Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Sammy: Du får høre med dem:cool: Men forbered deg på å ikke ville levere tilbake først. BP26 er et av verdens fineste linjetrinn, og 4B er som 4B er: Full av krefter. Vurderte kombinasjonen selv, men på høyttalerne mine ble de for varme i klangen. Dessuten gjør mine forsterkere visse ting som Bryston ikke klarer..hos meg...
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.482
    Torget vurderinger
    4
    Hei

    Noen som har erfaring med BP17³ Preamplifier og BRYSTON 4B³ STEREO EFFEKTFORSTERKER sammen ? Jeg solgte Mitt BP-26 sett / 14B SST når oljå gikk i dass....angrer som bare det. Jeg trenger ikke 2x600 på Proac K6 så nå er jeg i kjøpemodus igjen..
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Kasol@ Skjønner godt du savner Bryston:)

    B³ forsterkerne er en oppgradering som du nok vil høre godt på en så god høyttaler som ProAc K6.
    Har de solgt noen BP17³ i Norge, den er jo relativt ny?
    Bp26 har du jo hatt, forskjellene Iflg James Tanner, men den har du kanskje lest.

    Hi Bill

    I find there are a few differences between the BP26 and the new BP-17 Cubed preamplifiers. The BP-17 Cubed circuitry is based on the new patent we received for the input stage of the new Cubed amplifiers.

    The soundstage presentation is different – with the BP-26 it’s a more up-front sound with the voices or instrument tending to be at or slightly forward of the plane of the loudspeaker whereas the BP-17 Cubed has a more recessed presentation where most of the action is at the plane of the speaker and further behind. The size of the stage (left to right and front to back) as well as the presentation of the instruments (size and position) within the stage was very close so no major difference there I could detect. The BP-26 sounds a little ‘puncher’ in the mid-bass frequency area while the BP-17 Cubed is a little less forceful. If you like that ‘in your gut’ bass punch you may prefer the BP-26 in this area.

    The part where I think the 17 excels is when a crescendo comes along – either voice of instrument. In some recordings where the vocalist or instrument goes from a low or medium volume level to a crescendo or maybe even approaching a scream with voice the 17 never sounds strained or has any sense of glare or stridency. Sometimes I was thinking the BP-17 Cubed lacked dynamic capability but the more I listened the more I thought – no – it’s just that it is not producing any sense of overload or strain in the music when pushed. Transients in real music are huge and the ability of the BP-17 to deal with these huge shifts of level is something it handles very well.

    So if I had to sum up the BP-17 in a word it would be “organic” – less hi-fi sounding. It has a very natural sound to it with no strain or glare.

    Will spend some more time with the 17 going forward but so far these are my observations.

    Hope this helps.

    james
     

    Roned

    Medlem
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    15
    Antall liker
    11
    Hei

    Noen som har erfaring med BP17³ Preamplifier og BRYSTON 4B³ STEREO EFFEKTFORSTERKER sammen ? Jeg solgte Mitt BP-26 sett / 14B SST når oljå gikk i dass....angrer som bare det. Jeg trenger ikke 2x600 på Proac K6 så nå er jeg i kjøpemodus igjen..
    Jeg kjøpte ditt BP26 trinn og angrer ikke i det hele tatt :)
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hvordan vil Bryston spille sammen med Focal Electra 1027Be? Har en avtale om å bytte mine Monitor Audio GX300 mot et par 1027Be, og er kanskje greit å finne ut om Bryston vil passe sammen med Focal. Noen som har prøvd kombinasjonen før?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Hi Folks,

    Apparently we got a great review on the Bryston BDA-3 DAC in the latest electronic issue of UHF Magazine (I know they purchase one for their reference system).

    I will try and get a link or a reprint.

    James
    image.php-3.jpeg

    BDA-3 DAC
     

    Fant

    --o-o--
    Ble medlem
    23.04.2015
    Innlegg
    239
    Antall liker
    111
    Sted
    Nittedal
    Har begynt å tenke på ny platespiller og da er man igang igjen...

    Lyric skryter veldig av den nye BLP-1. De har satt opp et Bryston-anlegg i Asker så jeg må nesten ta en tur ut dit. Spilleren har fått bra testomtaler.

    Er det noen har som har tatt en nærmere kikk på den?
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Noen her som bruker Bryston pi streamer , lurte litt på oppkobling imot Bryston BUC1 USBconverter/ekstern disc?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen som har hørt på noen av Bryston sine høyttalere og kan si noe om hvordan de spiller?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    De spilte jo på Bryston høyttalere under messa i Horten, men uten at jeg vet hva som var galt så var det vel få eller ingen som gitt ut derfra med glis om munnen - overraskende nok.

    Selv hørte jeg litt på de største utgavene de hadde med der, tja, men hva skal jeg si om det? Må bli noe om at det låt som om noe var direkte feil, udefinert, litt grovt - må bare erklære det som rotete i lydbildet som om det kom fra en Asia produsent med billig-elementer og billig-kabinett og heimemekka delefilter.

    Ingen ting som stemte eller ingen ting som gav fot, kan være en annen måte å si det på. Jeg snakker ikke om smak eller behag (som er noe helt annet), mer det at det låt som om noe var galt.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Noen av dere som eier og / eller har sammenlignet Bryston BDP-3 med tilsvarende Auralic, Aurender, Lumin etc?
    Ser den er på tilbud nå.
     

    jaybill

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    97
    Antall liker
    173
    Sted
    Øvre Avløs
    Torget vurderinger
    3
    ...kjenner meg ikke igjen i det som «beskrives» fra Horten.
    Mine Bryston Middle T spiller åpent, fin bredde og dybde, trøkk i bunn, micro detaljer kommer fint frem i innspillingene +++ Jeg stortrives med Middle T, jeg byttet i fra Audio Physic Padua R, angrer ikke - og så er jo prisen hos Lyric også innenfor mange sitt budsjett ;-)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    ...kjenner meg ikke igjen i det som «beskrives» fra Horten.
    Mine Bryston Middle T spiller åpent, fin bredde og dybde, trøkk i bunn, micro detaljer kommer fint frem i innspillingene +++ Jeg stortrives med Middle T, jeg byttet i fra Audio Physic Padua R, angrer ikke - og så er jo prisen hos Lyric også innenfor mange sitt budsjett ;-)

    Som jeg skrev - virket nærmest som noe var galt - hadde forventet veldig mye bedre resultat fra en produsent som Bryston, enn hva jeg hørte i Horten. Siden jeg ikke selv klarte å registrere hvor "feilen" lå, var jeg i tvil om jeg skulle poste innlegget. Men jeg håpet flere ville henge seg på - sågar kanskje også en slags forklaring - Bryston er jo ikke en hvem som helst produsent.
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Helt enig med deg, MusicBear. Lyden var en skikkelig skuffelse på Horten-messa. Grovt er kanskje ordet, jeg syntes det manglet stereo-perspektiv og bassen skled ut også. Ikke noe raffinement i det hele tatt. Stor var derfor overraskelsen da jeg var innom Lyric i Sandvika før jul og Håvard satte på noen CD-er på de samme høyttalerne. Jeg hadde ikke akkurat høye forventninger, men da satt det som ei kule. Masse smekk og hurtighet i bassen og veldig godt 3D-perspektiv. Det låt rett og slett meget bra. Husker Håvard hos Lyric nevnte at målet deres med messa var å vise seg etter mange år uten å være der, og at de ikke hadde jobbet særlig med lyden. Rommet de var i i Horten er jo veldig stort, og høyttalerne stod langt fra hverandre. I butikken var de satt tettere, de sto nærmere bakvegg og takhøyden var normal. Kanskje det kan være noe av forklaringen?
     

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Masse smekk og hurtighet i bassen og veldig godt 3D-perspektiv. Det låt rett og slett meget bra. Husker Håvard hos Lyric nevnte at målet deres med messa var å vise seg etter mange år uten å være der, og at de ikke hadde jobbet særlig med lyden. Rommet de var i i Horten er jo veldig stort, og høyttalerne stod langt fra hverandre. I butikken var de satt tettere, de sto nærmere bakvegg og takhøyden var normal. Kanskje det kan være noe av forklaringen?
    Jeg var ikke i Horten, men har hørt litt på Middle T i butikken i Sandvika og sitter igjen med mye av det samme inntrykket som beskrives her. Det må dog sies at musikken som ble spilt på en Cary CD-spiller dessverre var av det aller mest hifi-vennlige slaget - noe a la Norah Jones.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Bryston kom endelig med en pre som passet mine behov så nå er Bryston BP-17³ på plass. Nå er all elektronikken her Bryston, inkludert i hodetelefonriggen på datamaskinen, ikke nødvendigvis fordi jeg målrettet går for Bryston, men fordi all lyst til å bytte ut med noe annet har forsvunnet når komponentene har kommet på plass én etter én. Over de siste 10 årene har anlegget bare naturlig migrert mot komplett Bryston.
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Bryston kom endelig med en pre som passet mine behov så nå er Bryston BP-17³ på plass. Nå er all elektronikken her Bryston, inkludert i hodetelefonriggen på datamaskinen, ikke nødvendigvis fordi jeg målrettet går for Bryston, men fordi all lyst til å bytte ut med noe annet har forsvunnet når komponentene har kommet på plass én etter én. Over de siste 10 årene har anlegget bare naturlig migrert mot komplett Bryston.
    Nå kjører du samme kombo som Prince sverget til i studio. Bryston og PMC. Stilig.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Grattis med ny pre!!! Hvordan er lyden, tipper den er mye bedre enn p5. Bilder hadde vært sweet
     
    T

    TLN

    Gjest
    Sånn, da joyner jeg Bryston klubben :)

    Nettopp koblet opp en Bryston 4B SST2 som virker lovende...
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Sånn, da joyner jeg Bryston klubben :)

    Nettopp koblet opp en Bryston 4B SST2 som virker lovende...
    Gratulerer med en flott forsterker! Min har stått her i snart 8 år og er den HiFi-komponent jeg har hatt lengst til nå og fremdeles like fornøyd, og dette til tross for at det den erstattet var de vesentlig dyrere Electrocompaniet AW400!
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Bryston kom endelig med en pre som passet mine behov så nå er Bryston BP-17³ på plass. Nå er all elektronikken her Bryston, inkludert i hodetelefonriggen på datamaskinen, ikke nødvendigvis fordi jeg målrettet går for Bryston, men fordi all lyst til å bytte ut med noe annet har forsvunnet når komponentene har kommet på plass én etter én. Over de siste 10 årene har anlegget bare naturlig migrert mot komplett Bryston.
    Nå kjører du samme kombo som Prince sverget til i studio. Bryston og PMC. Stilig.
    Det visste jeg ikke, men det er jo ikke tilfeldig! Disse to merkene deler noen kvaliteter som jeg, og også mange andre, setter pris på:
    * Nøkterne uten imponatoreffekter og gimmicks
    * Betydelig fokus mot pro-verdenen, noe som gjør at de holdes i skinnet både teknisk og kvalitetsmessig uten hifi-mytologi og mystiske teknologier
    * Særdeles bra lyd med fokus på transparens og kvantiserbar ytelse
    * 20 års garanti!
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Grattis med ny pre!!! Hvordan er lyden, tipper den er mye bedre enn p5. Bilder hadde vært sweet
    Mange takk!

    Litt tidlig å komme med lydbeskrivelse etter kun et par timers lytting, men jeg kan si noe litt senere. Jeg kan imidlertid si at eiere av Parasound P5 absolutt ikke trenger å skamme seg! Den klarer seg svært bra, prisen tatt i betraktning, og jeg vil helhjertet anbefale den til alle med et relativt begrenset budsjett! Man må bare unngå å dra inn en BP-17³ i anlegget så kan man leve lenge med P5 :)

    Jeg skal si litt mer senere (og kanskje hoste opp noen bilder om jeg får ånden over meg...). Jeg har jo hatt en del forskjellige preer i grei kvalitetsklasse etterhvert, inklusive Electrocompaniet EC 4.8, AudioValve Eclipse, Parasound JC2, GamuT D3, Marantz SC11S1 og nå sist Parasound P5 som jeg kommer på nå i farten, så jeg vet sånn ca hva jeg bør kunne forvente av Bryston-preen.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Har du noen gang hørt på Bryston BP26/MPS-2 forforsterker med psu? Kanskje sammenlignet med BP-17 3?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Har du noen gang hørt på Bryston BP26/MPS-2 forforsterker med psu? Kanskje sammenlignet med BP-17 3?
    Nei, jeg har ikke det. Det er flere i BP-17 cubed tråden på AudioCircle som har eid begge to og du har kanskje sett observasjonene fra James Tanner selv fra samme tråd?

    Mitt inntrykk er at de som har sammenlignet direkte anser BP-17 cubed som den nåværende toppmodellen lydmessig, men det er som sagt bare et inntrykk etter å ha lest hva andre har beskrevet.
     
    Sist redigert:

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Så nøkternt som anlegget mitt er satt sammen så er det ikke så mye spennende å se på i forhold til det mange andre her har, men her er i hvertfall noen bilder fra stua:

    IMG_5002.jpg


    IMG_5003.jpg


    IMG_5006.jpg


    IMG_5010.jpg


    IMG_5024.jpg


    Digital signalkilde for både lyd og bilde er en datamaskin for den som måtte lure. Den er tilkoblet BDA-2 via USB.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Så stilrent! Nydelig rett og slett.

    Edit: 4B cubed next hehe.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Kan jo like gjerne slenge inn denne også da. Anleggets "mørke side" i boden. Switchen i toppen er en 10 gbit/s switch, og kablene er Twinax SFP+ 10 gbit/s kabler dersom noen skulle lure på hva de rare sorte nettverkskablene er for noe.

    2018-04-26 19.37.33.jpg
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Det der får nerden i meg til å sikle litt [emoji14]
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Det der får nerden i meg til å sikle litt [emoji14]
    Den nye regelen for moderne databasert Hi-Fi er jo 50/50 fordeling av ressursene mellom Hi-Fi og datainfrastruktur! Det ser imidlertid ut som om det bare er jeg som har fått med meg dette ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: KJ

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Virkelig stilrene produkter. Derfor har jeg alltid likt Bryston. Spiller godt også. Nesten så jeg angrer på at jeg solgte nylig.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Virkelig stilrene produkter. Derfor har jeg alltid likt Bryston. Spiller godt også. Nesten så jeg angrer på at jeg solgte nylig.
    Tipper Bryston oppsettet ditt spilte på høyde med dine Accuphase bokser som du har nå. Men forandring fryder, enkelte ganger vil man prøve noe nytt, ikke fordi man ikke er fornøyd.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Det der får nerden i meg til å sikle litt [emoji14]
    Den nye regelen for moderne databasert Hi-Fi er jo 50/50 fordeling av ressursene mellom Hi-Fi og datainfrastruktur! Det ser imidlertid ut som om det bare er jeg som har fått med meg dette ;)
    Jeg har lagt mye penger i pcen min, men langt ifra 50/50. Infrastrukturen er bare til å le av. Der har jeg en arbeid å gjøre.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg har alt dette fordi jeg har en stygg tendens til å misbruke lagringssystemer og nettverk på det groveste.. De fleste normale folk er nok mer enn happy med en liten NAS og WiFi mot en søt liten mini-PC eller en streamer :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn