Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Slubbert

    Gjest
    Trædal treffer spikeren på hodet.
    Trædal er en populistisk og selvopptatt fjott og lettvekter. En klokke som står stille kan ha rett to ganger i døgnet, men i disse krisetider så kan man la være å fule på med idioter som ham. Det er bare provoserende.
    Mer enn det, Trædal er et rasshøl med sosiopatiske trekk. Internettroll og mobber er den beste beskrivelsen av Twitterprofilen hans. En kompis som var med i MDG sier at han også er sånn i real-life, rett og slett en regelrett kødd. Jeg er en veldig rolig og ikkevoldelig person, men akkurat Trædal får jeg lyst til å gi en på tygga når jeg ser noe han skriver. Norges desidert mest usympatiske offentlige person.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.561
    Antall liker
    9.730
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Trædal treffer spikeren på hodet.
    Trædal er en populistisk og selvopptatt fjott og lettvekter. En klokke som står stille kan ha rett to ganger i døgnet, men i disse krisetider så kan man la være å fule på med idioter som ham. Det er bare provoserende.
    So what? Til og med idioter kan treffe en spiker på hodet i blant når det gjelder nødvendige tiltak. Hva han ellers måtte mene om det norske samfunn er en annen diskusjon som jeg ikke har spesielle innsikt i. Han er ikke en person som er interessant nok til at jeg har giddet å følge.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.524
    Antall liker
    6.944
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Har vært møter med hele arbeidsstokken på byggeplassen i dag ift smittevernstiltak, men jeg regner med at i og med at anlegget er såpass stort (over 100 arbeidere) at hele greia blir stengt ned av kommunelegen i løpet av noen ganske få dager - muligens allerede før helga.

    Det er klart at kommer det en smittet inn på byggeplassen, så blir det 14 dagers karantine på hele gjengen.

    Johan-Kr
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.000
    Antall liker
    11.400
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Til det over- joda, - landet går så det suser, - eksporten øker osv, - mens regjeringen stikker stadig flere kjepper i hjulene for alt som foregår utenom ring 3
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.606
    Antall liker
    35.538
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Han har faktisk mye rett! Denne regjeringen er den desidert dårligste vi ha hatt i mine voksne dager. Hva har de oppnådd annet enn å deismere en hel nasjon med alle sine komplett ulogiske påfunn? Statsministerens hovedfokus er og har vært fookus på å berge taburetten, - stasminister i ordets rette forstand...
    Desimere = kollektiv avstraffelse i romerske legioner, hvor hver tiende mann ble pekt ut til å dø og de øvrige ni måtte stå for avlivingen.

    Aner jeg en liten overdrivelse her?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Trædal treffer spikeren på hodet.
    Trædal er en populistisk og selvopptatt fjott og lettvekter. En klokke som står stille kan ha rett to ganger i døgnet, men i disse krisetider så kan man la være å fule på med idioter som ham. Det er bare provoserende.
    So what? Til og med idioter kan treffe en spiker på hodet i blant når det gjelder nødvendige tiltak. Hva han ellers måtte mene om det norske samfunn er en annen diskusjon som jeg ikke har spesielle innsikt i. Han er ikke en person som er interessant nok til at jeg har giddet å følge.
    Jeg mener at det bør være unødvendig å sitere og trekke inn trædal inn i en alvorlig debatt. Han er omdiskutert og lett å avkle - jeg sitter her og bekymrer meg om mine foreldre og hadde håpet på at vi slapp netttrolling akkurat nå.

    Slubbert var inne på det. Han er et dobbeltløpet rasshøl.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.708
    Antall liker
    15.856
    Torget vurderinger
    2
    Prøve å ta av skylappene og ta en områdevurdering, trur eg. Trædal har helt rett i sin uttalelse, samme hva man enn syns om ham.

    TAIWAN:

    Proaktiv beredskapledelse. Planlegg for worst case, sett i verk omfattende tiltak umiddelbart, kommuniser klart. Sikre felles forståelse for situasjonen. Und so weiter. Barnelærdom i beredskapledelse. Anvendt i Taiwan. Med 23 mill innbyggere har landet hatt 47 tilfeller av corona og ett dødsfall. Med våre fem mill i Norge hadde vi i går passert 600 tilfeller. Vi er muligens verdens rikeste, men vi er ikke verdens beste.

    The island is just 81 miles and a short flight away from mainland China, where COVID-19 is believed to have originated in the city of Wuhan. As the outbreak took hold in January, many Taiwanese business people and their families based in China were returning to celebrate the Lunar New Year, and up to 2,000 Chinese tourists a day visited the island, potentially bringing the virus with them.

    And yet, Taiwan has had only 47 cases of COVID-19 and one death as of Tuesday — far fewer than China’s 80,754 cases and 3,136 deaths, a stark contrast even when taking into account the enormous population difference: Taiwan’s 23 million to China’s 1.4 billion. Taiwan’s numbers are also much lower than neighboring countries such as South Korea, which has had more than 7,500 cases, and Japan, with 530. It’s also faring better than countries much farther away from China, such as Italy, with more than 9,000 cases, and the United States, which has over 700.
    https://www.nbcnews.com/health/heal...an-teach-world-fighting-coronavirus-n1153826?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Til det over- joda, - landet går så det suser, - eksporten øker osv, - mens regjeringen stikker stadig flere kjepper i hjulene for alt som foregår utenom ring 3
    Regjeringen tør å gjøre helt nødvendig tiltak for å få Norge inn i en uavhengig tilstand fra oljen. Da kan ikke ting subsidieres over en lav sko og effektivisering er helt nødvendig. Om de har gjort alt riktig kan diskuteres - men det er åpenbart en vekkelse og voksenopplæring i det de har utført.

    Vi snakker om musesteg men det er bedre enn Stoltenberg regjeringen som satte helt stille i båten. Merk deg hvor lite villig Sp er å være med på klimatiltak - de forstår at oljen må vedvare for å finansiere landsbygda - så lenge som mulig.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Trædal treffer spikeren på hodet.
    Trædal er en populistisk og selvopptatt fjott og lettvekter. En klokke som står stille kan ha rett to ganger i døgnet, men i disse krisetider så kan man la være å fule på med idioter som ham. Det er bare provoserende.
    So what? Til og med idioter kan treffe en spiker på hodet i blant når det gjelder nødvendige tiltak. Hva han ellers måtte mene om det norske samfunn er en annen diskusjon som jeg ikke har spesielle innsikt i. Han er ikke en person som er interessant nok til at jeg har giddet å følge.
    Jeg mener at det bør være unødvendig å sitere og trekke inn trædal inn i en alvorlig debatt. Han er omdiskutert og lett å avkle - jeg sitter her og bekymrer meg om mine foreldre og hadde håpet på at vi slapp netttrolling akkurat nå.

    Slubbert var inne på det. Han er et dobbeltløpet rasshøl.
    Trædal var spot on i hva han skrev, og han er ofte på ballen. Han har noen sleivspark innimellom, men han tar sjeldent mannen. Han var utrolig god i debatten mot document.no- og resett-gubbene. Når nrk ikke ville gjøre jobben, så måtte han gjøre det.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Til det over- joda, - landet går så det suser, - eksporten øker osv, - mens regjeringen stikker stadig flere kjepper i hjulene for alt som foregår utenom ring 3
    Regjeringen tør å gjøre helt nødvendig tiltak for å få Norge inn i en uavhengig tilstand fra oljen. Da kan ikke ting subsidieres over en lav sko og effektivisering er helt nødvendig. Om de har gjort alt riktig kan diskuteres - men det er åpenbart en vekkelse og voksenopplæring i det de har utført.

    Vi snakker om musesteg men det er bedre enn Stoltenberg regjeringen som satte helt stille i båten. Merk deg hvor lite villig Sp er å være med på klimatiltak - de forstår at oljen må vedvare for å finansiere landsbygda - så lenge som mulig.
    I hvilken fantasiverden befinner du deg i? Denne regjeringen har gitt full gass på olje og gass. Det sibsidieres oljeleting over en lav sko. Det er du og jeg som betaler oljeselskapene for å lete etter olje nær isen i barentshavet. Det er idioti. Og det er det Erna og co som står bak. Det snikåpnes til og med for leting hos fiskeyngelen i lofoten. Heldigvis fant de ikke noe olje i de letebrønnene.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Til det over- joda, - landet går så det suser, - eksporten øker osv, - mens regjeringen stikker stadig flere kjepper i hjulene for alt som foregår utenom ring 3
    Oh, cry me a river. At det skal gå tre tomme flyavganger daglig mellom to husklynger med hundre mil i mellom seg i Finnmark, bygges en jernbane med 92% negativ samfunnsøkonomisk avkastning eller subsidieres ferger med fem tusen kroner per billett er ikke bærekraftig. Ingen land har økonomi til å drive på slik, og sentralisering og at folk flytter til byene vil fortsette helt uavhengig av hvem som sitter i regjering. Og ikke minst når oljeinntektene etter hvert avtar, sann mine ord.

    Men hva mener du man skal gjøre med det, tvinge leger og politifolk og andre med relevant kompetanse med makt, for å få dem til å bosette seg på hver en holme og hvert et skjær rundt om i landet? Det var enklere å være desentralisert før, simpelt hen fordi alle de tjeneste man nå klager over at sentraliseres, i stor grad ikke eksisterte tidligere. Et sykehus anno 2020 er fryktelig mye dyrere og mer komplisert å drive enn et sykehus anno 1960, det er to forskjellige verdener.

    Du har selv valgt å bosette deg "ytterst i havgapet", så får du også ta konsekvensene av at de aller fleste andre velger annerledes. I Nord-Norge subsidieres fergebilletter med to tusen kroner per billett, det kan vi bare glemme her i sør. Men til gjengjeld er vi nok folk til at det er økonomisk bærekraftig å drive med kollektivtransport. Og dessuten; selv om ferger og bensin og sånt er dyrere, så er det jo praktisk talt gratis å bo der oppe. Jeg måtte betale tre millioner for ha 35m2 å boltre meg på og bruker femten tusen kroner i måneden på betale ned boliglån, og det er mitt valg og min økonomiske prioritering. Og i tillegg subsidierer jeg dine fergebilletter og bussbilletter opp i ræva med skattekronene mine. Sorry, men all denne sutringa fra utkanten har jeg fint lite sympati for, det får være grenser for hva man skal ha kastet etter seg av goder betalt av andre.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.864
    Antall liker
    21.871
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Rasshøl kan ha rett de også. Regjeringen er minst to dager for sent ute.

    En annen sak: At det første de var ute med å snakke om er tiltak for økonomien er en repetisjon av flausen i valgkampen før Stoltenberg II. Det er ikke penger stemmekveget er opptatt av nå, det er sikkerhet for seg og sine, følelsen av å bli ledet. Sorry Erna, du er ikke god på slikt når du ikke har pugget på forhånd.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Har vært møter med hele arbeidsstokken på byggeplassen i dag ift smittevernstiltak, men jeg regner med at i og med at anlegget er såpass stort (over 100 arbeidere) at hele greia blir stengt ned av kommunelegen i løpet av noen ganske få dager - muligens allerede før helga.

    Det er klart at kommer det en smittet inn på byggeplassen, så blir det 14 dagers karantine på hele gjengen.

    Johan-Kr
    Det er litt av problemet jeg selv erfarer nå. Fikk feber tirdag kveld og rapporterte til arbeidsplassen (ca. 100 pers) samt holdt meg hjemme. Problemet er inkubasjonstiden som må regnes å være 4-5 dager. Altså hadde jeg vært på jobb mandag og tirsdag med mulig smitte.

    Du kan jo tenke at det ble noen telefoner fra ledere og hms-avdeling. (Nå er foråvidt daglig leder også syk, så det er flere om beinet). Mitt problem har vært å komme gjennom til riktig instans i kommunen for testing. "Corona-nummeret" har vært under spesielt mye trøkk i hele dag, og jeg kom ikke gjennom telefonkøen før nylig. Beskjeden var at jeg ikke blir testet siden jeg ikke har vært i:
    - risikoområder
    - kontakt med påvist coronasmittet person

    Sannsynligvis har jeg bare pådratt meg en helt vanlig infuensa/forkjølelse. Problemet er at symptomene er mye de samme. Dermed gjenstår det å holde hodet litt kaldt. Jeg er selv pålagt 14 dagers karantene av jobben/hms, men helsearbeideren jeg snakket med ba meg holde meg hjemme til jeg er frisk.

    For å synliggjøre hvilke utfordringer vi har akkurat nå mht. arbeidsplass: Min bror som jeg hadde kontakt med på fredag forrige uke ville også vite om jeg var syk og hvordan han skulle rapportere til sine overordnede. Han er bedt om å oppgi kontakt med syke/smittede i nær fortid.

    Min opplevelse av dette haraballet er at det råder mye usikkerhet rundt prosedyrer og tiltak rundtom. Det bør dog understrekes enda en gang: Tvilstilfeller ser ikke ut til å bli testet sånn uten videre her hvor jeg bor, med mindre man kan krysse ut på kriteriene.

    Dermed blir det noen avveiinger som må tas rundtom. Vanskelige sådan. Uten å mene noe om hva som er riktig strategi, så vil uansett hygiene, avstand, ventilasjonsutfordringer være viktig fremover. Tror også det er viktig å ikke få full panikk. Service og ytelser må til en viss grad fortsette til tross for en viss risiko.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.561
    Antall liker
    9.730
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Rasshølet hadde rett i det han skrev om krisehåndtering for et par sider tilbake, lagt inn av fela. For øvrig er jeg sånn ca helt enig med Slubbert 4-5 innlegg lenger oppe.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    So what? Til og med idioter kan treffe en spiker på hodet i blant når det gjelder nødvendige tiltak. Hva han ellers måtte mene om det norske samfunn er en annen diskusjon som jeg ikke har spesielle innsikt i. Han er ikke en person som er interessant nok til at jeg har giddet å følge.
    Jeg mener at det bør være unødvendig å sitere og trekke inn trædal inn i en alvorlig debatt. Han er omdiskutert og lett å avkle - jeg sitter her og bekymrer meg om mine foreldre og hadde håpet på at vi slapp netttrolling akkurat nå.

    Slubbert var inne på det. Han er et dobbeltløpet rasshøl.
    Trædal var spot on i hva han skrev, og han er ofte på ballen. Han har noen sleivspark innimellom, men han tar sjeldent mannen. Han var utrolig god i debatten mot document.no- og resett-gubbene. Når nrk ikke ville gjøre jobben, så måtte han gjøre det.
    Resett og doc2 taler for seg selv. At trædal sier åpenbare ting for å få fitte og oppmerksomhet er bare pinlig. Han får nok ikke pult og han er en mislykket politiker og forfatte som skriker etter oppmerksomhet. Siste sort og et rasshøl. Rasshøl er en god beskrivelse.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Trædal treffer spikeren på hodet.
    Hvilken spiker?
    Det som står i det siterte vedlegget. Med teskje: At landet trenger lederskap og at det har vært tynt med det så langt. Så slipper du å lese det.
    Hvis det er et vedlegg der så vises det ikke hos meg.

    Kanskje hun burde gjort som Trump?
    Erna har laget snøengler i potetåkeren i 2 uker nå. I går reiste hun seg opp og så skyen fra at damplokotivet kjøre av gårde med vognene "ettermæle", "gjenvalg" og "FN-jobb". Nå er hun på full firsprang ut av åkeren.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    So what? Til og med idioter kan treffe en spiker på hodet i blant når det gjelder nødvendige tiltak. Hva han ellers måtte mene om det norske samfunn er en annen diskusjon som jeg ikke har spesielle innsikt i. Han er ikke en person som er interessant nok til at jeg har giddet å følge.
    Jeg mener at det bør være unødvendig å sitere og trekke inn trædal inn i en alvorlig debatt. Han er omdiskutert og lett å avkle - jeg sitter her og bekymrer meg om mine foreldre og hadde håpet på at vi slapp netttrolling akkurat nå.

    Slubbert var inne på det. Han er et dobbeltløpet rasshøl.
    Trædal var spot on i hva han skrev, og han er ofte på ballen. Han har noen sleivspark innimellom, men han tar sjeldent mannen. Han var utrolig god i debatten mot document.no- og resett-gubbene. Når nrk ikke ville gjøre jobben, så måtte han gjøre det.
    Resett og doc2 taler for seg selv. At trædal sier åpenbare ting for å få fitte og oppmerksomhet er bare pinlig. Han får nok ikke pult og han er en mislykket politiker og forfatte som skriker etter oppmerksomhet. Siste sort og et rasshøl. Rasshøl er en god beskrivelse.
    Ikke dum deg ut. Trædal er gift med Lan som er i barselpermisjon. De har begge fått endret Oslo til et bedre sted.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.561
    Antall liker
    9.730
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dvs på lang sikt har vi ikke råd til dette. Storbyens tjenester i en ekstremt desentralisert struktur er ikke mulig.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Trædal var spot on i hva han skrev, og han er ofte på ballen. Han har noen sleivspark innimellom, men han tar sjeldent mannen. Han var utrolig god i debatten mot document.no- og resett-gubbene. Når nrk ikke ville gjøre jobben, så måtte han gjøre det.
    Resett og doc2 taler for seg selv. At trædal sier åpenbare ting for å få fitte og oppmerksomhet er bare pinlig. Han får nok ikke pult og han er en mislykket politiker og forfatte som skriker etter oppmerksomhet. Siste sort og et rasshøl. Rasshøl er en god beskrivelse.
    Ikke dum deg ut. Trædal er gift med Lan som er i barselpermisjon. De har begge fått endret Oslo til et bedre sted.
    Han er nok typen som prøver seg på bortebane. Men nok om ham. Hva MDG har fått til i Oslo kan diskuteres - men et annnet sted.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Resett og doc2 taler for seg selv. At trædal sier åpenbare ting for å få fitte og oppmerksomhet er bare pinlig. Han får nok ikke pult og han er en mislykket politiker og forfatte som skriker etter oppmerksomhet. Siste sort og et rasshøl. Rasshøl er en god beskrivelse.
    Trædal er gift med Lan Marie Berg og har sikkert plenty på si, bølla i skolegården fikk seg alltid damer. I utgangspunktet har jeg en del sympati med Berg fordi hun utsettes for så utrolig mye hetsing av nettroll, men når ektefellen hennes oppfører seg som et nettroll selv så uthuler det sympatien jeg har for henne. Men da prøver jeg å tenke på hvordan det må oppleves å være gift med et ego som Trædal. Analogt med det jeg tenker når jeg ser Melania Trump.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.042
    Antall liker
    6.295
    Statsminiksteren er definitivt lite sylig i media. Man må lete et stykke ned i nrk.no for å finne noe om at hun "Varsler de mest inngripende tiltakene Norge har hatt i fredstid".

    Det viktisgste står tross alt øverst; at eliteserien utsettes.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.708
    Antall liker
    15.856
    Torget vurderinger
    2
    ^Det er vel ganske mye av det vi i dag tar som gitt som et bærekraftig samfunn ikke har råd til.
    Men det finner vi nok ut av i årene som kommer.

    Prøv å forklare Hjelpemiddelsentralens tjenester og "priser" for en amerikaner. Praktfullt at vi har tatt oss råd til slikt og utrolig hva de er villige til å finansiere. Eldre i enkelte grendelag har knapt brukt føttene sine på lang tid når de alle finner ut at de må ha el-rullestol, o.l.

    Selv syns jeg det er bra når et samfunn bruker av sitt overskudd til slikt, men ser ikke helt hvorfor det skal bygges milliardbruer og tunnel til øyer i havgapet, selv om det også er fint å ha.

    Og ExPhil på Bali eller en strand i Brasil bør man muligens slutte med.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det er bra. Et bra tiltak og noen kan kanskje etterlyse det som litt sent, men balansegangen mellom overilet og for sent er lettere å se i ettertid.

    Akkurat nå er ikke tiden for partipolitikk og skyttergravmentalitet, det blir tid nok for det når stormen har blåst fra seg og alt et tilbake til normalen. Men akkurat nå så bør man utsette den biten, forholde seg rolig men lytte til ledelsen vi tross alt har valgt for å representere oss. Ja, selv om man ønsket noen andre i den posisjonen.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Trædal treffer spikeren på hodet.
    Trædal er en populistisk og selvopptatt fjott og lettvekter. En klokke som står stille kan ha rett to ganger i døgnet, men i disse krisetider så kan man la være å fule på med idioter som ham. Det er bare provoserende.
    Mer enn det, Trædal er et rasshøl med sosiopatiske trekk. Internettroll og mobber er den beste beskrivelsen av Twitterprofilen hans. En kompis som var med i MDG sier at han også er sånn i real-life, rett og slett en regelrett kødd. Jeg er en veldig rolig og ikkevoldelig person, men akkurat Trædal får jeg lyst til å gi en på tygga når jeg ser noe han skriver. Norges desidert mest usympatiske offentlige person.
    Jeg deler den oppfatningen. Det er ingen hjemme der, kun snørrhoven selvgodhet, nedlatenhet og alt det der aller verste fra den identitetspolitiske ytterkanten.

    Noen kan diskutere trafikklys, og hvis ikke noen er enig med Trædal som kommer spørsmålet om du er nazist ganske så kjapt. Han er ikke på noen måte unitelligent, men desto mer usympatisk.

    Mobber er nok en god beskrivelse. Nesten så jeg får lyst til å lage en egen tråd om mobbing og hva det egentlig er som skjer der. Jeg kjenner begge sider av den mynten litt for godt. Men det får vente. Dynamikken mellom mobbing og inkludering er veldig interessant. Nok for en bok eller to.
     
    6

    65finger

    Gjest
    So what? Til og med idioter kan treffe en spiker på hodet i blant når det gjelder nødvendige tiltak. Hva han ellers måtte mene om det norske samfunn er en annen diskusjon som jeg ikke har spesielle innsikt i. Han er ikke en person som er interessant nok til at jeg har giddet å følge.
    Jeg mener at det bør være unødvendig å sitere og trekke inn trædal inn i en alvorlig debatt. Han er omdiskutert og lett å avkle - jeg sitter her og bekymrer meg om mine foreldre og hadde håpet på at vi slapp netttrolling akkurat nå.

    Slubbert var inne på det. Han er et dobbeltløpet rasshøl.
    Trædal var spot on i hva han skrev, og han er ofte på ballen. Han har noen sleivspark innimellom, men han tar sjeldent mannen. Han var utrolig god i debatten mot document.no- og resett-gubbene. Når nrk ikke ville gjøre jobben, så måtte han gjøre det.
    Resett og doc2 taler for seg selv. At trædal sier åpenbare ting for å få fitte og oppmerksomhet er bare pinlig. Han får nok ikke pult og han er en mislykket politiker og forfatte som skriker etter oppmerksomhet. Siste sort og et rasshøl. Rasshøl er en god beskrivelse.
    Super sprogbruk RRR, bravo! Er det standaren Trædal skal legge seg på?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.708
    Antall liker
    15.856
    Torget vurderinger
    2
    ^Konsulenter bør forsøke å være agnostiske i forhold til kjensgjerninger, være bevisste dogmetro og fordommer og forsøke å vurdere upåvirket av samme (så vanskelig det enn er).

    Alternativt kan man ta skjevbrillene på og la tastaturet gå varmt. Men oppdragsgivere bør ev. orienteres om at konklusjonen er klar før utredningen.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.708
    Antall liker
    15.856
    Torget vurderinger
    2
    Regjeringen og statsminister Erna Solberg kunne ha hjulpet oss med å innse alvoret tidligere. Men det motsatte skjedde.

    - Verden må ikke stoppe opp, sa Erna Solberg i sin tale til Høyres landsstyre 1. mars. Hun la til at «alle som tror vi kan stenge grensene og lukke oss inne, tar grundig feil».

    Disse uttalelsene står seg ikke særlig godt idag. Solberg stilte seg så sent som onsdag skeptisk til Bjørnar Moxnes’ forslag i Stortinget om å forby ansamlinger på mer enn 50 personer. Hun viste til at landet må gå rundt.

    ---

    Når andre land har klart å stagge corona, har det handlet om å innføre svært dramatiske tiltak tidlig. Taiwan handlet alt i slutten av desember, fordi de hadde erfaring fra SARS.

    I Norge er det for sent å få til noe så effektivt.

    Men jeg tipper at neste gang det kommer en sykdom som er 40 ganger mer dødelig og dobbelt så smittsom som influensa, så stenger vi flyplasser og skoler i Norge tvert.
    https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/MRbpPR/en-helt-uvirkelig-situasjon
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Trædal var spot on i hva han skrev, og han er ofte på ballen. Han har noen sleivspark innimellom, men han tar sjeldent mannen. Han var utrolig god i debatten mot document.no- og resett-gubbene. Når nrk ikke ville gjøre jobben, så måtte han gjøre det.
    Resett og doc2 taler for seg selv. At trædal sier åpenbare ting for å få fitte og oppmerksomhet er bare pinlig. Han får nok ikke pult og han er en mislykket politiker og forfatte som skriker etter oppmerksomhet. Siste sort og et rasshøl. Rasshøl er en god beskrivelse.
    Super sprogbruk RRR, bravo! Er det standaren Trædal skal legge seg på?
    Det går rundt for'n.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.129
    Antall liker
    17.130
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Lett å kritisere Erna for å vært bakpå eller lite synlig. Tror ikke hun har spilt ping pong med helseministeren. Tror dei svetter og gjør et stykke arbeid. Tror ikke det hadde vært bedre eller verre med Jonas
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.561
    Antall liker
    9.730
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke spørsmål om hva andre kunne ha gjort, men hva som faktisk ble gjort. Snodig at dette skal politiseres.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.304
    Antall liker
    9.552
    Torget vurderinger
    2
    Lett å kritisere Erna for å vært bakpå eller lite synlig. Tror ikke hun har spilt ping pong med helseministeren. Tror dei svetter og gjør et stykke arbeid. Tror ikke det hadde vært bedre eller verre med Jonas
    Men jag kan garantere at det hadde vært bedre med meg ved roret. Da hadde fly båter vært stoppet og lockdown kommet for minst en uke siden . Det eneste som er oppnådd med denne inkompetente Somlingen er å 20doble spredningen . Denne lockdownen er og var uungåelig og da er det bedre å gjøre det tidlig og ha god kontroll . Nå blir de bare værre . Ufattelig at lederne vår ikke fatter noen så enkle sammenhenger.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.129
    Antall liker
    17.130
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Lett å kritisere Erna for å vært bakpå eller lite synlig. Tror ikke hun har spilt ping pong med helseministeren. Tror dei svetter og gjør et stykke arbeid. Tror ikke det hadde vært bedre eller verre med Jonas
    Men jag kan garantere at det hadde vært bedre med meg ved roret. Da hadde fly båter vært stoppet og lockdown kommet for minst en uke siden . Det eneste som er oppnådd med denne inkompetente Somlingen er å 20doble spredningen . Denne lockdownen er og var uungåelig og da er det bedre å gjøre det tidlig og ha god kontroll . Nå blir de bare værre . Ufattelig at lederne vår ikke fatter noen så enkle sammenhenger.
    Godt mulig. Jaja. Jeg blir hjemme med barn. Å sattan så glad jeg er for mancaven nå. Blir kinofilm morra og kveld. Eneste jeg forlanger er en joggetur mitt i dagen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn