Bluesound's samband

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.462
    Antall liker
    2.429
    Sted
    vest
    Kåm ny oppdattering nå i kvell!

    3.6.2
     
    Sist redigert:

    Dalix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2019
    Innlegg
    121
    Antall liker
    47
    Har et lite anlegg på min datters rom, hun vil ha streaming, tenkte på en Node til. Har en i stua, blir det noe krøll med 2 stk Node på en tidal konto?
     

    007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    219
    Antall liker
    631
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring om det er noe å hente på å oppgradere fra node 1.generasjon til node2i. Bruker den sammen med klipsch the sixes?
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ Den interne dacen i Node 2 er noe bedre enn i Node N100, men om du bruker ekstern dac er det ikke noe lydmessig å hente. Regner med at du bruker optisk inn på Klipsch The Sixes.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 007

    007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    219
    Antall liker
    631
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    ^ Den interne dacen i Node 2 er noe bedre enn i Node N100, men om du bruker ekstern dac er det ikke noe lydmessig å hente. Regner med at du bruker optisk inn på Klipsch The Sixes.
    Bruker optisk ja.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Optisk er helt fint.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 007

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.868
    Antall liker
    17.443
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Prøver å bruke desktop versjonen av Bluesound på min 3 år gamle macbook.
    Laster ned siste versjon fra Bluesound
    Starter appen og den står bare å leter etter spillere... Skjer ingenting videre.

    Feilsøking:
    Lastet appen ned på ny
    Prøvd å bytte fra 5Mhz til 2.4

    Fremdeles ingen løsning.

    Innspill?
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Sjekket ut bluesound sine hjemmesider? de har en ganske bra FAQ å feilsøkingsdel der minnes jeg :)

    Vis ikke kan google hjelpe deg da noen på forumet deres sikkert har opplevd det samme.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Gå på hjemmesidene deres. Sikkert en løsning der.
     

    Dalix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2019
    Innlegg
    121
    Antall liker
    47
    Eller send support request via appen på tlf feks. Svarer ganske raskt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Lastet inn en ny oppdatering i dag på Vault'en.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Har fått meg Bluesound Node2,men hvor/hvordan finner jeg NRK radio?
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan oppleves Bluesound i dag?
    Sonos blir mer og mer uspiselig som selskap, og jeg ser for meg at det er begrenset med tid før jeg må se meg om etter en ny løsning.

    I dag har jeg et lite multiromsoppsett, men den primære oppgaven utføres i stua av en Sonos Connect som i så fall måtte erstattes med en Node 2. Den streamer FLAC fra lokalt NAS og fra Tidal ut til digitalinngang på receiveren min (har både optisk og coaxialmuligheter)
    Ellers synes jeg det er hyggelig at musikken følger meg inn på badet og soverommet, men her har jeg bare satt opp den billigste løsningen (Play:1).
    Vil det være problematisk å ha Bluesounds enheter på et bad med dusj, og naturlig nok veldig fuktig luft til tider?

    Benytter windows pc og inntil nylig, en dedikert Lenovo tablet som kjører på android 6 for å styre ting. (Sonos autooppdaterte seg på android enheten for så å fortelle meg at den ikke kunne kjøres på det OSet, og ba meg kjøpe en annen enhet for å kunne bruke den som kontroller. Kunne ikke rulles tilbake. Gjør Bluesound tilsvarende?)


    SÅ; er programvaren bra nå? Har hørt at det var en del harking i starten.
    Fungerer løsningen stabilt uten at avspilling stanser opp eller at man til tider får full stopp i kommunikasjon mellom styringssoftware og enheter?
    Kan jeg starte og stoppe musikk uten å bruke controlleren, men bare ved å trykke på selve enhetene, så fortsetter de der jeg slapp sist? Jeg ser at de har knapper, men fungerer dette tilfredsstillende?
    Trenger man lage en "bluesound-konto" og registrere seg på ymse steder for å få lov til å bruke løsningen, eller kan man bare laste ned en fil på pcen og sette i gang?
    Krever de noe informasjon i det heletatt?
    Nå nylig har til sammenligning Sonos begynt å insistere på å få geodata informasjon for å tillate installasjon av controller software. Ikke at det er så farlig, men det er helt unødvendig og ganske betenkelig. Og irriterende.
    Tvinger Bluesound igjennom oppdateringer, eller er de valgfrie? Er det stort sett slik at nye kontrollerversjoner er bedre enn de gamle? (På Sonos ble de stort sett mindre og mindre brukervennlige etterhvert som det kom nye versjoner, spesielt av androidappen)

    Jeg ser ingen grunn til å oppdatere ting som funker. Jeg har ikke behov for å snakke til anlegget mitt, eller at anlegget mitt kan bestille pizza til meg. Men jeg synes det er fint at jeg kan spille av musikk.

    Vil Bluesound fremstå som et godt alternativ for en særing som meg?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Kom og bli med i BlueSound-klubben. Programvaren blir stadig forbedret, ta en titt her!

    Jeg tror mange av de svarene du søker finnes her:

     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk! Dette ser jo i første omgang ikke dumt ut. Overrasket over at Node2i faktisk kan sende via Bluetooth til andre enheter. Det kan jo faktisk gjøre det litt artig med tanke på utvalget av dass-og-soveroms enheter.

    Er selvsagt en del ting til jeg må sjekke ut før jeg kaster meg på det, men veldig greit at det finnes tilsynelatende gode alternativer som dekker behovene uten problemer dersom Sonosene mine skulle vise seg å ta selvmord. Eller, om noen mot formodning skulle ha lyst til å kjøpe de. Noe jeg ikke ser for meg vil skje med tanke på siste tids nyheter.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Litt av det som taler for BlueSound, er at systemet er relativt rimelig og begynner å spre seg til ulike produsenter.
     

    Bidevind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Innlegg
    462
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Volumkontroll av Node2i

    Hei, vil justering av volumkontrollen i appen påvirke kvaliteten på signalet ut?
    Eller er det bare volumet som påvirkes.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hei, vil justering av volumkontrollen i appen påvirke kvaliteten på signalet ut?
    Eller er det bare volumet som påvirkes.
    Jeg har forsøkt med både variabelt volum og fast volum ut fra Node2.
    I mine ører blir det en liten nedgradering av lyd hvis jeg kontrollerer volum fra appen.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Kjører fast volum ut.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjører også med fast til vanlig , men kan ikke si jeg har merker noe forskjell når jeg har prøvd med variable.

    Testet forresten min Node2 rett I effektrinnet her om dagen , og den gjør seg neimen ikke bort som pre og dac heller :)

    Nå kommer dette sikkert litt an på matchen med effekttrinnet , men med min ATI 542 låter det faktisk utrolig bra :)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg sjekket dette tidligere, og Bluesound rep.sier i et innlegg at hverken digital eller analog ut volumjustering degraderer lyden.
     

    Hegel_som_regel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2018
    Innlegg
    66
    Antall liker
    10
    Sted
    Stavanger
    Har noen kjennskap til hva som bor i Bluesound Powernode 2i? Blir snakket mye om hvor god streameren er men sjeldent nevnt noen om forsterkeren. Vurderer en pn2i til ett desktop/ soveroms set up.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    HybridDigital kaller Bluesound forsterkeren. Det er Hypex som leverer forsterkeren i Powernode.

    DSC06624.jpg


    Bildet er en Powernode 2, men det skal ikke være store endringer mellom denne og 2i.
     

    007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    219
    Antall liker
    631
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Lite spørsmål. Har Bluesound node 1 koblet optisk til Klipsch the sixes aktive høyttalere via optisk kabel. Vurderer nå oppgradering til node 2i, men ble usikker på om det har noen effekt i forhold til måten jeg har koblet det på idag.

    Synspunkter?

    Er forøvrig kjempefornøyd med node 1 som jeg har hatt i flere år, den har vært dønn solid.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke det vil være noen praktisk forskjell bortsett fra at du får et nyere trådløstkort i 2i utgaven. Dualband WiFi, toveis Bluetooth og AirPlay 2 er forskjellene vi snakker om her.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 007

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fikk det for meg i helgen at en litt mer ”permanent" utendørshøyttaler i sommer hadde vært fint. Det blir neppe noen utenlandsferie eller lang norgesferie denne sommeren. Siden jeg allerede har en Vault 2 så var veien til en Pulse Flex 2i kort. Skikkelig plug & play og nå har vi tilgang til alt som ligger på Vaulten, Spotify, Tidal m.m. ute på terrassen. Genialt og enkelt:cool: Må si lyden er overraskende fyldig og detaljert. Det er til og med ganske mye bass om ikke dyp. Over all forventing;)

    Pulse Flex er ikke en utendørshøyttaler, men tåler en vannsprut og han på Hifi-klubben mente det var null problem å ha den ute hele sommerhalvåret da den vil være under tak. Veggfeste skal kjøpes så den kan henge permanent ute i sommer!

    590E547F-F6F7-46D6-8200-EDBCCCCDEB52.jpg
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har kjennskap til hva som er galt når man får denne feilmeldingen i Bluesoundappen når man ønsker å bruke Tidal?
    F7506376-D588-4D3F-A8DA-B636116930E3.jpeg


    Alt annet fungerer, Tidal fungerer utenfor Bluesoundsystemet. Noen som har tips til hva det kan være, og om der finnes løsninger?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn