Burson Audio Supreme Sound Op-amp, versjon 5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Jeg hører ikke forskjell på kabler heller, men jeg hører forskjell når det er forskjell. Feks på dcb1 og Pitchfork. Slewmaster og Honeybadger. Da velger jeg å legge energien i det som faktisk gir meg opplevd forbedring/forverring istedetfor å jakte på spøkelser.
     

    CAB

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    14
    Sted
    Kullavik
    Torget vurderinger
    1
    Tråden som jag uppfattade det handlar ju om Burson,s V5, är det någon som har direkt erfarenhet?
    jag har hängt mycket i forum i NZ och Australien i samband med tweakning av den smått fantastiska DAC som säljs av Line Magnetic, att byta op-ampar är lite ovetkill men Burson,s produkter har ju fungerat med stor tillfredställelse för många andra sammanhang så det vore kul med någon som svarar med egen erfarenhet!

    det är ju kanske att jaga det där extra lilla extra och visst är Burson,s komponenter dyra. Men om produkten är billig och med enkla resultat blir en i en enligt mitt förmenade "killerdac" så varför inte, vi pratar forfarande om "kaffepengar" jämfört med DAC man har köpt för sexsiffriga belopp, som Nu är omåkta av för under 10.000,- redan vid rörbyte.

    I den kontexten blir ju några hundralappar i expriment tämligen billigt och når man fram är vi inte bråkdelen så fattiga som när vi köper mycket annat hypat som man då har betalat minst häften av beloppet för att marknadsföra.
     
    Sist redigert:

    CAB

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    14
    Sted
    Kullavik
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hører ikke forskjell på kabler heller, men jeg hører forskjell når det er forskjell. Feks på dcb1 og Pitchfork. Slewmaster og Honeybadger. Da velger jeg å legge energien i det som faktisk gir meg opplevd forbedring/forverring istedetfor å jakte på spøkelser.
    Om dina öron inte hör skillnad på kablar undrar jag varför du håller på med Hobbyn, är det för att "skjuta på allt som görs" Varför inte i all välmening glädjas med det som faktigist din öron klarar av att höra och låt oss andra testa och prova oss fram till vad vi själva klarar av att höra, här skall vi väll ha en kamratlig hjälpsam och framförallt öppna sinnen!!!
     

    CAB

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    14
    Sted
    Kullavik
    Torget vurderinger
    1
    Jag hoppas vi nu kan hållas oss till trådskaparen ämne, någon med erfarenhet kring Bursons V5?
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Jeg tror det er mange som går glipp av mye godlyd fordi de blåser mye penger på exoticakabel istedetfor å feks øke høyttalerbudskjettet tilsvarende kabelprisen.

    Da jeg var 11-12 år, var jeg med min far på en hifibutikk hvor han skulle kjøpe ett par prosonhøyttalere til ett par tusen. Selgeren sto der og prøvde å få han til å bruke det samme på kabler med begrunnelse at han hadde vært på "kabelkurs i USA". Mon tro om han ikke hadde fått bedre resultat av å doble høyttalerbudskjettet.

    Jeg bruker ikke å bry meg om kabelanbefalinger så sant det ikke blir anbefalt kabler som kan være skadelig for bruker eller elektronikk.
    I dette tilfellet med opampen prøver jeg å belyse at en opamp ikke nødvendigvis er plug n play.
    Worst case scenario er at utstyret blir ustabilt og evt ryker fordi man gjør kretsen ustabil med en opamp som ikke har korrekt egenskaper til oppgaven.
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Jeg tror det er mange som går glipp av mye godlyd fordi de blåser mye penger på exoticakabel istedetfor å feks øke høyttalerbudskjettet tilsvarende kabelprisen.

    Da jeg var 11-12 år, var jeg med min far på en hifibutikk hvor han skulle kjøpe ett par prosonhøyttalere til ett par tusen. Selgeren sto der og prøvde å få han til å bruke det samme på kabler med begrunnelse at han hadde vært på "kabelkurs i USA". Mon tro om han ikke hadde fått bedre resultat av å doble høyttalerbudskjettet.
    Er du ikke havnet i en gal tråd tror du? Da du var 11-12 var du med din far og så?
     

    CAB

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    14
    Sted
    Kullavik
    Torget vurderinger
    1
    Snälla Ni som bara vill förstöra tråden med trams, ta en kopp kaffe så Ni får energi till något vettigare, surgubbar mår bättre av en promenad och varför inte låta oss andra ägna oss vad tråden handlar om egna erfarenher i verkligheten om Burson Verson 5 av sin "grus" ersättare, V5.

    SNÄLLA!

    Inte skall vi behöva att be moderator att stänga ut heller?
     
    Sist redigert:

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Løp og kjøp og del erfaringene dine da vel. Jeg tror garantert at du kommer til å bli fornøyd. :)
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Hei!

    Jeg bruker Burson V5 2 stk Single og 2 Stk Dual i min hodetelefonforsterker. Det er en Gustard H10. Opplever det som en bra forbedring mot de opampene som er originalt.

    Burson har dessverre hatt en del produksjonsproblemer med V5 frem til nå der massen som kortet er støpt inn i bla annet ikke har stivnet og rent ut. De er også blitt opplevd som ustabile og har dødd ved volt som ligger rundt maksgrensen på 15v. Burson skal forbedre sin kvalitetskontroll og skal levere bedre enheter fra februar sier de. Skulle du oppleve problemer med din V5 så har de livstidsgaranti og Burson erstatter disse automatisk.

    Har også en LM Audio 502CA, så kanskje jeg vurderer og prøve de i en også etterhvert.
     

    CAB

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    14
    Sted
    Kullavik
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Jeg bruker Burson V5 2 stk Single og 2 Stk Dual i min hodetelefonforsterker. Det er en Gustard H10. Opplever det som en bra forbedring mot de opampene som er originalt.

    Burson har dessverre hatt en del produksjonsproblemer med V5 frem til nå der massen som kortet er støpt inn i bla annet ikke har stivnet og rent ut. De er også blitt opplevd som ustabile og har dødd ved volt som ligger rundt maksgrensen på 15v. Burson skal forbedre sin kvalitetskontroll og skal levere bedre enheter fra februar sier de. Skulle du oppleve problemer med din V5 så har de livstidsgaranti og Burson erstatter disse automatisk.

    Har også en LM Audio 502CA, så kanskje jeg vurderer og prøve de i en også etterhvert.

    Tack för värdefull information!!!

    om det ok så återkommer jag med erfarenheter efter att vi satt i och blindtestat (det tar nog några veckor)

    jag har hängt på killerdac forumet och gjort nedstående i LM-502CA och har samma erfarenheter som beskrivs här nedanför, men tänker gå vidare med op-ampar, störst och bästa förändring till det bättre blev i mitt fall hittills med rören GEC 6X4 och Mullard cv4003, se till att få tag om du vill pröva den lilla boxen (plate) som låter som en blandning mellan cv4003 och Telefunken ecc802s fast med bättre svärta (bakgrundstörning-stöj tror jag ni säger på Norsk)

    ;)


    Här hämtat ifrån killerdac

    Ok, so the jury's in on the LM 502 after quite a lot of listening. This is a modified unit and has the original 6Z4 rectifier swapped out for a NOS GEC 6X4, and the output tubes swapped out to Mullard NOS 12AU7's "superman" version. The mains wiring was replaced with Yamamura multi strand Cu with cotton insulation, the output wire replaced with Bryans "nazi" solid Cu,... whatever that is, and the signal caps replaced with Mundorf Silver/Gold/Oils. Nothing dramatic, just simple touches. I can't really tell you what the sound of the "out of the box" unit is, I heard it briefly on an "alien" system, but on that system, just changing the rectifier tube had a considerable impact.

    I can honestly say that the LM502 synergised beautifully with my system and while being fed by my modified CEC transport, it equaled or exceeded the sound my KDac in virtually every discernible listening parameter you can name. I fully understand what a politically incorrect statement this is on a site dedicated to the KDac, and I will be burned at the stake for declaring it, but sometimes you need to put aside your prejudices and just listen "without blinkers".

    This Dac in it's modified form, excels in the 2 areas that I deem highest on my priority list. Dynamics and Timbrel Rendering. It's blindingly fast if the music calls for it, and it reproduces micro/macro dynamics with aplomb, it's just so damn engaging. This I think this is the word that came to mind over and over,....engaging. It's sense of pace and rhythm is beguiling, it just draws you in and involves you. Many times while trying to analyze, I would simply be drawn into the performance, and the analyzing would stop. This is a damn good indicator something special is in play.

    Engagement is driven by dynamics and pace/rhythm, beauty is portrayed by timbrel rendering, whether vocals, or acoustic instruments, and this is where this DAC really turns it up a few notches. It's portrayal of timbre is superb, not euphoric, not smoothed over or "glassey", just simply stunning.

    Another area of particular remark is the 502's spacial reproduction. The recreation of space around performers and the original sound space where the recording took place is just amazing. Transparency is another area of excellence. It's ability to show you right inside the music is just indeed uncanny.

    Towards the end of the night, we replaced the Mundorfs with Deulunds, and no surprises there, is became more relaxed, and cleaner/sweeter.

    I won't bore you with an extended review, I will simply say if you're near my place, (Geelong), or you have a chance to investigate this DAC somewhere nearby, go and listen carefully for yourself. Remember,..this was a modified 502, I cannot speak for the standard offering, but these mod's are easy to perform.

    So, will I put my money where my mouth is? You better believe it! I'll buy one in these units in the coming weeks and perform the same mod's Bryan has, then see if there are other areas of performance gain.

    Now, let the Witch Hunt begin!
     
    Sist redigert:
    L

    Larkus

    Gjest
    Fikk ytterligere to stk. single V5 i posten for noen dager siden. De havnet på RCA-utgangene i Valab WM8741 Dac,en. Denne gangen med doble Burson V4 i lowpass-filteret/XLR-utgangene. Sist jeg prøvde V5 i Valab'en stod det OPA627 på den plassen. (Se innlegg #11, side 1 i denne tråden). Den kombinasjonen låt veldig flott, men ikke i nærheten av Hegel CDP4Amk2 med Burson V5 i lowpass-filteret/XLR-utgangene (innlegg #23 og #24, side 2).
    Med kombinasjonen V4 og V5 synes jeg at lyden fra Valab'en heves ytterligere, og forskjellen opp til Hegel med V5 er ikke fullt så dramatisk som tidligere.

    Begge deler låter veldig flott. Men Hegelen er etter op-amp bytte rett og slett på et nivå som en er nødt til å høre for å tro det:)

    valab-burson.jpg
     

    CAB

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    14
    Sted
    Kullavik
    Torget vurderinger
    1
    Fikk ytterligere to stk. single V5 i posten for noen dager siden. De havnet på RCA-utgangene i Valab WM8741 Dac,en. Denne gangen med doble Burson V4 i lowpass-filteret/XLR-utgangene. Sist jeg prøvde V5 i Valab'en stod det OPA627 på den plassen. (Se innlegg #11, side 1 i denne tråden). Den kombinasjonen låt veldig flott, men ikke i nærheten av Hegel CDP4Amk2 med Burson V5 i lowpass-filteret/XLR-utgangene (innlegg #23 og #24, side 2).
    Med kombinasjonen V4 og V5 synes jeg at lyden fra Valab'en heves ytterligere, og forskjellen opp til Hegel med V5 er ikke fullt så dramatisk som tidligere.

    Begge deler låter veldig flott. Men Hegelen er etter op-amp bytte rett og slett på et nivå som en er nødt til å høre for å tro det:)

    Vis vedlegget 361432
    Mycket goda nyheter, jag har läst en hel del i hörlurs-sigheter och erfarenheterna är till allra största delen possetiva, grattis till ett gott resultat.
     

    CAB

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    14
    Sted
    Kullavik
    Torget vurderinger
    1
    Själv tänte jag prova att byta de tre Ni ser på foto här, jag är inte tillräckligt kunnig att jag exakt veta vilken som gör vad.
    Line Magnetic DAC,en LM-502CA har nämligen både rör/tube behandling av signalen och transistor behandling, omkopplare på fronten.

    om jag förstår rätt så går XRL genom transistor -delen

    Om någon har koll så informeta mig gärna!

    3xPM5532D


    image.jpg
     
    Sist redigert:
    L

    Larkus

    Gjest
    3 x RM5532D (ikke PM5532D):cool:

    Dette er doble op-amper. Dac chipen i Line Magnetic LM502CA er ESS Sabre 9016 som har ekte balansert signal ut. Jeg tipper at det balanserte signalet fra Sabre 9016 går til de to RM5532D til venstre på bildet. I og med at LM502CA ikke har balanserte utganger, så tipper videre at konverteres signalet til ubalansert og sendes videre til den RM5532D til høyre på bildet som driver RCA-utgangen.

    Jeg presiserer at dette er tipping!:)

    Edit: Du skriver at LM502CA har balanserte (XLR) utganger. På de bildene jeg har funnet på nettet har den ikke XLR-utganger.
    Men dersom din har balanserte utganger, så er det nok de to RM5532D til venstre som driver disse utgangene og den ene RM5532D til høyre som driver RCA/rør-utgangen.
    Line-Magnetic-502CA_2.jpg
    LM-502CA-003,w750.jpg
     
    Sist redigert:

    CAB

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    14
    Sted
    Kullavik
    Torget vurderinger
    1
    3 x RM5532D (ikke PM5532D):cool:

    Dette er doble op-amper. Dac chipen i Line Magnetic LM502CA er ESS Sabre 9016 som har ekte balansert signal ut. Jeg tipper at det balanserte signalet fra Sabre 9016 går til de to RM5532D til venstre på bildet. I og med at LM502CA ikke har balanserte utganger, så tipper videre at konverteres signalet til ubalansert og sendes videre til den RM5532D til høyre på bildet som driver RCA-utgangen.

    Jeg presiserer at dette er tipping!:)
    Tack, huva mina ögon är inte som förr, ja det ser jag nu RM (inte PM5532D).
    jag är personligen inte "fan" av balanserat utom i Proff-sammanhang, jag kör undantagslöst (eller för det mesta) RCA.
    P
    skadar ju inte att byta alla tre..... Vad tänker du?

    :rolleyes:
     
    Sist redigert:
    L

    Larkus

    Gjest
    Hvis det er slik som jeg tror, så må du skifte alle tre for å få full effekt av Burson V5 på RCA-utgangen. Hvis din DAC har XLR-utganger og du bruker disse, så holder det å skifte ut de to til venstre. Akkurat hvor lowpass-filteret sitter er litt vanskelig å se ut fra bildet, men vanligvis sitter det i kretsene som driver de balanserte utgangene.

    Tror jeg!:)

    Edit:

    Max forsyningsspenning på Burson V5 er +/- 15 volt. For sikkerhets skyld bør du måle spenningen på bein 8. Den må ikke være høyere enn 15 volt.
    RM5532.jpg
     
    Sist redigert:

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Max forsyningsspenning på Burson V5 er +/- 15 volt. For sikkerhets skyld bør du måle spenningen på bein 8. Den må ikke være høyere enn 15 volt.
    Er nok veldig vikitig å måle spenning først, fordi RM5532D kan brukes i kretser opp til +-20v. Dette tåler ikke Burson sine. Da kan det fort ende sånn:
    buron.jpeg


    Skal riktignok sies at denne blowouten skyldes mest sannsynlig feil på strømtilføring på forsterkeren, men de har helt klart fått for mye.
     

    CAB

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    14
    Sted
    Kullavik
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er slik som jeg tror, så må du skifte alle tre for å få full effekt av Burson V5 på RCA-utgangen. Hvis din DAC har XLR-utganger og du bruker disse, så holder det å skifte ut de to til venstre. Akkurat hvor lowpass-filteret sitter er litt vanskelig å se ut fra bildet, men vanligvis sitter det i kretsene som driver de balanserte utgangene.

    Tror jeg!:)

    Edit:

    Max forsyningsspenning på Burson V5 er +/- 15 volt. For sikkerhets skyld bør du måle spenningen på bein 8. Den må ikke være høyere enn 15 volt.
    Vis vedlegget 361464
    Tusen tack, detta är för mig till stor hjälp, du har rätt jag har som sagt XLR, tog ett kort, jag mätte tror jag gjorde rätt och fick genomgående 4,2 volt

    image.jpg
     

    CAB

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    14
    Sted
    Kullavik
    Torget vurderinger
    1
    Max forsyningsspenning på Burson V5 er +/- 15 volt. For sikkerhets skyld bør du måle spenningen på bein 8. Den må ikke være høyere enn 15 volt.
    Er nok veldig vikitig å måle spenning først, fordi RM5532D kan brukes i kretser opp til +-20v. Dette tåler ikke Burson sine. Da kan det fort ende sånn:
    Vis vedlegget 361487

    Skal riktignok sies at denne blowouten skyldes mest sannsynlig feil på strømtilføring på forsterkeren, men de har helt klart fått for mye.

    Tack för varningen, tråkigt på dyr krets :(
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Tusen tack, detta är för mig till stor hjälp, du har rätt jag har som sagt XLR, tog ett kort, jag mätte tror jag gjorde rätt och fick genomgående 4,2 volt
    Det virker umiddelbart litt lavt, men det er over laveste spenning for V5 som er +/- 3,5 Volt. er du sikker på at du har målt riktig?
    Jeg vil uansett anbefale en e-post til info@bursonaudio.com for å få svar på om V5 kan erstatte RM5532D, da denne ikke er oppført i Burson sin liste over op-amper som kan erstattes direkte med Burson V5

    Det ser ut som det sitter op-amper på printet ved XLR-utgangene. Det gjør dette litt mer komplisert. Hvilken type op-amper er dette?
    Kan du ta et nærbilde?
    image.jpg
     
    Sist redigert:

    CAB

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    14
    Sted
    Kullavik
    Torget vurderinger
    1
    Tusen tack, detta är för mig till stor hjälp, du har rätt jag har som sagt XLR, tog ett kort, jag mätte tror jag gjorde rätt och fick genomgående 4,2 volt
    Det virker umiddelbart litt lavt, men det er over laveste spenning for V5 som er +/- 3,5 Volt. er du sikker på at du har målt riktig?
    Jeg vil uansett anbefale en e-post til info@bursonaudio.com for å få svar på om V5 kan erstatte RM5532D, da denne ikke er oppført i Burson sin liste over op-amper som kan erstattes direkte med Burson V5

    Det ser ut som det sitter op-amper på printet ved XLR-utgangene. Det gjør dette litt mer komplisert. Hvilken type op-amper er dette?
    Kan du ta et nærbilde?
    Vis vedlegget 361531
    ja tror jag har mätt rätt, tog en bild det står JRC 5532D.
    vi är några till här i Sverige som kollar upp med Burson.
    Australen som har fått upp ögonen för denna "KillerDac" som faktiskt slår ut det mest i DAC,ar gällande Musikalitet (inget för dom som gillar polerat ljud) men definitivt för dom som gillar musik.
    det är naturligtvis att gå för långt att byta op-ampra, men kul att dra det så långt man kan, kostar ju lite i förhållandet när man kan köpa den DAC,en för halva priset.

    dacen klarar inte DSD el. DXD men vem bryr sig när det spelar så ini H-e bra!


    Så till saken, här är bild.

    image.jpg



    Burson säger ok att byta, ny mätning med rätt....ground....12Volt :p
     
    Sist redigert:
    L

    Larkus

    Gjest
    Burson säger ok att byta, ny mätning med rätt....ground....12Volt :p
    Jepp! Det virker mere riktig med 12V enn 4,5V:)

    Da må du nok skifte ut alle 3 RM5532D med V5 for å få 100% "Burson-effekt" på RCA-utgangen. Det vil nok forbedre lyden fra XLR-utgangen også, men JRC5532 op-ampene forhindrer 100% Burson-effekt der. Good Luck:)

    Edit: JRC5532D og RM5532D er sannsynligvis samme chip som den mer kjente og mye brukte NE5532D fra Texas Instruments.
     
    • Liker
    Reaksjoner: CAB

    CAB

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    14
    Sted
    Kullavik
    Torget vurderinger
    1
    Burson säger ok att byta, ny mätning med rätt....ground....12Volt :p
    Jepp! Det virker mere riktig med 12V enn 4,5V:)

    Da må du nok skifte ut alle 3 RM5532D med V5 for å få 100% "Burson-effekt" på RCA-utgangen. Det vil nok forbedre lyden fra XLR-utgangen også, men JRC5532 op-ampene forhindrer 100% Burson-effekt der. Good Luck:)

    Edit: JRC5532D og RM5532D er sannsynligvis samme chip som den mer kjente og mye brukte NE5532D fra Texas Instruments.

    Tusen, tusen tack för all Din hjälp ;););)

    jag är inte så imponerd av XLR, är nog rakt igenom singel - ended, du vet...så lite skit i vägen som möjligt...

    Då beställer jag V5,or och prövar, det har dessutom kommit en nykommling gällande kondensaror, Rike Audio in Tyskland med nya line Q-cup det blir nog dessa kondensarorer jag byter till...man må pröve!

    om du har vägarna förbi Göteborg / Kullavik är du mer än välkommen (kanske får du en upplevelse) åtminstånde god mat/ dryck och ett hus fullt med HiFi...välkommen, det gäller alla trevliga inom hobbyn ... Men skicka gärna ett PM innan ;)
    en en gång tack!
     
    Sist redigert:
    L

    Larkus

    Gjest
    Lite nytt i denne tråden. Noen som flere har fått fått prøvd Burson V5?
     
    L

    Larkus

    Gjest
    V5 i Hegel CDP4Amk2 fortsetter å imponere her. Jeg synes faktisk at lyden har blitt enda litt bedre på alle områder etter vel to måneders bruk.
    Sikkert bare innbilning og placebo, men det bryr jeg meg fanden i:)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Spændende og så er de lettere å implementere da strømforbruget bare er 30 % af V 4. Desværre tåler de bare 15 V. Er lidt usikker på hvordan det går i den pågældende dac. Det bliver meget tæt på max.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Kommer nok til å kjøpe en dag, men jeg må ha fire. To doble og to enkle.
    Litt dyrt akkurat nå
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Spændende og så er de lettere å implementere da strømforbruget bare er 30 % af V 4. Desværre tåler de bare 15 V. Er lidt usikker på hvordan det går i den pågældende dac. Det bliver meget tæt på max.
    15 Volt på Hegel. Fungerer helt fint:)
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Her er en kar som har satt Burson V5 inn i en Asus Essence One DAC

    Burson Supreme Sound Audio V5-OPA-D,V5-OPA-S Review - Page 7

    Sitat:
    "Winner takes it all : AT LPF 2x Burson Sound Supreme V5 op amps showed their faces right after plugging them into dip-8 sockets. The change in sound was immediate so that I could not believe that it is possible. Just for sure I let them burn-in for several days to make comparisons. General impression is that sound is more natural and transparent. It has similar bass extension as Muses02, but bass hits harder and faster. Mid range is richer, more detailed , sound stage wider and instruments easier to locate and follow individually. Highs are in volume between Muses01 and 02, but much cleaner, analytic and musical at the same time. At first I heard that triangle sounds as it should, with precise and fast attack and long controlled decay. Listening to cymbals is a real pleasure, easy to differentiate one from another, never harsh and offensive. Saxophone has full body, richness of overtones and steady position. Male and female voices are intimate, like singing just for me. There is also important characteristic: Dynamic seems like somebody plugged expander into sound chain. Changes in sound levels are dramatic and with no limitation. All those characteristics are usually related to studio or analytic equipment, but Burson somehow disappears and sounds musical and easy to listen for hours. There is another impression: tempo seems to me like being slower (it really is not possible), maybe because more information come to the brain at ease and there is no strain during listening."

    Samme opplevelse som jeg beskriver i mitt innlegg tidligere i denne tråden
    http://www.hifisentralen.no/forumet...e-sound-op-amp-versjon-5-a-2.html#post2183932
     

    QuadFeed

    Medlem
    Ble medlem
    06.03.2016
    Innlegg
    8
    Antall liker
    5
    Er det noen som har byttet til denne op-ampen med et asus essence stx II kort? Og hva ville prisen blitt på disse op-ampene?
     

    QuadFeed

    Medlem
    Ble medlem
    06.03.2016
    Innlegg
    8
    Antall liker
    5
    da har jeg bestilt igjennom den linken jeg linka, så fikk 3 v5 opamps for 180usd incl frakt , bestilte og med 6 mkp caps som jeg skal få en til å lodde på. gleder meg som en unge :p
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn