Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.303
    Torget vurderinger
    49
    We had reviewed the BDA-2 in an earlier issue of UHF, and we can say that the third incarnation of this converter is a mighty leap forward.

    As usual, we don't give “stars” or other numerical ratings to products we review, because that would take away the nuances we strive to add to our reviews. Suffice it to say that this is a very good product.

    Well, we should possibly add one more nuance: we liked the BDA-3 enough to have purchased one for our reference system. And, to add one more nuance, two of our panelists bought one as well.”

    UHF Magazine

    “We began our listening sessions with the unit you see here, the Bryston BDA-3."

    image.php.jpeg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    EIA: Du har Sierra, du og? Veldig greit. Hvor lang ventetid er det på forsterkerne? Har du alt oppe i sommer?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.303
    Torget vurderinger
    49
    EIA: Du har Sierra, du og? Veldig greit. Hvor lang ventetid er det på forsterkerne? Har du alt oppe i sommer?
    Får komme tilbake til det når de er i hus:)
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.303
    Torget vurderinger
    49
    Da ser det ut som ting begynner og skje.
    Har fått bekreftet at forsterkerne er ferdig produsert:)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    EIA: Næmmen, se så søt..Du kan trøste deg med at "nye" Lyric har tatt inn "det hele" fra gutta i Canada- også høyttalere.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.303
    Torget vurderinger
    49
    Tror denne lille søte forsterkeren spiller meget bra hvis du ikke er bass freak eller har en gymsal og fylle med lyd.
    Lydsignaturen er den samme som større Bryston så hvis høyttalerne ikke krever for mye.....
    Har du hørt høyttalerne til Bryston?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.303
    Torget vurderinger
    49
    Skal innom en tur hos Lyric i helga, prøver og få en lytt på Middle T:cool:
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.303
    Torget vurderinger
    49
    Var på Lyric i dag og fikk en kjapp lytt på Bryston Middle T og Mini T, likte absolutt det jeg hørte:)
    Fikk sett at 7B3 og Bdp3 var ankommet butikken, men iom at fruen ville kjøre videre til Sverige,Danmark tok jeg det ikke med meg, det blir sendt i neste uke. Gleder meg sinnsykt til og få koblet opp dette:cool:

    IMG_0319.jpg


    IMG_0320.jpg
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.303
    Torget vurderinger
    49
    Klar for installering, blir nok i morgen eller lørdag.
    Må også rette en stor takk til Håvard på Lyric Hifi, en fryd og handle med, ryddig og service innstillt. Han kom med oppdateringer hele veien, og var ikke minst veldig hyggelig :)

    IMG_0324.jpg
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.303
    Torget vurderinger
    49
    Nå er det fest her:cool:
    Spiller over all forventning, direkte, tøft og med stålkontroll, dette var gøy!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.303
    Torget vurderinger
    49
    Veldig fornøyd, eneste er at jeg må forlenge ethernett kabelen og plassere Bdp3 på midten.

    Vis vedlegget 450984 Vis vedlegget 450985 Vis vedlegget 450986 Vis vedlegget 450987
    Ryddig oppsett! Hvordan treffer 7B3 i forhold til tidligere eierskap?

    Det spiller bedre nå enn tidligere, men det kan like gjerne skyldes Bdp3.
    Vanskelig og forklare, det bare stemmer på en måte:)
    Lar det surre og gå en stund for så og prøve Lumin D1 igjen, blir letter da og høre hvor mye 7B3 evntl tilfører lyden.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.303
    Torget vurderinger
    49
    Veldig fornøyd, eneste er at jeg må forlenge ethernett kabelen og plassere Bdp3 på midten.

    Vis vedlegget 450984 Vis vedlegget 450985 Vis vedlegget 450986 Vis vedlegget 450987
    Gromme saker..! :) grattis..!
    Takk barathsec:)

    Er i mål for en stund nå føler jeg, eneste som står igjen fra i fjor er Bp26.
    ProAc og Bryston passer veldig godt sammen imo.

    Prøvde nylig anlegget uten jord, det fungerte utrolig dårlig.
    Trodde det skulle være temmelig likt, men lyden ble ullen og innestengt, gjelder dette bare Bryston eller all hifi??
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hei, et lite spørsmål angående Bryston B135 integrert forsterker. Er pass-though det samme som ht-bypass?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hei, et lite spørsmål angående Bryston B135 integrert forsterker. Er pass-though det samme som ht-bypass?
    Ja. Med pass-trough går signalet ubehandlet gjennom forforsterkertrinnet til effekttrinnene - altså ingen volumregulering eller annen signalbehandling i B135. Altså samme virkning som med HT bypass. Kjært barn har mange navn.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg kjøpt en B135 sst2 med dac uhørt og håper at de passer bra sammen med Monitor Audio GX300. Får håpe jeg ikke har gjort et bomkjøp her, hehe.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.303
    Torget vurderinger
    49

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Prøvde nylig anlegget uten jord, det fungerte utrolig dårlig.
    Trodde det skulle være temmelig likt, men lyden ble ullen og innestengt, gjelder dette bare Bryston eller all hifi??
    Opplevde noe av det samme etter at jeg fikk montert en egen kurs til anlegget, hadde ujordet fra før og opplevde at lyden ble noe bedre etter at ny kurs ble brukt, har ikke koblet opp "roomfi" systemet ennå så bruker "headfi" systemet, men har byttet rør i hodetelefon forsterkeren nå nylig så den kan også være rørene som begynner å "sette" seg ;) eller en kombinasjon eller ikke..! :cool:
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Aha, du har monoblokker, enda bedre det :)
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Forsterkeren har ankommet Oslo og håper jeg får hentemelding idag. Lenge siden jeg har gledet meg så mye til å teste en forsterker :cool: Får sende ungen til farmor så far kan få litt kvalitetstid, hehe.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    @EIA Har du koblet opp med trigger, eller slår du på hver enkelt komponent for seg selv?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Forsterkeren har ankommet Oslo og håper jeg får hentemelding idag. Lenge siden jeg har gledet meg så mye til å teste en forsterker :cool: Får sende ungen til farmor så far kan få litt kvalitetstid, hehe.
    Trenger ikke hentelapp. Bare å møte opp med sporingsnr. Hentelapp tar en hel dag ekstra...
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Jeg var innom Meny, og da så jeg pakken. Den hadde ennå ikke blitt registrert for mottak der, hehe. Første inntrykket av B135 var ikke helt etter forventningen. Jeg skal la den stå litt på strømnettet og gi den 24 timer før testrunde nr to starter.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.303
    Torget vurderinger
    49
    @EIA Har du koblet opp med trigger, eller slår du på hver enkelt komponent for seg selv?
    Jeg slår alt på selv.
    Liker og slå på og av alt i rett rekkefølge:)
    For å spør dumt, hva er riktig rekkefølge?
    Slå på alt fra kilde til effekt, og motsatt når det blir slått av:)
    Det er for og unngå at hvis feks pre eller kilde sender ut strøm spikes når de blir slått på eller av havner i høyttalerne med den smellen det kan forårsake.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.303
    Torget vurderinger
    49
    Jeg var innom Meny, og da så jeg pakken. Den hadde ennå ikke blitt registrert for mottak der, hehe. Første inntrykket av B135 var ikke helt etter forventningen. Jeg skal la den stå litt på strømnettet og gi den 24 timer før testrunde nr to starter.
    Kanskje noen andre som har hatt eller har B135 kan kommentere lydsignatur.
    Jeg har ikke hørt denne, men trodde den var lik i signaturen som for og effekt.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Ja, for det låt innestengt og bassfattig på MA GX300. Får håpe en varm forsterker vil åpne opp lyden litt. Jeg har litt akustikk problemer hjemme, så kanskje omplassering av høyttalerne vil hjelpe på bassen.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Etter å ha latt forsterkeren være på i 24+ timer så låter det som det skal gjøre nå. Virker som den trenger litt tid å bli varm etter å ha vært frakoblet strømnettet. Testa med noen Qsound låter, og stereoperspektivet var bra. Lyden når også ganske langt ut i rommet. Fortsatt ønsker jeg mer bass. Har flytta høyttalerne halv meter lengre frem, litt forbedring men fortsatt ikke nok. Tror jeg må finne en annen plassering for høyttalerne.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    PMC og Bryston kombo låter helt fantastisk. Jeg som trodde jeg hadde god lyd før. Nå lurer jeg på hva BP26 og 4B3 kan gjøre med lyden. Låner Lyric ut forsterkere til test?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn