RME først.
    Sikkert pga x antall padder som lager noe jordsløyfe dritt.

    ...nice compacts.
    Drit tøft :D

    Nesten opp til taket er sånn ca. innafor. :p
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    ...og skru på alle bokser i riktig rekkefølge.
    Først RME, så amper. Da slipper du den jækla poppinga i høyttalere.
    Jeg har i tillegg problem med at om jeg skrur på amper først, så durer og støyer det veldig, men ikke når jeg skrur på RME først.
    Sikkert pga x antall padder som lager noe jordsløyfe dritt.
    Hva med PCen? spiller det noen rolle om den slås på først eller etterpå? Tenkte litt på å lage en triggerutgang fra PCen som skrur på effektforsterkerne.
    ...nice compacts.
    Drit tøft :D

    Nesten opp til taket er sånn ca. innafor. :p
    Hehe.. regnet med at den kom. Må ydmykt innse at dette er det største jeg får plass til i dette rommet:cool:
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Dette ser meget lovende ut Cyber.
    Føler meg ret sikker på at med AL og RME vil dette låte knall
    Ikke nøle med å ringe om du tor jeg jan hjelpe, ofte er det nok å snakke om saken til å finne veien rundt utfordringene.
    Min prosess med midbasshorn blir nok litt utsatt, litt home improvment som skal på plass først kan man si.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.788
    Torget vurderinger
    23
    Uberfet rigg og flott design på rom og komponentoppsett! Ikke mer dominerende enn hva som må til. En vanlig misoppfatning at store ht MÅ ha store rom. Veldig relativt akkurat det.
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Nydelig rigg. Riktig størrelse. Og godt å se at 2360 er skikkelig dempet. Det er himmel og hav!
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Nydelig rigg. Riktig størrelse. Og godt å se at 2360 er skikkelig dempet. Det er himmel og hav!
    Det er jeg enig i, ref
    https://www.hifisentralen.no/forume...ss-snekrer-lodder-og-skrur-4.html#post2552259

    Edit: kanskje enda bedre å referere til denne? :)
    https://www.hifisentralen.no/forume...ss-snekrer-lodder-og-skrur-2.html#post2545618

    Har du gjort noen endringer på 2360 med tanke på demping, cyberkul?

    Er forresten imponert over innsatsen og resultatet du har kommet frem til slik det ser ut, morro å følge med :)
     
    Sist redigert:

    eirike

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    95
    Antall liker
    80
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    1
    Stablet sakene i høyden, og montert elementene. Et utrenet øye vil kanskje si at det blir litt dominerende:rolleyes:
    Vis vedlegget 524254
    Vis vedlegget 524255

    Har ikke gjort noe med volumet av bakkammeret foreløpig. Det har samme høyde som munningen, slik at hornet står i vater, og 2360 hornet kan settes rett oppå. Noen antydet at volumet bare bør være ca 8 liter, eller så. Brutto volum er nå ca 38 liter. Jeg tenkte å evt regulere ved å sette inn biter av XPS.
    Vis vedlegget 524256

    Kinoavdelingen er vegg i vegg.
    Vis vedlegget 524257
    Oi, nå ble jeg overrasket; det eneste negative madammen hadde å si var at tv-benken ikke passet inn:D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.788
    Torget vurderinger
    23
    Hils madammen og si at jeg også synes det... inn med noe snasent i karbon/alu, pluss større skjerm til all den gode musikken...
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig rigg. Riktig størrelse. Og godt å se at 2360 er skikkelig dempet. Det er himmel og hav!
    Hehe... jeg begynner å venne meg til størrelsen allerede:cool: Næss hadde dempet horna mens de var i hans eie, har ikke prøvd uten demping.
     
    Sist redigert:

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Oi, nå ble jeg overrasket; det eneste negative madammen hadde å si var at tv-benken ikke passet inn:D
    HVA?? Kvalitetsbenken fra Jysk til 100-vis av kroner:rolleyes: Jeg har jo tilogmed snekret et lite påbygg på toppen for forsterkerne og PC på baksiden. Det får nu være slik inntil videre til jeg har funnet ut hvordan jeg vil ha det. Har forsåvidt bare bruk for noe å ha TVen på, + RME-boksen. Det som ellers er der er ikke i bruk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn