Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Lyric HiFi har forøvrig salg på BP-17³ om dagen. Det var derfor det ble kjøp nå og ikke siden. Sånn til info...
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Da har jeg fått spilt på BP-17³ en stund og min foreløpige konklusjon er at dette ble meget vellykket. Nå er jo ikke en pres rolle å tilføre noe, men det er ingen tvil om at den hentet ut et uforløst potensiale mellom BDA-2 og 4B SST². Jeg benytter XLR både fra DAC og til effekttrinn for den som skulle lure.

    Det initielle inntrykket av forforsterkeren kontra Parasound P5 er at den ørlite grann mer laidback. Klangbalansen ellers er omtrent helt identisk slik jeg opplever den, noe som nok betyr at begge er nokså nøytrale konstruksjoner. Det tar imidlertid ikke lange tiden før man innser at BP-17³ ikke er mer laidback i det hele tatt, men rett og slett en nydelig oppløst konstruksjon, med ekte dynamisk kontrast så fort opptaket ber om dette. Der hvor jeg opplever forskjellene som mest tydelig er på tredimensjonaliteten. Både BP-17³ og P5 avtegner stereoperspektivet omtrent like tydelig og like ryddig i x og y aksen, men Bryston-preen har en tydelig bedre tredimensjoalitet. Objektene i lydbildet fremstår som faktiske materielle objekter og jeg hører også lengre inn i romakustikken i opptaket, noe som øker den opplevde realismen betydelig. P5, som til nå har virket mer enn bra nok på dette punktet, fremstår i forhold mer som om man har en rekke pappfigurer oppstilt foran seg. En forskjell som kan virke ganske marginal på papiret, men dette har stor effekt på min egen opplevelse av realisme. Denne blir stående lenge!
     

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått spilt på BP-17³ en stund og min foreløpige konklusjon er at dette ble meget vellykket. Nå er jo ikke en pres rolle å tilføre noe, men det er ingen tvil om at den hentet ut et uforløst potensiale mellom BDA-2 og 4B SST². Jeg benytter XLR både fra DAC og til effekttrinn for den som skulle lure.

    Det initielle inntrykket av forforsterkeren kontra Parasound P5 er at den ørlite grann mer laidback. Klangbalansen ellers er omtrent helt identisk slik jeg opplever den, noe som nok betyr at begge er nokså nøytrale konstruksjoner. Det tar imidlertid ikke lange tiden før man innser at BP-17³ ikke er mer laidback i det hele tatt, men rett og slett en nydelig oppløst konstruksjon, med ekte dynamisk kontrast så fort opptaket ber om dette. Der hvor jeg opplever forskjellene som mest tydelig er på tredimensjonaliteten. Både BP-17³ og P5 avtegner stereoperspektivet omtrent like tydelig og like ryddig i x og y aksen, men Bryston-preen har en tydelig bedre tredimensjoalitet. Objektene i lydbildet fremstår som faktiske materielle objekter og jeg hører også lengre inn i romakustikken i opptaket, noe som øker den opplevde realismen betydelig. P5, som til nå har virket mer enn bra nok på dette punktet, fremstår i forhold mer som om man har en rekke pappfigurer oppstilt foran seg. En forskjell som kan virke ganske marginal på papiret, men dette har stor effekt på min egen opplevelse av realisme. Denne blir stående lenge!
    Takk for en interessant beskrivelse. Jeg bruker ikke så mye Bryston selv, bare BDA+BDP, men gjenkjenner raskt dine "materielle objekter" fra lytting hos Lyric i tidligere tider.
    Du nevner spesielt at du bruker XLR fra din BDA. Er dette et bevisst valg du har gjort etter sammenligning med RCA?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg har ikke sammenlignet med RCA, men det trengs heller ikke. Balansert gir 6 db lavere støygulv og dette kan du også lese ut fra specen. Om dette betyr noe hørbart i praksis er ikke sikkert, men jeg ser ingen grunn til ikke å benytte den teknisk sett beste løsningen når den er tilgjengelig.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Review av BP-17³ i stereophile: https://www.stereophile.com/content/bryston-bp-173-line-preamplifier

    Konklusjon etter målinger:
    The Bryston BP-173's measurements indicate that it is superbly well engineered. It is difficult to see how a preamplifier could perform any better on the test bench!
    Med utgangspunkt i mine erfaringer med Bryston er jeg temmelig sikker på at BP-17 3 er god. Det samme gjelder for 4B 3. Skulle vært artig å hørt kombinasjonen. Da med tanke på mulig fast opphold i et av mine to anlegg.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Da har jeg fått spilt på BP-17³ en stund og min foreløpige konklusjon er at dette ble meget vellykket. Nå er jo ikke en pres rolle å tilføre noe, men det er ingen tvil om at den hentet ut et uforløst potensiale mellom BDA-2 og 4B SST². Jeg benytter XLR både fra DAC og til effekttrinn for den som skulle lure.

    Det initielle inntrykket av forforsterkeren kontra Parasound P5 er at den ørlite grann mer laidback. Klangbalansen ellers er omtrent helt identisk slik jeg opplever den, noe som nok betyr at begge er nokså nøytrale konstruksjoner. Det tar imidlertid ikke lange tiden før man innser at BP-17³ ikke er mer laidback i det hele tatt, men rett og slett en nydelig oppløst konstruksjon, med ekte dynamisk kontrast så fort opptaket ber om dette. Der hvor jeg opplever forskjellene som mest tydelig er på tredimensjonaliteten. Både BP-17³ og P5 avtegner stereoperspektivet omtrent like tydelig og like ryddig i x og y aksen, men Bryston-preen har en tydelig bedre tredimensjoalitet. Objektene i lydbildet fremstår som faktiske materielle objekter og jeg hører også lengre inn i romakustikken i opptaket, noe som øker den opplevde realismen betydelig. P5, som til nå har virket mer enn bra nok på dette punktet, fremstår i forhold mer som om man har en rekke pappfigurer oppstilt foran seg. En forskjell som kan virke ganske marginal på papiret, men dette har stor effekt på min egen opplevelse av realisme. Denne blir stående lenge!
    Synes beskrivelsen din er ganske spot on... Jeg hadde P5 tidligere, som jeg byttet ut med P7, som igjen var hakket hvassere. Men det var fortsatt en liten oppgradering å gå over til Bryston BP-17³ i ren stereo.

    Jeg har noe "buzz" fra pre-ampen på tomgang. Denne forsvinner når jeg tar ut XLR til 4B SST² så problemet er før ampen. Det hjelper ikke å trekke ut noen av inn kildene. Har prøvd med og uten Torus også, uten hell. Er det flere som har "Buzz" med BP-17³? "Buzz" er konstant uavhengig av volum regeluering.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Når du sier "buzz" så tenker jeg 50Hz jordstøy. Da ville jeg forsøkt å koble fra absolutt alt av kilder (og evt andre jordtilkoblinger mellom chassis) så det eneste som er koblet sammen er pre og effekt. Én og én kilde er ikke nødvendigvis nok.

    Min forforsterker er helt stille. Jeg hører ingenting fra selve forforsterkeren rent fysisk selv med øret helt inntil. Ved høyttalerne hører jeg ingen lyd overhodet ved bass/mellomtone element, og kun svak hvit støy fra diskantelementet når jeg legger øret inntil, helt fri for denne typiske durelyden dersom jord ikke er helt på stell mellom komponentene.

    Jeg har slitt mye med jordstøyproblemer før, da fra PC og Plasma TV via HDMI og surroundreceiver med flytende jord og den eneste perfekte løsningen er å isolere jord mot anlegget. Anlegget mitt nå har ingen "eksterne" tilkoblinger som ikke er isolert jordmessig.
     
    Sist redigert:
    T

    TLN

    Gjest
    Jeg var kanskje litt utydelig, men støyen er der når KUN pre er tilkoblet. Så det hjelper ikke å koble fra kildene. Kobler jeg fra PRE, så forsvinner støyen.

    Det er også helt umulig å få det til å bli helt stille ved å skru ned volumet til MIN, hører fortsatt litt musikk svakt... omtrent på samme volum som denne "buzz" lyden.

    Jeg har prøvt ut 2 stk Torus Power som forøvrig gjør underverker med lyden, men hjelper ikke på dette.
    Har prøvd med IsoTek Polaris jeg hadde liggende... ingen hjelp.
    Har prøvd rett i stikk, samme buzz.

    Dette har ikke vært ett problem med andre PRE... og jeg kjenner at jeg ikke kan leve med det.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Det høres jo ikke bra ut nei. Men da vet du i hvertfall at dette ikke er naturlig oppførsel med denne preen i seg selv, så du evt kan reklamere.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg kan jo også legge til at jeg også _kun_ fikk brum i anlegget med stereoforforsterker tilkoblet mellom surroundreceiver og effekttrinn (HT-bypass). Da kunne det vært naturlig å trekke konklusjonen om at det var preene (Marantz og Parasound) som var problemet, men det var altså PC og Plasma TV som hver bidro med jordstøy via HDMI og surroundreceiver. Preen bare fikk frem symptomene på problemer som allerede lå der fordi den i motsetning til surroundreceiveren ikke hadde flytende jord.

    Løsningen var altså ikke å kaste ut preen i mitt tilfelle, men å isolere HDMI-forbindelsen som var tilkoblet "to hopp" unna selve preen så disse ikke forsøplet jord. I ditt tilfelle kan det selvsagt være en defekt pre, men jeg tenkte jeg bare ville nevne at det ikke nødvendigvis er enheten du putter inn i systemet når jordproblemene dukker opp som er den reelle årsaken til jordproblemene.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Jeg skal prøve å koble ut enhet for enhet ved å ta ut støpslet også... ikke bare koble de fra inngangen på preen...

    Men siden jeg kan høre "litt" musikk selv med volum på MIN, så er jeg ikke helt hundre på selve enheten. Jeg mener at det bør man ikke høre.

    Kobler jeg eksempelvis T+A DAC 8 rett i 4B så er det ingen støy, eller volum for den saks skyld på MIN.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Har du tatt opp problemene med Lyric Hifi. De kan kanskje hjelpe. Husk Brystons lange garanti.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Rene dac-er med prefunksjon støyer mye mindre enn rene pre eller intrgrerte forsterkere. Min Bel Canto 2.7 gir ingen støy som pre, men tilkoblet FLS 10 blir det litt hizz fra diskanten.

    Hadde Bryston B135 sst2 som støyet litt også. Hvor høy er støyen du opplever? Hørbart mange meter unna?
     
    T

    TLN

    Gjest
    Har du tatt opp problemene med Lyric Hifi. De kan kanskje hjelpe. Husk Brystons lange garanti.
    Ikke ennå, har bare hatt den ett par dager. Skal "feilsøke" litt mer selv først.

    Det er jo ikke hørbart når jeg spiller musikk, men mellom sanger høres det, og spesielt nå du vet at det er litt "fizzzz" der.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Rene dac-er med prefunksjon støyer mye mindre enn rene pre eller intrgrerte forsterkere. Min Bel Canto 2.7 gir ingen støy som pre, men tilkoblet FLS 10 blir det litt hizz fra diskanten.

    Hadde Bryston B135 sst2 som støyet litt også. Hvor høy er støyen du opplever? Hørbart mange meter unna?
    Jeg høre det forholdsvis godt 3 meter unna. Men nå er Tannoyene forholdsvis følsomme også.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Da skjønner jeg at støyen plager deg hvis du hører den 3 meter unna. Jeg er også super allergisk mot ulyder, og særlig irriterende når et nytt produkt støyer.

    Du får prøve de rådene som du har fått. Ta med 17b3 til Lyric for en helsesjekk hvis ingenting hjelper. Markedets beste garanti er godt å ha :D
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Da har jeg fått spilt på BP-17³ en stund og min foreløpige konklusjon er at dette ble meget vellykket. Nå er jo ikke en pres rolle å tilføre noe, men det er ingen tvil om at den hentet ut et uforløst potensiale mellom BDA-2 og 4B SST². Jeg benytter XLR både fra DAC og til effekttrinn for den som skulle lure.

    Det initielle inntrykket av forforsterkeren kontra Parasound P5 er at den ørlite grann mer laidback. Klangbalansen ellers er omtrent helt identisk slik jeg opplever den, noe som nok betyr at begge er nokså nøytrale konstruksjoner. Det tar imidlertid ikke lange tiden før man innser at BP-17³ ikke er mer laidback i det hele tatt, men rett og slett en nydelig oppløst konstruksjon, med ekte dynamisk kontrast så fort opptaket ber om dette. Der hvor jeg opplever forskjellene som mest tydelig er på tredimensjonaliteten. Både BP-17³ og P5 avtegner stereoperspektivet omtrent like tydelig og like ryddig i x og y aksen, men Bryston-preen har en tydelig bedre tredimensjoalitet. Objektene i lydbildet fremstår som faktiske materielle objekter og jeg hører også lengre inn i romakustikken i opptaket, noe som øker den opplevde realismen betydelig. P5, som til nå har virket mer enn bra nok på dette punktet, fremstår i forhold mer som om man har en rekke pappfigurer oppstilt foran seg. En forskjell som kan virke ganske marginal på papiret, men dette har stor effekt på min egen opplevelse av realisme. Denne blir stående lenge!
    Synes beskrivelsen din er ganske spot on... Jeg hadde P5 tidligere, som jeg byttet ut med P7, som igjen var hakket hvassere. Men det var fortsatt en liten oppgradering å gå over til Bryston BP-17³ i ren stereo.

    Jeg har noe "buzz" fra pre-ampen på tomgang. Denne forsvinner når jeg tar ut XLR til 4B SST² så problemet er før ampen. Det hjelper ikke å trekke ut noen av inn kildene. Har prøvd med og uten Torus også, uten hell. Er det flere som har "Buzz" med BP-17³? "Buzz" er konstant uavhengig av volum regeluering.
    Det er ikke trafodur du mener?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Når det gjelder dette med volum så hører jeg også svakt at det er signal når jeg putter øret inntil diskanten, men dette er normalt med analoge volumkontrollere.

    Analoge volumkontrollere reduserer volum ved å redusere signalstyrke på signal og støy sammen, og med mindre man kutter signalet fysisk med et relé vil det derfor alltid være litt signal så lenge man slipper gjennom strøm. Det er typisk det å kutte signalet fysisk man har "mute" funksjonen for.

    Digitale volumkontrollere (dvs dersom du reduserer volum i software eller via en DAC) fungerer annerledes. Her reduseres signalstyrken i form av å fjerne bits, dvs at signalet blir gradvis mer og mer borte, mens støygulvet ikke endres. Når volumet da settes til 0 så er det rett og slett ingen signal igjen i den analoge outputen og da vil det naturlig nok også bli helt stille utover støygulvet i seg selv, som normalt sett er meget lavt i en DAC.

    En annen ting forresten, siden jeg ser du har Bryston effekt. Dersom du benytter XLR (og dermed +6db gain) bør effekttrinnet ditt stå med 23db gain dersom du har Bryston, og ikke 29db. Dersom du har mye gain på effekttrinn vil den forsterke all støy tidligere i kjeden hele tiden mens du ender opp med å ratte volum i den nedre delen av volumkontrollen, mens det du egentlig vil er å ha mye signal i forhold til støygulv. Gainstruktur i anlegget er meget viktig for å unngå hørbar støy i lytteposisisjon.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Når det gjelder dette med volum så hører jeg også svakt at det er signal når jeg putter øret inntil diskanten, men dette er normalt med analoge volumkontrollere.

    Analoge volumkontrollere reduserer volum ved å redusere signalstyrke på signal og støy sammen, og med mindre man kutter signalet fysisk med et relé vil det derfor alltid være litt signal så lenge man slipper gjennom strøm. Det er typisk det å kutte signalet fysisk man har "mute" funksjonen for.

    Digitale volumkontrollere (dvs dersom du reduserer volum i software eller via en DAC) fungerer annerledes. Her reduseres signalstyrken i form av å fjerne bits, dvs at signalet blir gradvis mer og mer borte, mens støygulvet ikke endres. Når volumet da settes til 0 så er det rett og slett ingen signal igjen i den analoge outputen og da vil det naturlig nok også bli helt stille utover støygulvet i seg selv, som normalt sett er meget lavt i en DAC.

    En annen ting forresten, siden jeg ser du har Bryston effekt. Dersom du benytter XLR (og dermed +6db gain) bør effekttrinnet ditt stå med 23db gain dersom du har Bryston, og ikke 29db. Dersom du har mye gain på effekttrinn vil den forsterke all støy tidligere i kjeden hele tiden mens du ender opp med å ratte volum i den nedre delen av volumkontrollen, mens det du egentlig vil er å ha mye signal i forhold til støygulv. Gainstruktur i anlegget er meget viktig for å unngå hørbar støy i lytteposisisjon.
    Jeg kjører med gain på 23db, både dobbel og trippel sjekket dette i går :)

    Har en følelse av at ingenting er feil, at man bare må forvente den "susingen" som er. Men jeg synes den er i overkant hørbar. Jeg trenger ikke legge ørene inntil, hører det godt 3 meter unna. Men det oppleves som sus, og ikke kildestøy om jeg kan kalle det noe.

    Det hadde ingen innvirkning å nappe ut alle kontakter fra andre komponenter. KUN Pre og effekt tilkoblet skaper denne "buzz/susingen" dvs, Pre skaper denne, for kobler jeg ut Pre blir det stille. Som sagt tidligere, støyen er konstant, den går ikke opp eller ned ved å endre volum eller bytte inngang. Jeg har til og med "shortet" alle ubrukte input.

    Så løsningen er vel bare å skru opp volumet og nyte musikk :) Men jeg er redd den blir kortvarig om jeg ikke klarer å få dempet susingen.

    Skal ta en telefon til Lyric etterpå.

    Snakket med Lyric, og de er hyggelige som alltid. Skal ta den med dit når de får inn ett nytt parti til uka.
    De mente den skulle være helt stille, så de har lyst til å måle den.
     
    Sist redigert:
    T

    TLN

    Gjest
    Da har jeg fått "oppgradert" fra 4B SST-2 til 4B3...
    Det er ikke umiddelbart en stor forbedring, så de med SST-2 kan sove godt om natta uten å løpe å kjøpe. For det er fortsatt en særdeles god amp.

    Jeg hadde bare ett ønske om at den skulle være svart slik som resten av komponentene er, så det var en fin unnskyldning for å oppgradere.

    4B3 har nok litt mer pondus/kontroll i bassen, uten at dette var mangelvare på SST-2. Litt varmere og mindre analytisk enn SST-2 er vel det jeg opplever uten at jeg direkte kan si at det er bedre eller dårligere, bare annerledes. Men jeg har ikke A/B testet de, så minnet forsvinner fort.

    Men disse Bryston produktene låter jo intet mindre enn knallbra :)
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Jag anmäler mig till klubben, BDA-3 finns nu i min anläggning och inspelning pågår för fullt.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg inn her.

    Etter mange måneder med «ønskes kjøpt» der jeg søkte etter en kraftigere Classe effekt enn min CA-D200 fikk jeg et anonymt tips om Bryston i ulike varianter. Funderte meg fram til et par monoblokker (7B3). Men det hadde de ikke inne hos Lyrics Hifi da jeg var innom. Ikke i min farge. Alternativet ble da en 14B3. Samme effekt som 7B og to separate monokanaler i ett kabinett. Passer meg egentlig veldig bra (og kona, som ikke ser verdien i stadig nye og flere «bokser», skjønn det den som kan...)

    Låter fantastisk sammen med mitt øvrige oppsett. Langt bedre mellomtone og full kontroll på bassen. Aldri fått så mye lavfrekvent ut av ht-ene mine tidligere.

    Så god stemning her i nord. Også når man slipper unna Lars Monsen minutt for minutt i Indre Troms;-)
     
    Sist redigert:

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha dratt frem Bryston 4B SST2 fra bak sofaen (den har blitt brukt til surround back kanalene) fant jeg ut at jeg hadde fått et oransje feilindikator-lys på venstre kanal til tross for at forsterkeren fungerte tilsynelatende helt fint. Uansett, dro innom Lyric i Sandvika for å levere den til service, og tenkte dette ville potensielt ta sin tid. Tok en kjapp tur innom Oslo og på vei tilbake når jeg var nesten hjemme igjen ringte telefonen og 4B SST2'en min var fikset. Det må ha vært maks 1.5 time. Så fantastisk respons og service på en lørdag.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Etter å ha dratt frem Bryston 4B SST2 fra bak sofaen (den har blitt brukt til surround back kanalene) fant jeg ut at jeg hadde fått et oransje feilindikator-lys på venstre kanal til tross for at forsterkeren fungerte tilsynelatende helt fint. Uansett, dro innom Lyric i Sandvika for å levere den til service, og tenkte dette ville potensielt ta sin tid. Tok en kjapp tur innom Oslo og på vei tilbake når jeg var nesten hjemme igjen ringte telefonen og 4B SST2'en min var fikset. Det må ha vært maks 1.5 time. Så fantastisk respons og service på en lørdag.
    Jeg har hatt mine Bryston monoblokker i rundt 10 år nå - og det er godt å høre at Lyrics service er upåklagelig.

    Men oransje lys KAN være selvforskyldt. Oransje = forsterkeren er blitt for varm. Dårlig ventilasjon? Men det er klart: Oransje burde ha slått seg av når forsterkeren har slått seg av og fått kjølt seg litt ned.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Din indikasjon av oransje er helt korrekt, men den fikk denne indikasjonen når den var iskald - så noe var virkelig galt her. Dessuten oransje når den blir for varm gjør at den muter kanalen, det gjorde den ikke heller (i løpet av alle årene jeg har hatt Bryston har dette aldri skjedd).

    Så oppførsel; slå på forsterkeren; begge lys er røde; så skal de gå over til grønn relativt umiddelbart etter et lite klikk. Kun høyre gikk over til grønn, venstre gikk alltid til oransje.

    Løsningen var å bytte et lite kretskort inne i forsterkeren; som Lyric hadde tilgjengelig - forsterker ble produsert i 2010 og kjøpt i 2011; alt gikk på garanti uten noen kostnader. Hadde ikke Lyric hatt delene tilgjengelig så måtte den blitt sendt til fabrikken, og jeg måtte lagt ut for frakten - så grunnet at Lyric hadde delen tilgjengelig slapp jeg unna helt uten kostnader. Bryston sin 20 års fabrikk-garanti er uten tvil et kvalitetsstempel.
     
    Sist redigert:
    T

    TLN

    Gjest
    Din indikasjon av oransje er helt korrekt, men den fikk denne indikasjonen når den var iskald - så noe var virkelig galt her. Dessuten oransje når den blir for varm gjør at den muter kanalen, det gjorde den ikke heller (i løpet av alle årene jeg har hatt Bryston har dette aldri skjedd).

    Så oppførsel; slå på forsterkeren; begge lys er røde; så skal de gå over til grønn relativt umiddelbart etter et lite klikk. Kun høyre gikk over til grønn, venstre gikk alltid til oransje.

    Løsningen var å bytte et lite kretskort inne i forsterkeren; som Lyric hadde tilgjengelig - forsterker ble produsert i 2010 og kjøpt i 2011; alt gikk på garanti uten noen kostnader. Hadde ikke Lyric hatt delene tilgjengelig så måtte den blitt sendt til fabrikken, og jeg måtte lagt ut for frakten - så grunnet at Lyric hadde delen tilgjengelig slapp jeg unna helt uten kostnader. Bryston sin 20 års fabrikk-garanti er uten tvil et kvalitetsstempel.
    Du måtte ikke sendt forsterkern, men du måtte ventet på at Lyric hadde fått inn delen om de ikke hadde hatt den på lager.

    Om noe måtte sendes skulle det vært ordnet av Lyric i garanti perioden.

    Men bra det løste seg kjapt.



    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg mistenker de tåler 2 Ohm helt fint, problemet er vel heller om de får nok strøm på strømnettet med maks volum; derfor dette ikke oppgis.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    BDP-3 har som kjent fått strålende kritikker. Har ikke lest alt for mye i tråden for å sjekke, men er det noen her som har denne DAC'en og kan si noe om lyden og sammenlikne med andre alternativer?.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    BDP-3 har som kjent fått strålende kritikker. Har ikke lest alt for mye i tråden for å sjekke, men er det noen her som har denne DAC'en og kan si noe om lyden og sammenlikne med andre alternativer?.
    Streameren heter BDP,Dacen heter BDA:)
    BDA-3 er veldig bra, som bruker av bare PCM filer og BNC overføring klarte jeg meg med BDA-1 som faktisk er nærmere 3ern lydmessig enn BDA-2.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    BDP-3 har som kjent fått strålende kritikker. Har ikke lest alt for mye i tråden for å sjekke, men er det noen her som har denne DAC'en og kan si noe om lyden og sammenlikne med andre alternativer?.
    Streameren heter BDP,Dacen heter BDA:)
    BDA-3 er veldig bra, som bruker av bare PCM filer og BNC overføring klarte jeg meg med BDA-1 som faktisk er nærmere 3ern lydmessig enn BDA-2.
    Sorry. Vet ikke hvorfor den P'en kom inn...:) Takk for svar. De selges jo til "redusert" pris hos Lyric for tiden. Alternativet er å få en brukt PS Audio. Selv på tilbud hos Mala synes jeg de blir litt i dyreste laget, så derfor kanskje Bryston som et godt alternativ. Generelt er jeg ikke så veldig glad i streaming uansett, så det blir mest bruk fra opplastede filer og evt CD-spiller via coax.


    Flere som kan sammenlikne BDAAA(!) med alternative konkurrenter og helst si noe positivt for Bryston? ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn