Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.372
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har støttet tidligere restriksjoner og jeg støtter strammere tiltak nå, men jeg forstår ikke alkoholforbudet i Oslo.
    Når det allerede er kun bordservering, sjenkestopp 22.00, påbudt munnbind unntatt når man sittet ved anvist bord, - hvordan kan noen glass øke smittefaren da?
    Det minner mer om moralisme som resulterer i enda vanskeligere situasjon for serveringsstedene hvor mange må stenge fremfor å holde hjulene i gang på redusert fart. Og stengte serveringssteder resulterer i mer hjemmefester for de som gir faen, og et sosialt pustehull mindre for de som sliter.
    1604678428583.png
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Ja, de utsatte gruppene i privat sektor. De lavtlønnede.

    "Digger" hvordan Høie sier at unge single skal slutte å date. Fuck Høie og de etablerte, sier jeg bare.

    Kanskje de etablerte kan plukke opp regningen én eneste gang? Kommer aldri til å skje på Høires vakt.

    Lykke til alle som har gode muligheter for hjemmekontor. Dere som er etablerte med god kontorjobb. Det er dere regjeringen er til for.

    Unge? enslige? studenter? fuck dem!
    Ja, enig, jeg synes dette er usosialt og er redd for at man bruker en medisin med for store konsekvenser. Dette går også utover mange enslige med kontorjobber - men det er åpenbart mest alvorlig for de som både sitter alene og er permittert.

    Vi burde ha hatt nok tid og kunnskap til å ha mer målrettede tiltak. Å kutte vinen for ansvarlige som nyter en middag er et eks på et meningsløst tiltak.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    For meg oppleves måten tiltakene er utformet på denne tiden, som en absurd meningsløshet. Så lite treffsikre hele veien, at det er bortimot et under at det er mulig.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Ja, enig, jeg synes dette er usosialt og er redd for at man bruker en medisin med for store konsekvenser. Dette går også utover mange enslige med kontorjobber - men det er åpenbart mest alvorlig for de som både sitter alene og er permittert.

    Vi burde ha hatt nok tid og kunnskap til å ha mer målrettede tiltak. Å kutte vinen for ansvarlige som nyter en middag er et eks på et meningsløst tiltak.
    Enslige med kontorjobb har som oftest ikke råd til egen hjemmekontorplass, fordi de gjerne bor i kollektiv eller et lite bøttekott. Så ja, de har det ikke så greit heller.

    Et målrettet tiltak var å stanse importsmitten. Et målrettet tiltak var å holde smitten så lav som mulig før bølgen kom i vinter. Men dette var en for høy kostnad for Erna å bære. Fordi det ville gått utover hennes sponsorer, næringslivet, som ikke fikk sin billige arbeidskraft. Hvilken annen grunn har hun for å gi totalt faen i importsmitten fra EØS-borgere? Nå må vi alle bære kostnaden i stedet.

    Og kostnaden er enkel å bære når du er ferdigstudert, er godt etablert på boligmarkedet, har god jobb. Det er bare å ta hjemmekontor i noen uker. Ja, det er ikke så bra for deg heller, men din kostnad er betraktelig mye mindre enn andres kostnad.

    Ja, de andres kostnad er rimelig stor, men de får seile sin egen sjø. Husk dugnaden! Vi skal klappe for dere fra balkongen vår mens vi sipper vår Prosecco og røyker vår sigar. Hilsen Erna! Ressurser får dere faen meg ikke! (inntil Stortinget hvisker i øret til Erna at hun ikke har flertall)

    Nedstengningen som nå foregår kunne vært unngått, men Erna sa bare nok en gang "Nei, vil ikke". Uten importsmitten fra juli og frem til i dag og Norge ville hatt det jævla bra. Smitten kommer fra et sted, og det er ikke fra smitten som var her i juni for å si det slik.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    vi har importert smitte fra arbeidsinnvandrere i hele høst. Resultatet ser vi nå. Vi alle må tåle pisken.
    Herregud. Noe må vi da ofre for den velstandsbringende sosiale dumpingen... :LOL:
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Joda, men når det er bartendere som har påvist mest smitte så tyder vel det på at de ikke har fulgt de retningslinjene som gjelder nå.
    Ikke all verdens behov for bartendere ved steder som serverer mat ved bordene så det tyder på at dette stammer fra andre typer steder som nå ikke vil kunne følge retningslinjene likevel.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Enslige med kontorjobb har som oftest ikke råd til egen hjemmekontorplass, fordi de gjerne bor i kollektiv eller et lite bøttekott. Så ja, de har det ikke så greit heller.

    Et målrettet tiltak var å stanse importsmitten. Et målrettet tiltak var å holde smitten så lav som mulig før bølgen kom i vinter. Men dette var en for høy kostnad for Erna å bære. Fordi det ville gått utover hennes sponsorer, næringslivet, som ikke fikk sin billige arbeidskraft. Hvilken annen grunn har hun for å gi totalt faen i importsmitten fra EØS-borgere? Nå må vi alle bære kostnaden i stedet.

    Og kostnaden er enkel å bære når du er ferdigstudert, er godt etablert på boligmarkedet, har god jobb. Det er bare å ta hjemmekontor i noen uker. Ja, det er ikke så bra for deg heller, men din kostnad er betraktelig mye mindre enn andres kostnad.

    Ja, de andres kostnad er rimelig stor, men de får seile sin egen sjø. Husk dugnaden! Vi skal klappe for dere fra balkongen vår mens vi sipper vår Prosecco og røyker vår sigar. Hilsen Erna! Ressurser får dere faen meg ikke! (inntil Stortinget hvisker i øret til Erna at hun ikke har flertall)

    Nedstengningen som nå foregår kunne vært unngått, men Erna sa bare nok en gang "Nei, vil ikke". Uten importsmitten fra juli og frem til i dag og Norge ville hatt det jævla bra. Smitten kommer fra et sted, og det er ikke fra smitten som var her i juni for å si det slik.
    Å overlate testing og karantene opp til den enkelte bedrift (og helsevesen eller hurtigruten for den del) var åpenbart en feil. Fravær av Obligatorisk testing på grensene er også uforståelig.

    Det er en direkte sosial urettferdighet i at de som er mest rammet fra før må bære ytterligere kostnader - uten tvil. Her må også Raymond ta et ansvar - men jeg er også overrasket over manglende hensyn til en del grupperinger i disse tiltakene fra regjeringens side.

    Maks nærkontakter på steder uten smitte og kutt i vin på restauranter er ren symbolpolitikk.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Herregud. Noe må vi da ofre for den velstandsbringende sosiale dumpingen... :LOL:
    At arbeidere jobber på tvers av landegrensene er ikke noe nytt, men kan sikkert diskuteres. Men, ifm korona kan manglende tiltak på testing og karantene diskuteres. Verft med flere er avhengig av både kompetanse og konkurransedyktig lønninger i et internasjonalt marked. Videre, vi utdanner for få yrkesfaglige i Norge da det er blitt såkalt «lavstatus» som igjen øker behovet for import. Dette er ikke det enkelte verft eller bedrift sin skyld.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.721
    Torget vurderinger
    2
    Bra å ha øyer. Det var vel på Nord-Jylland det ble oppdaget.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.247
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2
    Det hørtes da veldig merkelig ut, i og med at det i dag er 70 innlagte med corona i hele Norge 🤔
    Tallet 70 innlagte pga av corona er jo helt irrelevant .
    Poenger er konsekvenser av 100 og tusenvis innlagte i et system som strever å løse dagens belastning

    Ikke merkelig i det hele tatt Norske syhehus er nesten fulle i normalsituasjonen og har ingen bufferkapasitet. 97% belegg eller mer er normalt. I Tyskland er det visst regnet som uforsvarlig med mer enn 80% belegg[/QUOTE]
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Og kostnaden er enkel å bære når du er ferdigstudert, er godt etablert på boligmarkedet, har god jobb. Det er bare å ta hjemmekontor i noen uker. Ja, det er ikke så bra for deg heller, men din kostnad er betraktelig mye mindre enn andres kostnad.

    Ja, de andres kostnad er rimelig stor, men de får seile sin egen sjø. Husk dugnaden! Vi skal klappe for dere fra balkongen vår mens vi sipper vår Prosecco og røyker vår sigar. Hilsen Erna! Ressurser får dere faen meg ikke! (inntil Stortinget hvisker i øret til Erna at hun ikke har flertall)
    I dag kom det første corona-tiltaket i Oslo i denne runden som, om man ser bittelitt stort på det, har marginal påvirkning på mitt dagligliv - klatresenteret jeg bruker må stenge. Kanskje blir det også 100% hjemmekontor istedenfor 50% men det går også greit, spesielt så lenge barneskolene fortsatt er åpne.

    Jeg er litt overrasket over hvor lett folk på den ene siden påberoper seg en enorm sympati for noen men gladelig lar noen helt andre enn en selv ta regninga for gildet. Prosecco og sigar driver jeg imidlertid ikke med.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Satser på at det ikke får fotfeste og får spredd seg derfra.
    Danskene tar det svært alvorlig, full nedstenging og testing. Ingen får lov til å reise ut av de kommunene som er rammet.
    3 millioner mink skal avlives og brennes.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Ærlig talt, det som skjer i Danmark høres skikkelig skummelt ut. I verste fall kan det sette hele verden tilbake til start, i alle fall nesten.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.372
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Satser på at det ikke får fotfeste og får spredd seg derfra.
    Kanskje for sent. Det er mye østeuropeere som jobber på minkfarmer. En av virusmutantene er visstnok allerede påvist i Kroatia. Tidligere er det vel også påvist på Bornholm. Det ble påvist tidlig i september. Danske myndigheter ser ikke ut til å ha håndtert dette spesielt bra.
    Men det er forskere som mener at den farligste mutanten er borte:

    Og bare fordi det er 2020:
     
    Sist redigert:

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Vel, vi har havnet i en veldig vanskelig situasjon i Norge. Samme dag som det kom en undersøkelse som viste dobling av angst og 3 dobling av depresjon i befolkningen - så stenges landet ned igjen. Jeg er optimist av natur, men jeg har vel ikke all verden tro på at smittten nå skal falle betydelig i løpet av 2-3 uker. Vi er fortsatt ikke inne i influensasesong - så nå har vi 6 mnd foran hvor smittsomme sykdommer spres mye mer enn de gjør i sommerhalvåret. Her i Bergen har vi så vidt jeg kan forstå ikke lov til å få besøk av noen andre enn venner av barna.

    Jeg leter også etter positive tegn fra Sverige. Nå var jeg litt rask på søndag, da tallene ble oppjustert betydelig allerede på mandag, og det er vel fortsatt en risiko for at tallene ikke er helt oppdatert ennå. Men hvis vi ser på intensivplassene - så begynner de nå å nærme seg 1/5 av hva de var på topp i april. Men veksten er mye flatere enn hva den var i vår.
    • Stockholm har relativt flat vekst, som akkurat nå ser ut til å flate litt ut.
    • Vastra Gøtaland har sterk vekst og er bekymringsfull
    • Skåne har et litt merkelig hopp i begynnelsen av uken (men der kommer det kanskje en oppdatering). Men ser ikke så stygg ut nå.
    • Uppsala har vært flat i 2-3 uker.
    • Også er det veldig mange av de små regionene som har gått fra null til noen få.

    Så det er en god del tegn på immunitet her, og jeg tror nok smittekurvene snur ned i Sverige i løpet av november.

    All grunn til å smugle seg selv over grensen til Sverige! Der er alt på stell - en fantastisk immunitet har omslynget dette utrolige landet (nåh vel - med "noen" dødsfall..). Guru Tegnell har full kontroll - og er sååå rolig....

    :ROFLMAO: x ca.10...
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    I Lombardia ligger de nå på ca 10.000 nye tilfeller / dag og utviklingen peker ganske raskt rakt åt himmelen. Antal intensivpasienter er 570 som fritt etter hukommelsen er ca halvparten av hva de hadde i våres (da ble det sikkert også prioritert ganske hardt så tallet kunne nok vært mye høyere da). Det er et område med ca samme innbyggertall som Sverige, altså rundt 10 millioner, men riktig nok på et langt mindre areal. Det ser ikke ut som de har fått noen enorm drahjelp av stor immunitet i befolkningen der i alle fall.

    For den interesserte har de ganske bra oversikt her

    og dagsrapport her
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.848
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    All grunn til å smugle seg selv over grensen til Sverige! Der er alt på stell - en fantastisk immunitet har omslynget dette utrolige landet (nåh vel - med "noen" dødsfall..). Guru Tegnell har full kontroll - og er sååå rolig....

    :ROFLMAO: x ca.10...
    Det er altså erfarne folk som bruker all sin tid for å finne ut hva som er best for befolkningen du snakker om. Og det er ikke spesielt komplisert å stenge ned landet dersom man ønsker det. Men det er altså gjort en vurdering på at det helhetlig ikke er bedre for befolkningen enn dagens strategi.

    Tror du smittesituasjonen i Norge kommer til å bli bedre før april...?
    Finnes det i det hele tatt noen tiltak du synes koster for mye?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er altså erfarne folk som bruker all sin tid for å finne ut hva som er best for befolkningen du snakker om. Og det er ikke spesielt komplisert å stenge ned landet dersom man ønsker det. Men det er altså gjort en vurdering på at det helhetlig ikke er bedre for befolkningen enn dagens strategi.

    Tror du smittesituasjonen i Norge kommer til å bli bedre før april...?
    Finnes det i det hele tatt noen tiltak du synes koster for mye?
    Ser du for deg Erna Solberg si at vi velger å slippe viruset løs ? Og regjeringen beklager på det sterkeste at mange eldre og utsatte vil måtte regne med å ikke få helsehjelp i månedene som kommer ? Helsevesenet må jo prioritere kreft og annen styggedom.
    Eller skal vi forsøke å holde smitten nede på et nivå som vil være håndterbart frem til det kommer en vaksine?
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    2.374
    Torget vurderinger
    2
    Ser du for deg Erna Solberg si at vi velger å slippe viruset løs ? Og regjeringen beklager på det sterkeste at mange eldre og utsatte vil måtte regne med å ikke få helsehjelp i månedene som kommer ? Helsevesenet må jo prioritere kreft og annen styggedom.
    Eller skal vi forsøke å holde smitten nede på et nivå som vil være håndterbart frem til det kommer en vaksine?
    Jeg tror vel vi har sagt dette en million ganger; det er ingen her som ønsker å slippe helt løs;) Hvorfor gjentar du det hele tiden?
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Nå synes jeg ikke nødvendigvis vi skal oppgi håpet om at vi kommer rundt og forbi dette viruset. Jeg er enig i at kostnadene er høye. Mange mister jobbene og den økonomiske stabiliteten. Jeg synes det er riktigere å gråte med dem, enn å "rakke ned" på dem. Det kunne vært/kan bli meg og deg.

    Ikke på noen måte føler jeg at jeg har svaret. Ikke er jeg en typisk Høyre-velger heller, men jeg gir min tilsluttning til prosessen regjeringen er inne i. Slik jeg ser det har covid-19 ført oss alle sammen inn i en situasjon hvor begrepet "dugnad" har sterk mening. Bedømming av analyse og virkemiddel er omdiskutert og må gjerne bli det. Uansett har vi slik jeg ser det, havnet i en situasjon/posisjon hvor vi ikke kan velge helt fritt og begge deler samtidig. Det er noen avveiinger som må gjøres. og de er ikke av det lette slaget.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Det er jo ingen dugnad. Noen tar omtrent hele kostnaden mens andre lever som før. Lærerenes fagforbund takket nei til 1.7% lønnsøkning fordi det var for dårlig.

    dessuten er det frivillig å delta på dugnad. Kall det hva du vil, men ikke dugnad.

    absolutt hele offentlig sektor er skjermet for å ta det mest opplagte. Noen andre får ta kostnadene ved det. Jeg lurer fortsatt genuint på hva alle ansatte i barnehagene drev med de to månedene de var stangt. Skolen skjønner jeg, men ikke barnehagene. Hvorfor ble ingen permitterte?
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg tror vel vi har sagt dette en million ganger; det er ingen her som ønsker å slippe helt løs;) Hvorfor gjentar du det hele tiden?
    Fordi det er noen her som kritiserer og sutrer i det ustanselige om tiltak som regjeringen kommer med. Og da spør jeg, hva er alternativet ?
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    At arbeidere jobber på tvers av landegrensene er ikke noe nytt, men kan sikkert diskuteres. Men, ifm korona kan manglende tiltak på testing og karantene diskuteres. Verft med flere er avhengig av både kompetanse og konkurransedyktig lønninger i et internasjonalt marked. Videre, vi utdanner for få yrkesfaglige i Norge da det er blitt såkalt «lavstatus» som igjen øker behovet for import. Dette er ikke det enkelte verft eller bedrift sin skyld.

    Øhhh... Har du tenkt på hvorfor det er lavstatus og hvorfor nordmenn flykter fra disse yrkene?
    Det er ikke slik at det sto tusenvis av ubesatte stillinger i Norge ledig før grensene ble åpnet. Og hvilke lønninger er ikke endel av et market? Jo, de som de priviligerte høylønnte har bestemt a la være å sende på anbud; sine egne.....og det er gjerne de samme folka som understreker viktigheten av at de lavlønnte må bli mer konkurransedyktige....
     
    Sist redigert:

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Det er jo ingen dugnad. Noen tar omtrent hele kostnaden mens andre lever som før. Lærerenes fagforbund takket nei til 1.7% lønnsøkning fordi det var for dårlig.

    dessuten er det frivillig å delta på dugnad. Kall det hva du vil, men ikke dugnad.
    Ok. Kanskje uttrykket er oppbrukt og lite relevant i dagens samfunn og utfordringer. Å opprettholde og underbygge "velferdsstaten" er kanskje et alternativ? En omfordeling av støtte og byrde i force majure-situasjoner? I så måte står adekvat behandlingskapasititet som en av hjørnestolpene i en slik tankegang.

    Jeg tror mange av oss ser sånn ca. hvor balansepunktene befinner seg.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Det er ganske umusikalsk å kreve lønnsøkning i disse tider. De som tjener godt bør gå foran....
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fordi det er noen her som kritiserer og sutrer i det ustanselige om tiltak som regjeringen kommer med. Og da spør jeg, hva er alternativet ?
    Alternativene har du fått listet opp mange ganger. Så problemet ditt, er at det pokker ikke siger inn.
    Innføring av tvungen testing ved innreise burde vært igangsatt umiddelbart 12.mars
    Preventiv testing av ansatte og innsatte ved instutisjoner burde vært innført umiddelbart 12.mars
    Skoler og barnehager skulle aldri vært stengt. Differensierte tiltak rundt om i landet burde vært innført for uendeligheter siden.

    Dugnad? Der det ikke finnes smitte? Totalt meningsløst tøv.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    2.374
    Torget vurderinger
    2
    Fordi det er noen her som kritiserer og sutrer i det ustanselige om tiltak som regjeringen kommer med. Og da spør jeg, hva er alternativet ?
    Jeg føler vel at man bør få lov til å være kritisk til regjeringens tiltak uten at det blir avfeid som sutring;) Det er vel en ganske lite saklig betegnelse, og fremmer nok ikke en god debatt.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Det ser ut til at immuniteten kan vi tørke oss i ræva med. :eek:
    Dessverre.

    Tenk om vi kunne fryse samhandlingen i hele verden i 3-4 uker, så hadde det vært under kontroll. Jeg trodde vi kunne få det til i Norge, men det er visst bare gjennomførbart i østlige autokratier, Australia og NZ.

    PS jeg har forståelse for de som har andre prioriteringer for å få endene til å møtes, Men utopier er gode ledestjerner.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    2.374
    Torget vurderinger
    2
    Nettopp det
    Det er jo ingen dugnad. Noen tar omtrent hele kostnaden mens andre lever som før. Lærerenes fagforbund takket nei til 1.7% lønnsøkning fordi det var for dårlig.

    dessuten er det frivillig å delta på dugnad. Kall det hva du vil, men ikke dugnad.

    absolutt hele offentlig sektor er skjermet for å ta det mest opplagte. Noen andre får ta kostnadene ved det. Jeg lurer fortsatt genuint på hva alle ansatte i barnehagene drev med de to månedene de var stangt. Skolen skjønner jeg, men ikke barnehagene. Hvorfor ble ingen permitterte?
    Nettopp det, veldig lett å være veldig for lockdown når man uansett har helt trygg jobb og inntekt (som jo samtlige i det offentlige har), og således 0 sjanse for å tape noe selv. Kall det hva du vil, men ikke dugnad;)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg føler vel at man bør få lov til å være kritisk til regjeringens tiltak uten at det blir avfeid som sutring;) Det er vel en ganske lite saklig betegnelse, og fremmer nok ikke en god debatt.
    Glem ordet sutring da, det var heller ikke ment på deg spesielt. Men jeg forventer at hvis man er sterkt uenig i tiltakene som innføres så forventer jeg at man har en alternativ plan slik at den kan diskuteres videre.
    Og forslaget til mannen fra Hell og Larson om obligatorisk testing ved ankomst Norge teller ikke, det tar flere dager fra man blir smittet til det gir utslag på en test.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn