Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    803
    Antall liker
    349
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Hadde BDA-1, og likte den veldig godt. Er jo kommet to nye etter den, men skal du ha coax og aes/ebu så tipper jeg denne enda spiller kanon
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vil anbefale en pre til mine 7d SST trinn. Bruker idag en Belcanto pre 6 som jeg synes gjør en svært god jobb.

    Hva med dac-ene til Bryston. Hvordan er de i forhold til likt prisene dac-er fra andre produsenter. Bryston er et nytt merke for meg. Men jeg har blitt skikkelig glad i de blokkene allerde.
    Hei! Har du noe omtrentelig budsjett? Jeg har god erfaring med rørpre mot Bryston.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Budsjettet vil nok ligge i området rundt 15 lapper. Rør er nok ikke for meg.
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Hadde BDA-1, og likte den veldig godt. Er jo kommet to nye etter den, men skal du ha coax og aes/ebu så tipper jeg denne enda spiller kanon
    Blir bare brukt med coax ja, USB delen er rimelig utdatert. Heldigvis har ikke dette så mye å si for meg. JEg må si BDA-1 overrasker meg positivt og virker som en god match mot resten jeg har i anlegget. Jeg har prøvd litt forskjellige DACer, i tillegg til den innebygde i H300. Disse har vært Centrance DACmini, Violectric V800 og Burson Conductor med både ESS9018 og PCM1793 kort. Av disse har, i mine ører, Violectric og Bryston vært best. Brystonen blir stående i stereoen og Violectricen i Head-Fien.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    803
    Antall liker
    349
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    BDA-x og BDP-2 låter veldig bra. Hadde jeg ikke skulle kuttet ned på antall bokser hadde det blitt stående
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet hva som skjer på Brystons hjemmesider? Norton antivirus steiler når jeg prøver å gå inn på sidene fra Mac-en:confused:
     

    Roned

    Medlem
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    15
    Antall liker
    11
    Hvis noen vurderer å selge et Bryston BP- 26 / MPS2 sett i 17'' sølv betaler jeg 20K+ for det
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Hvor fant du den ? Ikke lett og finne noe informasjon.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.322
    Torget vurderinger
    49
    Har stått og surret 24 timer nå, er veldig fornøyd med dette kjøpet:)
    Bda2 syntes jeg var litt tilbaketrukket i forhold til Bda1, har derfor hatt Bda1 i anlegget det siste halve året.
    Bda3 er markant bedre på alle punkt!
    Testet Sacd på Oppo, med HDMI til Bda3, det funket som bare det :)
    Apple Tv4 kan endelig kobles til stereoanlegget, dette var gøy ;)

    image.jpg
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Har stått og surret 24 timer nå, er veldig fornøyd med dette kjøpet:)
    Bda2 syntes jeg var litt tilbaketrukket i forhold til Bda1, har derfor hatt Bda1 i anlegget det siste halve året.
    Bda3 er markant bedre på alle punkt!
    Testet Sacd på Oppo, med HDMI til Bda3, det funket som bare det :)
    Apple Tv4 kan endelig kobles til stereoanlegget, dette var gøy ;)

    Vis vedlegget 385223
    Eneste jeg kan plukke på hittil er at LED-pærene lyser sterkere og at det har vært noe lip sync trøbbel mot PS3.
    Men jeg savnet funksjonene, så BDA-3 er gull verdt!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.322
    Torget vurderinger
    49
    Enig i LED lysene, fatter ikke at hi-fi produsenter ser dette selv, gjelder ikke bare Bryston.
    Synd Br2 ikke har knapper for Hdmi inngangene, ellers hadde det vært perfekt :cool:

    Skorob@ veiledende ligger på 36-37k.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Enig i LED lysene, fatter ikke at hi-fi produsenter ser dette selv, gjelder ikke bare Bryston.
    Synd Br2 ikke har knapper for Hdmi inngangene, ellers hadde det vært perfekt :cool:

    Skorob@ veiledende ligger på 36-37k.
    Ny type LED var det Tanner svarte meg.
    BR3 er allerede betalt for, så da får jeg håpe den blir satt i produksjon i nærmeste fremtid...:cool:
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.322
    Torget vurderinger
    49
    Noen som har testet Pure Audio Blu-ray?

    Bryston’s BDA-3 DAC appears to be a truthful, pleasurably music-makingD/A converter. Its tonal characteristics make it attractive despite
    its handsome price, especially considering that its excellentprocessing also assures fun during its operation. The BDA-3 DAC’smusicality and its unusual multifaceted configuration clearly raise itabove its competitors. Thanks to HDMI it is the perfect playmate fornew media like Pure Audio Blu-ray, and also the correct choice fordemanding video fans.

    Les hele testen her
    http://bryston.com/PDF/reviews/2016_04_Review_Einsnull_BDA-3.pdf
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har kikket litt på Bryston PowerPac 300 monoblokker, og lurer på om det hadde vært noe for å "aktivisere" høyttalerne mine, men når jeg leser litt på nettet, ser det ut som strømforsyningen har 600VA trafo (OK) og bare 20.000uF kondensatorbank. Er ikke det litt lite til en forsterker som skal levere 300W i 8 Ohm?

    Abrahamsen-forsterkerne jeg bruker nå, som kanskje yter 220-240W brokoblet har 1000VA og 100.000uF, så dermed hørtes 600VA og 20.000uF litt lite ut. På den annen side er ikke Bryston kjent for lite krefter, så: What gives? Gjør de noe annerledes, eller er spec-en jeg fant feil?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    PowerPac 300 SST er - med små modifikasjoner - en 4B SST delt i to monoblokker. Bl.a. har PowerPac 300 SST vanlige glassikringer, mens 4B SST har automatsikringer. Lay-outen blir rimeligvis litt annerledes, ettersom PowerPac'ene står på høykant. Med Brystons egne ord:

    The Bryston PowerPac 300-SST amplifier, is a superior quality,
    modular, single channel power amplifier delivering 300 watts
    at 8 Ohms, or 400 watts into 4 Ohms. The PowerPac 300-SST
    is essentially a monaural version of our very popular 4B-SST
    stereo amplifier but intended for use in applications where
    portability and flexibility are of prime importance.

    Jeg har hatt mine i rundt 10 år - og har aldri merket noe til at de eventuelt skulle mangle krefter.

    Én ting man bør merke seg, er at de SKAL stå på høykant. De skal altså ikke brukes liggende.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk. Det med kondensatorbankenes kapasitet varnoe jeg leste i en test, og jeg vet ikke om det stemmer...
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.322
    Torget vurderinger
    49
    Test av Bryston 4B Cubed forsterker i tyske Fidelity Hifi Und Musik.
    For engelsk versjon av testen send en forespørsel til jamestanner@bryston.com

    image.php-2.jpeg
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    572
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    BDP er nå klar som ROON endpoint!!!!! Yes endelig!!!!
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    233
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Har 135b sst2/bda2/ Kef 103.3/ wireworld/Chord - spiller fra MacBook/Roon - veldig bra - og særlig på rolig jazz

    Vil BPD bedre lydkvalitet på noen måte........ ?

    (hadde aries en kort stund/ men opplevde ingen gevinst ang. lydforbedring)

    Erik
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Får vel melde meg inn her med en Bryston BDA-2. Virker meget lovende selv om jeg bare har fått lyttet noen timer :)
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Får vel melde meg inn her med en Bryston BDA-2. Virker meget lovende selv om jeg bare har fått lyttet noen timer :)
    Noen som har lekt mye med oppsampling som kan dele sine erfaringer? Selv opplever jeg nesten motsatt av testene skulle tilsi, dvs varmerer lyd uten oppsampling.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Nå har jeg ingen erfaring med Bryston, men har til nå alltid foretrukket å kjøre native. Altså uten upsampling, om det er mulig.
    Føler det alltid har gitt best lyd med de dacene jeg har testet.
    Nå bruker jeg da Bluesound Node 2 som kilde, så da upsamples det vel hele tiden.
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Uvitenskapelig løs testing gir tommel opp uten oppsamling. Litt mer fart og spenning :)

    Virker som om BDA 2 har mer gain enn en del andre DACer. Måtte skru på -6dB attenuator på inngangen til A-S2100 min. Tror den er litt følsom for "kraftige" kilder. Opplevde tidvis forvrengning i partier av musikk med mye dynamikk. Nå mye bedre og all antydning til litt hissig diskant er borte vekk :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da jeg hadde BDA2 var musikk, i mine ører, mer naturlig uten oppsampling. Mer naturlig lyd. Med upsampling ble det hele litt pastell.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.322
    Torget vurderinger
    49
    Da jeg hadde BDA2 var musikk, i mine ører, mer naturlig uten oppsampling. Mer naturlig lyd. Med upsampling ble det hele litt pastell.
    Det er min erfaring også med alle tre Bryston dacer.
    Digital upsampling blir litt feil for meg, da det blir tilført noe (digitalt)til den orginale dataen, har alltid hatt litt mer sansen for mest mulig direkte avspilling. Upsampling kan sikkert enkelte ganger "pynte" på lyden, men den blir aldri tro mot orginalen imho.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.322
    Torget vurderinger
    49
    Bdp2 en av vinnerne av årets Editors Choice Awards i det ledende audio magasinet The Absolute Sound:)
    2016 Editors’ Choice Awards: Music Servers $1,000 - $5,000 | The Absolute Sound

    MEMO: To All Bryston Customers
    SUBJECT: Bryston BDP-2 Digital Player Award!



    2016 EDITORS’ CHOICE AWARDS: MUSIC SERVERS $1,000 - $5,000


    Bryston BDP-2 Digital Player

    The BDP-2 Digital Player is a technological tour de force that bridges generational divides: between the Old World CD player and the New World of high-resolution files and music-library management.

    The BDP-2 performs the same function as a CD transport, but plays data files from removable USB storage media at their native resolution and in a multiplicity of file formats. Compared with the BDP-1, the BDP-2 incorporates the same digital audio circuitry, but incorporates a more powerful system board and a correspondingly heftier power supply. Processor speed and memory capacity are both increased. Connectivity is expanded to include an internal SATA connection, an eSATA port, two gigabit Ethernet ports, and six full-current USB 2.0 ports.

    The Bryston BDP-2 doesn’t merely “sound better,” the experience of hearing music through it is qualitatively different. It plays music with unprecedented purity!
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Kjedelig som jeg er så likte jeg også dette:

    With its extremely low levels of noise, harmonic and intermodulation distortion, and its superb resolution, the Bryston BDA-3 offers measured performance that is as good as digital can get.
    Jeg har allerede en BDA-1 og en BDA-2 fra før og BDA-3 er vel litt for dyr for meg til å rettferdiggjøre et bytte fra BDA-2 når jeg ikke bruker DSD eller noe anna fancy.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.322
    Torget vurderinger
    49
    Kjedelig som jeg er så likte jeg også dette:

    With its extremely low levels of noise, harmonic and intermodulation distortion, and its superb resolution, the Bryston BDA-3 offers measured performance that is as good as digital can get.
    Jeg har allerede en BDA-1 og en BDA-2 fra før og BDA-3 er vel litt for dyr for meg til å rettferdiggjøre et bytte fra BDA-2 når jeg ikke bruker DSD eller noe anna fancy.
    Den målte visst bedre på flere områder enn en Dac til 36 000$, testet i samme nummer av Stereophile :)
    BDA-3 DAC
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn