Bluesound's samband

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Den vil ikke lenger spille alle låter,kun den første,oppatt og oppatt.
    Hva kan ordne dette?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    omstart hjalp ikke
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    fant utav det.fungerer nå ser det ut til.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Hvavardetsomvargalt?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke.Finner heller ikke igjen hvor jeg trykket for å ordne det.
    Sånn er det med eldre og nye digitale produkter.
    En bare trykker i vei uten mål og mening.Noen ganger treffer fingeren noe som den ikke burde ha gjort.
    Andre ganger må fingeren ha blitt styrt av krefter fra oven,og tingene ordner seg.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ Kanskje det kan ha vært repeat-funksjonen av en enkel låt som har vært slått på?
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Kåm ny versionopdatering i dag version 3.12.2
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Kåm ny versionopdatering i dag version 3.12.6
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Rettelser av småbøgs?
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Kåm ny versionopdatering i dag version 3.14.2
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Persion 3.14.2 køddet til øverste del av displayet på Nad M33, kom ny versjon idag der det var fikset version 3.14.3. På version 3.14.2 så fikk man også satt minimum og max volum i BluOS appen på M33.
    Roon sertifisert fra version 3.14.2 på T778 og M33.
     

    KebabHill

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.04.2021
    Innlegg
    56
    Antall liker
    100
    Sted
    Vestby
    Da blir det nok endel Node 2i tilgjengelige på finn.no snart .....
    Lest noen rykter om hva som kommer? Alt jeg fant var dette, og det høres mest ut som en stor firmware upgrade for Node 2i - i og med at det er deres originale wireless streamer som skal bli bedre.... «Our original wireless streamer and amp are about to get a whole lot better.»
     

    KebabHill

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.04.2021
    Innlegg
    56
    Antall liker
    100
    Sted
    Vestby
    Hei Bluesoundere.

    Jeg lurer på om noen av dere bruker Node 2i som ren transport, og koblet til ekstern DAC? I så fall hvilken ekstern DAC?

    Jeg spør fordi DACen i Node2i er så fordømt god, at jeg nettopp solgte en Naim DAC V1 til 23.500 ny, fordi jeg mistet uhyre lite ved å kun spille gjennom Noden (gjorde omfattende testing etter et halvt års bruk av Naim DACen). Så det ble for dumt å ha en boks stående å spille 3% bedre for 18.500 kr mer. Strålende fornøyd med Noden, faktisk mektig imponert. Hadde den kostet 10.000 ville den fortsatt vært verdt hver krone, i min bok.

    Tilbake til spørsmålet: Bruker du ekstern DAC ifm Node 2i, i så fall hvilken? (forutsetningen må være at det låter bedre med ekstern DAC;)

    Jeg funderer på å teste en Chord Qutest som ekstern. Fint med litt erfaringsutveksling her.

    Setter også pris på innspill dersom noen har testet/ kjøpt andre streamere og oppnådd en bedre total.

    -Thomas
    Kommer litt sent til festen her, ikke lest alle innleggene og kanskje det er etablerte «sannheter» her..men jeg fikk et løft med Chord Qutest med Sbooster strømforsyning kontra innebygd dac i Node 2i. Sbooster har jeg lest er omstridt da mannen som designet Qutest sier det ikke har noe for seg med annen strømforsyning enn den som følger med QUTEST. Men altså... der er jeg ... hehe. Som mange andre insisterer på at det funker.... så. Vel vel. Åkke som Node 2i med Qutest låter bedre hos meg, med, la gå, usikker innflytelse av bedre strømforsyning . :)
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    På tide med en oppgradering av HW på Node 2i slik at digitalt signal inkludert MQA kan sendes digitalt ut på Coax i full original oppløsning slik at en kvalitets DAC kan ta seg av den jobben. Bluesounden kan da utelukkende brukes som en streamer. Ja jeg vetat signalet kan sendes ut analogt ferdig MQA renderered/decodeded.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha testet en Node2i en stund og vært fornøyd med den, kastet jeg ut alt jeg hadde av Sonos og har begynt en overgang til Bluesound.
    I første omgang ble det nevnte Node som jeg brukte et par måneder i forkant og to søte små Pulse Flex 2i. Men da begynte det å skje rare ting.
    Noden har begynt å slutte å sende signal ut. Den kan brått bestemme seg for å slutte å spille, selv om det er ingenting i applikasjonen som tyder på dette. der kan jeg velge Noden enten i en gruppe eller separat, og den sender rett og slett ikke noe signal ut.
    Jeg har den koblet til med koaksial kabel til surroundreceivern min, og har derfor ikke sjekket om signalet slutter å sendes fra de analoge utgangene. Første gang trodde jeg den bare hadde tryna og trengte en restart, men de neste gangene fant jeg ut at hvis jeg trykka play/pause knappen på toppen av selve Noden, så kunne den starte igjen. Altså først sette den til å stoppe musikkavspilling, og så starte den igjen. Da begynte den å sende signal som før og lot som at ingenting hadde skjedd.
    Om jeg prøver det samme i appen har det ingen effekt.

    Så nå på to uker har jeg vært oftere inne i utsyrsracket mitt enn jeg har vært det siste året sammenlagt, siden jeg har vært nødt til å gjøre dette en hel del ganger.
    Skjønner ikke helt greia. Er dette noe dere har oppevd selv?

    I tillegg så er det veldig mye statisk susing i Pulse Flex2i høyttalerne mine. Den ene suser mer enn den andre, og det hele virker litt rart. Står den lenge nok uten å skulle spille noe, går den over til en slags standbymode hvor susingen slutter. Men susingen er kontant uavhengig om jeg pauser avspilling eller spiller av. Den har konstant nivå, så spiller jeg på litt volum er det ikke hørbart, men om jeg f.eks akkurat har spilt litt musikk på soverommet før jeg sovner, så blir jeg liggende å høre på susingen til jeg enten sovner eller går lei og trekker ut strømmen. Samme er greia om jeg spiller absurd lavt, noe jeg av og til liker å gjøre når jeg skal roe meg litt ned etter en stressende kveld. Da ligger susinga der i bakgrunnen og krever oppmerksomhet.

    Er dette normalt?

    Har ikke hatt Bluesound før i år, så dette er nytt for meg.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har en Vault 2 og en Flex2i som er koblet opp i multirom. Jeg har ingen av de problemene du beskriver AndersR. Flex2i er montert fast ute på terrassen under tak hele sommerhalvåret og fungerer uten problemer. Jeg hadde tatt med den ene Flexen til HK og spurt de ang. susing og evt. få reparert den.

    PS! oppdatert med siste software?
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Har bare hatt flex'ene i to uker, og de stod ganske lenge og oppdaterte seg da jeg kobla de opp første gang, så jeg vil tro det.

    Du har nok rett, jeg bør nok ta den ene susern innom klubben en tur.
    Er det slik at om du stopper musikken hos deg og står helt inntil Flexen din, så hører du null susing når det er helt stille rundt deg? Eller er det så lite at du må lime øret inntil høyttalern for å høre det?
    Det er ikke kjempehøyt, det er bare at når det er helt stille på soverommet og jeg skal sove, så høres alle lyder litt voldsomme ut.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Vet ikke.Finner heller ikke igjen hvor jeg trykket for å ordne det.
    Sånn er det med eldre og nye digitale produkter.
    En bare trykker i vei uten mål og mening.Noen ganger treffer fingeren noe som den ikke burde ha gjort.
    Andre ganger må fingeren ha blitt styrt av krefter fra oven,og tingene ordner seg.
    Var bedre før når ett dunk eller tre i chassi fikk bildet på plass igjen. 😀
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har bare hatt flex'ene i to uker, og de stod ganske lenge og oppdaterte seg da jeg kobla de opp første gang, så jeg vil tro det.

    Du har nok rett, jeg bør nok ta den ene susern innom klubben en tur.
    Er det slik at om du stopper musikken hos deg og står helt inntil Flexen din, så hører du null susing når det er helt stille rundt deg? Eller er det så lite at du må lime øret inntil høyttalern for å høre det?
    Det er ikke kjempehøyt, det er bare at når det er helt stille på soverommet og jeg skal sove, så høres alle lyder litt voldsomme ut.
    Nå måtte jeg faktisk ut å sjekke😄 Min er helt tyst når det ikke spilles musikk. Ingen susing og det med øret nesten helt inntil (henger på vegg så jeg rekker ikke helt opp med øret)(y)
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    takk! Desto større grunn til å ta en prat med gjengen på klubben.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel først og fremst den interne dacen som har fått en oppgradering slik jeg leser det. For oss som bruker ekstern dac er det nok liten grunn til å bytte ut den noden vi har :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det er vel først og fremst den interne dacen som har fått en oppgradering slik jeg leser det. For oss som bruker ekstern dac er det nok liten grunn til å bytte ut den noden vi har :)
    Kommer helt an på hvilken DAC man har det. Har lest at folk med DAC i 20k-klassen har solgt den da det ikke var mulig å høre nevneverdig forskjell mot den interne i 2i.
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Kåm ny versionopdatering i dag version 3.14.20
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Kommer helt an på hvilken DAC man har det. Har lest at folk med DAC i 20k-klassen har solgt den da det ikke var mulig å høre nevneverdig forskjell mot den interne i 2i.
    Hørte ganske stor forskjell da jeg sammenlignet den innebygde mot Accuphase DAC-50 innstikkskort til 10 000 kr..
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Jeg sammenlignet den innebygde mot en Aqua La Voce S3. For min og ikke minst min mer objektive frue sin del var det ingen tvil om at Aqua måtte bli værende.
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    har ikke lest hele tråden , men noen her som har koblet BS Node rett inn i effektforsterker Med ok resultat. Tenkte å prøve det og henge på en sub via subut på node.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg sammenlignet den innebygde mot en Aqua La Voce S3. For min og ikke minst min mer objektive frue sin del var det ingen tvil om at Aqua måtte bli værende.
    Ja den har vel nypris på rundt 50.000 så burde jo være bedre 👍🏻
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Ja den har vel nypris på rundt 50.000 så burde jo være bedre 👍🏻
    Om du runder kraftig opp så. For 5000 kr er Node 2i ett kupp av ett kinderegg i mine øyne, men tror ikke du skal legge så mye i en ekstern dac før forbedringene melder seg.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Om du runder kraftig opp så. For 5000 kr er Node 2i ett kupp av ett kinderegg i mine øyne, men tror ikke du skal legge så mye i en ekstern dac før forbedringene melder seg.
    Ja jeg bare googlet og fant tester som sa listeprisen var 4.750 dollar..
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    439
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Sikkert brukerfeil!
    Har en node 2 i anlegget.
    Bruker Spotify og Tidal via android telefon for å spille musikk.
    Spotify funker helt fint (både fra spotify og fra bluos appen).
    Men tidal nekter å spille noe annet enn siste låt på ei plate. Valg av spor ender alltid i spilling av siste spor, valg av plate ender i det samme.
    Ved å velge random og repeat får jeg spilt andre spor, men aldri spor 1?
    Oppgraderte sw i noden for 14 dager siden (da den ble kjøpt brukt), android telefonen oppdaterer seg fortløpende.

    Tips og råd???
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    439
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Sikkert brukerfeil!
    Har en node 2 i anlegget.
    Bruker Spotify og Tidal via android telefon for å spille musikk.
    Spotify funker helt fint (både fra spotify og fra bluos appen).
    Men tidal nekter å spille noe annet enn siste låt på ei plate. Valg av spor ender alltid i spilling av siste spor, valg av plate ender i det samme.
    Ved å velge random og repeat får jeg spilt andre spor, men aldri spor 1?
    Oppgraderte sw i noden for 14 dager siden (da den ble kjøpt brukt), android telefonen oppdaterer seg fortløpende.

    Tips og råd???
    Fant til slutt ut av det.
    Måtte logge bluos på tidal kontoen direkte å spille via bluos appen.
    Integreringen mot tidal er ikke den samme som hos spotify virker det som.
    Spotify foretrekker egen app med lyd til bluesound, tidal foretrekker bluos linket til tidal.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn