De skues sammen, som alt annet fra IKEA. 40x40x37 eller 60x40x37 er perfekt^Krever kjøkkenskapene mye tilpasning?
Ok, men tenkte litt på bena under og plata oppå egentlig.De skues sammen, som alt annet fra IKEA. 40x40x37 eller 60x40x37 er perfekt
Bruker disse for min benk - begge fra IKEA, men hobbyplate eller liknende funker for topplateOk, men tenkte litt på bena under og plata oppå egentlig.![]()
Svikt i Expediten ? Jeg har brukt Expideti i "alle" år og ikke sett noe tegn til svikt overhodet.Jeg gjenoppliver en gammel tråd da jeg har søkt etter hyller for vinylplater, med forsterker og platespiller oppå. Jeg bruker i dag en gammel IKEA Expedit (tror jeg) med 2 x 4 hyller (liggende). Jeg stoler ikke helt på denne lenger, ser antydning til svikt og tør ikke tenke på hva som kan skje.
Kallax er vel standarden for oppbevaring av vinyl, men maks vektbelastning er 25 kg på topplata og det er i grenseland. Da kan jeg glemme å finne frem CD-spilleren ihvertfall.
Tylko har veldig fleksible løsninger, men er langt dyrere enn IKEA. Reviews ser ut til å være "de var bedre før".
Krud har noen varianter som er aktuelle. De er også kostbare.
Er det andre løsninger fra lokale møbelbutikker som er aktuelle?
Er stor fan av kontorreolar, (mine er 1 m breie, og med solid metallramme under) men har same problem svikt midt på. Ikkje dramatisk svikt, men litt for mykje. Dessutan hadde det vore lettare å bla/organisera dersom eg hadde hatt smalare seksjonar.Pr i dag så er det kontormøbelreoler fra Hov-Dokka som brukes. Aberet er 80cm bredde. Det var en tanke å lage skillevegger i alle hyllene (som i nederste på bildet), men de begynner å bli litt slitt og stygge, så jeg ser etter et annet alternativ.
Nettopp det jeg ville fram til..Fin den der, joje. Du får den med sokkel også.
Forøvrig: Min 5x5 Expedit har vært smekk full lenge, den hadde metallbein og bunnen begynte å få svai. Da la jeg istedet solide lekter under som sokkel, etter det har den holdt på formen som ny.
Det er delvis riktig. Alle Ikea plater som ikke er heltre er laget av to tynne lag med noe som ligner harde huntonittplater med bikubepapp med strategisk plasserte avstivere og ramme av veldig grov og porøs sponplate.Kallx er laget av finert spon/MDF
Og utsparing i bakkant for kabelen til padda + åpning på ønsket side slik at den lett kan fiskes frem.Det går da fort å smelle sammen en sokkel/ understell av noen meter 3" lekt med et par tverrstag.
Kallax-hylleplatene er muligen mdf/sponplater men stammen/ramma er hul.Ikea har en rekke produkter laget etter honeycomb elller torsion box prinsippet, som feks Lack hyller og bord, men Kallax, Billy osv er finerte spon/mdf plater.. de er jaggu tunge nok som de er...
Tror Kallax er honeycomb... den er mye lettere enn Expedit.Ikea har en rekke produkter laget etter honeycomb elller torsion box prinsippet, som feks Lack hyller og bord, men Kallax, Billy osv er finerte spon/mdf plater.. de er jaggu tunge nok som de er...
hei jeg jobber på skole og her har vi flere av AJ hyllene de ser ut til å tåle en del vekt men hjula går ofte i stykker pga vektDet er liten tvil om at den rimeligste løsningen er å fjerne beina under og sette den rett på gulvet. Ulempen er tilgang til stikkontakter på veggen bak. Pr idag har jeg en "skjøtekladd" som ligger på gulvet og er lett tilgjengelig under hylla.
Hyllene fra AJ er ment for skoler og barnehager og bør være solide.
Takk for engasjement og innspill.
Expedit er jo ikke noe alternativ da den serien gikk ut for mange år siden.Tror Kallax er honeycomb... den er mye lettere enn Expedit.
De finnes fortsatt på Finn om man tar til takke med bruktExpedit er jo ikke noe alternativ da den serien gikk ut for mange år siden.
Hadde du klart og lese, så hadde dette gått fint !!Expedit er jo ikke noe alternativ da den serien gikk ut for mange år siden.
Vet. Kjøpte et par brukte moduler i fjor, da det er de jeg har som reoler på hobbyrommet.De finnes fortsatt på Finn om man tar til takke med brukt![]()