;D ;D ;D ;D Hei ;D
Er det mulig å stille en del av deltagerne et mer konkret spørsmål (kabelrelatert) og samtidig pent be om et ærlig svar, alt annet er jo liten vits i.
Har KJ,Knutinh,Fush og de (objektivistene jeg eventuelt har glemt å ta med, noen har vel allerede sagt at de har hørt foeskjell) aldri noen gang hørt forskjell på to alternative kabler IC som HT.?
Jeg tenker da på en FORSKJELL som de bestemt mener å ha observert.
Kan det tenkes at det finnes kabler på markedet IC og HT, som noen hifibrukere har/har prøvd, som etter de samme herrer ikke kommer innunder fornuftig designede kabler (husk at det er mye og mange forskjellige konstruksjoner ute og går og at dere vel ikke kommer borti dem

og dermed ikke kjenner de eller vet noe om de.
Da kan jo selvfølgelig motargumentet være at såkalte "fornuftig" designede kabler som oftest kan lages/gjøres meget billig, slik at det er bare bortkastede penger å kjøpe de som evenuelt er ufonrnuftig designet.
Det siste kan jo sikkert være riktig, men her kommer det jo da inn det faktum at en eventuell "ufornuftig" (i følge dere) designet kabel, kan gjøre noe med lydgjengivelsen, (som sikkert kanskje kan tolkes som farging) og dermed av (noen av) de enkelte oppfattes som en lydforbedring :

Rett eller galt (det er vel en annen diskusjon), men som erato i et innlegg sa, sånn ca. "ofte kan det være en form for anderledeshet/nyhet som virker positivt i starten" (for noen og kanskje videre for andre)
Jeg har nemlig min overbevisning om at den såkalte nøytraliteten som oftest kan oppfattes forskjellig fra mann til mann, og vi vet jo at noen også (litt på vei) liker et farget lydbilde (og at alle lydbilder faktisk er farget mer eller mindre).
Videre så er jeg enig med Knutinh i at det første og antagelig letteste er å kunne detektere forskjeller, så får eventuell neste diskusjon være å detektere hva som er best, som på sin side kan variere fra person til person.
Jeg får sjelden/aldri noe særlig respons på min problemstilling opp mot hva de herrer mener med fornuftig designede kabler og har lagt merke til at de vel i større grad har dukket opp i den senere tid (ca, året)
Er det som en egengaranti?
Eller kan vi (alle sammen) regne med at kabler flest beregnet for audiobruk, kommer innunder kategorien "fornuftig" designede kabler (FDK

)
Ellers regner jeg jo med at vi kan være enige i at det er en fare for at det diskuteres forbi hverandre, noe det sikkert gjøres alleredepå andre områder i slike temaer.
Jeg leste Fush sitt innlegg om de teoretiske akseptene med signaloverføring (i data kabler)?
Det er vel ingen som benekter at de vel virker, men det er vel heller ingen som har sagt at lakrissnører ikke virker, men er det noen av de herrer KJ,Fush,knutinh som bruker de?
Dersom det er, så øker min sans for deres standpunkter og tillitten til de (standpunktene).
Mvh.KW som slettes ikke ser bort i fra at noe av det jeg danner mine intrykk på og fra, kan være en blanding og innbilt og reelt.