Bluesound's samband

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    Fikk min i kveld! Ser enda bedre ut "live" !

    Vis vedlegget 920548
    Ser veldig bra ut! Pen forsterker og, forresten. Jeg fikk melding fra Hifiklubben Ski tidligere i dag: Pga trailerblokade i Danmark får vi ingen varer i dag. Godsakene ankommer tidligst fredag. Jeg tar vel neppe min død av det, men grønnsaken som gledet seg til å overta gamleNoden hang litt med geipen.
     
    • Trist
    Reaksjoner: TT.

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.722
    Antall liker
    4.422
    Sted
    Nøtterøy
    Spent på tilbakemeldinger om den låter mye bedre enn 2i 🙄

    Bruker min 2i som en streamer da jeg gikk over til en Benchmark dac.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.980
    Antall liker
    81.832
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Spent på tilbakemeldinger om den låter mye bedre enn 2i 🙄

    Bruker min 2i som en streamer da jeg gikk over til en Benchmark dac.
    Det kan ikke jeg svare på, da jeg gikk fra Node 130 til X. Jeg kan ikke høre noen vesentlig forskjell på disse to i hvertfall
     

    AudunT

    Medlem
    Ble medlem
    21.01.2011
    Innlegg
    12
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Noen her som har erfaring med hvor god Node X er som pre amp? Jeg har i dag en naim superuniti, men jeg har litt lyst til å prøve noe nytt, og vurderer å bytte ut naim med Node X og en NAD C298. Høyttalere er PMC Twenty5.23. Hva tror dere?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.567
    Antall liker
    7.527
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Grei gjennomgang av N131 der. Takk for video
    Ja syns han ofte veldig objektive gjennomganger, og er ærlig på at forskjeller ikke alltid er natt og dag selv om de er merkbare. Den innebygde DACen virket som forventet å være noen knepp hvassere enn i de eldre versjonene 👍🏻

    Hadde dog håpet at han hadde koblet opp N130 og X til samme DAC for å gi eventuelle forskjeller der en kommentar også.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.980
    Antall liker
    81.832
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Ja syns han ofte veldig objektive gjennomganger, og er ærlig på at forskjeller ikke alltid er natt og dag selv om de er merkbare. Den innebygde DACen virket som forventet å være noen knepp hvassere enn i de eldre versjonene 👍🏻

    Hadde dog håpet at han hadde koblet opp N130 og X til samme DAC for å gi eventuelle forskjeller der en kommentar også.
    Han hadde litt mye fokus på head-fi, men ellers greit
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.567
    Antall liker
    7.527
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Han hadde litt mye fokus på head-fi, men ellers greit
    Ja ble mye head-fi denne gangen, men er nok for å fokusere på det som faktisk er nytt med X da han har hatt mye om de tidligere Node og PowerNode i tidligere videoer 🙂
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Har noen av dere som kjører Bluesound og Tidal sammen opplevd full stopp i integrasjonen der de siste dagene?
    Hos meg friker bluesound appen ut fullstendig både på pc, mobil og tablet. Tidal forbindelsen var plutselig borte, og om jeg prøver å legge den til igjen forteller den meg først at passordet mitt er OK og når den skal gå videre, så forteller den meg at autentisering feilet og så sender meg den tilbake til å legge inn brukernavn og passord for Tidal igjen.
    Tidal appen på mobiltelefonen knela også helt, frem til jeg nappa ut bluesound noden min som står koblet til kablet nettverk. Da klarte Tidal appen å starte.

    Jeg klarer fremdeles ikke å få brukt Bluesound-appen til Tidal selv etter restarting og oppdateringer. Så her er det noe rart.
    Er det noen av dere som kan fortelle om dere har samme problem, eller funker Tidal fint hos dere via Bluesound?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.980
    Antall liker
    81.832
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Har noen av dere som kjører Bluesound og Tidal sammen opplevd full stopp i integrasjonen der de siste dagene?
    Hos meg friker bluesound appen ut fullstendig både på pc, mobil og tablet. Tidal forbindelsen var plutselig borte, og om jeg prøver å legge den til igjen forteller den meg først at passordet mitt er OK og når den skal gå videre, så forteller den meg at autentisering feilet og så sender meg den tilbake til å legge inn brukernavn og passord for Tidal igjen.
    Tidal appen på mobiltelefonen knela også helt, frem til jeg nappa ut bluesound noden min som står koblet til kablet nettverk. Da klarte Tidal appen å starte.

    Jeg klarer fremdeles ikke å få brukt Bluesound-appen til Tidal selv etter restarting og oppdateringer. Så her er det noe rart.
    Er det noen av dere som kan fortelle om dere har samme problem, eller funker Tidal fint hos dere via Bluesound?
    Har opplevd at Tidal har vært borte fra listen over valg flere ganger i det siste, men ved å starte opp sppen på nytt, har Tidal vært der. Jeg kjører iOS 16.6 beta
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ah, ser at jeg burde ha presisert det. Jeg får samme problem på mine to android enheter (telefon og nettbrett, og har oppdatert begge to for å være sikre) som jeg får på windowsapplikasjonen på laptopen min.
    Om jeg kjører Tidal-appen på de samme enhetene friker den ut dersom jeg prøver å bruke "send lyd til" funksjonen mot en av Bluesound-enhetene. Men det funker å sende til Chromecast, som jeg benytter nå som en nødløsning.
    Dette skjer altså på tvers av enheter, og problemet oppstår altså bådefra Tidal appen og fra Bluesound controller appen.

    Bluesound appen klarer å la meg høre på nettradio eller gjøre andre ting som ikke krever integrasjon mot Tidal.
    Jeg har ikke testet integrasjon mot andre streamingtjenester, da jeg ikke har andre enn Tidal.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Oppdatering: Fremdeles problemer i dag.

    Etter enda mer reinstallasjon og restarter av utstyret, bestemmer jeg meg for å drepe nettverket mitt mens jeg uansett pusler med et annet prosjekt. En time senere plugger jeg i nettet igjen og prøver på nytt. Fremdeles samme feil.
    Så blir jeg sur og går på dass. og av en eller annen grunn bestemmer jeg meg for å prøve på nytt mens jeg er koblet til mot høyttaleren som står på badet. Og DA får jeg logga meg inn. Får testet og hører at den faktisk begynner å spille. På badet altså.

    Tilbake i stua ser jeg at Tidal mangler. Det fungerer kun med Tidal mot enheten på badet, mens soverommet og stua er uten Tidal. WTF?
    Så prøver jeg å legge inn Tidal som tjeneste mens jeg er tilkoblet noden i stua. Det funker overraskende nok. og enda mer overraskende er at da har plutselig enheten på soverommet fått Tidal tilbake som tjeneste også, uten at jeg måtte legge til noe der.

    Jeg skjønner ikke et kvekk, men er i det minste lettet over at det funker igjen.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.980
    Antall liker
    81.832
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Visstnok skal forhandler (HifiKlubben) gi bort en spesialversjon i blå av Node N131 i perioden 3-25.juli

    IMG_3478.png
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    Lineær psu fra Teddy Pardo ankom i dag, så får me sjå om det er grunnlag for de panegyriske uttalelsene fra produsent og brukere.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    Ja, fjernet kortet med den ganske kjipe switch mode strømforsyningen, og erstattet det med lineær, altså utvendig trafo.
    Operasjonen var like enkel og grei som beskrevet. I den grad jeg har en sjel er den svak og lett påvirkelig, så etter å ha lest på div nettsider var veien kort til bestilling.
    Edit:
    Node X jeg kjøpte for rundt 3 mndr siden, dette.
     
    Sist redigert:

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Ja, fjernet kortet med den ganske kjipe switch mode strømforsyningen, og erstattet det med lineær, altså utvendig trafo.
    Operasjonen var like enkel og grei som beskrevet. I den grad jeg har en sjel er den svak og lett påvirkelig, så etter å ha lest på div nettsider var veien kort til bestilling.
    Edit:
    Node X jeg kjøpte for rundt 3 mndr siden, dette.
    Hvordan opplevde du denne oppgraderingen? Har selv hatt god erfaring med Teddy Pardo psu.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    En bestilling av et custombygd powersupply fra en norsk leverandør gikk skeis, så da ble det Teddy Pardo, litt tilfeldig valgt blant flere tilbydere. På nettsiden deres står det at Bluesounden bringes opp på nivå med dobbelt så dyre streamere. Jeg har ingen dobbelt så dyr streamer ( eller noen annen for den saks skyld ) å sammenligne med, så jeg aner ikke om det er noe i det. Ganske ofte gjør jeg små og større endringer i oppsettet, noe gir forbedringer men langt fra alt. Dette er en forbedring. Jeg kan være nokså enig i beskrivelsen deres: Bedret dynamikk, skarpere fokus og perspektiv. Det låter også noe fyldigere og mer uanstrengt. Ingen stor forandring, men merkbart. Dette via digital ut, jeg vil tro forskjellene er større på analog ut.

    Edit: Det ovenstående basert på det jeg hørte med noen forsåvidt gode, men ganske sløve høyttalere. Nå har jeg dratt langt mer avslørende saker i hus, og ville nok uttalt meg mer positivt i favør av Pardoen med de innkoblet når jeg byttet psu.
     
    Sist redigert:

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Litt lite imponerende hjem-bilde, eller er det jeg som ikke skjønner?

    1697614725300.png

    1697614801110.png
     

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    171
    Antall liker
    471
    Torget vurderinger
    3
    Screenshot_20231022-191512.png

    Noen som har funnet ut om det er mulig å få tilbake informasjon om hvilken artist som har de ulike sangene? Gjelder My Mix listene og andre spillelister. Må spille låta for å se hva som spilles..
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Denne modifikasjonen er kanskje av interesse flere her inne:

     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.980
    Antall liker
    81.832
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Kom en oppdatering av BlueOS i dag, men jeg er litt usikker hva som er nytt, da jeg ikke har funnet noe info. Siste versjon nå er 4.2.6
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.980
    Antall liker
    81.832
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Ny oppdatering til Bluesound, versjon 4.2.10

    BluOS 4.2.10. Released January 16, 2024.
    • Improvements for TIDAL & TIDAL Connect
    .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn