Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Kjedelig som jeg er så likte jeg også dette:

    With its extremely low levels of noise, harmonic and intermodulation distortion, and its superb resolution, the Bryston BDA-3 offers measured performance that is as good as digital can get.
    Jeg har allerede en BDA-1 og en BDA-2 fra før og BDA-3 er vel litt for dyr for meg til å rettferdiggjøre et bytte fra BDA-2 når jeg ikke bruker DSD eller noe anna fancy.
    Jeg tror du har gjort det før, men kunne du kort si om hva du synes om BDA-1 sammenlignet med BDA-2? Jeg vurderer ikke å bytte, men det kunne være artig å vite mer om teamaet.
     

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Siden vi er inne på Bryston sine musikkspillere:

    Min BDA-1/BDP-1 kombinasjon har fått seg et enormt lydmessig løft de siste par ukene.

    Bakgrunnen for oppgraderingene var at MPD-databasen hadde vokst ut av MPD-1, den klarer bare rundt 40 000 tracks. Dermed måtte jeg enten gå over til en ekstern mediespiller eller skaffe en BDP-2 (eller 3).

    Jeg endte opp med å forsøke dette først:
    1. Bytte fra MPD mediespiller til Synology DS Audio audio server med MPD-1 kun som DLNA Renderer.
    2. Ny, oppgradert Synology NAS med langt raskere prosessor og mye mer minne. Typen disk er den samme som før, nemlig WD Red.
    3. Chord C Stream Ethernet kabler mellom ruter og NAS og mellom ruter og MPD-1

    Jeg kan bare si Wow! Lyden er nå i en annen liga enn tidligere og anlegget låter vel omtrent dobbelt så dyrt som før...
    Jeg visste ikke at Bryston komponentene hadde et så stort potensiale, men nå er jeg veldig glad for å ha oppdaget det!

    Det litt rare er at de aller fleste synes å mene at DLNA låter dårligere enn MPD, men hos meg et det stikk motsatt. Dette gjelder uansett om MPD henter filer fra NAS eller USB minnepinne.

    Uansett anser jeg nå at BDA-1/BDP-1 kombinasjonen er fullstendig "future proof" og vil helt sikkert bli beholdt inntil garantiperiodens utløp i år ca. 2030.
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Bdp1 og Bda1 er en fantastisk vel lydende kombinasjon, flere burde prøve den.
    Bda1 og Bda2 testet jeg ut ganske grundig, i mitt oppsett likte jeg best Bda1(brukte ikke USB)
    Bda2 oppfattet jeg som roligere og mer behagelig, men hos meg ble det for mye av en god ting.
    Bda3 oppfatter jeg som lydmessig mer lik Bda1, mer frempå, men også mer oppløst.
    Full oppløsning via USB, samt HDMI innganger og DSD er en ekstra bonus.
    Litt misfornøyd med at prisen gjorde et kraftig hopp, men som alltid med Bryston mye for pengene sammenlignet med annet eksotisk utstyr.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg tror du har gjort det før, men kunne du kort si om hva du synes om BDA-1 sammenlignet med BDA-2? Jeg vurderer ikke å bytte, men det kunne være artig å vite mer om teamaet.
    Faktisk ikke. Jeg har aldri sammenlignet dem skikkelig. Jeg kjøpte BDA-2 fordi jeg ville ha en BDA-1 lignende sak med ordentlig USB. Byttet var mer av praktisk art. Mitt inntrykk ellers sammenfaller vel sånn noenlunde med E.I.A. BDA-1 er muligens en smule mindre polert enn BDA-2, noe som kler mye musikk, men jeg klarer ikke å si om den ene er bedre enn den andre. Begge fremstår med en transparent glassklarhet samtidig som de låter naturlig og ekte.
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Nå snakker vi!:cool:
    Jepp:cool:
    Trenger ikke ny fjernkontroll til 4000,- nå.
    Jeg bruker Logitech til noen hundrelapper. Fungerer flott, men jeg antar at alle her kjenner til denne muligheten.
    Har du link/bilder av Logitech?
    Har fjernkontroll til Bo26 som fungerer på alt utenom Hdmi ingangene på Bda3, fungerer Logitech på disse?
    Jeg bruker en slik for BDA-1 og BDP-1 (pluss TV og forsterker): Harmony 650 Universal Remote Control - Logitech
    Min raske sjekk av Logitch sin database antydet at kodene for BDA-3 ikke ligger inne der enda.
    Kanskje James T. bør tipses om å sende dem?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Jeg bruker Logitech til noen hundrelapper. Fungerer flott, men jeg antar at alle her kjenner til denne muligheten.
    Har du link/bilder av Logitech?
    Har fjernkontroll til Bo26 som fungerer på alt utenom Hdmi ingangene på Bda3, fungerer Logitech på disse?
    Jeg bruker en slik for BDA-1 og BDP-1 (pluss TV og forsterker): Harmony 650 Universal Remote Control - Logitech
    Min raske sjekk av Logitch sin database antydet at kodene for BDA-3 ikke ligger inne der enda.
    Kanskje James T. bør tipses om å sende dem?
    Oki.
    Mulig kodene ikke kommer før Bryston lager den nye fjernkontrollen til Bda3.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Klippet fra Stereophile 8)

    " ...
    However, with S/PDIF and AES/EBU data and upsampling, which KM didn't audition, some of the measurements were perverse—see the Bryston review elsewhere in this issue for how these measurements should look
    ..."
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Litt av den samme opplevelsen jeg hadde når jeg gikk fra Devialet 250 til Bryston.

    "So I borrowed a BP26 (that was all they had) and a 2.5 cubed from my dealer. Wow, I am staggered how good it sounds after 3 hours of listening. So much more detail that my devialet and much more involving. I love it! My question is, how much of a downgrade will the pre amp section in the 135 be? If it is in any way close I think I will be very happy. Seems like Bryston are one of the best kept secrets in the UK"

    B135 vs Separates
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Skulle ønske Bryston kunne komme med en integrert forsterker med dac, mediaspiller og litt watt, det hadde vært en vinner hos meg :)
     

    Luvaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2007
    Innlegg
    438
    Antall liker
    38
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da var anlegget på plass etter år med dvale. Mitt gamle 9B effektrinn har fått seg partnere og smiler som aldri før. SP1 har gått i bypass mode og forer den med analog velstand levert av BDA-1.
    Tanken er nå om forskjellen på BDP-π (pi) er verd oppgraderingen fra min simplere Hifiberry Digi+. Må nok muligens testes ut.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Da var anlegget på plass etter år med dvale. Mitt gamle 9B effektrinn har fått seg partnere og smiler som aldri før. SP1 har gått i bypass mode og forer den med analog velstand levert av BDA-1.
    Tanken er nå om forskjellen på BDP-π (pi) er verd oppgraderingen fra min simplere Hifiberry Digi+. Må nok muligens testes ut.
    Gratulerer, BDA1 er fremdeles en utmerket dac, takket være de analoge utgangs trinn som er de samme som på BDA3.
    Har du lest i denne tråden?
    Bryston BDP-Pi
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Har du hørt noen pris på BDP-Pi her i Norge ?
     

    Luvaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2007
    Innlegg
    438
    Antall liker
    38
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da var anlegget på plass etter år med dvale. Mitt gamle 9B effektrinn har fått seg partnere og smiler som aldri før. SP1 har gått i bypass mode og forer den med analog velstand levert av BDA-1.
    Tanken er nå om forskjellen på BDP-π (pi) er verd oppgraderingen fra min simplere Hifiberry Digi+. Må nok muligens testes ut.
    Gratulerer, BDA1 er fremdeles en utmerket dac, takket være de analoge utgangs trinn som er de samme som på BDA3.
    Har du lest i denne tråden?
    Bryston BDP-Pi
    Har lest tråden.
    Jeg er interessert i en sammenligning mellom Raspberry Pi med Digi+ og BDP-Pi, siden de hovedsakelig har samme hardware. Så lenge man har Roon som hovedkilde vil der være noen vesentlig forskjell?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Fikk for litt siden småtrøbbel med HDMI på min BDA-3, startet som små utfall av bilde og lyd før den etter et par uker ikke registrerte noe som hadde med HDMI i det hele tatt.

    Etter å ha kontaktet gutta hos Bryston, kom de med et tips om å sjekke at alle kontaktene til HDMI-kortet satt som de skulle - de hadde opplevd på noen av de første modellene at disse hadde løsnet litt under frakt.
    (Tenkte ikke på å sjekke en slik enkel ting som dette selv da BDA-3 fungerte bra i starten og at den ikke har blitt flyttet på etter den kom i hus.)

    Ville bare dele dette, om noen av dere også eier en av de og skulle få trøbbel med HDMI.

    Forøvrig så var servicen fra Bryston-klanen helt toppklasse.:cool:
     

    doc4

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2008
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    17
    Noen som har forsøkt Roon mot BDP-1 og har kunnskap om hvordan det skal settes opp?
    Har installert Roon på min MacMini. Min mac og BDP-1 er koplet sammen via en airport extreme ruter - kablet, ikke trådløst. Musikkfilene ligger på en thunderbolt disk koplet til mac´en. Fungerer stabilt - ingen problemer med å spille av låtene. MEN:
    Når jeg kjørte A/B test av Roon mot BDP-1 i RoonReady mode sammenliknet med BDP-1 i MPD mode der filene leses fra en USB disk er det en ENORM forskjell.
    Med Roon er det store lydbildet borte, det virker flatt og livløst, detaljene er mindre tydelige, bassen mindre tydelig. I det hele tatt; trist.
    Også når jeg sammenlikner dette Roon-oppsettet mot avspilling av de samme filene med Amarra fra min mac direkte til min BDA-2 låter Roon vesentlig dårligere.
    Er det noe feil i oppsettet mitt som gjør det, eller er det rett og slett selve konseptet der musikken streames gjennom nettverk som gjør den store forskjellen?
    Noen som vet / har erfaring?
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Noen som har forsøkt Roon mot BDP-1 og har kunnskap om hvordan det skal settes opp?
    Har installert Roon på min MacMini. Min mac og BDP-1 er koplet sammen via en airport extreme ruter - kablet, ikke trådløst. Musikkfilene ligger på en thunderbolt disk koplet til mac´en. Fungerer stabilt - ingen problemer med å spille av låtene. MEN:
    Når jeg kjørte A/B test av Roon mot BDP-1 i RoonReady mode sammenliknet med BDP-1 i MPD mode der filene leses fra en USB disk er det en ENORM forskjell.
    Med Roon er det store lydbildet borte, det virker flatt og livløst, detaljene er mindre tydelige, bassen mindre tydelig. I det hele tatt; trist.
    Også når jeg sammenlikner dette Roon-oppsettet mot avspilling av de samme filene med Amarra fra min mac direkte til min BDA-2 låter Roon vesentlig dårligere.
    Er det noe feil i oppsettet mitt som gjør det, eller er det rett og slett selve konseptet der musikken streames gjennom nettverk som gjør den store forskjellen?
    Noen som vet / har erfaring?
    Sjekk at du spiller av identiske mastringer. De store plateselskapene er notoriske i sin iver etter å lansere remastrede og deluxede utgaver av gamle innspillinger. En kjapp titt på Album list - Dynamic Range Database avslører at "samme" album har helt ulike tekniske egenskaper selv om vi snakker om digitale versjoner.

    Et tips er å prøve deg frem med materiale fra mindre plateselskaper, f.eks. norske 2L.

    Hvis du er HELT - dvs. 101 prosent - sikker på du har spilt av samme master fra henholdsvis CD og Tidal, og fortsatt hører forskjeller, kan man gå videre i diagnostiseringen.

    :)
     

    doc4

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2008
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    17
    Sjekk at du spiller av identiske mastringer. De store plateselskapene er notoriske i sin iver etter å lansere remastrede og deluxede utgaver av gamle innspillinger. En kjapp titt på Album list - Dynamic Range Database avslører at "samme" album har helt ulike tekniske egenskaper selv om vi snakker om digitale versjoner.

    Et tips er å prøve deg frem med materiale fra mindre plateselskaper, f.eks. norske 2L.

    Hvis du er HELT - dvs. 101 prosent - sikker på du har spilt av samme master fra henholdsvis CD og Tidal, og fortsatt hører forskjeller, kan man gå videre i diagnostiseringen.

    :)
    Takk skal du ha.
    Jo, da - det har jeg selvsagt sjekket. A/B lytting gjør jeg alltid med samme kilde - samme fil - dog kopiert fra en disk til den andre (mac-versjonen er original). Tar riktig nok litt tid å stille om BDP-1 fra roonready til MPD - men forskjellen var så stor at det ikke spilte noen rolle.

    Hørte på de jeg vanligvis bruker til slikt - det er enkelte detaljer i hver som jeg merker meg spesielt. De tre er:

    Antonia Forcione: Tears of joy
    Diana Krall: The girl in the other room
    Marianne Thoresen: Mozart Violin Concerton no. 4 KV 218 (2L)

    Forskjellen var så stor at det ikke er noe poeng å gå i detaljer - for meg låt roon nesten som en vits.....
     

    doc4

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2008
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    17
    For ordens skyld:
    Jeg sammenliknet ikke CD og Tidal - jeg sammenliknet samme fil indeksert og streamet av Roon til BDP-1 og spilt av BDP-1 med MPD.
    Jeg har forsøkt Tidal spilt direkte fra BDP-1 - de samme låtene som nevnt over (selv om jeg da ikke vet om det er samme master) - men syntes Tidal var såpass mye dårligere enn digitalfil at jeg kjøper det jeg vil høre mye på, og orienterer meg forøvrig via Spotify.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Sjekk at du spiller av identiske mastringer. De store plateselskapene er notoriske i sin iver etter å lansere remastrede og deluxede utgaver av gamle innspillinger. En kjapp titt på Album list - Dynamic Range Database avslører at "samme" album har helt ulike tekniske egenskaper selv om vi snakker om digitale versjoner.

    Et tips er å prøve deg frem med materiale fra mindre plateselskaper, f.eks. norske 2L.

    Hvis du er HELT - dvs. 101 prosent - sikker på du har spilt av samme master fra henholdsvis CD og Tidal, og fortsatt hører forskjeller, kan man gå videre i diagnostiseringen.

    :)
    Takk skal du ha.
    Jo, da - det har jeg selvsagt sjekket. A/B lytting gjør jeg alltid med samme kilde - samme fil - dog kopiert fra en disk til den andre (mac-versjonen er original). Tar riktig nok litt tid å stille om BDP-1 fra roonready til MPD - men forskjellen var så stor at det ikke spilte noen rolle.

    Hørte på de jeg vanligvis bruker til slikt - det er enkelte detaljer i hver som jeg merker meg spesielt. De tre er:

    Antonia Forcione: Tears of joy
    Diana Krall: The girl in the other room
    Marianne Thoresen: Mozart Violin Concerton no. 4 KV 218 (2L)

    Forskjellen var så stor at det ikke er noe poeng å gå i detaljer - for meg låt roon nesten som en vits.....
    Ok...

    Da er vi over på kabler, overføringsprotokoller og programvare for avspilling.

    (1) Er det samme kabel som går fra Mac til DAC uavhengig av Roon og harddisk?

    (2) Du spiller av harddiskfilene fra Amarras avspiller. I teorien skal ikke programvare som Amarra ha noe å si, men mange brukere mener at lyden blir bedre med Amarra. Selv bruker jeg også Amarra... Har du forsøkt å spile av fra iTunes i stedet for Amarra? Blir lyden da mer sammenliknbar med Roon?

    Hvis (1) og (2) kan tas ut av likningen, så får man tenke videre.

    :)

    EDIT: Har lest åpningsteksten din nøyere et par ganger til og ser det kan være at jeg har misforstått deler av problemstillingen... Det er vanskelig å forestille seg en avspillingskjede når den beskrives med tekst i stedet for diagram eller vha. piler. Beklager hvis forklaringene mine er helt på jordet!
     
    Sist redigert:

    doc4

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2008
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    17
    Ok...

    Da er vi over på kabler, overføringsprotokoller og programvare for avspilling.

    (1) Er det samme kabel som går fra Mac til DAC uavhengig av Roon og harddisk?

    (2) Du spiller av harddiskfilene fra Amarras avspiller. I teorien skal ikke programvare som Amarra ha noe å si, men mange brukere mener at lyden blir bedre med Amarra. Selv bruker jeg også Amarra... Har du forsøkt å spile av fra iTunes i stedet for Amarra? Blir lyden da mer sammenliknbar med Roon?

    Hvis (1) og (2) kan tas ut av likningen, så får man tenke videre.

    :)
    Takk igjen.
    Nei, det er ikke de samme kablene. Roon kan - av grunner jeg ikke forstår - ikke sende signaler direkte til dac´en (BDA-2) via usb, spdif eller toslink. I stedet sender den signaler via nettverket til min digitalspiller (BDP-1) som er såkalt RoonReady. Det er det som er konseptet deres. Og den eneste vei digitale signaler kan komme dit på er via nettverket. Og nettverket er nå hjemme-nettverket mitt. Det er verken isolert eller spesielt på annen måte. Det er jo det som er konseptet til Roon - man skal kunne spille hva som helst hvor som helst, styre det hele med iPad e.l. osv. Konseptet virker flott. Det er bare lyden som ikke er det.
    Dersom dette bare er fil-overføring og selve avspillingen skjer fra BDP-1 burde det strengt tatt ikke vært så stort problem - så lenge dataoverføringen skjer med vanlig feilkorreksjon, men om det streames på en eller annen måte direkte fra roon over nettet er det jo fantastisk mange feilkilder.
    Så jeg sitter igjen med spørsmålet om det er noe jeg har gjort feil, eller om Roon rett og slett ikke er det hi-fi-produktet som det omtales som. La dette ut på Bryston-tråden fordi jeg lurer på om det er noen andre med Bryston-utstyr som faktisk har fått det til / om problemet er at jeg har gjort noe feil, om det er slik at Bryston-implementasjonen ikke er god nok, eller om Roon bare er oppskrytt.
    Når det gjelder mac streaming via USB så hører jeg ikke så stor forskjell nå som jeg gjorde før på de forskjellige avspillingsprogrammene - men foretrekker fortsatt amarra 3

    EDIT: Forklaringene er nyttige - det er jeg som ikke uttrykker meg klart nok. Men slik det høres ut for meg nå er roon et oppskrytt overpriset produkt. Jeg forbauser meg over all den rosende omtalen og alle prisene. Og lurer på om jeg har gjort noe feil, om Bryston-utstyret ikke passer til dette - eller om det virkelig er så dårlig?
     
    Sist redigert:

    kusot

    Medlem
    Ble medlem
    18.10.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    3
    Ok...

    Da er vi over på kabler, overføringsprotokoller og programvare for avspilling.

    (1) Er det samme kabel som går fra Mac til DAC uavhengig av Roon og harddisk?

    (2) Du spiller av harddiskfilene fra Amarras avspiller. I teorien skal ikke programvare som Amarra ha noe å si, men mange brukere mener at lyden blir bedre med Amarra. Selv bruker jeg også Amarra... Har du forsøkt å spile av fra iTunes i stedet for Amarra? Blir lyden da mer sammenliknbar med Roon?

    Hvis (1) og (2) kan tas ut av likningen, så får man tenke videre.

    :)
    Takk igjen.
    Nei, det er ikke de samme kablene. Roon kan - av grunner jeg ikke forstår - ikke sende signaler direkte til dac´en (BDA-2) via usb, spdif eller toslink. I stedet sender den signaler via nettverket til min digitalspiller (BDP-1) som er såkalt RoonReady. Det er det som er konseptet deres. Og den eneste vei digitale signaler kan komme dit på er via nettverket. Og nettverket er nå hjemme-nettverket mitt. Det er verken isolert eller spesielt på annen måte. Det er jo det som er konseptet til Roon - man skal kunne spille hva som helst hvor som helst, styre det hele med iPad e.l. osv. Konseptet virker flott. Det er bare lyden som ikke er det.
    Dersom dette bare er fil-overføring og selve avspillingen skjer fra BDP-1 burde det strengt tatt ikke vært så stort problem - så lenge dataoverføringen skjer med vanlig feilkorreksjon, men om det streames på en eller annen måte direkte fra roon over nettet er det jo fantastisk mange feilkilder.
    Så jeg sitter igjen med spørsmålet om det er noe jeg har gjort feil, eller om Roon rett og slett ikke er det hi-fi-produktet som det omtales som. La dette ut på Bryston-tråden fordi jeg lurer på om det er noen andre med Bryston-utstyr som faktisk har fått det til / om problemet er at jeg har gjort noe feil, om det er slik at Bryston-implementasjonen ikke er god nok, eller om Roon bare er oppskrytt.
    Når det gjelder mac streaming via USB så hører jeg ikke så stor forskjell nå som jeg gjorde før på de forskjellige avspillingsprogrammene - men foretrekker fortsatt amarra 3

    EDIT: Forklaringene er nyttige - det er jeg som ikke uttrykker meg klart nok. Men slik det høres ut for meg nå er roon et oppskrytt overpriset produkt. Jeg forbauser meg over all den rosende omtalen og alle prisene. Og lurer på om jeg har gjort noe feil, om Bryston-utstyret ikke passer til dette - eller om det virkelig er så dårlig?
    Hei, du kan fint ab teste roon med usb til bda og via bdp. Jeg har har et hifiberry pro endpoint. Laget selv med samme deler som i bryston pi. Koblet roon core laptop (linux så klart) mot min bda3 med usb kabel og samtidig satt opp hifiberry i samme sone tilkoblet med spdif. Da kan jeg ab teste ved å skifte inngang på bda3.

    Min erfarin er at Roon er så bra du får det! Jeg synes også styringen er enkel og jeg får litt lp følelsen med padden med roon forran meg.

    Ab test usb mot hifiberry pro, hmm jeg foretrekker hifiberry pro spdif og mener det er litt luftigere og detaljert.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    I svarte, min B100 SST-DA er død, får ikke standby lys heller, sikring er ok.
    Ikke bra, denne er kjøpt i Oslo men nå bor jeg i Spania, får håpe de vil ta den inn hernede...
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    I svarte, min B100 SST-DA er død, får ikke standby lys heller, sikring er ok.
    Ikke bra, denne er kjøpt i Oslo men nå bor jeg i Spania, får håpe de vil ta den inn hernede...
    Du kan også sende mail med spørsmål til jamestanner@bryston.com
    Dobbel sjekk sikring jeg har opplevd sikring ser fin ut, men er det ikke.
    Mvh
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Ja, har snakket med James, og Mike Pickett.
    Der er noe med dens sensitivitet for svingninger i voltstyrken her. Hadde et set AudioEngine A2 aktive høyttalere, de gikk hinsides da noen brukte en vinkelsliper i huset, veldig kjedeligt.
    Bryston'en ville slå seg av, men å ta ut strømkablen og sette den inn igjen ville få den igang igjen.
    Nå har ingen brukt verktøy på lenge i huset, har ikke brukt forsterkeren heller men glemte å ta den fra strømnettet og nå er den helt død.
    Har sjekket sikringen med diode testing og multimeter, den er intakt.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Har flere Sacd plater, noen har jeg fått rippet til Sacd.iso.
    Oppo har ikke lenger mulighet for og spille av Sacd.iso, så disse har bare ligget ubrukt på serveren.
    Kan spille av Sacd fra Oppo via Hdmi på Bda3, men det er litt mer arbeid:)

    Lang historie kort, koblet MacMini til Bryston Bda3 med USB, og fant ut at Audirvana Plus har støtte for å spille av Sacd.iso.
    Filen blir splittet opp i enkeltspor DSD64, cover kommer også opp, låter veldig bra.
    Min MacMini er litt gammel med bare 4gb ram så tar litt tid, men ingen skipping så langt:)

    image.jpg
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    EIA: Den Audirvanaen ser da mer ut som OS-X Lion...hehe..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn