Cary's VENNER

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    CARY SACD 306 PRO! Fungerte bra lenge, Så ble det drivverksproblemer. Ble fikset? Tja kanskje. Har vært lunefull etterpå. Akkurat nå har den fungert greit en periode, men nå har displayet kuttet ut. Visstnok en tidløs affære da dette må sendes til Hong Kong. Har visst tatt et halvt år å fikse for noen allerede. Akk ja, hva skal man si? Møkkaspiller. Aldri mer Cary på meg! Men hva i granskauen skal man velge da? Synes jeg stadig leser at drivverk og div er blitt byttet på dyre spillere. Har en gammel Marantz. Aldri vært noe tull med noen ting. Takke meg til en platespiller. Virker mer robust.
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    884
    Antall liker
    566
    Nytt tilskudd i Cary-familien hjemme hos meg: Cary A306. Driver et par 12" i høyttalerne mine.
    Vurderer også å bytte ut V12 med en CAD-120S MKII eller eventuelt et par CAD-500MB. Førstenevnte mest fordi den matcher utseendemessig bedre med det øvrige Cary utstyret jeg har og fordi den skal være en god forsterker. Sistnevnte fordi de vil gi meg plenty med effekt til toppene på mine Infinity Epsilon, men må si jeg er skeptisk til å gi opp rør på effektsiden.

    Innspill mottas med takk:)

    Vis vedlegget 404946
    Hvad er det for et møbel du har?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    CARY SACD 306 PRO! Fungerte bra lenge, Så ble det drivverksproblemer. Ble fikset? Tja kanskje. Har vært lunefull etterpå. Akkurat nå har den fungert greit en periode, men nå har displayet kuttet ut. Visstnok en tidløs affære da dette må sendes til Hong Kong. Har visst tatt et halvt år å fikse for noen allerede. Akk ja, hva skal man si? Møkkaspiller. Aldri mer Cary på meg! Men hva i granskauen skal man velge da? Synes jeg stadig leser at drivverk og div er blitt byttet på dyre spillere. Har en gammel Marantz. Aldri vært noe tull med noen ting. Takke meg til en platespiller. Virker mer robust.
    Har nevnt samme ting. Hold dere til forsterkere og ikke digitalproduktene fra Cary Audio.
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    "Har nevnt samme ting. Hold dere til forsterkere og ikke digitalproduktene fra Cary Audio."
    Ja, det blir nok min holdning nå ja. Fikk ikke noe prisoverslag heller. Har vært i kontakt med support hos Cary også, men der var det ikke noe å hente. Bare henviste til norsk forhandler, så ja, en får slite med det og heller se om det dukker opp en delespiller, om 10-20år.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg lånte en CD306 av Lyrich. Den låt dynamisk (men også noe hektisk), men var full av merkelige bugs, spesielt ved bruk av fjernkontroll.
    Min Cinema 11a prosessor er skandaløst bug-befengt, så den ødelegger filmopplevelsen totalt. Ender vel med å gi den bort :(
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det er noen som selger komplett Cary Cinema-sett på Finn for en veeeldig rimelig penge...

    Johan-Kr
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.124
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er vel litt typisk Cary det egentlig. Ivertfall med min erfaring.
     

    kimat

    Medlem
    Ble medlem
    31.10.2012
    Innlegg
    39
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei dere!

    Håper dere kan hjelpe meg :)
    Jeg har en Cary SLP03 preamp. I det siste har jeg merket støy fra denne. Minner meg om trafostøy.
    Har koblet fra alt av kabler utenom strøm, og i tillegg testet på annet strømuttak uten hell.
    Har i tillegg prøvd å byttet rørene, men dette påvirker heller ikke støyen :(
    Når jeg slår på forsterkeren er det stille men så etter noen sekunder kommer støyen.
    Skrudde av dekselet og la øre til, høres ut som støyen kommer fra power transformer ?

    Noen som har tips, vet hva som kan være galt?
     
    Sist redigert:

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei dere!

    Håper dere kan hjelpe meg :)
    Jeg har en Cary SLP03 preamp. I det siste har jeg merket støy fra denne. Minner meg om trafostøy.
    Har koblet fra alt av kabler utenom strøm, og i tillegg testet på annet strømuttak uten hell.
    Har i tillegg prøvd å byttet rørene, men dette påvirker heller ikke støyen :(
    Når jeg slår på forsterkeren er det stille men så etter noen sekunder kommer støyen.
    Skrudde av dekselet og la øre til, høres ut som støyen kommer fra power transformer ?

    Noen som har tips, vet hva som kan være galt?
    Hei
    Spilles det med jordet kurs ,,,,
    har selv SLP 50b og den er nem på jordet kurs i oppsettet (og også på rørvalg),,har ikke jord på noe når det spilles her ,hele lydbilde roer seg ved å ta bort jord ,enten det er med XLR eller Rca plugger på boxene som kobles sammen, Tykk tape mellom støpsel polene gjør underverker (kansje eg skal legge denne Tape remsen innom i tråden mitt beste å billigste hifi tweaks) ,,,
    Mvh
     

    kimat

    Medlem
    Ble medlem
    31.10.2012
    Innlegg
    39
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hurtig tilbakemelding. Ja alt er på jordet kurs. Kan det være det som lager støyen?:/
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det kan det godt være. Som jeg nevnte i mailvekslingen - prøv å koble til via en ujordet padde.

    Johan-Kr
     

    kimat

    Medlem
    Ble medlem
    31.10.2012
    Innlegg
    39
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Har prøvd å koble til ujordet.. fortsatt ingen forskjell😏 Skal det være en svak støy som kan høres på1 meters avstand på disse eller skal det være helt tyst? Kan det være en komponent som er på turt til å ta kveld?:/
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tror du skal belage deg på å reklamere på denne.

    Johan-Kr
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hei dere!

    Håper dere kan hjelpe meg :)
    Jeg har en Cary SLP03 preamp. I det siste har jeg merket støy fra denne. Minner meg om trafostøy.
    Har koblet fra alt av kabler utenom strøm, og i tillegg testet på annet strømuttak uten hell.
    Har i tillegg prøvd å byttet rørene, men dette påvirker heller ikke støyen :(
    Når jeg slår på forsterkeren er det stille men så etter noen sekunder kommer støyen.
    Skrudde av dekselet og la øre til, høres ut som støyen kommer fra power transformer ?

    Noen som har tips, vet hva som kan være galt?
    Jeg har lest om støyproblemer på SLP03.
    Det du bør sjekke er om trafobrum skyldes DC på linjen. Dette høres som et lavt snerr som noen ganger varierer litt i frekvens.
     

    kimat

    Medlem
    Ble medlem
    31.10.2012
    Innlegg
    39
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tilbakemeling fra dere. Lyden er i grunn ikke irriterende, jeg bare lurer på om det har noe å si på lyden. Skal også nevnes at det er litt støy fra min Cary Cad 280 v12 også. Mulig det kan være DC på nettet som du sir, men er det noe jeg får gjort noe med? Skal også sies at det er omtrent ikke en lyd fra høytalerne, altså ingen støy eller forstyrrelse som høres:)
     

    juster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2003
    Innlegg
    500
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Min Cary SLP03 gir også fra seg litt støy, svag susing i høyttalerne og brum fra trafo, tror dette er helt normalt på SLP03.

    Vet ikke om det lar seg gjøre og skifte til andre trafoer, eller om det overhodet vil gi noen positiv effekt?

    Mvh. Tom-Erik
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hei
    Min Cary SLP03 gir også fra seg litt støy, svag susing i høyttalerne og brum fra trafo, tror dette er helt normalt på SLP03.

    Vet ikke om det lar seg gjøre og skifte til andre trafoer, eller om det overhodet vil gi noen positiv effekt?

    Mvh. Tom-Erik
    Har dere prøvd med et DC blocking filter, feks. Vibex?
     

    kimat

    Medlem
    Ble medlem
    31.10.2012
    Innlegg
    39
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Min Cary SLP03 gir også fra seg litt støy, svag susing i høyttalerne og brum fra trafo, tror dette er helt normalt på SLP03.

    Vet ikke om det lar seg gjøre og skifte til andre trafoer, eller om det overhodet vil gi noen positiv effekt?

    Mvh. Tom-Erik
    Hei Tom Erik,

    Skjønner det slik at du også har en svak støy fra din SLP03 da. Årsaken kan som noen nevner være DC støy på nettet, har ikke prøvd DC filter men dette kunne vært interessant å testet. Om dette er støy som er normalt på SLP03 vil vel ikke dette påvirke lyden noe?
    Har som nevnt omtrent ingen forstyrrelse som kan høres i høyttalere. Noen som har erfaring med bruk av strømfilter?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Noen som har erfaring med bruk av strømfilter?
    Jeg bruker Vibex - fås hos Moiz.
    Ser at disse er relativt dyr. Gir disse valutta for pengene med tanke på mindre støy/bedre lyd?
    Vanskelig å si, da mitt problem viste seg i å ha root cause en annen plass.
    Vibex ble allikevel beholdt som del av en pakkeløsning.
    Foreslår at du kontakter Moiz og spør om en no cure, no pay løsning.
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    Min Cary 306 Pro har tydeligvis bestemt seg for å gjøre livet mitt surt. Kanskje fordi den nå føler seg truet pga vinyl, men da burde den vel egentlig ha blomstret på annet vis. Vel, for en tid siden sluttet displayet å virke, men den spilte ok. Neida, nå skulle den tydeligvis ikke dra inn skuffen med CD'n liggende i. Noe buttet inni der. Nå tenkte jeg F... heller. Nå skrur jeg opp driten. Joda, da viser det seg altså at spindelen som ligger over plata er festet i en sykt dårlig plast avstiver, som da etter hvert sikkert pga varme har buet seg ned på midten. På tur inn treffer da CD plata spindelen som henger 0,5mm for langt ned. Jeg anser meg selv som god handy man og det tar ikke lang tid før jeg har funnet løsningen. Voila! Da fungerer det igjen.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Et spørsmål angående Carys SACD-spillere; er det samme drivverk i 306 som i 303T? Jeg ser etter en spiller, gjerne brukt, med varm klangbalanse. Den 303T-spilleren fra Cary har vel rør innabords og skal iflg tester på nett være varm i klangen. Noen som kjenner til denne?

    Nå har det vel vært en del problemer med teknikken på drivverket i noen spillere fra Cary. Er det slik at disse er risikable å kjøpe brukt nå pga dette og er det kanskje også dårlig med deler og servicemuligheter?
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Et spørsmål angående Carys SACD-spillere; er det samme drivverk i 306 som i 303T? Jeg ser etter en spiller, gjerne brukt, med varm klangbalanse. Den 303T-spilleren fra Cary har vel rør innabords og skal iflg tester på nett være varm i klangen. Noen som kjenner til denne?

    Nå har det vel vært en del problemer med teknikken på drivverket i noen spillere fra Cary. Er det slik at disse er risikable å kjøpe brukt nå pga dette og er det kanskje også dårlig med deler og servicemuligheter?
    Har selv erfaring med Cary cdspiller ifra 306 pro til modeler under og alle(dvs begge) hadde kjempeproblemer med drivverk/avlesing/display osv osv , så brukte cary cdspillerer som er noen år er bare å styre unna.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.920
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    De tidligste 306 hadde en del problemer med random "hopping". Dette skyldtes i hovedsak en chip som gikk for varm - og som ble erstattet. Min 306 fikk byttet denne chipen og har fungert i 9 år etter det. Samme årsak var vel utviklingen av 306 pro - som jo har kjøleribber på toppen. Lydmessig skal det ikke være noen forskjell på disse.
    Man kan være heldig å få mye spiller for pengene , men det skal ikke legges skjul på at man kan kjøpe seg problemer også. Jeg beholder min som drivverk til den er kjørt i hjel. 306 har det beste SACD drevet til Sony - samme som SCD-1 osv. - og fungerer og spiller utrolig bra.

    Ellers skal det nevnes at fjernkontrollen har tatt kvelden på min. Den begynte å hoppe og oppføre seg helt vilt - noe som altså lå i fjernkontrollen.
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    De tidligste 306 hadde en del problemer med random "hopping". Dette skyldtes i hovedsak en chip som gikk for varm - og som ble erstattet. Min 306 fikk byttet denne chipen og har fungert i 9 år etter det. Samme årsak var vel utviklingen av 306 pro - som jo har kjøleribber på toppen. Lydmessig skal det ikke være noen forskjell på disse.
    Man kan være heldig å få mye spiller for pengene , men det skal ikke legges skjul på at man kan kjøpe seg problemer også. Jeg beholder min som drivverk til den er kjørt i hjel. 306 har det beste SACD drevet til Sony - samme som SCD-1 osv. - og fungerer og spiller utrolig bra.

    Ellers skal det nevnes at fjernkontrollen har tatt kvelden på min. Den begynte å hoppe og oppføre seg helt vilt - noe som altså lå i fjernkontrollen.
    Litt synd at Cary hadde en del kvalitetsproblemer før og dermed dårlig rykte , jeg synes lyden fra produktene var god. Hadde I sin tid bade SLP 2002 og 98 , spesielt 98'n var "dårlig" skrudd og hadde ett sørgelig innvendig design...som medførte reperatørbesøk. Men det var da og forhåpentligvis ikke nå .
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Et spørsmål angående Carys SACD-spillere; er det samme drivverk i 306 som i 303T? Jeg ser etter en spiller, gjerne brukt, med varm klangbalanse. Den 303T-spilleren fra Cary har vel rør innabords og skal iflg tester på nett være varm i klangen. Noen som kjenner til denne?

    Nå har det vel vært en del problemer med teknikken på drivverket i noen spillere fra Cary. Er det slik at disse er risikable å kjøpe brukt nå pga dette og er det kanskje også dårlig med deler og servicemuligheter?
    Har selv erfaring med Cary cdspiller ifra 306 pro til modeler under og alle(dvs begge) hadde kjempeproblemer med drivverk/avlesing/display osv osv , så brukte cary cdspillerer som er noen år er bare å styre unna.
    Takk for rådet. Det høres ikke helt bra ut det der nei. Blir vel å lete opp noe fra Marantz i stedet. Det er gode maskiner som man får service på fremdeles. Sony er jo populært. men de er litt tynne i lyden. Siden jeg skal spille SACDer er det ikke bare å sette på en ekstern DAC heller.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hva, Cary dårlig sammenskrudd, "Proudly made in the US&A"?! Kanke være mulig! Men ingen røyk uten ild, ikke minst for mye av det som ble flagget ut...

    Hadde 306/200 i noen år og den var det ikke noe problemer med. Tror også at forrige eieren skiftet ut drivverket (som kostet et par 100 kr på ebay). Har pt RIAA Cary PH 302mk1 som brukes daglig. Den også er velfungerende. Touch wood!:p

    BTW, du som kjøpte 300/200 meg. Hvis du leser dette, så ta kontakt. Jeg glemte å overhende fjernkontrollen som skulle styre volum/pre:(.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Da får jeg også melde meg inn i klubben :)

    Bilder kommer plutselig
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Good match!

    En moderne forsterker med litt "rørlyd" spiller bra sammen med Paradigm Persona 9H :)
    9H har to stk innebygde forsterkere på 700 watt pr høyttaler som driver totalt 4 stk 8", to i front og to bak, så Cary SI-300 driver mellomtone og diskant som har en følsomhet på 96db. Enkel men viktig jobb ;)

    Cary & 9H.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.124
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen av vennene her inne som har erfaring med Cary Cinema 7 effekttrinnet? Har fått tilbud om å kjøpe en slik. Er det noen kjente feil feks med de? Dette er den gamle modellen, ikke den som heter 7.125
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    PH 302 mk1 phonotrinn har separate innganger for MM og MC - også valgbart gjennom brytere - men kun en skrue for jording. Gir dete da rom for å koble til to gramofoner, en utstyrt med MM og en med MC pickup?
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn