Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Liker også Ingmars betraktninger om Bryston på side 43 i denne tråden.

    Ingmar:
    Tja, attraksjonen ligger vel i det samme som for Bryston generelt: homogen og ufarget (no-nonsense) lyd som man aldri blir lei av, bunnsolid konstruksjon og god brukerstøtte på nettet.
     
    H

    hifierik

    Gjest
    E.I.A. - jag ser i en tidigare tråd att du till exempel har haft Hegel HD25. Om du jämför BDA-2 och Hegel HD25, har du kommentarer kring dessa två DAC:ar? Skillnader och likheter?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    HD25 er en veldig god dac, men den mangler X factor for meg.
    Det blir litt flinkt hifi korrekt, og derfor litt kjedelig (Imho)
    Bryston er også en dac som egentlig bare slipper signalet gjennom så i teorien skulle den være veldig lik HD25, men selv om den er veldig korrekt og ikke gjør noe av seg opplever jeg lyden som mer engasjerende enn HD25.
    Nå vet jeg at Hegel kommer med en ny High end dac i "bredformat", denne kommer nok til og koste det samme som Bryston sin nye Bda3, det kan bli en interesant sammenligning :)

    P.S. alt i hifi er smak og behag, og det mine ører liker er det ikke sikkert andre liker.
    Mange variabler, som resten av utstyr, rom og musikksmak spiller inn. Det viktigste blir og få lyttet til det selv:cool:
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    noen som har 28 b sst2? og kan beskrive den ev. opp mot noe annet?
    Oppgraderte fra Bryston 4bSST til 28bSST2 i sommer - øvrig utstyr uendret. Det jeg merket først var at jeg fikk vesentlig mer og vesentlig mer presis bass i mine Magnepan-høyttalere, så stor forbedring at jeg solgte mine to Audio Physic sub´er. Lydbildet var varmere - 4b låt litt skarp og kald i mitt oppsett. Etter hvert merket jeg også et klart større og luftigere lydbilde. Utslagene var tydelig merkbare selv ved lavt lydvolum. Lydmessig vil jeg vel beskrive det hele som organisk og nøytralt.
    Jeg har ellers merket meg at jeg får større utslag av å veksle mellom forskjellige kabler enn jeg gjorde før. Spesielt fungerte Audience AU24e mye bedre med 28b enn med 4b.
    Høres jo ut som om 28bsst2 er mer oppløst slik at mer slipper igjennom. Skal se å få hørt på dem engang.
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    Eller er det ett utslag av att man har mer krefter/strøm som gir mindre forvrenging på tungdrevne høyttalere?
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    MPS-2'en vil ikke slå seg på i dag!:mad: Noen som har vært borti problemet tidligere? Dårlig timet, da BDA-3 snart dukker opp... Håper det bare er en sikring som må til.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Kjøpte du ny eller brukt Bp26?
    Den forrige Bp26 jeg hadde var 220V modell, her røk sikringen 2-3x i mnd, vanvittig irriterende.
    Byttet plass på 2 ledninger inni(uten lodding) så den ble 240V, ingen problem etter dette.
    Gå litt tilbake i tråden for forklaring og bilder :)
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Kjøpte du ny eller brukt Bp26?
    Den forrige Bp26 jeg hadde var 220V modell, her røk sikringen 2-3x i mnd, vanvittig irriterende.
    Byttet plass på 2 ledninger inni(uten lodding) så den ble 240V, ingen problem etter dette.
    Gå litt tilbake i tråden for forklaring og bilder :)
    Ok, sendte mail til Tor, han skulle sjekke ut også. Men skal se på det du nevner!:)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Etter litt over 2 år med Bryston Bda1 gjorde jeg den tabben at jeg solgte den , pga lysten til å prøve noe annet ble for stor . Etter masse lesing på nettet kom jeg frem til at Weiss Dac 202 var noe av det beste man kunne få for en normal sum penger (39900,-) så jeg gikk til innkjøp av en slik . Lykken var stor når den ble koblet opp , og alle favoritt platene ble funnet frem . Men selv om det var polert og vakkert , merket jeg at jeg savnet noe . Jeg lot den stå på 24 timer i døgnet , innvesterte i firewire kabel for det var slik den skulle være best .
    For å gjøre historien kort , etter 3 uker solgte jeg den , og brukte pengene til å kjøpe .....ja en ny Bda1 ;D

    Denne ble koblet opp i dag sammen med Bdp1 via Aes/Ebu kabel , og YES dette var andre boller ,nå kom stemmene frem i lydbilde igjen og det svingte .......det var gøy å spille musikk igjen :)

    Har hatt Emc1up , Accuphase Dp700 og Weiss Dac 202 hjemme i eget anlegg og alle disse har mange fine kvaliteter , men de er ikke i nærheten av å gjøre musikk så morsomt å lytte til som via Bdp1\Bda1 komboen .
    Har tidligere testet cd driv verk , Sqeezebox duet og Pc m\Lynx Aes16 rett i dacen , men Bdp1 gjør noe med lyden som disse ikke klarer IMO , det blir mer musikalsk og riktig .


    Det er selvfølgelig mye smak og behag ute og går når det gjelder lyd , men jeg har nå slått meg til ro med at Bryston komboen er noe av det beste man kan få innen digital reprodusering av lyd 8)

    Mvh
    Siterer et eget innlegg fra 2011, like sant i dag ;):cool:
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Jeg er selvsagt helt enig i konklusjonen angående BDA-1. En oppløst og nøytral DAC med musikalsk sjel, rett og slett. Da antar jeg at Devialet er solgt videre. Hvordan likte du den?
    Musikalsk sjel er bra beskrivelse :)
    Litt det jeg savnet med Devialet , på mine høytalere .
    Hifi messig var det lite og sette fingeren på .
    Flere bra Bryston sitater :)
    Sitter med et par IPA, så dere får bare tåle det :cool:
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Etter litt over 2 år med Bryston Bda1 gjorde jeg den tabben at jeg solgte den , pga lysten til å prøve noe annet ble for stor . Etter masse lesing på nettet kom jeg frem til at Weiss Dac 202 var noe av det beste man kunne få for en normal sum penger (39900,-) så jeg gikk til innkjøp av en slik . Lykken var stor når den ble koblet opp , og alle favoritt platene ble funnet frem . Men selv om det var polert og vakkert , merket jeg at jeg savnet noe . Jeg lot den stå på 24 timer i døgnet , innvesterte i firewire kabel for det var slik den skulle være best .
    For å gjøre historien kort , etter 3 uker solgte jeg den , og brukte pengene til å kjøpe .....ja en ny Bda1 ;D

    Denne ble koblet opp i dag sammen med Bdp1 via Aes/Ebu kabel , og YES dette var andre boller ,nå kom stemmene frem i lydbilde igjen og det svingte .......det var gøy å spille musikk igjen :)

    Har hatt Emc1up , Accuphase Dp700 og Weiss Dac 202 hjemme i eget anlegg og alle disse har mange fine kvaliteter , men de er ikke i nærheten av å gjøre musikk så morsomt å lytte til som via Bdp1\Bda1 komboen .
    Har tidligere testet cd driv verk , Sqeezebox duet og Pc m\Lynx Aes16 rett i dacen , men Bdp1 gjør noe med lyden som disse ikke klarer IMO , det blir mer musikalsk og riktig .


    Det er selvfølgelig mye smak og behag ute og går når det gjelder lyd , men jeg har nå slått meg til ro med at Bryston komboen er noe av det beste man kan få innen digital reprodusering av lyd 8)

    Mvh
    Siterer et eget innlegg fra 2011, like sant i dag ;):cool:
    Er det dette man kaller solskinnshistorie? ;) Nå gleder jeg meg mer til BDA-3 dukker opp!
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    MPS-2 ble åpnet, der var det en død sikring. Så at denne var merket som hurtig, så denne ble byttet med en treg. Da er musikken tilbake i stua! Kikket på dette med 220v vs 240v, min er merket med tusj på 220v, men ledningene er koblet slik som beskrevet for 240v. Takk for tips Dr. E.I.A!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    MPS-2 ble åpnet, der var det en død sikring. Så at denne var merket som hurtig, så denne ble byttet med en treg. Da er musikken tilbake i stua! Kikket på dette med 220v vs 240v, min er merket med tusj på 220v, men ledningene er koblet slik som beskrevet for 240v. Takk for tips Dr. E.I.A!
    Da har du satt i riktig sikring. I manualen til MPS-2 står det at du skal bruke trege sikringer - type T 1A L 250v.
     

    Luvaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2007
    Innlegg
    438
    Antall liker
    38
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Lukter litt på en BP17. Dette er en pre som jeg tror ville dekke alle mine behov. Finner lite lytteintrykk på den her inne. Noen som har testet den?
    Lurer også på hvordan den integrerte DACen til bryston er? Regner med at det er den samme som som du får i B135, eller? Noen som kan si noe om denne DACen?

    Skal pares med en 9B SST.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Lukter litt på en BP17. Dette er en pre som jeg tror ville dekke alle mine behov. Finner lite lytteintrykk på den her inne. Noen som har testet den?
    Lurer også på hvordan den integrerte DACen til bryston er? Regner med at det er den samme som som du får i B135, eller? Noen som kan si noe om denne DACen?

    Skal pares med en 9B SST.
    Mulig du kan finne noe mer om den her;
    Bryston BP-17 Preamp
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    Jeg bruker nå Bryston BP26/MPS-2 der begge er plassert på egne hyller i racket og dermed med noe avstand. Kan disse to uten noen problem plasseres oppå hverandre, slik at jeg sparer ei hylle og også reduserer totalhøyden på racket en smule? Mener å ha vært borti forskjellige meninger angående dette. For å være på den trygge siden valgte jeg derfor å ha dem adskilt.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    Takk. Da satser jeg på BP26 nederst og MPS-2 oppå.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Noe nytt Slam?
    Ønsker og bestille denne selv :)
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Her er det som hittil er kommet av inntrykk på BDA-3, legger ved en copy-paste fra Audio Circle:

    Hi Folks,

    Feedback with permission:

    Sent to: James Tanner on: Today at 03:18 pm




    James,


    My initial impression is that the BDA-3 has followed the normal progression of the 1,2 then 3. This is a new beast. This has the same traits as the other processors but takes the music to another level. The detail is so remarkable. Every sutltiy is heard along with Bryston's usual bass. I feel like I'm in a concert hall. This sounds so real. You cannot tell your listening to digital. The cymbals just shimmer.


    Last night I was laughing to myself that the hype said it's sounds like the BDA-2. No this is another significant improvement. The BDA-3 is in another league. Just like the new sound card in the BDP-2.


    I wrote you so not to step on anyone's toes. Audio is to opinionated. I read some of the post and people cannot tell the difference between the soundcards in the BDP-2 and that's their propagative. It's the same when they drink the Kool Aid and claim there is no sonic difference between the BDA-2 and BDA-3.


    You have another winner. Haven't tried the DSD. Serial # 000005...... James if you want to use any of the quotes be my guest. I figured I'd post more of a review in the future
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    I går kveld ringte Tor meg, og fortalte at BDA-3 er inne! Da regner jeg med at den blir koblet opp i løpet av morgendagen.
    Endelig blir det DAC i hus, utenom den som er i NODE 2 og jeg er veldig klar for å få testet litt!8)
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Hørt noen rykter om de, E.I.A?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn